Arkana Skrevet 9. mars 2023 #1441 Del Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg synes den er sååå fin! Men har litt problemer med PetiteKnit, så vet ikke om jeg heller skal finne en annen flettegenser å strikke.. Anonymkode: 67e02...e9b Hva med swirl sweater fra Twinknits (eller chunky-versjonen)? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 9. mars 2023 #1442 Del Skrevet 9. mars 2023 https://www.greteshandarbeid.no/products/kort-byvest Nettopp ferdig med denne; Kort byvest heter den, strikket i JH design børstet ull. Kjøpte et hespe ekstra da den er bare 50cm i hel lengde i str M, og jeg er 172 og ville ha den litt lengre. Kjøpte vanlige treknapper, ble fint, men har forelsket meg i noen kokosknapper med rankemotiv, så vurderer å bestille de og bytte ut. Har hatt lyst på en denne vesten lenge, men trodde den var vanskelig å strikke. Kjøpte en brun en på nett (uten knapper i front) i ull, men ble ikke det samme. Så jeg tok sjansen, og den var ikke vanskelig å strikke fikk t.o.m perfekt avstand mellom knappene🙌🏻 Eneste knøle var at garnet kom i hesper….så fikk flashback til barndommen da jeg måtte få datteren min til å sitte med hendene oppe og holde opp hespene mens jeg nøstet opp til nøster…..og hun klagde ca like mye som jeg gjorde over at hun ble sliten i hendene😄 Fikk meg faktisk garnvinde/hespetre av moren min til jul, ett sånt i tre som man fester til bordkanten, men har ikke helt skjønt meg på det. Synes veldig mange garn blir solgt i hesper for tiden? Nå har jeg begynt på en helt enkel Novice sweater -chunky edition fra Petiteknit, strikker den i 1 tråd Alpaca 3 + 1 tråd silk mohair fra Isager i ei fin havblå farge. Har to UFO-er liggende, men begge er mønsterstrikk, og akkurat nå behøver jeg noe helt enkelt. https://www.petiteknit.com/no/collections/sweater/products/novice-sweater-chunky-edition-5 Har forsåvidt akkurat blitt ferdig med en Fancy genser fra Rauma til tantejenta mi også, den var utrolig snarstrikket strikket i Rauma Puno dot, så rosafargen har sjatteringer av andre farger i seg. Til de brune stripene brukte jeg bare restegarn (orket ikke kjøpe ett nøste bare til bruk på noen striper på vrangbordene) Elsker garnet Puno, har tidligere strikket en genser fra Witre design til meg selv i Puno, skikkelig favorittgenser https://www.strikkehula.no/oppskrift-fancy-genser.html.html Puh, dette ble et langt innlegg, med litt utenomsnakk som vanlig…..er ikke så god på å skrive korte innlegg tydeligvis…men jeg synes strikking, garn og alt rundt det er så koselig og kjekt 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 9. mars 2023 #1443 Del Skrevet 9. mars 2023 Så mye fint skruf. Og lange innlegg om strikking er bare koselig. Er det forresten noen som har prøvd det nye garnet til Rauma (Fivel)? Er det mykt og godt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 9. mars 2023 #1444 Del Skrevet 9. mars 2023 Driver ikke med garn da men toving av ull er morsomt da 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #1445 Del Skrevet 9. mars 2023 Ermer er kjedelige! De er nesten ferdige, igjen. Jeg har visst kraftige underarmer, og mønsteret er i utgangspunktet tettsittende ermer😣. Fordi jeg strikket begge samtidig måtte begge rekkes opp til over albuen, og så prøves på hyppig. Jeg håper genseren blir ferdig til påske, så jeg får en varm genser og et reisevennlig strikkeprosjekt. Anonymkode: ae26e...e70 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 10. mars 2023 #1446 Del Skrevet 10. mars 2023 Hehe, helt enig, ermer er kjedelige. Særlig siden man må strikke det samme to ganger. Men det positive med ermer er at de går fortere enn resten da, i det minste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #1447 Del Skrevet 10. mars 2023 Arkana skrev (2 timer siden): Hehe, helt enig, ermer er kjedelige. Særlig siden man må strikke det samme to ganger. Men det positive med ermer er at de går fortere enn resten da, i det minste. Jeg pleier å strikke erme, bol, erme for å slippe å strikke likt rett etter hverandre! Anonymkode: ff123...867 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 10. mars 2023 #1448 Del Skrevet 10. mars 2023 Helt enig med dere ang. ermestrikking. I det hele tatt det som må strikkes to ganger. Det første ermet, votten eller sokken går greit, men den andre blir liksom aldri ferdig. For min del løsnet det litt da jeg lærte meg å strikke begge samtidig på magic loop, men da er det jo ekstra kjedelig når man må rekke opp slik AB...e70 måtte... 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. mars 2023 #1449 Del Skrevet 11. mars 2023 Leggvarmere til mor er ferdig, nå er jeg begynt på et nytt par til venninne. Hun ville ha dem til over kneet så her improviseres det litt i forhold til opprinnelig mønster . 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 14. mars 2023 #1450 Del Skrevet 14. mars 2023 Arkana skrev (På 2.3.2023 den 20.02): Ja, enig. Den er så fin, men jeg blir helt svett av alle garntypene (på den rosa genseren med flere farger) og prøver å finne alternativ som ikke gjør at jeg må kjøpe et tosifret antall garntyper og -farger til én genser. Går du inn på taggen #robiniasweater finner du jo mange ulike løsninger og fargekombinasjoner. Hvis du har garn allerede ville jeg tatt utgangspunkt i det og laget din egen miks. Jeg liker godt den gule med lyse striper, men med fødsel kun et par uker unna må jeg prioritere å få strikket ferdig hentesett. 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 14. mars 2023 #1451 Del Skrevet 14. mars 2023 Ja, jeg har kikket på dem, men det er akkurat den fargekombinasjonen jeg liker så godt. Den gule er veldig fin, men det er den fargerike jeg har satt min elsk på. Jeg har ikke nok garn i ulike farger og typer til å få det til å passe med strikkefasthet og sånt, men jeg ser at designeren holder på med en Robinia light-genser som kommer snart så jeg håper den vil kreve færre ulike garntyper og ikke minst at man slipper å strikke med fire tråder på en gang, det synes jeg nemlig er noe herk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 19. mars 2023 #1452 Del Skrevet 19. mars 2023 (endret) Litt av hvert,men ja disse to akkurat nuh!; Darling sweater Og malene jakka🥰 Endret 29. mars 2023 av flusa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grønt blad Skrevet 20. mars 2023 #1453 Del Skrevet 20. mars 2023 Jeg har nylig ferdigstilt et par projekter jeg har strikket parallelt, og har akkurat begynt på Badger sweater fra Anne Ventzel. Strikker i originalgarnet Eco soft fra Isager, og jeg virkelig elsker å strikke den. Oppskriften er veldig enkel, og mønsteret nydelig. Garnet er superlett, føles som luft og er supermykt, og det går unna på pinne 6. Kjempegøy! Jeg skal også strikke en lue. Har kjøpt garn, men er litt usikker på strikkefasthet og oppskrift, så må nok prøve meg litt fram. Men når genseren er så morsom å strikke, så får lua vente litt. 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 20. mars 2023 #1454 Del Skrevet 20. mars 2023 Så herlig med plagg som bare flyr av pinnene. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 20. mars 2023 #1455 Del Skrevet 20. mars 2023 Grønt blad skrev (8 timer siden): Jeg har nylig ferdigstilt et par projekter jeg har strikket parallelt, og har akkurat begynt på Badger sweater fra Anne Ventzel. Strikker i originalgarnet Eco soft fra Isager, og jeg virkelig elsker å strikke den. Oppskriften er veldig enkel, og mønsteret nydelig. Garnet er superlett, føles som luft og er supermykt, og det går unna på pinne 6. Kjempegøy! Jeg skal også strikke en lue. Har kjøpt garn, men er litt usikker på strikkefasthet og oppskrift, så må nok prøve meg litt fram. Men når genseren er så morsom å strikke, så får lua vente litt. Denne står på strikkelista mi også, mulig det blir til toåringen til høsten! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mercury_ Skrevet 27. mars 2023 #1456 Del Skrevet 27. mars 2023 Er det noen som har strikket PetiteKnits "Begynnerjakken" (for baby) som vet om det er enkelt å gjøre om oppskriften sånn at man strikker ermene normalt rundt? Ikke frem og tilbake for så å sy de sammen. Jeg vet at jeg da må strikke rillene ved å bytte på med rett og vrang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2023 #1457 Del Skrevet 28. mars 2023 mercury_ skrev (18 timer siden): Er det noen som har strikket PetiteKnits "Begynnerjakken" (for baby) som vet om det er enkelt å gjøre om oppskriften sånn at man strikker ermene normalt rundt? Ikke frem og tilbake for så å sy de sammen. Jeg vet at jeg da må strikke rillene ved å bytte på med rett og vrang. Jeg har ikke strikket den selv, men det ser ut som om det skal være mulig. Jeg tror oppskriften er frem og tilbake for å gjøre det helt enkelt for nybegynnere. Anonymkode: ae26e...e70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mercury_ Skrevet 28. mars 2023 #1458 Del Skrevet 28. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har ikke strikket den selv, men det ser ut som om det skal være mulig. Jeg tror oppskriften er frem og tilbake for å gjøre det helt enkelt for nybegynnere. Anonymkode: ae26e...e70 Ja, det var litt det jeg tenkte. Men jeg haaaater å sy, er så dårlig på det. Så det er mye enklere for meg å strikke ermer på vanlig måte 🤣 da hopper jeg i det og kjøper oppskriften. Jeg var bare redd for at noen skulle si "nei nei, de ermene settes sammen på en helt annen måte, så da må du gjøre om oppskriften for å strikke de sånn som du vil", og selvom jeg har strikket mange gensere og jakker er jeg ikke sikker på at jeg er så stødig at jeg hadde klart det 😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 29. mars 2023 #1459 Del Skrevet 29. mars 2023 @flusa Vil bare gjøre deg oppmerksom på at man kan se profilbilde når du har skjermbilde på instagram😊 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 29. mars 2023 #1460 Del Skrevet 29. mars 2023 Diamant20 skrev (12 timer siden): @flusa Vil bare gjøre deg oppmerksom på at man kan se profilbilde når du har skjermbilde på instagram😊 Ups🙈takk for at du ga beskjed🤗 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå