Gå til innhold

1,5 år vil ikke ha nærhet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 17.8.2018 den 23.08, AnonymBruker skrev:

Autisme? 

Anonymkode: 9398e...8ce

Herregud. 

Anonymkode: 34994...527

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er alltid noe galt med barnet eller foreldrene har feilet med oppdragelsen (om man spør her inne) Alle skal settes i en bås om de faller litt utenfor «normalen» eller ikke er A4. Det burde ikke deles ut diagnoser på et forum og på hvilket grunnlag? Ett innlegg, lite bakgrunnsinfo,  ingen observasjon eller kartlegging av barnet og nærpersoner. Hold dere for gode til det.

Hilsen miljøarbeider som arbeider med unge mennesker i autismespekteret

Anonymkode: 9169d...7f5

Takk for at du skrev dette. Jeg tenker det samme. Alle er så ivrige på å dele ut diagnoser i hytt og pine, og glemmer at FOLK ER FORSKJELLIGE.

Det virker som om normen i samfunnet blir mer og mer marginalisert. I hvert fall nå som autisme og ADHD-diagnoser brer om seg i mye større grad enn før. En stor andel av barna som får ADHD-diagnose er desember-gutter. Det viser at diagnostiseringen virkelig ikke har noe for seg, men samfunnet forventer at alle skal støpes i samme mal og føye seg etter gjeldende regler. Og gjør du ikke det, nei da har du en diagnose. En 5,5 åring som ikke klarer å sitte stille? Medisin!

For et tyranni.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker, små og store, er forskjellige. Noen elsker å klistre seg inntil andre og hverandre hele livet. Jeg har aldri egentlig likt nær kroppskontakt. Er voksen nå og fungerer normalt i de fleste henseender, men ikke glad i kosing. Føler at jeg skal kveles ved for mye nærhet. Absolutt ikke autistisk eller noe lignende!

Dessuten kan barn forandre seg. Ikke vær så kjappe med å sette diagnoser! 

Anonymkode: ccf06...5a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle symptomene beskrevet er også forenlig med omsorgssvikt og adhd 😉 Ny utredning på autisme etter kum 1.5 år mener også ppt er bortkastet. 

Anonymkode: 4b90e...e87

PPT? De setter jo ikke autisme diagnose, du må jo til Spesialisthelsetjenesten!

Anonymkode: 9398e...8ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

PPT? De setter jo ikke autisme diagnose, du må jo til Spesialisthelsetjenesten!

Anonymkode: 9398e...8ce

Vi har vært der - ungen fikk ikke akkurat adhd-diagnose på postordre 😒 De konkluderte for 1.5 år siden med 'ingen autismespekterproblematikk'. Ppt sa på sist samarbeidsmøte at det er unødvendig med ny utredning så snart så lenge hun viser fremgang.

Anonymkode: 4b90e...e87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke stresset med dette TS. La heller barnet komme til deg for kos når det selv ønsker. Jeg har veldig kosete barn, men min bror har to som aldri har tid til kos. Hvis de slår seg blir de ofte irritert og rasende. Kos og trøst er helt utelukket. De er høyst normale, friske og velutviklede barn. Min svigerinne er innimellom veldig misunnelige på mine barn fordi hun mener jeg får kose masse med barna. Jeg setter stor pris på det, men der hennes barn er rasende et øyeblikk og leker videre kan mine kose, sutre, henge på og styre på i opptil en time etter et fall. Det kan også være litt slitsomt. Jeg skjønner det er sårt for deg TS 

Anonymkode: 53cb9...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.8.2018 den 0.14, AnonymBruker skrev:

Her beskriver du flere symptomer som er forenlig med autisme. Jeg hadde bedt om ny utredning!

Anonymkode: 9398e...8ce

Folk som deg burde henges... å spre sånn skremselspropaganda om autisme er helt uhørt. Hva faen tenker du på? At ett barn har noen trekk som er typiske for autisme betyr ikke at det har autisme! 

Ts ignirer dette spydige mennesket for all del.mange barn er ikke så kosete. Slik var vår sønn. Nå er han 2.5 og koser masse med oss. 

Og NEI! Han er kkke autist. Faen altså...

Anonymkode: f2c9a...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.8.2018 den 15.07, AnonymBruker skrev:

PPT? De setter jo ikke autisme diagnose, du må jo til Spesialisthelsetjenesten!

Anonymkode: 9398e...8ce

Herregud...

Anonymkode: f2c9a...c6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her igjen.

Takk for alle som skriver at dette er helt normalt😊 vet selv at enkelt barn er sånn, skulle nok bare ønske jeg hadde en skikkelig koseklump.

 

Til alle dere med kommentarer om autisme! Det er virkelig ingen vits. Mitt barn er så langt unna autisme man kommer😊 er nok kanskje derfor han er så lite kosete også, nettopp fordi han bruker hele dagen på å leke med oss, prate med alle han møter, tuller tøyser og er nysgjerrig og vil ha oss med på alt. 

Anonymkode: 74016...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.8.2018 den 22.06, AnonymBruker skrev:

Ts her.

For det første har vi både samsovet, ammet, bysset og båret. Vi har vært til stede for han på absolutt alle måter. Han har også utrolig godt samspill med oss og andre, så autisme er det nok ikke. 

Han liker bare ikke nærhet og kos.

Han kan sitte å slappe av på fanget før leggetid noen ganger og vil ofte løftes opp og bæres rundt hvor han peker på ting og vil "prate". 

Jeg tror ikke det er noe galt med han. Jeg savner bare den kosen og nærheten mange andre opplever. Hvor barnet legger seg inntil når de er slitne eller syke, legger hoder på skulderen når de trøstes og ja.. generelt det samspillet der..

Var nok en del som misforsto innlegget.. som ble skrevet litt i hu og hast. 

Anonymkode: 74016...64f

Ro helt ned. Det er ikke alle som elsker fysisk kontakt. Du må bare se ham som en som vil bli sett, men uten "dulling og dalling" 🙂

Ikke alle er skapt sånn skjønner du. Det viktigste er at de føler at de har folus, og det virker absolutt som du har. Moren min fortalte meg at hun var fortvilt da jeg alltid trakk meg unna når noe var galt. 

Men jeg husker en mamma som alltid SÅ meg 🙂 ikke sant? Jeg er ikke glad i fysisk nærhet i tide og utide nå heller jeg. Vi mennesker er forskjellige. Hvis folk klemmer meg mer enn i noen sekunder, så får jeg en klaustrofobisk følelse. 

Så slapp helt av. Så lenge du er der, og han ser og hører deg, så får det nok helt bra du 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 friske, normale gutter. Eldstemann fikk aldri nok av kos og kroppskontakt, og har egentlig aldri slutta med å gi og få kos, eller ha mammaen sin på fanget om så er, og han er snart voksen. Lillebror på 15 klarte ikke samsoving, og har svært sjelden vært interessert i, eller godtatt fysisk kos eller trøst. Jeg får allernådigst en klem i ny og ne. Men han kan si at han er glad i meg (og da smelter mammahjertet uansett!) 

2 fine gutter, helt normale, men helt forskjellige. 

Anonymkode: f63f8...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...