_popcorn_ Skrevet 22. august 2018 #21 Skrevet 22. august 2018 Wow, hvor finner man disse a4-mannfolkene? Jeg har tydeligvis aldri møtt en a4-mann i hele mitt liv! 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #22 Skrevet 22. august 2018 Min største 'bekymring' er all denne affeksjonen for 'gutta'. Det pleier å bety at de er betydelig innflytelse og at det er liten egen mening, alt for gutta liksom. Har ekstremt dårlig erfaringer med slike eksemplarer. Virker ikke som er plass til en livspartner eller annet familieliv. En handy utdannelse er liker jeg veldig godt, fotballturer har jeg vært på veldig mange av selv (både inn- og utland). Anonymkode: f00ae...2f4 3
Roci Skrevet 22. august 2018 #23 Skrevet 22. august 2018 2 timer siden, Arcturus skrev: Altså, A4 eller ei, det du her beskriver er jo en ganske harry og litt uintelligent person. Et menneske uten noe særlig dannelsesbakgrunn som ikke navigerer seg godt blant kultureliten. Det er jo direkte pinlig å være en sånn person i feil miljø. Det er alltid bare fordeler ved å ha dannet bakgrunn. Man kan fint velge å drikke sort kaffe og se på fotball, men man forgår ikke dersom man skulle måtte ta på seg slips og diskutere samfunnsutvikling. Å mangle dette siste giret er utelukkende en svakhet. For mange kvinner i janteloven land er det positivt å være såkalt ujålete, en bygdens mann, en fysisk fikser. For andre som kanskje bor i storbyer, har høy utdanning og reiser mye rundt i verden i jobbsammenheng, er slike menn helt pyton og gir assosiasjoner til en slags Oluf i sjarken. Det hyggelige i verden er at folk er forskjellige. Vi liker partnere som er slik vi selv er - altså i samme klasse. Svaret ditt TS er altså ikke at det er noe poeng at brukere her kan si en etter en hva de foretrekker, slik at man til slutt kan danne seg et regnskap, men at spørsmålet er avhengig av hvem du stiller det til. Spør du meg, som mann med dannet bakgrunn, om en harry frau fra bøgda er attraktivt for en seriøs relasjon er svaret kontant nei. Spør du en dame i min sosiale krets får du samme svar om menn. De latterliggjøres og hånes for sine absolutte harry bygdekvaliteter. På samme måte vil ikke disse harry mannfolka ha damer med frognerklær og dyre vesker. It's a win win situation. Spør du dog en politiker eller noen som jobber med politikkutvikling vil kanskje svaret være at den todelingen av parforhold basert på klasse og ressurser er med på å videreføre økonomiske skillelinjer i Norge. Det er dog en sannhet de såkalte "vanlige", eller her definert "A4" sjelden reflekterer aktivt over. Det er jo også noe av grunnen til at fattigdom og rikdom går i arv. Man skaper seg forestillinger om hva man synes er ålreit eller ikke, også vil det igjen definere mulighetsrommet dine barn har for å bli toppleder med millionlønn. Sånn er verden dessverre satt sammen. Og jeg som trodde at mennesker som "navigerer seg godt blant kultureliten" holdt seg for gode til hån og latterliggjøring! Men det er jo tydelig at en del av disse personene som anser seg selv som "dannede" bak den fine fasaden ikke er stort bedre enn folk flest - bare mer snobbete Hvis jeg skal "snobbe" litt selv, så kommer jeg fra en akademikerfamilie, men omgås folk fra alle samfunnslag, og har ikke særlig behov for å latterliggjøre folk på grunnlag av bakgrunnen deres. Det er straks vanskeligere å la være å latterliggjøre mennesker som så tydelig anser seg hevet over andre, uten noen åpenbar grunn til det annet enn sin oppfatning av egen fortreffelighet. 8
Teethgrinding Skrevet 22. august 2018 #24 Skrevet 22. august 2018 2 minutter siden, Roci skrev: Og jeg som trodde at mennesker som "navigerer seg godt blant kultureliten" holdt seg for gode til hån og latterliggjøring! Men det er jo tydelig at en del av disse personene som anser seg selv som "dannede" bak den fine fasaden ikke er stort bedre enn folk flest - bare mer snobbete Hvis jeg skal "snobbe" litt selv, så kommer jeg fra en akademikerfamilie, men omgås folk fra alle samfunnslag, og har ikke særlig behov for å latterliggjøre folk på grunnlag av bakgrunnen deres. Det er straks vanskeligere å la være å latterliggjøre mennesker som så tydelig anser seg hevet over andre, uten noen åpenbar grunn til det annet enn sin oppfatning av egen fortreffelighet. Ha ha. Hvor deilig det er å sirlig skrive med sin egen fortreffelige egalitet? Du som tross alt er en del av kultureliten, men ikke ser et behov for å erkjenne din posisjon i et hierarki? Du er jo da tross alt som alle andre fordi du velger å være likestilt enhver? Hvilket moralsk privilegium, og selvfølgelig selvonanerende pissprat! Ser du det selv? Det finnes ikke noe deiligere enn å påpeke at man ikke BEHØVER å påpeke noe. Da kan man hevde seg moralsk overlegen og fortsatt nyte sin posisjon med ren samvittighet. Har det i det hele tatt slått deg at ved å påpeke fakta i ulikhet mellom klasser og kulturer så er man med på å jobbe for å utjevne dem? Det er med andre ord noe å vinne på å sette fokus på problematiske sider ved arbeiderklassen og valg som fører til lavere levekår. Faktum er at valg har konsekvenser. Verden er ikke lik. Valg er ikke likeverdige. Å ta ti år høyere utdanning har konsekvenser som er mer positive for både den enkelte det gjelder og på samfunnsnivå. Kunnskap og valgmuligheter er alltid bedre enn mangel på kunnskap og valgmuligheter. Det har ingenting med enkeltindividets verdi, vi er alle like mye verdt (hallo!). Det vi ikke har er like muligheter. Når man velger, helt fritt, å bli boende i en bygd uten muligheter for fremtiden annet enn å brødfø seg i et kortere perspektiv har det konsekvenser på gruppe- og samfunnsnivå. I et land som Norge der alle har lik mulighet til utdanning er det ofte ingen unnskyldning. Vi vet likevel at kultur har enormt mye å si for hvem som velger å utdanne seg eller ikke. Dine foreldres status predikerer din fremtidige plass i samfunnets hierarki fra fødselen av. Dette er ofte på grunn av frie valg. 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #25 Skrevet 22. august 2018 2 hours ago, Arcturus said: Ts beskriver ikke en vanlig person. Han/hun beskriver en person fra bygda, altså konkret en arbeiderklasse-snekker med foreldre uten utdanning. Personen beskrevet har antakeligvis: - arbeiderklasseforeldre, fire søsken, og har vært overlatt mye til seg selv og egen utvikling (i motsetning til de som har rike foreldre, vært enebarn og fått dytta sjakk og langrenn ned halsen) - ingen utdanning og få til ingen forbilder med høyere utdanning. Han har også en vennekrets der mange har blitt boende hjemme i bygda og drevet dank for lenge før de har fått en enkel jobb for å gi levepenger. Få av hans venner har utdanning, og svært få eller ingen har typiske dannelsesfag som filosofi. Kanskje en og annen ingeniør - et praktisk fag. - vedkommende har aldri blitt pusha på høykultur som abstrakt kunst eller klassisk musikk. Enkel underholdning har vært gjennomgangstema. Han er derfor utrent i å bruke hodet kritisk. Han svelger kanskje fake news over en lav sko. Han er intellektuelt lat og diskuterer som regel ting som er kjent og kjært. Er ikke en fra bygda en vanlig person? Er ikke snekkere det heller? Hvem er egentlig "vanlig", mener du? Jeg undres også over hvilken generasjon du tilhører, siden du er vant til å se barnekull på fem, og om du kan forklare sammenhengen mellom klassisk musikk, abstrakt kunst og kritisk tenking. Kan nevne at jeg har både skolering i og erfaring med å utøve klassisk musikk og billedkunst - evnen til å "bruke hodet kritisk", som du kaller det, kommer hovedsaklig fra vanlig norsk grunnskole, samt egne interesser(som ikke begrenser seg til det du virker å anse som kultur). Etter min erfaring er "høykultur-mennesker" svært ukomfortable med å bevege seg utenfor sine egne velkjente områder, og avskriver raskt det de ikke har noe kunnskap om - sånn som mennesker med andre slags liv og tilværelser. Negativ omtale av disse andre, tjener da bare det formål å skulle opphøye seg selv, berettige sine livsvalg og sin eksistens(man kan spørre seg hvorfor denne berettigelsen er så om å gjøre). Sånn sett er det kanskje ingen forskjell på folk, annet enn det de har ervervet seg i løpet av livet når det gjelder typer av erfaring og kunnskap. Og på fylla oppfører alle seg likt - nemlig fullstendig blodharry - samme hva de drikker og hva slags bakgrunn de har. Visste du forresten at det finnes både ski og skiløyper i distriktene? Sopransangere og sjakklubber? Filosofer og forfattere? Anonymkode: 88ce3...21b 8
Teethgrinding Skrevet 22. august 2018 #26 Skrevet 22. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke en fra bygda en vanlig person? Er ikke snekkere det heller? Hvem er egentlig "vanlig", mener du? Jeg undres også over hvilken generasjon du tilhører, siden du er vant til å se barnekull på fem, og om du kan forklare sammenhengen mellom klassisk musikk, abstrakt kunst og kritisk tenking. Kan nevne at jeg har både skolering i og erfaring med å utøve klassisk musikk og billedkunst - evnen til å "bruke hodet kritisk", som du kaller det, kommer hovedsaklig fra vanlig norsk grunnskole, samt egne interesser(som ikke begrenser seg til det du virker å anse som kultur). Etter min erfaring er "høykultur-mennesker" svært ukomfortable med å bevege seg utenfor sine egne velkjente områder, og avskriver raskt det de ikke har noe kunnskap om - sånn som mennesker med andre slags liv og tilværelser. Negativ omtale av disse andre, tjener da bare det formål å skulle opphøye seg selv, berettige sine livsvalg og sin eksistens(man kan spørre seg hvorfor denne berettigelsen er så om å gjøre). Sånn sett er det kanskje ingen forskjell på folk, annet enn det de har ervervet seg i løpet av livet når det gjelder typer av erfaring og kunnskap. Og på fylla oppfører alle seg likt - nemlig fullstendig blodharry - samme hva de drikker og hva slags bakgrunn de har. Visste du forresten at det finnes både ski og skiløyper i distriktene? Sopransangere og sjakklubber? Filosofer og forfattere? Anonymkode: 88ce3...21b Jeg tror ikke du skjønner helt hva jeg egentlig snakker om, noe som er Ok, fordi det i utgangspunktet kanskje krever en viss samfunnsinteresse for fenomenet basert på fagbakgrunn. Ulikhetsforskning er vanskelig å svelge for de fleste, men det blir ekstra vanskelig når man må jobbe med litt forvirrede forestillinger om klasselikhet til tross for klasseforskjeller. (Altså, hallo...).Jeg tror ikke jeg skal bruke så mye mer tid på å forklare hvorfor det er forskjeller på klassene i samfunnet, men heller oppfordre deg og andre til å lese litt om ulikhet og klasse på egenhånd. Kanskje du skjønner litt mer, og kanskje det åpner noen dører for nye tanker. Til sist vil jeg påpeke et konkret poeng (les dette nøye folkens) : å hevde at det er bedre å befinne seg i en ressurssterk øvre klasse er ikke spesielt kontroversielt. Det er ikke det samme som å si at folk med lavere levekår har lavere verdi. Det første handler om tilgang til ressurser som ervervet kompetanse, arv og lønn, handler det sistnevnte om menneskesyn. Jeg ville Aldri hevdet at noen, noe sted, er mindre verdt som menneske. Forstå den forskjellen og aksepter at det ikke er samme ting. Jeg ønsker alle velkommen til topps. Jeg vil helst at alle skal realisere sitt potensial, hva nå enn det er. Intelligens følger ikke klassestruktur. Du kan være snekker med 140 i IQ og du kan være akademiker som frykter å bli avslørt som dum. Hvis man har tro på mennesker har man tro på sosial mobilitet; altså muligheten til å øke folks status og levekår. Det er det norsk sosialpolitikk handler om. I det perspektivet har kultur en rang. Deal with it. 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #27 Skrevet 22. august 2018 Eh. Nei takk. Anonymkode: 24bec...db9 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #28 Skrevet 22. august 2018 3 timer siden, Arcturus skrev: Morn du. Traff man et sårt punkt hos jantelovens arbeider? Ser du i det hele tatt ironien i at du bekrefter hele innlegget mitt med så få ord? Du traff et sårt punkt hos en akademiker som absolutt ikke har lyst til å assosieres med folk som mangler bakkekontakt, pga lang utdannelse. Anonymkode: acfb0...83d 10
Teethgrinding Skrevet 22. august 2018 #29 Skrevet 22. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du traff et sårt punkt hos en akademiker som absolutt ikke har lyst til å assosieres med folk som mangler bakkekontakt, pga lang utdannelse. Anonymkode: acfb0...83d Bakkekontakt? Med andre ord er det å drikke svart kaffe, se på fotballkamper, mekke bil og motor, være snekker eller rørlegger og ikke ha noe særlig musikksmak? Jeg håper du selv skjønner hvor dumt dette blir.
Roci Skrevet 22. august 2018 #30 Skrevet 22. august 2018 (endret) 1 time siden, Arcturus skrev: Ha ha. Hvor deilig det er å sirlig skrive med sin egen fortreffelige egalitet? Du som tross alt er en del av kultureliten, men ikke ser et behov for å erkjenne din posisjon i et hierarki? Du er jo da tross alt som alle andre fordi du velger å være likestilt enhver? Hvilket moralsk privilegium, og selvfølgelig selvonanerende pissprat! Ser du det selv? Det finnes ikke noe deiligere enn å påpeke at man ikke BEHØVER å påpeke noe. Da kan man hevde seg moralsk overlegen og fortsatt nyte sin posisjon med ren samvittighet. Har det i det hele tatt slått deg at ved å påpeke fakta i ulikhet mellom klasser og kulturer så er man med på å jobbe for å utjevne dem? Det er med andre ord noe å vinne på å sette fokus på problematiske sider ved arbeiderklassen og valg som fører til lavere levekår. Faktum er at valg har konsekvenser. Verden er ikke lik. Valg er ikke likeverdige. Å ta ti år høyere utdanning har konsekvenser som er mer positive for både den enkelte det gjelder og på samfunnsnivå. Kunnskap og valgmuligheter er alltid bedre enn mangel på kunnskap og valgmuligheter. Det har ingenting med enkeltindividets verdi, vi er alle like mye verdt (hallo!). Det vi ikke har er like muligheter. Når man velger, helt fritt, å bli boende i en bygd uten muligheter for fremtiden annet enn å brødfø seg i et kortere perspektiv har det konsekvenser på gruppe- og samfunnsnivå. I et land som Norge der alle har lik mulighet til utdanning er det ofte ingen unnskyldning. Vi vet likevel at kultur har enormt mye å si for hvem som velger å utdanne seg eller ikke. Dine foreldres status predikerer din fremtidige plass i samfunnets hierarki fra fødselen av. Dette er ofte på grunn av frie valg. Det finnes bedre måter å sette fokus på problematiske sider i et samfunn enn å håne og latterliggjøre bestemte grupper i samfunnet. Jeg regnet ellers med at du oppfattet at det jeg skrev både var satt på spissen og skrevet med glimt i øyet. Endret 22. august 2018 av Roci 6
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #31 Skrevet 22. august 2018 1 time siden, Arcturus skrev: Ha ha. Hvor deilig det er å sirlig skrive med sin egen fortreffelige egalitet? Du som tross alt er en del av kultureliten, men ikke ser et behov for å erkjenne din posisjon i et hierarki? Du er jo da tross alt som alle andre fordi du velger å være likestilt enhver? Hvilket moralsk privilegium, og selvfølgelig selvonanerende pissprat! Ser du det selv? Det finnes ikke noe deiligere enn å påpeke at man ikke BEHØVER å påpeke noe. Da kan man hevde seg moralsk overlegen og fortsatt nyte sin posisjon med ren samvittighet. Har det i det hele tatt slått deg at ved å påpeke fakta i ulikhet mellom klasser og kulturer så er man med på å jobbe for å utjevne dem? Det er med andre ord noe å vinne på å sette fokus på problematiske sider ved arbeiderklassen og valg som fører til lavere levekår. Faktum er at valg har konsekvenser. Verden er ikke lik. Valg er ikke likeverdige. Å ta ti år høyere utdanning har konsekvenser som er mer positive for både den enkelte det gjelder og på samfunnsnivå. Kunnskap og valgmuligheter er alltid bedre enn mangel på kunnskap og valgmuligheter. Det har ingenting med enkeltindividets verdi, vi er alle like mye verdt (hallo!). Det vi ikke har er like muligheter. Når man velger, helt fritt, å bli boende i en bygd uten muligheter for fremtiden annet enn å brødfø seg i et kortere perspektiv har det konsekvenser på gruppe- og samfunnsnivå. I et land som Norge der alle har lik mulighet til utdanning er det ofte ingen unnskyldning. Vi vet likevel at kultur har enormt mye å si for hvem som velger å utdanne seg eller ikke. Dine foreldres status predikerer din fremtidige plass i samfunnets hierarki fra fødselen av. Dette er ofte på grunn av frie valg. Akkurat, du sier jo det selv.."Determinisme". Derfor forblir mange mennesker i bøgda si og tar enkle jobber som ikke krever særlig utdannelse, fordi foreldrene gjerne gjorde det samme. I teorien har alle like muligheter til å ta høyere utdanning i Norge, men ikke alle er kapable til det heller, handler ikke bare om bakgrunnen. Anonymkode: 3d7dd...ebe
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #32 Skrevet 22. august 2018 2 timer siden, _popcorn_ skrev: Wow, hvor finner man disse a4-mannfolkene? Jeg har tydeligvis aldri møtt en a4-mann i hele mitt liv! Sier meg enig. Dog kjente jeg et par av de som veldig ung 20-25) Me de vokste opp og sluttet med byturer/fotballturer mm ettersom de fikk samboer og barn. Anonymkode: 348cd...aef
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #33 Skrevet 22. august 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: - Lidenskapelig opptatt av fotball, drar gjerne flere ganger i året på kompistur med gutta til England for å se kamp. Elsker å spille FIFA med gutta. - Bruker sommeren på laksefiske, camping, og liknende. - Har ikke noen definert musikksmak, hører mest på listepop. - Leser ikke noe spesielt, ser mest på TV. - Liker å dra ut på byen med gutta. - Jobber som Elektriker / Snekker / Maskinfører / Operatør / Fagarbeider /osv. elsker jobben sin, og jobber gjerne overtid. - Har forkjærlighet for alt med motor. Bryr seg om bilen, sykkelen, scooteren, osv. - Liker vanlig mat, drikker sort kaffe, holder seg til en sikker vinner. Anonymkode: d55d6...7af Hvis det der er din definisjon av A4-mannen tror jeg du bor veldig langt ute på landet. Anonymkode: 96914...b9e 3
Gjest Minesveiper Skrevet 22. august 2018 #34 Skrevet 22. august 2018 Du beskriver egentlig de fleste guttene (nå menn) som jeg gikk i klasse med på barneskolen. Tenker egentlig ikke så mye over om de er A4 eller ikke. De fleste er hyggelige.
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #35 Skrevet 22. august 2018 7 timer siden, Arcturus skrev: Altså, A4 eller ei, det du her beskriver er jo en ganske harry og litt uintelligent person. Et menneske uten noe særlig dannelsesbakgrunn som ikke navigerer seg godt blant kultureliten. Det er jo direkte pinlig å være en sånn person i feil miljø. Det er alltid bare fordeler ved å ha dannet bakgrunn. Man kan fint velge å drikke sort kaffe og se på fotball, men man forgår ikke dersom man skulle måtte ta på seg slips og diskutere samfunnsutvikling. Å mangle dette siste giret er utelukkende en svakhet. For mange kvinner i janteloven land er det positivt å være såkalt ujålete, en bygdens mann, en fysisk fikser. For andre som kanskje bor i storbyer, har høy utdanning og reiser mye rundt i verden i jobbsammenheng, er slike menn helt pyton og gir assosiasjoner til en slags Oluf i sjarken. Det hyggelige i verden er at folk er forskjellige. Vi liker partnere som er slik vi selv er - altså i samme klasse. Svaret ditt TS er altså ikke at det er noe poeng at brukere her kan si en etter en hva de foretrekker, slik at man til slutt kan danne seg et regnskap, men at spørsmålet er avhengig av hvem du stiller det til. Spør du meg, som mann med dannet bakgrunn, om en harry frau fra bøgda er attraktivt for en seriøs relasjon er svaret kontant nei. Spør du en dame i min sosiale krets får du samme svar om menn. De latterliggjøres og hånes for sine absolutte harry bygdekvaliteter. På samme måte vil ikke disse harry mannfolka ha damer med frognerklær og dyre vesker. It's a win win situation. Spør du dog en politiker eller noen som jobber med politikkutvikling vil kanskje svaret være at den todelingen av parforhold basert på klasse og ressurser er med på å videreføre økonomiske skillelinjer i Norge. Det er dog en sannhet de såkalte "vanlige", eller her definert "A4" sjelden reflekterer aktivt over. Det er jo også noe av grunnen til at fattigdom og rikdom går i arv. Man skaper seg forestillinger om hva man synes er ålreit eller ikke, også vil det igjen definere mulighetsrommet dine barn har for å bli toppleder med millionlønn. Sånn er verden dessverre satt sammen. Ærlig talt, latterligjøres og hånes? Hva slags mennesker er dette? Høres utrolig lite reflektert ut, kan ikke tro at de såkalte samfunnsutviklings diskusjonene deres er særlig nyanserte med slike holdninger. Heldigvis vet jeg at den slags holdninger er lite utbredt blant både kultureliten og akademikere. Og på bakgrunn av hvor lite reflektert dine argumenter er tviler jeg også på at du har innpass blant disse samfunnsgruppene, med mindre de anser deg som en kuriositet. Anonymkode: d78d8...dcc 6
Gjest Vanlig fyr Skrevet 22. august 2018 #36 Skrevet 22. august 2018 (endret) 8 hours ago, Arcturus said: Altså, A4 eller ei, det du her beskriver er jo en ganske harry og litt uintelligent person. Et menneske uten noe særlig dannelsesbakgrunn som ikke navigerer seg godt blant kultureliten. Kulturelite er sjeldent en hedersbetegnelse. Quote Det er jo direkte pinlig å være en sånn person i feil miljø. ....og Ts beskriver noen som er så langt fra meg selv som det er mulig å komme. Endret 22. august 2018 av Vanlig fyr
Trolltunge Skrevet 22. august 2018 #37 Skrevet 22. august 2018 (endret) 22 timer siden, AnonymBruker skrev: - Lidenskapelig opptatt av fotball, drar gjerne flere ganger i året på kompistur med gutta til England for å se kamp. Elsker å spille FIFA med gutta. - Bruker sommeren på laksefiske, camping, og liknende. - Har ikke noen definert musikksmak, hører mest på listepop. - Leser ikke noe spesielt, ser mest på TV. - Liker å dra ut på byen med gutta. - Jobber som Elektriker / Snekker / Maskinfører / Operatør / Fagarbeider /osv. elsker jobben sin, og jobber gjerne overtid. - Har forkjærlighet for alt med motor. Bryr seg om bilen, sykkelen, scooteren, osv. - Liker vanlig mat, drikker sort kaffe, holder seg til en sikker vinner. Anonymkode: d55d6...7af Alt ok for meg, bortsett fra flere fotballturer i året og at jeg fort kan få overdose av å like å dra på byen med gutta. Det er en prioritering som kun er ok til man får barn. Etter det er det bare egoistisk. PS! Jeg kjenner ingen som kan klikke av for hele listen, så veldig A4 kan ikke dette være! Endret 22. august 2018 av Trolltunge
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #38 Skrevet 22. august 2018 FIFA er flaut om man er over 25 Anonymkode: 84271...a1c 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2018 #39 Skrevet 22. august 2018 er det lov å kalle noen a4 da? når man kaller noen det her inne er du nemlig a4 selv. jeg bruker fremdeles denne beskrivelsen på folk som gjør "det vanlige". flere i slekta mi er sånn, og det er jo ikke noe å klage på. hvorfor skal alle være så spesielle? han i min slekt som er a4 har bil, jobb, utdannelse, kone, barn og bor i hjembyen sin. i følge meg så kjedelig man kan få det, men det var hans ønske og valg. behagelig med sånne og, som ikke må gjøre så mye ut av seg. Anonymkode: de953...173
_Mayhem_ Skrevet 23. august 2018 #40 Skrevet 23. august 2018 Ikke bland sort kaffe inn i dette her. Selv om listen din er rimelig stereotypisk og ikke passer mine interesser kan man finne mye glede og "ro" i å innfinne seg med at man bare er en vanlig innbygger, ikke kan jeg forandre verden i nevneverdig grad bortsett fra å være god mot dem rundt meg og plukke litt plast i fjæra fra tid til annen. Det er bare sunt tror jeg å ikke tro at man er særlig spesiell. The subtle art of not giving a f*ck er en bra bok å begynne med. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå