Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg strikker kjolen Wendy Darling (Drops) i rosa Cotton Merino. Etterpå skal jeg bruke opp litt garnstæsj og strikke Hjertejakke fra Kjærlighet på pinner (Lene Holme Samsøe) i lyseblå Baby Merino. 

Anonymkode: ed766...1cc

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg strikker kjolen Wendy Darling (Drops) i rosa Cotton Merino. 

Anonymkode: ed766...1cc

Den var fin! Mulig den må på lista. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Klompelompes oppskrifter. Jeg synes fargevalget i bøkene er veldig kjedelig, omtrent bare rosa og blått som om alle jenter skal gå i rosa og alle gutter i blått, men heldigvis kan man jo selv velge andre farger og garn om man vil det. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.8.2018 den 13.05, Hoppetaujenta skrev:

*host* Men hva med "strikkebøker" da dere? Noen som har et par av dem i sin hylle? :laugh:  (ja!)

Har masse bøker og garn, altfor mye🙈 skjønner ikke når jeg skal få strikket alt sammen🙈

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De skal du strikke "om en stund". Et elastisk tidsperspektiv er bare av det gode når det gjelder slikt. :jepp: 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte nettopp på Esja Sweater, i mellomgrått og lysegrått, Drops Flora. Tynt garn og tynn heklenål = kommer til å ta litt tid.

Holder også på med Sigurd Genser, som jeg modifiserer sjiten ut av, og tunisisk hekler den. Vet ikke om det blir bra eller ei. :P 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Arkana skrev:

Spennende Belle! Håper du viser genseren du hekler når den er ferdig. :) 

Det kan jeg gjøre! :nigo: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har siklet på Poppy-genseren i evigheter, men Line Langmo påfuglgarnet er så skrekkelig dyrt at jeg har ikke hatt samvittighet til å kjøpe bare for å holde på i evigheter med noe som helt sikkert vil gi et under middels resultat, om det i det i hele tatt blir ferdig. Men nå er garnpakken på salg på Garnius, så den ble klikket hjem 😁 

Screenshot_20190117-035703_Chrome.thumb.jpg.e1a2973a8f26643f30492d8eef005a14.jpg

Jeg er veldig nybegynner på strikking, har strikket én genser før, og der var det mer eller mindre "strikk på pinne nr. 15 to store firkanter og to lange firkanter og sy sammen så det minner om en genser." Så dette kan bli meget spennende. Men mamma har trua på meg! (Noe som er bittelitt synd, for hvis ikke hadde kanskje hun strikket den for meg 😛 )

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder fortsatt på med mine no purl Monkey socks. Har vel brukt en måned på de nå, og er i gang med hel nr 2. Ukene er stappa, så strikking er nedprioritert. 

Vi pakker ned huset, og i den forbindelse er garnet også pakket ned. Nå har jeg kanskje 400 gram garn igjen her som skal holde ut februar. 🙈

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder på med min andre #odinhalsen :) har fått helt dilla ! Strikker i Rauma finull, og legger den i lunka vann med balsam i, og masserer den litt. Blir tett og myk og deilig! Laget en i grått og rosa og lager nå en i lusegrå og gul. Kanskje det blir noen julegaver? 

Endret av Snabeltann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange prosjekter har dere på gang samtidig, da? Synes jeg ser tilløp til disiplinert strikking, der sokker avsluttes før gensere påbegynnes, jamfør @tussi680 sin post lengre oppi her!

Jeg har tydeligvis for mange pinner, for nå har jeg tre gensere, en jakke, et par sokker og to luer på gang og fortsatt pinner nok til en genser til jeg driver og sikler på. Ikke nytter det med shoppestopp heller, for min mor driver og rydder hjemme og sier hun har funnet en kasse garn til meg. Mannen fortviler over å bli begravd i tråd, mens jeg begynner å ane behovet for et dedikert strikkerom i huset.

Så all respekt til dere som utsetter oppstart til etter avslutning! Jeg lider av langt fremskreden impulskontrollsvikt i så måte.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hactar skrev:

Hvor mange prosjekter har dere på gang samtidig, da? Synes jeg ser tilløp til disiplinert strikking, der sokker avsluttes før gensere påbegynnes, jamfør @tussi680 sin post lengre oppi her!

Jeg har tydeligvis for mange pinner, for nå har jeg tre gensere, en jakke, et par sokker og to luer på gang og fortsatt pinner nok til en genser til jeg driver og sikler på. Ikke nytter det med shoppestopp heller, for min mor driver og rydder hjemme og sier hun har funnet en kasse garn til meg. Mannen fortviler over å bli begravd i tråd, mens jeg begynner å ane behovet for et dedikert strikkerom i huset.

Så all respekt til dere som utsetter oppstart til etter avslutning! Jeg lider av langt fremskreden impulskontrollsvikt i så måte.

Da er vi to! :fnise: Jeg lider av en syk trang til å begynne på noe nytt hele tiden, og en syk aversjon mot å avslutte noe som helst. Jeg tar meg i skinnet altså, og prøver å være flink, men er ikke alltid det funker. Nå holder jeg på med en genser, et sjal, et skjerf og hadde to påbegynte luer som jeg gjorde meg ferdig med i helgen. Har dog blitt flinkere til å bruke restegarn enn jeg var før, og da synes jeg jeg har lov til å ha flere prosjekter gående. :fnise: 

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå er det lue igang. Ikke det at jeg trenger akutt en lue, men forleden var jeg innom butikken for å kjøpe knapper og da stod det en drøm av et garn rett foran meg (eller kanskje var knappene et påskudd for å titte på garn...), myk alpakka, nydelig grønnfarge med sølvtråd i... 

- Har dere mønster til garnet?

- Nei... Eller... Kanskje til lue, hvis man endrer antall masker?

- Så flott! Jeg trenger ny lue jo! (not...)

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lue, en gryteklut, og en buksedress holder jeg på med nå :fnise: Sier til meg selv at nå  jeg bli ferdig med dette før jeg begynner på noe nytt, men det er jo så mye fint, og da får jeg bare lyst til å begynne med èn gang :bond: 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri mer enn ett prosjekt på pinnene samtidig, ellers blir jeg aldri ferdig.

Anonymkode: ed766...1cc

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder bare på med ett prosjekt om gangen, men det har hendt at jeg har gått lei av noe og lagt det fra meg (og da blir de sjelden fullført). 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...