Gå til innhold

Bot for å holde mobiltelefon, ikke i bruk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, pantertante skrev:

Hvorfor holdt du den i fanget?

 

Sikkert av gammel vane at jeg normalt holder på giret, så holdt jeg i den i stedet for.

Anonymkode: e234d...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble alle vinket inn eller var det de som de mistenkte brukte mobil? Selv om du ikke satt å tastet på mobilen er den et distraksjonsmoment som kan gjøre en uoppmerksom og potensielt farlige situasjoner kan oppstå veldig raskt.

Anonymkode: d96fa...e13

Mange ble vinket inn. Den sivile stod ved et sted jeg stoppet for en annen, så vedkommende så hva jeg hadde i bilen, regner jeg med.

Anonymkode: e234d...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk av mobiltelefon i bil utgjør en risiko. Det er lett å bli distrahert, lett å være fraværende akkurat da treåringen løper ut i veien foran deg. 

Nettopp derfor er bruk av mobiltelefon i bil forbudt i Norge. 

For en politimann er det UMULIG å se om telefonen er i bruk eller bare blir holdt. Åpner de for dette blir det jo påstand mot påstand, hele veien. 

Og da er det for min del greit at de er strenge, og straffer uansett. Så ja, heller 100 urettferdige bøter enn et drept barn. 

Anonymkode: 9c845...832

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, T-Rex said:

Og det gjør de.

Jepp!

Anonymkode: d96fa...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Donnadonna skrev:

Du vet det er verre med en glødende sigarett i bilen? Holde en varm kaffekopp. Aldri hatt en gjenstand i hånden din når du har kjørt?

Du får ta dette temaet opp med lovgiver. Jeg lager ikke lovene. 

Og dere vet at mest sannsylig filmer politiet bilene for å ha bevis? 

Anonymkode: 4743b...6c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Donnadonna skrev:

Du vet det er verre med en glødende sigarett i bilen? Holde en varm kaffekopp. Aldri hatt en gjenstand i hånden din når du har kjørt?

Skjønner du ikke forskjellen på å ha en sigarett eller en kaffekopp i hånden og en mobiltelefon?, mobiltelefonen tar oppmerksomheten bort fra veien. Kaffekoppen og sigaretten går automatisk hvis man har normal motorikk.

Til TS: Skaff deg holder til telefonen og bruk bluetooth hvis du skal bruke telefon i bilen, du trenger ikke lese SMS eller sjekke FB når du kjører. Begge hendene skal være på rattet eller girstangen. Diskusjoner med politiet hjelper heller ikke, da fremstår du bare som en som føler seg spesiell og hever seg over loven. 

Anonymkode: 80b8a...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg har IQ på mer enn 64 har jeg aldri vedtatt et forelegg jeg ikke er enig i, ei heller har jeg tatt juridiske råd fra en ufaglært tulling i uniform. Hvis jeg vil ha juridiske råd spør jeg noen med juridisk kompetanse.

Å rådføre seg med politiet om juss er som å rådføre seg med Ari Behn om rakkettdesign.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner du ikke forskjellen på å ha en sigarett eller en kaffekopp i hånden og en mobiltelefon?, mobiltelefonen tar oppmerksomheten bort fra veien. Kaffekoppen og sigaretten går automatisk hvis man har normal motorikk.

Til TS: Skaff deg holder til telefonen og bruk bluetooth hvis du skal bruke telefon i bilen, du trenger ikke lese SMS eller sjekke FB når du kjører. Begge hendene skal være på rattet eller girstangen. Diskusjoner med politiet hjelper heller ikke, da fremstår du bare som en som føler seg spesiell og hever seg over loven. 

Anonymkode: 80b8a...2a0

Helt garantert at du ikke ser på røyken for å sneipe den? Eller kaffekoppen for å løfte/sette på plass?

 

ingen liv sier to hender på rattet. Og derav en tlf som ikke er i bruk er på samme måte en «like død» gjenstand. 

Ikke opplevd lignende! Det skal være lov å spørre lovens lange arm. Det skal være lov å klage. Ikke få som har «blitt målt» feks til feil hastighet, og onkel har faktisk måttet legge flate.

Holder meg til temaet om andre har opplevd press på samme måte fra politiet. 

Anonymkode: e234d...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skulle ikke gitt deg. Ble selv stoppet i kontroll og skulle få et forelegg for å bruke mobiltelefon. Betjenten så meg bruke den visstnok. Problemet var bare at jeg ikke hadde noen mobiltelefon med meg. De lette gjennom bilen etter telefonen, men fant ingenting. Så de konkluderte med at jeg hadde kastet fra meg ut vinduet før jeg stoppet. Jeg nektet å godta forelegget og skulle visstnok bli anmeldt. Men hørte aldri noe mer.

Anonymkode: 1c4e9...a0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2018 den 16.35, Reputation skrev:

Skjønner heller ikke hvorfor det var nødvendig hvis man ikke har brukt den i løpet av turen. 

Er mobilen limt fast i hånda siden du ikke kunne legge den en annen plass? 

Direkte truet, javel. Hvis man ikke godtar forelegg så blir man anmeldt. Det er så enkelt. Det er ingen trussel. Om man pisser på byen eller rekker fing til politiet, så får man også de valgene.

Hvis du pisser på offentlig sted eller gir politiet fingern så får du faktisk ikke det valget. Da blir du anmeldt. Forenklet foreleg (som er det TS snakker om her) gies kun til mindre trafikk og tollforseelser. Alt annet blir anmeldt politiadvokaten vil enten utferdige et forelegg (ikke forenklet) eller de vil ta saken for retten. (Så sant de ikke frafaller den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på alle tullekommentarene her. Mobil har du lov til å holde i hånda når du kjører. Politiet har i flere intervju sagt at det er lov å holde mobilen i hånda når du kjører hvis du filmer f.eks. en annen bilist som bryter loven.

Anonymkode: ebc95...5bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne fikk bot for å ha telefonen mellom låra med høyttaler på. Hun hadde stoppet på en bussholdeplass, ringt og satt på høyttaler for å så kjøre videre. Fikk bot, mobilen var ikke fastmontert...

Anonymkode: 1f663...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...