Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til garn og hva holder du på med akkurat nå?

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

På 1.4.2019 den 12.13, Orchideae skrev:

Apsolutt ikke. 😂

Problemet er at jeg er redd for å gå tom, så må liksom ha nok til å starte på noe nytt med en gang. Men er slik "med alt". Har alltid ei pakke uåpnet vaskemiddel, dopapir, oppvasktabletter o.l. i ett skap. Det blir alltid brukt da. Det går ikke ut på dato liksom. 😂 og handler alltid på tilbud, så alt i alt sparer jeg penger på å gjøre det sånn. 

Måtte du røpe alle våre hemmelige lagre? 

Dusjsåpe, dusjolje, shampoo, tannpasta, såper til ulike maskiner og vasking og sekker med toalettpapir alt er varer med lang holdbarhet akkurat som garn. Er det i tillegg tolbud og gode kjøp så sksder det ikke å være føre var. 

Noen er alkoholikere, andre narkomane alle har det til felles med oss de får abstinenser av tanken på å gå tom. Garn er kjekt å ha, nok av. Hva som er nok, det er meget individuelt. 

Anonymkode: 0105b...261

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fnugg
På 1.4.2019 den 15.56, HappyWaffle skrev:

Har 20 nøster av mohair garn som jeg spontan kjøpte på grunn av tilbud 😂 det er supertynt og litt fluffy, hva i alle dager skal jeg lage med det?  🙈 ber samboer være glad for at garn er min eneste avhengighet når det faller noe nytt ned i postkassa 😂

Kumulus bluse :) Dobbelt tråd, pinne 4,5.

Mohairhals og/eller lue. Eller Sorbet cardigan/sweater om du valgte flere farger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnugg

Kom også på Marilyn bluse (Pickles), Saturday night sweater (petiteknit, 4 tråder mohair tror jeg - hadde selv svettet ihjel, men den er veldig fin). 

Eller The Cardigan eller Brioche sweater/cardigan fra «Meg og mini strikk» av Samsøe.

Det var vel alle nøstene dine brukt opp @HappyWaffle :P

Endret av Fnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
4 minutter siden, Fnugg skrev:

Kom også på Marilyn bluse (Pickles), Saturday night sweater (petiteknit, 4 tråder mohair tror jeg - hadde selv svettet ihjel, men den er veldig fin). 

Eller The Cardigan eller Brioche sweater/cardigan fra «Meg og mini strikk» av Samsøe.

Det var vel alle nøstene dine brukt opp @HappyWaffle :P

Oj takk for tipsene 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Jeg har fått gitt bort enda litt mere garn og er fornøyd med det. Deretter har jeg begynt på et prosjekt som nok
vil ta hele sommeren og blir ferdig før vinteren. Jeg skal hekle bestemorsengeteppe til ei eldre venninne av meg.
Gikt og kald leilighet er ikke en bra kombinasjon, så der skal det bli godt og varmt etter hvert. :jepp: 

Hva slags fine garnarbeider holder forumfolket på med der ute når det straks er mai? 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å slanke restegarnsbeholdningen min, så da blir det sokker, votter, luer og sjal en stund fremover. Men når garn til flere gensere og kofter ligger å roper på meg er det vanskelig å holde seg til planen 😬.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Kanskje er det slik at jo mere vår og sommer vi får, dess mindre holder folk på med garn? 
Jeg skal holde på, men dere har kanskje andre hobbyer som dere går over på når garn blir for varmt? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder fortsatt på med strikking selvom det er vår. I påska var det shorts og topp i solveggen med strikketøyet, som har resultert i strikkeskille på armene.:tongue: Nå har jeg skikkelig lyst på store #sjølvsagtstrikk , men jeg må få ledige strikkepinner først. Det blir antagelig litt mindre strikking de neste månedene fordi vi henter valp til lørdag.:ninuskapus: Bilstrikk blir det likevel da ‘finner ikke strikkeemojien til Kg’

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hekler mer på sommerhalvåret enn resten av året jeg altså. Elsker å hekle med bomull eller bomull/bambus-blandinger, og det blir mye topper, t-skjorter og bomullsgensere nå. :jepp: 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Fått beskjed om at en av mine næreste venninner venter ei lita jente 😍 gjett om jeg har den perfekte unnskyldning til å lage masse søte babyklær da!! (Samboer ville muligens lurt litt om jeg hadde begynt å lage mye smått og søtt uten noen andre i tankene) 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Diamant20 skrev:

‘finner ikke strikkeemojien til Kg’

Her er den! :tommelopp:  >>>  :tekola:    

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Her er den! :tommelopp:  >>>  :tekola:    

Takk:tekola:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig å kunne hjelpe med formidling av garn. ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg har ikke strikket så mye i det siste pga flytting. Plutselig sto jeg i en personlig krise i tillegg, så nå strikker jeg en cardigan til ei venninne. Strikking er virkelig terapi!

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble lykkelig istad, holdt på å rydde og fant en pose med garn som er planlagt å bli en genser ut av!  :bolledeig:

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle
På 19.5.2019 den 10.20, PecanPie skrev:

Jeg har ikke strikket så mye i det siste pga flytting. Plutselig sto jeg i en personlig krise i tillegg, så nå strikker jeg en cardigan til ei venninne. Strikking er virkelig terapi!

Ja det er det virkelig! Samboer forstår ikke hvordan jeg kan sitte i timesvis å strikke, men for meg hjelper det ufattelig mye om jeg har tunge dager. Slapper av så mye bedre med strikkingen min 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest HappyWaffle
13 timer siden, tussi680 skrev:

Ble lykkelig istad, holdt på å rydde og fant en pose med garn som er planlagt å bli en genser ut av!  :bolledeig:

Får samme følelsen som når man finner en 200 lapp i en bukse man ikke har brukt på lenge 😂 «gave til seg selv» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, HappyWaffle skrev:

Får samme følelsen som når man finner en 200 lapp i en bukse man ikke har brukt på lenge 😂 «gave til seg selv» 

Stemmer, stemmer, men ble bra "happy" ja! gubben sendte meg et merkelig blikk, bare gliste tilbake....

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Genseren i Go Handmade soft er ferdig heklet og brukt en del ganger. Garnbandet sier håndvask, men har noen erfaring med vask av produkter i dette garnet? Går det greit med litt lunk på vannet og milo k en balje? Eller er et finprogram i maskinen like greit? :sjenert: er egentlig ganske god på vask av vanlig tøy men ikke så mye erfaring på dette feltet :plystre:

Åjadda, jeg som skulle bruke opp garnet jeg hadde før jeg kjøpte inn nytt endte jo selvsagt opp med å kjøpe inn en hel haug med garn på nettet her forleden. Er det virkelig noen som klarer å la være å plukke med seg noen bunter av kakegarn når man først skal bestille noe!? Blir så glad av alle de fine fargene! :hoppendeglad:nå er planen å hekle minst ett virussjal og ja... en hel haug andre prosjekter som også ligger i køen... 🤦‍♀️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er midt i en flytteprosess og ble litt mørkredd da jeg så hvor mye garn jeg har.... Og i dag kom hentekode for en ny bestilling. Litt garngal, ja. 😄

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...