Cata Skrevet 1. april 2023 #1461 Del Skrevet 1. april 2023 Her prøves «oppnedstrikk» for første gang. https://krauseri.no/products/siris-enkle-genser Litt usikker på hvordan størrelsen blir her gitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 2. april 2023 #1462 Del Skrevet 2. april 2023 Cata skrev (8 timer siden): Her prøves «oppnedstrikk» for første gang. https://krauseri.no/products/siris-enkle-genser Litt usikker på hvordan størrelsen blir her gitt. Spennende! Jeg har også hatt lyst til å prøve disse oppskriftene. Har veldig sansen for konseptet. Håper du holder oss oppdatert på hvordan det går 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 2. april 2023 #1463 Del Skrevet 2. april 2023 Cata skrev (14 timer siden): Her prøves «oppnedstrikk» for første gang. https://krauseri.no/products/siris-enkle-genser Litt usikker på hvordan størrelsen blir her gitt. Den så spennende ut! Mulig jeg leste for fort, men kunne ikke se anbefalt garn? Hva strikker du den i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 2. april 2023 #1464 Del Skrevet 2. april 2023 skruf skrev (21 minutter siden): Den så spennende ut! Mulig jeg leste for fort, men kunne ikke se anbefalt garn? Hva strikker du den i? Jeg prøver den også i Plötulopi,og det havner mellom to "garndimensjoner" i oppskriften så jeg er litt usikker på hvordan det blir. Har estimert på bakgrunn av antall masker og andre gensere jeg har strikket i det garnet men vi får se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 9. april 2023 #1465 Del Skrevet 9. april 2023 Hmm, jeg mistenker "oppnedgenseren" min blir for liten. Det er vanskelig å måle mot en eksisterende genser når jeg strikker den veien så jeg tror jeg har misset en cm eller to på lengden og nå har jeg felt av. Ser ikke helt overbevisende ut på vidden heller. Muligens kan den ende med å bli turgenser for min tante. Hun er litt mindre og slankere enn jeg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 11. april 2023 #1466 Del Skrevet 11. april 2023 Snart ferdig med Solveig-genser til meg selv. Tynn ullgenser. Skal hente garn til denne etterpå - den er til datteren min. Farge Cognac 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 11. april 2023 #1467 Del Skrevet 11. april 2023 Den var fin tonebelinda. Jeg liker sånne lange strikkejakker. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. april 2023 #1468 Del Skrevet 12. april 2023 (endret) En stund siden oppdatering, men jeg er ferdig med vesten til datteren min og er godt i gang med Robinia sweater (mangler bare ermer). Designeren holder på med en lightversjon av genseren som skal komme i slutten av måneden og den skal jeg nok også strikke. Ellers har jeg bestilt garn til denne hettegenseren, og siden det var 50% på flere oppskrifter hos Garnius i helgen havnet også denne genseren i handlekurven, så da skal jeg ha litt å holde på med framover. Endret 12. april 2023 av Arkana 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 12. april 2023 #1469 Del Skrevet 12. april 2023 Arkana skrev (36 minutter siden): En stund siden oppdatering, men jeg er ferdig med vesten til datteren min og er godt i gang med Robinia sweater (mangler bare ermer). Designeren holder på med en lightversjon av genseren som skal komme i slutten av måneden og den skal jeg nok også strikke. Ellers har jeg bestilt garn til denne hettegenseren, og siden det var 50% på flere oppskrifter hos Garnius i helgen havnet også denne genseren i handlekurven, så da skal jeg ha litt å holde på med framover. Flotte begge de du har bestilt ❤️ Likte spesielt den fra Garnius. Men nå har jeg garn liggende hjemme til 2 gensere, 1 jakke, 1 sett genser + bukse, og til 4 par ullsokker. Så nå får jeg ikke lov å kjøpe mer garn ennå 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. april 2023 #1470 Del Skrevet 12. april 2023 Er det noe som heter for mye garn da? 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 12. april 2023 #1471 Del Skrevet 12. april 2023 Arkana skrev (2 minutter siden): Er det noe som heter for mye garn da? 😂😂 Nei, egentlig ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 12. april 2023 #1472 Del Skrevet 12. april 2023 Arkana skrev (5 timer siden): En stund siden oppdatering, men jeg er ferdig med vesten til datteren min og er godt i gang med Robinia sweater (mangler bare ermer). Designeren holder på med en lightversjon av genseren som skal komme i slutten av måneden og den skal jeg nok også strikke. Ellers har jeg bestilt garn til denne hettegenseren, og siden det var 50% på flere oppskrifter hos Garnius i helgen havnet også denne genseren i handlekurven, så da skal jeg ha litt å holde på med framover. Robinia sweater 😍 Hvilke farger bruker du? Og hvilke garn? Hettegenseren står også på strikkelista mi, og har stått der en stund. Får nok ikke strikket den før neste år. Den ser utrolig fin og deilig ut. 🤩 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. april 2023 #1473 Del Skrevet 12. april 2023 (endret) Grønt blad skrev (25 minutter siden): Robinia sweater 😍 Hvilke farger bruker du? Og hvilke garn? Hettegenseren står også på strikkelista mi, og har stått der en stund. Får nok ikke strikket den før neste år. Den ser utrolig fin og deilig ut. 🤩 Jeg falt helt for fargekombinasjonene hun har brukt på den fremste genseren her, men da jeg regnet over hva så mange ulike garntyper og -farger ville koste synes jeg ikke det kunne forsvares (i tillegg til at jeg synes det er et mareritt å strikke med fire tråder samtidig) så jeg gikk for Filcolana Peruvian Highland Wool og så valgte jeg ut bare to bunnfarger (hvit og lys rosa) og fire kontrastfarger (blå, petrol, mørk rosa og guloransje). De har veldig mange ulike farger å velge mellom. Det blir selvsagt ikke helt samme resultat som originalen, men jeg synes det blir pent. Hvis jeg liker garnet til Robinia Light, som hun skal legge ut i slutten av måneden, har jeg lyst til å strikke noenlunde samme fargekombinasjon igjen i Lightversjonen. Hettegenseren har stått på min liste lenge også. I helgen kom jeg på at jeg ikke hadde planlagt neste prosjekt så jeg ble sittende og bla gjennom alle strikkeoppskrifter jeg har bokmerket og da falt valget på denne. Spent på hvordan det går for jeg ser at det er litt varierende kommentarer på Ravelry. Noen roser designeren for å ha skrevet en detaljert og lettforståelig oppskrift, mens et par andre sier de måtte finne på ting selv for å få oppskriften til å gå opp. Så dette skal bli spennende! Endret 12. april 2023 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 12. april 2023 #1474 Del Skrevet 12. april 2023 Arkana skrev (35 minutter siden): Jeg falt helt for fargekombinasjonene hun har brukt på den fremste genseren her, men da jeg regnet over hva så mange ulike garntyper og -farger ville koste synes jeg ikke det kunne forsvares (i tillegg til at jeg synes det er et mareritt å strikke med fire tråder samtidig) så jeg gikk for Filcolana Peruvian Highland Wool og så valgte jeg ut bare to bunnfarger (hvit og lys rosa) og fire kontrastfarger (blå, petrol, mørk rosa og guloransje). De har veldig mange ulike farger å velge mellom. Det blir selvsagt ikke helt samme resultat som originalen, men jeg synes det blir pent. Hvis jeg liker garnet til Robinia Light, som hun skal legge ut i slutten av måneden, har jeg lyst til å strikke noenlunde samme fargekombinasjon igjen i Lightversjonen. Hettegenseren har stått på min liste lenge også. I helgen kom jeg på at jeg ikke hadde planlagt neste prosjekt så jeg ble sittende og bla gjennom alle strikkeoppskrifter jeg har bokmerket og da falt valget på denne. Spent på hvordan det går for jeg ser at det er litt varierende kommentarer på Ravelry. Noen roser designeren for å ha skrevet en detaljert og lettforståelig oppskrift, mens et par andre sier de måtte finne på ting selv for å få oppskriften til å gå opp. Så dette skal bli spennende! Ja, det er det jeg også har lest. Tror jeg må sette av litt tid til den. Tør ikke satse på at den er lettstrikket. Hold oss oppdatert på hvordan det går. 😊 Høres ut som en lur løsning. Peruvian highland wool er veldig godt å strikke med, og deilig å slippe å strikke med mange tråder samtidig. Robinia light er nydelig, den også 🤩 Jeg mener hun også lager en t-skjorte/tee med Robinia, og jeg har veldig lyst på den. Dessverre blir det nok ikke tid til den heller før neste år. Kanskje ferdig til neste sommer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. april 2023 #1475 Del Skrevet 12. april 2023 Ja, Robinia tee har jeg også notert meg bak øret. Skal jeg dra fram et minus må det være måten Robinia strikkes på, hvor forstykket og bakstykket strikkes fram og tilbake hver for seg før de settes sammen og bolen strikkes med rundpinne og til slutt plukkes det opp masker til ermer. Jeg foretrekker gensere som strikkes med raglan eller rundfelling, jeg synes det blir penere og er bedre å strikke, men vanskelig å være kresen når man ser plagg man liker. Jeg har for øvrig mange ganger tenkt at livet er for kort til å strikke alt man har lyst til (eller å lese alle bøker man vil). Det finnes alltid nye og fine plagg man har lyst å strikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 12. april 2023 #1476 Del Skrevet 12. april 2023 Jeg har så utrolig mye restegarn etter prosjektene mine. All mulige farger og garn. Har brukt noe til å strikke sitteunderlag, i ullgarn, og tovet det. Men har så utrolig mye restegarn. Aner ikke hvordan jeg skal få brukt dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. april 2023 #1477 Del Skrevet 12. april 2023 Jeg sliter med det samme. Jeg synes ofte garnberegningen i oppskrifter er helt feil og sitter igjen med nøster både her og der og vet ikke hva jeg skal gjøre. En gang strikket jeg luer til alle nevøer og nieser og mine egne barn har en hel skuff med hjemmestrikkede votter og luer, men det er jo begrenset hvor mange man trenger. Hvis restegarnet har samme strikkefasthet kan man jo sette det sammen til et større plagg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 13. april 2023 #1478 Del Skrevet 13. april 2023 Jeg har ofte brukt smånøster på å strikke babyklær. Kjenner ingen som har baby, men det selger mye lettere på finn enn andre småplagg. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonebelinda Skrevet 13. april 2023 #1479 Del Skrevet 13. april 2023 Diamant20 skrev (9 minutter siden): Jeg har ofte brukt smånøster på å strikke babyklær. Kjenner ingen som har baby, men det selger mye lettere på finn enn andre småplagg. Takk for godt forslag 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2023 #1480 Del Skrevet 13. april 2023 tonebelinda skrev (På 12.4.2023 den 16.46): Jeg har så utrolig mye restegarn etter prosjektene mine. All mulige farger og garn. Har brukt noe til å strikke sitteunderlag, i ullgarn, og tovet det. Men har så utrolig mye restegarn. Aner ikke hvordan jeg skal få brukt dette Strikk deg et resterillepledd ( Arne & Carlos ) Anonymkode: 5c00d...e00 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå