Anoia Skrevet 23. august 2018 #41 Skrevet 23. august 2018 Høres ut som en grei og ukomplisert fyr, men hadde nok blitt lei av å ikke kunne dele min interesse for musikk, kunst og litteratur med ham. Men heller en sånn fyr enn en åndssnobbete hipster som definerer abstrakt kunst som høykultur. 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #42 Skrevet 23. august 2018 På 21.8.2018 den 23.34, AnonymBruker skrev: - Lidenskapelig opptatt av fotball, drar gjerne flere ganger i året på kompistur med gutta til England for å se kamp. Elsker å spille FIFA med gutta. - Bruker sommeren på laksefiske, camping, og liknende. - Har ikke noen definert musikksmak, hører mest på listepop. - Leser ikke noe spesielt, ser mest på TV. - Liker å dra ut på byen med gutta. - Jobber som Elektriker / Snekker / Maskinfører / Operatør / Fagarbeider /osv. elsker jobben sin, og jobber gjerne overtid. - Har forkjærlighet for alt med motor. Bryr seg om bilen, sykkelen, scooteren, osv. - Liker vanlig mat, drikker sort kaffe, holder seg til en sikker vinner. Anonymkode: d55d6...7af Jeg tenker at jeg ikke er så A4 som jeg trodde, siden ikke et eneste ett av kulepunktene passer for min del... Men jeg kjenner en del av typen ja, som ihvertfall kan krysse av for de aller fleste punktene. Trivelige folk det også, dog i mindre doser Anonymkode: e3e1b...148
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #43 Skrevet 23. august 2018 På 21.8.2018 den 23.34, AnonymBruker skrev: - Lidenskapelig opptatt av fotball, drar gjerne flere ganger i året på kompistur med gutta til England for å se kamp. Elsker å spille FIFA med gutta. Ikke aktuelt - Bruker sommeren på laksefiske, camping, og liknende. Egentid er lov - Har ikke noen definert musikksmak, hører mest på listepop. Gad, nei - Leser ikke noe spesielt, ser mest på TV. Hadde ikke funket, jeg har ikke TV engang 😂 - Liker å dra ut på byen med gutta. Jeg liker også byturer - Jobber som Elektriker / Snekker / Maskinfører / Operatør / Fagarbeider /osv. elsker jobben sin, og jobber gjerne overtid. Nei. Han kan gjerne elske jobben sin, men jeg foretrekker menn med høyere utdanning innenfor samme felt som meg - Har forkjærlighet for alt med motor. Bryr seg om bilen, sykkelen, scooteren, osv. Så lenge han fikser min bil også - Liker vanlig mat, drikker sort kaffe, holder seg til en sikker vinner. Mat betyr lite for meg Anonymkode: d55d6...7af Anonymkode: b8a24...fb6
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #44 Skrevet 23. august 2018 8 hours ago, AnonymBruker said: FIFA er flaut om man er over 25 Anonymkode: 84271...a1c Tror du tar feil der..... Anonymkode: f3db7...a4e
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #45 Skrevet 23. august 2018 På 21.8.2018 den 23.34, AnonymBruker skrev: - Lidenskapelig opptatt av fotball, drar gjerne flere ganger i året på kompistur med gutta til England for å se kamp. Elsker å spille FIFA med gutta. - Bruker sommeren på laksefiske, camping, og liknende. - Har ikke noen definert musikksmak, hører mest på listepop. - Leser ikke noe spesielt, ser mest på TV. - Liker å dra ut på byen med gutta. - Jobber som Elektriker / Snekker / Maskinfører / Operatør / Fagarbeider /osv. elsker jobben sin, og jobber gjerne overtid. - Har forkjærlighet for alt med motor. Bryr seg om bilen, sykkelen, scooteren, osv. - Liker vanlig mat, drikker sort kaffe, holder seg til en sikker vinner. Anonymkode: d55d6...7af Er det en vanlig a4mann? 😂 Anonymkode: 21c4e...eee 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #46 Skrevet 23. august 2018 18 hours ago, Arcturus said: Klassisk! Folkens, merk dere disse to innleggene. Jeg har presentert noe, som fra mitt sosioøkonomiske ståsted er bortimot et vedtatt faktum. Det er akkurat like legitimt å mobbe arbeiderklassen som for arbeiderklassen å mobbe de rike, bare med motsatte fortegn. Skriver jeg hånlige innlegg om f.eks TS som kanskje beskriver seg selv? Nei, jeg snakker om gruppenivå og karakteriserer trekk fremfor å hakke på enkeltpersoner. Dette klarer altså ikke dere andre. Merk dere det. I Norge er det helt innafor å mobbe de rike, men helt utenfor å mobbe harryfolket på bygda. Hvorfor det? Det har jeg aldri skjønt. Til syvende og sist er det også et element av fakta involvert. Hyggelig? Hvem bryr seg om hyggelig. Jeg presenterer i stor grad (krydret med egne meninger) samfunnsmessige faktum om kultur og sosioøkonomi. Om du hadde minimal innsikt er det veldig enkelt å forstå hvorfor det blir sett på som mer "greit" å gjøre narr av noen grupper mennesker enn andre. Som regel henger det sammen med at noen grupper allerede har mer fordommer mot seg som motarbeider dem og at noen grupper har blitt sett ned på og forskjellsbehandlet historisk sett. I noen tilfeller henger forskjellsbehandling og fordommer igjen, og det blir da ikke ansett som innafor å "ta" dem. Noen ganger blir det litt som å sparke folk som ligger nede. Arbeiderne her til lands har hatt det, og har det for så vidt ofte fortsatt, hardere enn de rike. Ja, seff er det noen arbeidere som tjener mill i året, men de fleste er slitere som tjener ganske gjennomsnittlig, eller under. Jeg mener, når man sitter med med en kaffekopp verdt 100kr, i morgenkåpen fra shoppingturen i Londons beste butikker og ser utover utsikten i sin enebolig i Oslo, så er det vanskelig å ta seg nær av fordommer og """mobbing"" av klassen man kommer fra. Om man blir sett på som privilegert og heldig, så synes som regel flere det er innafor å erte dem litt iblant. Anonymkode: 90819...314 2
Gjest tranedatter Skrevet 23. august 2018 #47 Skrevet 23. august 2018 I dagens samfunn er vel ikke akkurat motorintresse/kunskap særlig A4. Hvor mange kan mekke en bil liksom? Tror det er flere som mekker med datamaskiner foråsidetsånn. Og hen der ArctusKaktus: Her i husholdet har vi ca 30 års utdannelse til sammen, tjener noen mill men vi vil IKKE bli assosiert med sånne som deg. Du påminner mest om nyrike russere - "vil og vil, men får ikke til". Tipper du er en middelklasseslask som har pugget filosofi og sosiologi, i håp om å tilegne deg ordbruk og manerer til overklassen. Men ikke insett at det er nettopp det nedtonede, det ikke fremfusende, som preger overklasse... Les denne og forstå det handler om mye mer enn ordvalg, klær og intresse: https://www.adlibris.com/se/bok/fint-folk-9789177710028 (vet ikke hva den heter på norsk) --- ps. Her i huset veksler vi mellom mekking med bil (manen), bygge eget gjerde, til å gå på svært høyt utdannede jobb som er ettertraktet i lønn og status. Men vi er ganske normale folk som drikker øl, går på konsert.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2018 #48 Skrevet 23. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror du tar feil der..... Anonymkode: f3db7...a4e Nei. Anonymkode: 84271...a1c
Jr.Garcon Skrevet 24. august 2018 #49 Skrevet 24. august 2018 På 22.8.2018 den 15.43, Arcturus skrev: Ha ha. Hvor deilig det er å sirlig skrive med sin egen fortreffelige egalitet? Du som tross alt er en del av kultureliten, men ikke ser et behov for å erkjenne din posisjon i et hierarki? Du er jo da tross alt som alle andre fordi du velger å være likestilt enhver? Hvilket moralsk privilegium, og selvfølgelig selvonanerende pissprat! Ser du det selv? Det finnes ikke noe deiligere enn å påpeke at man ikke BEHØVER å påpeke noe. Da kan man hevde seg moralsk overlegen og fortsatt nyte sin posisjon med ren samvittighet. Har det i det hele tatt slått deg at ved å påpeke fakta i ulikhet mellom klasser og kulturer så er man med på å jobbe for å utjevne dem? Det er med andre ord noe å vinne på å sette fokus på problematiske sider ved arbeiderklassen og valg som fører til lavere levekår. Faktum er at valg har konsekvenser. Verden er ikke lik. Valg er ikke likeverdige. Å ta ti år høyere utdanning har konsekvenser som er mer positive for både den enkelte det gjelder og på samfunnsnivå. Kunnskap og valgmuligheter er alltid bedre enn mangel på kunnskap og valgmuligheter. Det har ingenting med enkeltindividets verdi, vi er alle like mye verdt (hallo!). Det vi ikke har er like muligheter. Når man velger, helt fritt, å bli boende i en bygd uten muligheter for fremtiden annet enn å brødfø seg i et kortere perspektiv har det konsekvenser på gruppe- og samfunnsnivå. I et land som Norge der alle har lik mulighet til utdanning er det ofte ingen unnskyldning. Vi vet likevel at kultur har enormt mye å si for hvem som velger å utdanne seg eller ikke. Dine foreldres status predikerer din fremtidige plass i samfunnets hierarki fra fødselen av. Dette er ofte på grunn av frie valg. 1. Hvis alle tok 10 års utdanning så hadde det vel strengt tatt vært svært problematisk for samfunnet? Hvis alle med yrker som snekker, rørlegger, lastebilsjåfør, lærer, postmann, butikkmedarbeider osv. ikke begynte i inntektsgivende arbeid fra de var rundt 18 -22 år , men istedet satt seg ned på Blindern og fordypet seg i filosofi, vitenskap osv. så hadde vel konsekvensene vært negative for samfunnet? Dels p.g.a. mangel på arbeidskraft, dels p.g.a. store tap i skatteinntekter for velferdsstaten. Å mener du at snekkeren som nå har en doktorgrad i filosofi i en alder av 30 år skal returnere tilbake til yrket sitt? Eller skal han forelese på universitetet og la hele snekkeryrket seile sin egen sjø? Hvis ingen velger å utdanne seg til snekkere, eller jobbe som lastebilsjåfører osv. så er jo det også åpenbart en samfunnsøkonomisk katastrofe, så du mener vel ikke at alle skal "klatre opp fra " disse yrkene? 2. Du skriver "Når man velger helt fritt, å bli boende i en bygd uten muligheter for fremtiden osv". Hva legger du i ordet helt fritt? Temaet -valg,menneskets frihet,frie valg osv. - er det jo skrevet mengder om innenfor filosofi, sosiologi osv. Er det noe du har lest og studert? Det første jeg tenker når du sier "når man velger helt fritt å bli boende i en bygd osv" er f.eks. - når mener du en person skal ta dette "frie valget" ? Når han er 16 år? Innen 16 års alderen har han jo et sterkt rotfeste i bygda og kulturen han har hatt sin barndom og oppvekst i. Foreldre og besteforeldre har fra han var liten av lært han f.eks. om naturen, jordbruk, høsting, arbeidsmoral og han har "susa" fornøyd rundt på traktoren siden han var 10 år. Samme mekkanismen vil gjøre seg gjeldende for snekkeren, den lokale kjøpmannen sin sønn osv. 3. " Dine foreldres status predikerer din fremtidige plass i samfunnets hierarki fra fødselen av. Dette er ofte på grunn av frie valg". Her nevner du kanskje litt av det jeg skriver om at frie valg ikke nødvendigvis er så frie? Men jeg forstår ikke setningene. Sier du ikke at foreldrenes status predikerer osv. og så i neste setningen at dette ofe er på grunn av frie valg? Hvis mine foreldres status påvirker meg og mine valg, så har jeg vel ikke det du kaller frie valg? På 22.8.2018 den 16.25, Arcturus skrev: Jeg tror ikke du skjønner helt hva jeg egentlig snakker om, noe som er Ok, fordi det i utgangspunktet kanskje krever en viss samfunnsinteresse for fenomenet basert på fagbakgrunn. Ulikhetsforskning er vanskelig å svelge for de fleste, men det blir ekstra vanskelig når man må jobbe med litt forvirrede forestillinger om klasselikhet til tross for klasseforskjeller. (Altså, hallo...).Jeg tror ikke jeg skal bruke så mye mer tid på å forklare hvorfor det er forskjeller på klassene i samfunnet, men heller oppfordre deg og andre til å lese litt om ulikhet og klasse på egenhånd. Kanskje du skjønner litt mer, og kanskje det åpner noen dører for nye tanker. Til sist vil jeg påpeke et konkret poeng (les dette nøye folkens) : å hevde at det er bedre å befinne seg i en ressurssterk øvre klasse er ikke spesielt kontroversielt. Det er ikke det samme som å si at folk med lavere levekår har lavere verdi. Det første handler om tilgang til ressurser som ervervet kompetanse, arv og lønn, handler det sistnevnte om menneskesyn. Jeg ville Aldri hevdet at noen, noe sted, er mindre verdt som menneske. Forstå den forskjellen og aksepter at det ikke er samme ting. Jeg ønsker alle velkommen til topps. Jeg vil helst at alle skal realisere sitt potensial, hva nå enn det er. Intelligens følger ikke klassestruktur. Du kan være snekker med 140 i IQ og du kan være akademiker som frykter å bli avslørt som dum. Hvis man har tro på mennesker har man tro på sosial mobilitet; altså muligheten til å øke folks status og levekår. Det er det norsk sosialpolitikk handler om. I det perspektivet har kultur en rang. Deal with it. Hvilken topp ønsker du velkommen til? Jeg må være langt unna den toppen siden jeg spør men det får så være. Men når mener du man har kommet til "topps" ? Personlig så mener jeg de fleste av oss har vår egne individuelle topp - dit vi vil og der vi føler tilfreds med tilværelsen. For at jeg skal føle meg til "topps" så må helsen være bra, jeg må jobbe med noe jeg trives med, like stedet jeg bor på, føle økonomisk trygghet, å ha mennesker rundt meg som jeg er glad i og som er glad i meg. Noe sier meg at den toppen du inviterer til ikke helt samsvarer med min, og hvis min antagelse er rett, hvorfor tror du at jeg vil legge bort Jeg-et i meg og følge din oppfatning? Å hva gir akkurat din topp universiell status som toppen over alle topper? Til sist, angående det du skriver om sosial mobilitet. Jeg hadde absolutt vurdert det som et pluss om jeg hadde klarte å bevege og gli sømnløst inn i alle samfunnslag/ klasser (for å bruke dine begrep) - om det var med harde sjømenn eller fondsforvaltere fra Vinderen. Men jeg ser ikke logikken din om du mener at en fra en høyere klasse og kultur, automatisk vil klare å sømnløst drikke svart kaffe med sjauergutta på kaia? Jeg føler du overser, i alle fall overforenkler en god del samfunnsvitenskapelig forskning og også psykologi. Greit nok at det vil være vanskeligere for en person helt på bunnen av samfunnet - hjemløs narkoman- å sømnløst bevege seg oppover. Utseende, klær, språk osv. vil fort "avsløre" han /henne om han f.eks. prøver å slå av en prat med noen trikkeførere som har pause. Men en person med høy utdannelse, dannelse, og kultur vil jo også avsløre seg selv i møte med klasser hvor han egentlig ikke lever livet sitt og har sin kompetanse? En kar som er oppvokst på vindern med doktorgrad, som også er kunstinteressert, velreist og velbelest han vil vel passe svært dårlig inn sammen med sjauergutta på kaia? Allerede hendene hans - som aldri har skrudd i en skru eller hamret en spiker- vil jo få de andre til reagere? Eller språk og sjargong? Hvis de over kaffekoppen begynner å diskutere ulike duppeditter ved motvektstrucker og max ballast på tankskip av den og den typen, så har Vinderen-mannen mye å bidra med? I motsetning til deg så mener jeg sømnløshet og mobilitet i stor grad styres av din personlighet. Vi mennesker (med mulig unntak av dere helt på toppen) har lett for å akseptere og inkludere personer som vi føler er genuint ekte og gode - og som får oss til å føle oss vel. Et godt eksempel er Thorvald Stoltenberg. Det var en mann som kunne ferdes og sømnløst bevege seg rundt i diplomatkretser så vel som hos narkomane. For et flott menneske! Men egenskapene han hadde er garantert ikke noen du kan tilegne deg ved å være interessert i kunst, lese filosofi eller klatre i en eller annen imaginær dannelse-stige. 5
SoWhat? Skrevet 24. august 2018 #50 Skrevet 24. august 2018 På 21.8.2018 den 23.34, AnonymBruker skrev: - Lidenskapelig opptatt av fotball, drar gjerne flere ganger i året på kompistur med gutta til England for å se kamp. Elsker å spille FIFA med gutta. - Bruker sommeren på laksefiske, camping, og liknende. - Har ikke noen definert musikksmak, hører mest på listepop. - Leser ikke noe spesielt, ser mest på TV. - Liker å dra ut på byen med gutta. - Jobber som Elektriker / Snekker / Maskinfører / Operatør / Fagarbeider /osv. elsker jobben sin, og jobber gjerne overtid. - Har forkjærlighet for alt med motor. Bryr seg om bilen, sykkelen, scooteren, osv. - Liker vanlig mat, drikker sort kaffe, holder seg til en sikker vinner. Anonymkode: d55d6...7af Kan ikke sette fingeren presis på hva det er, men det ser ut som om du søker en kompis! Det var akkurat følelsen jeg fikk. Jeg elsker både fotball og fisking, så handlet ikke om interesser. Det var bare så...totalt blottet for romantikk. Ikke mellom linjene en gang! Sorry, men ærlig tilbakemelding 🙂 2
SoWhat? Skrevet 24. august 2018 #51 Skrevet 24. august 2018 På 22.8.2018 den 14.09, Arcturus skrev: Klassisk! Folkens, merk dere disse to innleggene. Jeg har presentert noe, som fra mitt sosioøkonomiske ståsted er bortimot et vedtatt faktum. Det er akkurat like legitimt å mobbe arbeiderklassen som for arbeiderklassen å mobbe de rike, bare med motsatte fortegn. Skriver jeg hånlige innlegg om f.eks TS som kanskje beskriver seg selv? Nei, jeg snakker om gruppenivå og karakteriserer trekk fremfor å hakke på enkeltpersoner. Dette klarer altså ikke dere andre. Merk dere det. I Norge er det helt innafor å mobbe de rike, men helt utenfor å mobbe harryfolket på bygda. Hvorfor det? Det har jeg aldri skjønt. Til syvende og sist er det også et element av fakta involvert. Hyggelig? Hvem bryr seg om hyggelig. Jeg presenterer i stor grad (krydret med egne meninger) samfunnsmessige faktum om kultur og sosioøkonomi. Hvorfor møter jeg så sjelden mennesker som deg? Dere er ikke så vanlige å møte på. Du appellerer til min sans for humor, samtidig som jeg blir ganske fascinert av...frimodigheren din. Vantro latter er like god som annen latter. WoW. 2
Xcase33 Skrevet 24. august 2018 #52 Skrevet 24. august 2018 On 8/21/2018 at 11:34 PM, AnonymBruker said: - Lidenskapelig opptatt av fotball, drar gjerne flere ganger i året på kompistur med gutta til England for å se kamp. Elsker å spille FIFA med gutta. - Bruker sommeren på laksefiske, camping, og liknende. - Har ikke noen definert musikksmak, hører mest på listepop. - Leser ikke noe spesielt, ser mest på TV. - Liker å dra ut på byen med gutta. - Jobber som Elektriker / Snekker / Maskinfører / Operatør / Fagarbeider /osv. elsker jobben sin, og jobber gjerne overtid. - Har forkjærlighet for alt med motor. Bryr seg om bilen, sykkelen, scooteren, osv. - Liker vanlig mat, drikker sort kaffe, holder seg til en sikker vinner. Anonymkode: d55d6...7af Det der sier ingenting om deg som person....ingen som forelsker seg i det der. Hva slags type humor har du ? A eller B menneske? Hva gir deg et kick? Er du kjipt? Hvor reflektert er du? Konfliktssky eller konfrontrerende? Har du en forretning eller arbeidsmanns tankegang? Praktiker eller akademiker? Dette er noe som mer definerer deg som person...skjønner du? ingenting at du du listet opp selv er det noen som er interesserte i ...det er ikke noen dealbrakere der. 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #53 Skrevet 25. august 2018 På 23.8.2018 den 8.50, tranedatter skrev: I dagens samfunn er vel ikke akkurat motorintresse/kunskap særlig A4. Hvor mange kan mekke en bil liksom? Tror det er flere som mekker med datamaskiner foråsidetsånn. Og hen der ArctusKaktus: Her i husholdet har vi ca 30 års utdannelse til sammen, tjener noen mill men vi vil IKKE bli assosiert med sånne som deg. Du påminner mest om nyrike russere - "vil og vil, men får ikke til". Tipper du er en middelklasseslask som har pugget filosofi og sosiologi, i håp om å tilegne deg ordbruk og manerer til overklassen. Men ikke insett at det er nettopp det nedtonede, det ikke fremfusende, som preger overklasse... Les denne og forstå det handler om mye mer enn ordvalg, klær og intresse: https://www.adlibris.com/se/bok/fint-folk-9789177710028 (vet ikke hva den heter på norsk) --- ps. Her i huset veksler vi mellom mekking med bil (manen), bygge eget gjerde, til å gå på svært høyt utdannede jobb som er ettertraktet i lønn og status. Men vi er ganske normale folk som drikker øl, går på konsert. Hva har dere studert så lenge? Spesialisering i medisin eller noe? Anonymkode: 7adee...ded
Gjest tranedatter Skrevet 25. august 2018 #54 Skrevet 25. august 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har dere studert så lenge? Spesialisering i medisin eller noe? Anonymkode: 7adee...ded En av oss medisin (en av de lengre utdannelsene), den andre flere bachelor/fag. Dessuten lange yrkesliv inom samme bransjer.
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #55 Skrevet 25. august 2018 Er dette et A4-mannfolk? Hvilket miljø vanker du i? Jeg syns du beskriver mannfolk som jeg vil kalle "enkle", og det er ikke helt min greie. Heldigvis kjenner jeg veldig få mannfolk som er sånn Anonymkode: 8339a...225 2
Ginavn Skrevet 25. august 2018 #56 Skrevet 25. august 2018 Ja til yrkesfaglig utdanning og interesse for motor. Nei til listepop, fotball og camping. Æsj, campingliv. Hva er "vanlig mat"?
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #57 Skrevet 25. august 2018 På 22.8.2018 den 14.09, Arcturus skrev: Klassisk! Folkens, merk dere disse to innleggene. Jeg har presentert noe, som fra mitt sosioøkonomiske ståsted er bortimot et vedtatt faktum. Det er akkurat like legitimt å mobbe arbeiderklassen som for arbeiderklassen å mobbe de rike, bare med motsatte fortegn. Skriver jeg hånlige innlegg om f.eks TS som kanskje beskriver seg selv? Nei, jeg snakker om gruppenivå og karakteriserer trekk fremfor å hakke på enkeltpersoner. Dette klarer altså ikke dere andre. Merk dere det. I Norge er det helt innafor å mobbe de rike, men helt utenfor å mobbe harryfolket på bygda. Hvorfor det? Det har jeg aldri skjønt. Til syvende og sist er det også et element av fakta involvert. Hyggelig? Hvem bryr seg om hyggelig. Jeg presenterer i stor grad (krydret med egne meninger) samfunnsmessige faktum om kultur og sosioøkonomi. Vel, jeg er også fra sosioøkonomisk gode kår. Og er ikke enig i det meste du skriver. Klasseforskjellene i Norge er ikke og har aldri vært veldig store. Andre land er det annerledes. Der er herskap, adel og geistlige gjennom flere titalls generasjoner. De aller aller fleste av oss i Norge har bønder og fattigfolk i slekta en generasjon eller to bakover. Adel skapes ikke så kjapt selv om noen få nyrike gjerne vil identifisere seg med en høyere klasse. Rike nordmenn blir mer som lottomillionærer. De mangler rett og slett klasse. Men er jordnære og vanlige folk. Anonymkode: c15f2...b3f
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #58 Skrevet 25. august 2018 På 21.8.2018 den 23.34, AnonymBruker skrev: - Lidenskapelig opptatt av fotball, drar gjerne flere ganger i året på kompistur med gutta til England for å se kamp. Elsker å spille FIFA med gutta. - Bruker sommeren på laksefiske, camping, og liknende. - Har ikke noen definert musikksmak, hører mest på listepop. - Leser ikke noe spesielt, ser mest på TV. - Liker å dra ut på byen med gutta. - Jobber som Elektriker / Snekker / Maskinfører / Operatør / Fagarbeider /osv. elsker jobben sin, og jobber gjerne overtid. - Har forkjærlighet for alt med motor. Bryr seg om bilen, sykkelen, scooteren, osv. - Liker vanlig mat, drikker sort kaffe, holder seg til en sikker vinner. Anonymkode: d55d6...7af Synes ikke det der er A4. Mer en type av mange. Personlig hadde jeg slike gutter for 10-20 år siden . Nå dater jeg bare menn. Anonymkode: 21e7a...be0
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #59 Skrevet 25. august 2018 Høres litt kjedelig ut for min del. Spesielt hvis det er toppet med en veldig tradisjonell tankegang. Da ser jeg for meg at han hadde synes at jeg var sær og rar. Deler av det er helt greit, men listepop, glødende interesse for fotball og virker ikke som han er særlig interessert i å reise (annet enn camping eller hytta på fjellet) hadde ikke vært så interessant. I tillegg til at han virker som han ikke vil prøve ny mat, men bare spiser det samme. Nei, litt for traust for meg. Tror jeg trenger en litt mer komplisert mann Anonymkode: 849c8...4cd 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2018 #60 Skrevet 25. august 2018 Ja, og det at han ikke leser er også noe jeg reagerer på. Altså, det å ikke lese noe som helst synes jeg er rart. Anonymkode: 849c8...4cd 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå