Gå til innhold

Hvorfor norske menn ikke vil gifte seg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er norske menn «redd» for å gifte seg?

Anonymkode: c3c2c...ec1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke redd for og gifte meg. Tvert imot gleder jeg meg, nå gjenstår bare å finne ei å bli stormforelsket i, gifte seg og leve livets glade dager.

Anonymkode: 05210...fe9

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er noe forbanna gammeldags tull !

Anonymkode: fd3e1...e2d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KALKHOFF
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er norske menn «redd» for å gifte seg?

Anonymkode: c3c2c...ec1

22 100 

Ekteskap ble inngått i 2017 i følge Statistisk sentralbyrå. Og så kan du legge til alle de som har giftet seg i årene før. Hva basserer du din påstand fra? (Av disse var 333 ekteskap av samme kjønn -det er ikke oppgitt andel kvinner eller menn - så uansett, det er et ganske høyt tall som viser at menn gifter seg)

Tallene viser noe annet enn din påstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi man har alt og tape og ingenting å vinne på det ved at man kan bli tvunget til å gi vekk egne eiendeler når konen skiller seg fra deg.

Anonymkode: 9aa25...259

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi man har alt og tape og ingenting å vinne på det ved at man kan bli tvunget til å gi vekk egne eiendeler når konen skiller seg fra deg.

Anonymkode: 9aa25...259

Man tar med seg ut det man tok med seg inn i ekteskapet

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke inntrykk av at norske menn er redde for å gifte seg, men kanskje noen syns det er mye styr og mas

Anonymkode: 562d0...e4b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er fire venninner og ingen av oss vil gifte oss. Vi er ikke redde. Det handler bare om mangel på lyst og mangel på behov.

Anonymkode: 73aa2...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, og har ikke lyst å gifte meg. 😂 Å bruke masse penger på den klassiske bryllupsfesten forstår jeg ikke poenget med. Ikke ønsker jeg heller å ta på meg kjole og "feire kjærligheten" foran venner og familie. Men jeg vil heller ikke ha en billigseremoni på rådhuset (?) - jeg ønsker ikke å gifte meg i det hele tatt. Det er en symbolsk handling som jeg ikke forstår poenget med. Samtidig så har jeg en forestilling om at folk føler seg mer "låst" i forholdene sine om de er gifte - uavhengig av om de uansett har boliglån og barn sammen. Ønsker ikke at noen skal føle seg låst med meg.

Er også skilsmissebarn.

Anonymkode: 844df...f73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi de er redd for skilsmisse. De vil heller vente på den rette eller forbli singel. Ikke alle passer å være sammen med de fleste. 

Anonymkode: 79dcd...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne, og har ikke lyst å gifte meg. 😂 Å bruke masse penger på den klassiske bryllupsfesten forstår jeg ikke poenget med. Ikke ønsker jeg heller å ta på meg kjole og "feire kjærligheten" foran venner og familie. Men jeg vil heller ikke ha en billigseremoni på rådhuset (?) - jeg ønsker ikke å gifte meg i det hele tatt. Det er en symbolsk handling som jeg ikke forstår poenget med. Samtidig så har jeg en forestilling om at folk føler seg mer "låst" i forholdene sine om de er gifte - uavhengig av om de uansett har boliglån og barn sammen. Ønsker ikke at noen skal føle seg låst med meg.

Er også skilsmissebarn.

Anonymkode: 844df...f73

Det er jo ikke en symbolsk handling, det er jo å inngå en juridisk forpliktelse til ekteskapsloven. Og man trenger ikke å ha noen fest. 

Låst blir man jo heller ikke da vi har lov til å skille oss i Norge.

Anonymkode: 30837...8fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er noe forbanna gammeldags tull !

Anonymkode: fd3e1...e2d

Deg om det... ;) 

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/21Awev/Samboer_-gift-deg--Tore-Thallaug

Å vise frem dette innlegget av advokat Tore Thallaug kan kanskje bidra til å få fart i sakene! :nigo:

Endret av Leo
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/19/2018 at 1:03 AM, AnonymBruker said:

Hvorfor er norske menn «redd» for å gifte seg?

Vet ikke hvor du har fått det fra, for min største drøm er å finne meg ei som jeg kan gifte meg med, og tilbringe livets glade dager med, pluss de dagene som ikke er like glade naturligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Miklo Velka skrev:

Vet ikke hvor du har fått det fra, for min største drøm er å finne meg ei som jeg kan gifte meg med, og tilbringe livets glade dager med, pluss de dagene som ikke er like glade naturligvis.

Da er du unntaket som bekrefter "regelen". Det er faktisk ganske umulig å finne seg en mann som vil gifte seg og ha barn, og som det i tillegg klaffer med. Det er enten det ene eller det andre liksom, og han som vil gifte seg og ha barn han er den vanskeligste å finne.

Anonymkode: 88824...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Da er du unntaket som bekrefter "regelen".

De fleste menn i min omgangskrets, som har uttalt seg om dette, sier at de vil gifte seg og få familie, så jeg kjenner meg ikke igjen faktisk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Miklo Velka skrev:

De fleste menn i min omgangskrets, som har uttalt seg om dette, sier at de vil gifte seg og få familie, så jeg kjenner meg ikke igjen faktisk. 

Hvis man kan si det slik: jeg tror mange kvinner finner seg i forhold med menn som sier de vil gifte seg, som ikke ønsker kvinnen skal fri, men "aldri" frir selv.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det ikke finnes noen fordeler med å være gift.

Anonymkode: 662f2...fed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nuttery said:

Hvis man kan si det slik: jeg tror mange kvinner finner seg i forhold med menn som sier de vil gifte seg, som ikke ønsker kvinnen skal fri, men "aldri" frir selv.

Og det kan det være mange grunner til. De kan være redde for avslag, redde for å binde seg, selv om de elsker vedkommende, og er interessert i å gifte seg. Kanskje de føler at noe mangler i forholdet? Kanskje dama ikke er rett? Jeg tviler ikke på at det kan være mange menn som bare ikke vil gifte seg, men nå er det jo bevist at TS tok feil, så da tenker jeg at det trolig finnes andre grunner til at man ikke finner noen, og det er faktisk noe jeg har lassevis med erfaring fra. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...