Gå til innhold

Bot for å holde mobiltelefon, ikke i bruk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

ble stoppet i kontroll da jeg holdt tlf min i hånden. Den var ikke i bruk, og jeg tilbød politiet å se logg over samtaler og sms og fullt innsyn i tlf. Forsøkte å klage på stedet. Dette var de ikke interessert i. Følte jeg ble tvunget til å godta et forelegg der og da, og ble direkte truet med anmeldelse om jeg ikke godtok dette. Om betjenten hadde sagt at «om jeg ikke godtok forelegget, vil det komme en anmeldelse», ikke «da anmelder jeg deg,» hadde jeg kanskje vært mer tilbakeholden. Betjenten nektet etterhvert for å ha sagt dette, og truet med å skrive en rapport på meg om oppdiktede ting jeg skulle hasagt om vedkommende (din jævel/rasshøl) da jeg ønsket tjenestenr for å klage hendelsen inn. Politiet forsøkte å skrive bruk av mobiltlf på blanketten, men endret det til for å holde en tlf da jeg nektet å signere. Betjenten mente å ha sett blikket mitt på tlf, men jeg hadde på meg solbriller, resten av politigjengen så! 

 

noen som har vært borti liknende?

Anonymkode: e234d...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ble stoppet i kontroll da jeg holdt tlf min i hånden. Den var ikke i bruk, og jeg tilbød politiet å se logg over samtaler og sms og fullt innsyn i tlf. Forsøkte å klage på stedet. Dette var de ikke interessert i. Følte jeg ble tvunget til å godta et forelegg der og da, og ble direkte truet med anmeldelse om jeg ikke godtok dette. Om betjenten hadde sagt at «om jeg ikke godtok forelegget, vil det komme en anmeldelse», ikke «da anmelder jeg deg,» hadde jeg kanskje vært mer tilbakeholden. Betjenten nektet etterhvert for å ha sagt dette, og truet med å skrive en rapport på meg om oppdiktede ting jeg skulle hasagt om vedkommende (din jævel/rasshøl) da jeg ønsket tjenestenr for å klage hendelsen inn. Politiet forsøkte å skrive bruk av mobiltlf på blanketten, men endret det til for å holde en tlf da jeg nektet å signere. Betjenten mente å ha sett blikket mitt på tlf, men jeg hadde på meg solbriller, resten av politigjengen så! 

 

noen som har vært borti liknende?

Anonymkode: e234d...617

Når du begynner å krangle med politiet etter å ha blitt stoppet på grunn av ulovligheter ja, da er du ute og sykler på en veltepetter, rent  juridisk. 

Du har lov til å trykke av og på for å motta eller avslutte en samtale på en fastmontert mobiltelefon, det er det hele. Er ikke mobilen fastmontert, så har du ikke lov til å røre mobilen når bilen ikke er parkert eller stoppet utenfor veien. Så mye info om dette som det har vært i media, så er det høyst merkverdig at du ikke har fått det med deg, og enda mer kritikkverdig at du kritiserer en offentlig tjenestemann på nettet fordi han har gjort jobben sin, selv om du ikke liker resultatet av den jobben politiet har gjort, med loven på sin side, overfor deg. 

Jeg hadde vært flau, for flau til å offentliggjøre en slik sak på nettet. Du får begynne med en tur på lovdata og lære deg hva du kan og ikke kan når du kjører bil med mobilen i bilen. 

Anonymkode: 4743b...6c6

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor holdt du i mobilen da? 

Anonymkode: 48e06...331

Skjønner heller ikke hvorfor det var nødvendig hvis man ikke har brukt den i løpet av turen. 

Er mobilen limt fast i hånda siden du ikke kunne legge den en annen plass? 

Direkte truet, javel. Hvis man ikke godtar forelegg så blir man anmeldt. Det er så enkelt. Det er ingen trussel. Om man pisser på byen eller rekker fing til politiet, så får man også de valgene.

Endret av Reputation
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når du begynner å krangle med politiet etter å ha blitt stoppet på grunn av ulovligheter ja, da er du ute og sykler på en veltepetter, rent  juridisk. 

Du har lov til å trykke av og på for å motta eller avslutte en samtale på en fastmontert mobiltelefon, det er det hele. Er ikke mobilen fastmontert, så har du ikke lov til å røre mobilen når bilen ikke er parkert eller stoppet utenfor veien. Så mye info om dette som det har vært i media, så er det høyst merkverdig at du ikke har fått det med deg, og enda mer kritikkverdig at du kritiserer en offentlig tjenestemann på nettet fordi han har gjort jobben sin, selv om du ikke liker resultatet av den jobben politiet har gjort, med loven på sin side, overfor deg. 

Jeg hadde vært flau, for flau til å offentliggjøre en slik sak på nettet. Du får begynne med en tur på lovdata og lære deg hva du kan og ikke kan når du kjører bil med mobilen i bilen. 

Anonymkode: 4743b...6c6

I følge det som står er det bruk! Om du holder i en tlf som ikke er i bruk, kaffekopp eller solbriller så er det revnende likegyldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, BMW 5-serie 535D skrev:

Bare tilstå at du så på mobilen..

Morsom du!

Endret av Donnadonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Donnadonna skrev:

I følge det som står er det bruk! Om du holder i en tlf som ikke er i bruk, kaffekopp eller solbriller så er det revnende likegyldig!

Da får du ta turen til rettspraksis. Jeg har ikke finlest loven men jeg har lest nok av dommer og hvordan domerne tolker loven. 

Anonymkode: 4743b...6c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Reputation skrev:

Skjønner heller ikke hvorfor det var nødvendig hvis man ikke har brukt den i løpet av turen. 

Er mobilen limt fast i hånda siden du ikke kunne legge den en annen plass? 

Endret av Donnadonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Donnadonna said:

Morsom du! Holdt den bare. I fanget.

Hvorfor holdt du den i fanget?

 

Endret av pantertante
Så svaret ditt nå.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du begynner å krangle med politiet etter å ha blitt stoppet på grunn av ulovligheter ja, da er du ute og sykler på en veltepetter, rent  juridisk. 

Du har lov til å trykke av og på for å motta eller avslutte en samtale på en fastmontert mobiltelefon, det er det hele. Er ikke mobilen fastmontert, så har du ikke lov til å røre mobilen når bilen ikke er parkert eller stoppet utenfor veien. Så mye info om dette som det har vært i media, så er det høyst merkverdig at du ikke har fått det med deg, og enda mer kritikkverdig at du kritiserer en offentlig tjenestemann på nettet fordi han har gjort jobben sin, selv om du ikke liker resultatet av den jobben politiet har gjort, med loven på sin side, overfor deg. 

Jeg hadde vært flau, for flau til å offentliggjøre en slik sak på nettet. Du får begynne med en tur på lovdata og lære deg hva du kan og ikke kan når du kjører bil med mobilen i bilen. 

Anonymkode: 4743b...6c6

Du vet det er verre med en glødende sigarett i bilen? Holde en varm kaffekopp. Aldri hatt en gjenstand i hånden din når du har kjørt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation
2 minutter siden, Donnadonna skrev:

Hadde akkurat satt meg inn i bilen, den lå i fanget i det jeg hadde satt meg inn, og noen meter oppi gaten ble jeg stoppet med den fordi jeg holdt i den. Verken mer eller mindre! Kunne helt klart lagt den i dashbordet, men synes faktisk det er ille med folk som har den i bruk, eller folk generelt som drikker kaffe i bilen! Trenger ikke være ufin. Spurte om noen vært utsatt for liknende situasjon. Ha el nei:/

Så du tok det aktive valget å legge telefonen i fanget, starte bilen for å så holde i telefonen mens den lå på fanget? Hvorfor valgte du det når du ikke skulle bruke den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si såpass at den ene betjenten beklaget seg på den andres betjentens vegne grunnet oppførselen hans!!!!!

 

jeg godtok forelegget, har ikke sagt noe på det!

jeg klaget på oppførselen etter jeg godtok forelegget!

Anonymkode: e234d...617

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Donnadonna skrev:

Du vet det er verre med en glødende sigarett i bilen? Holde en varm kaffekopp. Aldri hatt en gjenstand i hånden din når du har kjørt?

Du skal ikke drive og holde i ulike gjenstander når du kjører. Med den innstillingen fortjente du boten, og vel så det. Du er jo trafikkfarlig, bare ut fra innstillingen. 

Legg fra deg mobilen når du kjører, skru av lyden. Virket som du var parat til å ta telefonen når du hadde den i hånda mens du kjørte.

Anonymkode: 981db...528

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble alle vinket inn eller var det de som de mistenkte brukte mobil? Selv om du ikke satt å tastet på mobilen er den et distraksjonsmoment som kan gjøre en uoppmerksom og potensielt farlige situasjoner kan oppstå veldig raskt.

Anonymkode: d96fa...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Donnadonna skrev:

Morsom du! Holdt den bare. I fanget.

Hvordan kunne politiet se at du hadde telefonen i fanget da de valgte å stoppe deg?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor er selvinnsikten din TS? Politiet bryr seg ikke om du bruker den eller bare har den i hånden. Ser de deg med telefonen i hånden, er det ikke vits i å argumentere imot.

Anonymkode: 20ac4...5e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke drive og holde i ulike gjenstander når du kjører. Med den innstillingen fortjente du boten, og vel så det. Du er jo trafikkfarlig, bare ut fra innstillingen. 

Legg fra deg mobilen når du kjører, skru av lyden. Virket som du var parat til å ta telefonen når du hadde den i hånda mens du kjørte.

Anonymkode: 981db...528

Hjelpe meg. Nå overdriver du litt her. Har ikke hørt om noen som har fått bot av å drikke brus/kaffe mens de kjører. Eller spise en bolle eller et eple osv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker said:

noen som har vært borti liknende?

Det var en lignende tråd her tidligere:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ble alle vinket inn eller var det de som de mistenkte brukte mobil? Selv om du ikke satt å tastet på mobilen er den et distraksjonsmoment som kan gjøre en uoppmerksom og potensielt farlige situasjoner kan oppstå veldig raskt.

Anonymkode: d96fa...e13

Og det gjør de.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...