Gå til innhold

Min eksmann har fått ny kjæreste...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 hours ago, AnonymBruker said:

Dette !    + at menn klarer seg ikke så lenge alene over tid som kvinner

Anonymkode: 4f551...a04

Ja, når både pungen og oppvaskkummen er full imens klesskapet er tomt... da er det på tide å gå inn i et forhold! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, kanskje den som ønsket å avslutte forholdet var så dritt lei av å være i et forhold at h*n ikke orker tanken på et nytt 😄

Anonymkode: 2d693...c8b

Det gjaldt for meg også etter skilsmissen fra min eksmann. Jeg var mer opptatt av å finne meg selv enn å finne noen andre. Min eksmann derimot😉

Endret av Snaskesnusken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min ex og jeg gjorde det slutt i vinter, og vi har vært sammen i ca 10 år. Det var jeg som valgte å gå, og er derfor ikke sjalu eller noe, men jeg bare undrer. Fordi det var jeg som valgte å gå, så føler jeg at jeg var såpass ferdig med han, men likevel bare tanken på å gå inn i noe kjempe seriøst ennå... derfor bare undrer jeg. Fordi han tok bruddet svært tungt og har slengt masse dritt til meg. Men likevel har han fått seg en kjæreste og sier at de er kjempeseriøse og sånn... Jeg vet om flere som hopper inn i nytt forhold like etter et tidligere forhold. Men jeg bare skjønner ikke hvordan det er mulig å få følelser så fort for et annet menneske, når man fortsatt er bitter etter et brudd? Jeg bare vil forstå logikken. 

Anonymkode: c5f70...ee8

Kanskje han ikke er så bitter som du tror, eller skulle ønske han var? Er det ikke bare fint at han har funnet kjærligheten igjen da? Du er jo ferdig med forholdet, så for deg spiller det egentlig ingen trille. 

Anonymkode: 37293...e47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ironically_me skrev:

Ja, når både pungen og oppvaskkummen er full imens klesskapet er tomt... da er det på tide å gå inn i et forhold! 

Hvilken pung og kum er det du snakker om? De fleste kvinner klarer seg helt fint økonomisk i dag de er økonomisk uavhengig. 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du undrer, men ikke legg noe tid eller energi i det. Kanskje han har gått videre, kanskje han er knust, og trenger nærhet. 

Poenget er at det bør være likegyldig for deg, mtp at du er ferdig med det. (?) :)

 

Anonymkode: be77e...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva faen er problemet ditt? Du slo opp med han. Han har gått videre og det går så fint uten deg som du ser. Jeg tviler sterkt på at du er helt ferdig med han. Litt sjalu selv om du ikke vil innrømme det. 

Om jeg hadde vært mannen din hadde jeg sikkert brukt en uke på å flytte ut, fått meg ny leilighet, ordnet det grunnleggende og så hadde jeg vært på jakt etter ny damme med det samme. Jo brudd er tungt, vanskelig, mye sinne osv osv. Men jeg hadde ikke tillat meg selv å kaste bort tid på å sørge over ei som slo opp med meg. Man lever en gang...

 

Exn din har fåttseg ny dame. Svelg det og kutt ut å være så barnslig

Anonymkode: 41230...3c3

Nå er det vel sjelden slik at følelsesmessig normalt sammenskrudde mennesker med letthet og etter kort tid føler trang til å gå fra brudd til nytt forhold. De fleste mennesker som klarer tolerere egne følelser, bruker tid på å bearbeide et brudd. Man bearbeider ikke et brudd ved å haste inn i noe nytt så fort man får sjansen, slik mange menn gjør. 

Det høres ut som du løper fra noe du er redd for at skal overvelde deg, når du allerede etter en uke etter en brudd jakter på ny dame. Du sier at brudd er tung, med mye sinne osv. Hvordan skal det sinne bli bearbeidet på en sunn måte når du undertrykker det ved å lete etter en ny partner? Det er som å sette et plaster på kjærlighetssorg, og det går ikke.

Men jeg antar at mange menn ikke har så dype følelser når alt kommer til alt, for partneren sin. Det handler mest om et såret ego og behov for bekreftelse og sex. Og da er det jo mindre følelser å bearbeide etter et brudd. Du nevner sinne, og det er typisk for mange menn å føle etter et brudd. Sinne fordi egoet er blitt krenket. Mens kvinner føler sorg over at en relasjon er brutt. 

Ja, du lever en gang sier du. Kanskje derfor det blir viktig å ta seg selv på alvor og tåle kjenne på de følelsene man har, istedenfor å stresse gjennom livet som ei bikkje.

Anonymkode: 03ec2...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har jo gått mange måneder. Det er ingen fasit på hvor lenge en må sørge alene. Forelsker i andre kan en bli mens en tilmed er i forhold, så å bli det når det er slutt etter mange måneder er ikke så rart det ?! 

 

Anonymkode: bb1a6...048

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen menn er veldig opptatt av å gjenopprette tapt "ære" og får seg ny dame ultrakjapt for å vise verden at de har draget. Andre er vel bare flinke til å legge ting bak seg raskt.

Enkelte har merkelig lett for å bare trekke på skuldrene og kaste seg hodestups inn i noe nytt. Selv egne barn kan de prioritere bort når de har noe nytt på gang. Akkurat det kommer jeg nok aldri til å skjønne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje han ikke er så bitter som du tror, eller skulle ønske han var? Er det ikke bare fint at han har funnet kjærligheten igjen da? Du er jo ferdig med forholdet, så for deg spiller det egentlig ingen trille. 

Anonymkode: 37293...e47

Dette blir jo en overforenkling av dimensjoner. Man blir aldri helt ferdig med et forhold, da det alltid vil være minner og ulike følelser som kan vekkes i en når man ser eller tenker på en tidligere partner. Ubesvarte spørsmål, hvorfor ble det slik, hvorfor sa han eller hun det, gjorde ditt og datt osv. 

Og så er det da helt naturlig å ville bety noe for en eks, selv om det er slutt. Helt naturlig fra egoet sin side å fortsatt ville ha en opphøyd eksistens i tankene til tidligere partnere. Det gjelder sannsynligvis også han, at han raskt haster inn i et nytt forhold er jo ofte en indikator på at han ikke utholder smerten over å tenke på at han ikke betyr noe for eksen lenger, hun dumpa han jo. Men han håper selvsagt at hun angrer, føler sjalusi osv.

En mann vil jo alltid håpe på at eksen liker han mer enn hun misliker han, men etter et brudd handler det primært om å håpe på at eksen på en eller annen måte er sjalu på nye dama, siden det er alt mannen har å håpe på etter et brudd. Når ei dame har dumpa en mann, så er det definitivt. Det er ingen veg tilbake. 

Anonymkode: 03ec2...c6e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nuvel ja. Dere kvinner er nok ikke helt uskyldige heller, ofte at brudd forekommer fordi kvinnen har funnet seg et annet leketøy. Dette går begge veier, både for menn og kvinnfolk.

Men for å nevne egne erfaringer så sammenligner jeg kvinnfolk med aper, de slipper ikke ei grein før de har godt tak i en annen.

Ikke legg all skylden på mannen da dere er like flinke, men er oftere ute med «offer» rollen hvor dere ikke gjorde noe galt.

Anonymkode: 3b455...173

Mannfolk minner om kameler, der de ikke forlater en vannkilde før de har peila seg inn på en ny. Viktig å ikke være et sekund uten hushjelp og bekreftelse på seg selv, vet du!

Anonymkode: 03ec2...c6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hallais. Han er mann! Menn klarer seg ikke alene. 

Anonymkode: e8ceb...ada

Det gjør ikke KG-kvinner heller. Har du sett singel-forumet?😂

Anonymkode: ea416...76b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skrives mye rart her. Som om mannen hopper fra et godt forhold til det neste..  Her har han vært i et langvarig forhold, uten intimitet og følelser,  og etter å ha kommet over å ha blitt forlatt (noe som han skjønte måtte skje), så ser han muligheten til endelig å finne noe kjærlig igjen. Å generalisere over menn, og det å takle å være alene, er bare bullshit. 

Anonymkode: b8a68...11c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Har han fått ny kjæreste etterat det ble slutt mellom dere??? Det er det verste...

Anonymkode: 1e41c...7d1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.8.2018 den 19.38, AnonymBruker skrev:

Min ex og jeg gjorde det slutt i vinter, og vi har vært sammen i ca 10 år. Det var jeg som valgte å gå, og er derfor ikke sjalu eller noe, men jeg bare undrer. Fordi det var jeg som valgte å gå, så føler jeg at jeg var såpass ferdig med han, men likevel bare tanken på å gå inn i noe kjempe seriøst ennå... derfor bare undrer jeg. Fordi han tok bruddet svært tungt og har slengt masse dritt til meg. Men likevel har han fått seg en kjæreste og sier at de er kjempeseriøse og sånn... Jeg vet om flere som hopper inn i nytt forhold like etter et tidligere forhold. Men jeg bare skjønner ikke hvordan det er mulig å få følelser så fort for et annet menneske, når man fortsatt er bitter etter et brudd? Jeg bare vil forstå logikken. 

Anonymkode: c5f70...ee8

Selvsagt er du sjalu. Hvis ikke hadde du ikke brydd deg. Det at du bryr deg såpass at du skriver innlegg på KG avslører at du ikke takler at han knuller på en ny dame....

Gå videre.

Anonymkode: 1b68a...906

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
On 8/19/2018 at 6:38 PM, AnonymBruker said:

Jeg bare vil forstå logikken. 

Anonymkode: c5f70...ee8

Følelser er ikke logiske. Den faktiske definisjonen på følelser er, bl.a., ubevisste reaksjoner.

On 8/19/2018 at 6:45 PM, AnonymBruker said:

Dette !    + at menn klarer seg ikke så lenge alene over tid som kvinner

Anonymkode: 4f551...a04

 

On 8/19/2018 at 6:46 PM, AnonymBruker said:

Hallais. Han er mann! Menn klarer seg ikke alene. 

Anonymkode: e8ceb...ada

 

On 8/19/2018 at 6:47 PM, Million said:

JEG TROR mannfolk er raske med å finne seg en ny partner rett og slett fordi de ikke klarer seg alene. 

 

7 hours ago, AnonymBruker said:

Mannfolk minner om kameler, der de ikke forlater en vannkilde før de har peila seg inn på en ny. Viktig å ikke være et sekund uten hushjelp og bekreftelse på seg selv, vet du!

Anonymkode: 03ec2...c6e

Dette er bare tullete KG-myter som bitre og forsmådde kvinner må gjenta og gjenta for å føle seg litt bedre med seg selv og egne livshendelser. Jeg på min side, blant min familie og mine venner er det utelukkende og kun kvinner som ikke klarer å gå ut av et forhold før den neste typen allerede står klar, eller som sitter å skravler om at de "skal lære seg så trives alene med seg selv" den ene dagen og kunngjør brullyp den neste dagen. Går jeg derfra til å si at alle kvinner aldri klarer seg alene? Nei, så klart ikke, å gjøre dette til en bastant kjønnsforskjell er rett og slett uintelligent tullprat. Mange menn trenger faktisk ikke damer, og mange damer trenger å ha en stadig ny mann ved seg hele tiden.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Overrasket skrev:

Følelser er ikke logiske. Den faktiske definisjonen på følelser er, bl.a., ubevisste reaksjoner.

 

 

 

Dette er bare tullete KG-myter som bitre og forsmådde kvinner må gjenta og gjenta for å føle seg litt bedre med seg selv og egne livshendelser. Jeg på min side, blant min familie og mine venner er det utelukkende og kun kvinner som ikke klarer å gå ut av et forhold før den neste typen allerede står klar, eller som sitter å skravler om at de "skal lære seg så trives alene med seg selv" den ene dagen og kunngjør brullyp den neste dagen. Går jeg derfra til å si at alle kvinner aldri klarer seg alene? Nei, så klart ikke, å gjøre dette til en bastant kjønnsforskjell er rett og slett uintelligent tullprat. Mange menn trenger faktisk ikke damer, og mange damer trenger å ha en stadig ny mann ved seg hele tiden.

Jeg tenkte faktisk på flere hendelser fra omgivelsene i mitt virkelige liv da jeg skrev innlegget i denne tråden lenger oppe. Tenkte ikke på KG i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjærlighet er ikke logisk, og man vet ikke hvordan ting blir før man står i det,følelser kan forsvinne.. 

Anonymkode: 5936b...d44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...