Gå til innhold

Bilder av «kjerring»-stil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 15.8.2018 den 21.31):

image.png.77e1c583af130861dd4f46813aa4b387.png

Anonymkode: ed1f7...547

Her er alt "kjerring"

Anonymkode: e076c...245

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Her er alt "kjerring"

Anonymkode: e076c...245

De er helt vanlig voksne kvinner med helt vanlige voksne kvinners kropper, i helt vanlige klær. Denne tråden viser bare igjen og igjen at ‘kjerring-stil» ikke har noe med klær og stil å gjøre, bare at helt vanlige kvinner over 40 - 50 er kjerring uansett hvordan de kler seg.

Anonymkode: 04dd1...511

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Her er alt "kjerring"

Anonymkode: e076c...245

Inkludert mennene?

Anonymkode: 73445...6a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ardwinna said:

Disse to er jo bare litt crazy cat lady :ler:

Hehe, kan vel argumenteres for at en viss grad av overlapp eksisterer.

Anonymkode: 95e07...9a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det samme har skjedd med kjerring som med harry for 15 år siden. Alt man ikke liker blir plassert i kategorien, og vipps er begrepet utvannet og ubrukelig. Man sluttet med harry og gikk over til kjerring. Nå betyr ikke kjerring noe som helst lenger og det nye er Karen. Snart tar folk med dårlig språkforståelse over det også og benytter anledningen til å rakke ned på alt en 50-åring kunne tenke seg å bruke. 

Jeg mener det, det handler ikke om smak men om dårlig språkforståelse. Sorry. 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.8.2018 den 20.36):

Inspirert av tråden om støvletter til under kneet:

Hvordan kler en «kjerring» seg? Del gjerne bilder.

Anonymkode: 398fa...057

En kjerring har nøyaktig samme frisyre, sminke og klesstil som da hun var ungdom for 20 år siden.

Man må på 25 års gjenforeningsfest med klasse 7b for å se det. Da forsvinner all tvil om hva som er kjerringstil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Her er alt "kjerring"

Anonymkode: e076c...245

Dette har jo ikke så mye med klærne å gjøre, men mer med hårfrisyre, briller og manglende make-up å gjøre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Albbas skrev (1 time siden):

Det samme har skjedd med kjerring som med harry for 15 år siden. Alt man ikke liker blir plassert i kategorien, og vipps er begrepet utvannet og ubrukelig. Man sluttet med harry og gikk over til kjerring. Nå betyr ikke kjerring noe som helst lenger og det nye er Karen. Snart tar folk med dårlig språkforståelse over det også og benytter anledningen til å rakke ned på alt en 50-åring kunne tenke seg å bruke. 

Jeg mener det, det handler ikke om smak men om dårlig språkforståelse. Sorry. 😶

Her har du helt rett!

Anonymkode: 28512...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (På 21.10.2021 den 21.28):

Kjerringstil er mye forskjellig. Det kan være eldre kvinner som prøver for hardt å være "tøffe og stilige", kvinner som prøver å være ekstra kule uten å ha noen sans for stil eller bare ekstremt kjedelig og intetsigende stil, den stilen man får når man slutter å bry seg.

Eksempler på noe av dette er for gigantiske halssmykker, skinny jeans, olajakke-bolero, beige bukse, unødvendige skjerf, poncho og mye mer. 

80-16.jpg

26-17.jpg

94990149-4e91-498c-8c00-783e31495e3e_org_medium.jpg

c364b227a203528603fd82dced538d17-min.jpg

De to øverste var jo kjempefine

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (5 timer siden):

En kjerring har nøyaktig samme frisyre, sminke og klesstil som da hun var ungdom for 20 år siden.

Man må på 25 års gjenforeningsfest med klasse 7b for å se det. Da forsvinner all tvil om hva som er kjerringstil. 

Dersom jeg skulle gått i klærne jeg gikk med da jeg var i ungdomsskolealder og noen år fremover, hadde jeg kledd meg omtrent som ungdommen gjør nå. 90-tallet har jo preget moten en del i det siste.
Kler man seg som ungdommen, er man jo ikke kjerring men hysterisk opptatt av å være yngre enn man er.
Jeg er nok mest preget av moten på 2000- og 2010-tallet, og kunne aldri ha gått tilbake til den stilen jeg hadde som f.eks. elev på ungdomstrinnet eller videregående på 90-tallet.

Men du er jo inne på noe. Når man bikker et stykke over 20 og roer ned den mest ekstreme stilen (eksperimentering med klesstil, hårfarge og sminke), så slår man seg ofte til ro med en stil man liker, og varierer mye over samme tema i årene fremover. Denne stilen følger en gjerne inn i godt voksen og eldre alder. Da vil man på ett eller annet tidspunkt være skikkelig utdatert og kjerring, og plutselig er man in igjen, men da er man for gammel til å kle seg sånn siden ungdommen har eneretten på det som er in.

Jeg tror faktisk "kjerring"-begrepet handler lite om hva som er typisk godt voksne damer, men mest om hva ungdommen ikke vil gå i. Ungdommen søker alltid til det motsatte av det foreldregenerasjonen gjør og går i. De vil for alt i verden ikke se om som de voksne, så dersom for mange voksne begynner å følge moten, forkastes den og havner i kjerring-boksen. Så kjerringstil er egentlig alt ungdommen (de under 25) ikke kan tenke seg til å gå i. For oss som er over 35-40 er kjerringstil gjerne det foreldrene våre gikk i da vi var unge, og det varierer jo etter hvilket tiår vi var unge. Derfor er det så stor uenighet om hva som er kjerring. Alt er egentlig kjerring på ett eller annet tidspunkt og i noens øyne.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (5 timer siden):

En kjerring har nøyaktig samme frisyre, sminke og klesstil som da hun var ungdom for 20 år siden.

Man må på 25 års gjenforeningsfest med klasse 7b for å se det. Da forsvinner all tvil om hva som er kjerringstil. 

Mja, da hadde jeg kledd/sminket meg veldig moteriktig.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Her er alt "kjerring"

Anonymkode: e076c...245

Bortsett fra det som er gubbe.

Anonymkode: 4315e...34e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (7 minutter siden):

Dersom jeg skulle gått i klærne jeg gikk med da jeg var i ungdomsskolealder og noen år fremover, hadde jeg kledd meg omtrent som ungdommen gjør nå. 90-tallet har jo preget moten en del i det siste.
Kler man seg som ungdommen, er man jo ikke kjerring men hysterisk opptatt av å være yngre enn man er.
Jeg er nok mest preget av moten på 2000- og 2010-tallet, og kunne aldri ha gått tilbake til den stilen jeg hadde som f.eks. elev på ungdomstrinnet eller videregående på 90-tallet.

Men du er jo inne på noe. Når man bikker et stykke over 20 og roer ned den mest ekstreme stilen (eksperimentering med klesstil, hårfarge og sminke), så slår man seg ofte til ro med en stil man liker, og varierer mye over samme tema i årene fremover. Denne stilen følger en gjerne inn i godt voksen og eldre alder. Da vil man på ett eller annet tidspunkt være skikkelig utdatert og kjerring, og plutselig er man in igjen, men da er man for gammel til å kle seg sånn siden ungdommen har eneretten på det som er in.

Jeg tror faktisk "kjerring"-begrepet handler lite om hva som er typisk godt voksne damer, men mest om hva ungdommen ikke vil gå i. Ungdommen søker alltid til det motsatte av det foreldregenerasjonen gjør og går i. De vil for alt i verden ikke se om som de voksne, så dersom for mange voksne begynner å følge moten, forkastes den og havner i kjerring-boksen. Så kjerringstil er egentlig alt ungdommen (de under 25) ikke kan tenke seg til å gå i. For oss som er over 35-40 er kjerringstil gjerne det foreldrene våre gikk i da vi var unge, og det varierer jo etter hvilket tiår vi var unge. Derfor er det så stor uenighet om hva som er kjerring. Alt er egentlig kjerring på ett eller annet tidspunkt og i noens øyne.

Dette er jo et annet "problem" at en del ikke aksepterer eller godtar at de ikke er 20 - 30 åringer lenger, men i virkeligheten er både 50 og 60. Triksene er mange, men ganske patetisk.

Anonymkode: e076c...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dette er jo et annet "problem" at en del ikke aksepterer eller godtar at de ikke er 20 - 30 åringer lenger, men i virkeligheten er både 50 og 60. Triksene er mange, men ganske patetisk.

Anonymkode: e076c...245

Men med unntak av de mest ekstreme valgene innen sminke og klær som passer best for unge kropper, så er det jo ingen grunn til å skifte helt stil bare fordi man blir eldre. De aller fleste går kledd som de gjør fordi det er det de trives best i, og ikke fordi de ikke godtar at de har blitt eldre.
Jeg tror mange sneversynte unge lever så i sin egen boble der alle voksne er teite, og dermed tror de at godt voksne mennesker går rundt og tror de er så mye yngre enn de er, og kler seg for å overbevise andre om at de er unge. I virkeligheten er voksne folk vidt forskjellige mennesker med ulik smak, stil og bakgrunn som går i det de føler seg mest vel i.

Selv om jeg føler meg som en 25-åring inni meg, så går jeg jo ikke rundt og tror at jeg faktisk er 25 år og innbiller meg at jeg kan lure andre til å tro det.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Inkognitoher skrev (6 timer siden):

Dette har jo ikke så mye med klærne å gjøre, men mer med hårfrisyre, briller og manglende make-up å gjøre 

Jo, det har alt med klær å gjøre. Tunika, støvletter i kombo med skinny jeans og skjørt, fasongen på skjortene og kjolene er det jeg vil definere som kjerring. Det trenger ikke å være negativt, er bare det jeg ser godt voksne damer gå med. 

Anonymkode: 9b2e8...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inkognitoher skrev (6 timer siden):

Dette har jo ikke så mye med klærne å gjøre, men mer med hårfrisyre, briller og manglende make-up å gjøre 

Hårfrisyre, sminke har mye å si for helhetsinntrykket, og disse har det jeg vil kalle for kjerringfrisyre😄

Anonymkode: 9b2e8...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (På 21.10.2021 den 18.13):

Ja, hvor er det egentlig ungdommen kjøper disse svære klærne nu for tiden?

😅

In wear var hvertfall et ungdomsmerke da jeg begynte å kjøpe meg klær sent åttitall. 
Det ble solgt i ungdomsbutikker (Match var en ungdomsbutikk da) 

Nå er jo Match etterhvert blitt en butikk der de fleste jeg ser popper innom er i segmentet 50-80! Og en og annen 40-åring. 
Det er fortsatt en ok butikk, men ikke ungdomsbutikk lenger, vil jeg si. 

Jeg er i begynnelsen av 20-årene og jeg syns inwear har mye fint. Det er dyrt, men elsker de fine flared buksene, strikkegenserne og toppene. Inwear selges ikke på Match. Handler lite på Match, men det finnes en del fine plagg på match også, men de har endel kjerringklær da😄

Anonymkode: 9b2e8...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.10.2021 den 22.17):

Slik ser jeg det også. Mange kvinner blir "topptunge" etter overgangsalderen. Eplefasong. Digre pupper og mage. Slanke ben og rumpe. De fleste løser dette ved å velge en vid topp/tunika. 

Så til dere som kan alt om stil og klær og sånt: Hvordan skal en voksen dame med +20 kilo (der alle kiloene sitter på overkroppen) kle seg for å ikke være kjerring? 

Anonymkode: c3867...36f

De blir det du kaller for «topptunge», også forsøker de å fremheve slanke ben og rumpe med skinny jeans, men det ser bare rart ut. Svære tunikalignende skjorter i kombinasjon med skinny jeans er forferdelig. 

Anonymkode: 9b2e8...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...