Gå til innhold

Bilder av «kjerring»-stil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Honey Dew skrev:

Har ikke alle gått på vgs da?

(Fikk ikke til multisiteringen)

Alle jentene med sånne sko har nok ikke gått ferdig på VGS ennå :fnise: 

Anonymkode: c853f...ac1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

HVOR er dette bildet fra? Minner mistenkelig om min mor 😳 😂 Hun er forøvrig over 60, og jeg syns hun kler seg ok. Minus den toppen, som ikke passet så veldig bra.

Anonymkode: 2c24e...add

På google bildesøk står det at det er en 40 år gammel mann...

Anonymkode: 21797...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.1.2019 den 10.50, AnonymBruker skrev:

IMG_2179.JPG

Anonymkode: 69ad0...171

images?q=tbn:ANd9GcSef6F6R5RpicNR2UGQ9F9

IMG_2179.JPG

 

Anonymkode: 21797...bef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

images?q=tbn:ANd9GcSef6F6R5RpicNR2UGQ9F9

IMG_2179.JPG

 

Anonymkode: 21797...bef

Haha, takk! Det er ikke henne 😃 Heller ikke en 40 år gammel mann, så vidt jeg ser..

Anonymkode: 2c24e...add

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, takk! Det er ikke henne 😃 Heller ikke en 40 år gammel mann, så vidt jeg ser..

Anonymkode: 2c24e...add

Så bra at det ikke var din mor :) 

Anonymkode: 21797...bef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 14.1.2019 den 22.47, AnonymBruker skrev:

På google bildesøk står det at det er en 40 år gammel mann...

Anonymkode: 21797...bef

Sånn går det når man bare leser overskrifter! 😳
 

Anonymkode: 933fa...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.8.2018 den 19.10, AnonymBruker skrev:

Haha, helt enig! Vet akkurat hva du mener, feks: image.png.7a5aad4524d1e4930b19f1218501c4b6.png

Anonymkode: ed1f7...547

Jeg kom akkurat til å tenke på at dette minner meg om alle lærerene jeg har hatt opp igjennom årene, haha!

Anonymkode: 7efc1...d1c

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2018 den 21.45, domimik skrev:

Forskjell på kjærring og gammel kone. Kjærringstil er hvite trekvarttights og en «sprek» tunika, med crocs til.

basically 90% av skapet mitt😂

Anonymkode: 4c990...705

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe bilde, men mønstrete, lange topper over leggings som går til midt på leggen. Med sandaler eller crocs til.

Anonymkode: 53ca3...6b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Aurora** skrev (På 16.8.2018 den 21.28):

Slik gikk jeg kledd på begynnelsen av 2000 tallet. Miss sixty jeans var skikkelig inn. Forferdelig stil, men ikke kjerringstil 

Fantastisk belte 😁

image.thumb.jpeg.3e91153dc06347fbfd205439b5bde057.jpg.fadae068d10f4638ef7d8bb8f5921690.jpg

Endret av theamor
Fikk ikke med bilde fra opprinnelig innlegg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (På 18.8.2018 den 0.17):

https://www.kokonorway.no/?language_set=true

Jeg synes egentlig ikke dette er typisk kjerring-stil men en del av kjolene er grusomme. Og en del synes jeg er fine :)

Hallå! Man skal ha guts for å gå med sånne briller! Hun til venstre kjører definitivt kjerringstil men hun til høyre er ihvertfall ei kul kjerring! :)

 

Det som er med kjerringstil er at det endrer seg hele tiden. Det vi syntes var skikkelig kjerring da jeg var ung, er moderne blant ungjentene nå. Om noen år er det kjerring med rotete hårtopp og crop tops. De opptegna, markerte øyenbrynene i str L kommer også til å bli kjerring om få år, mark my words!
Og Rhianna trør til med ny kjerring-mote på øyenbrynsfronten:

_102788491_vogue-rihanna.jpg

Ser noen har dradd frem en gammel tråd, men husker vantroen min når dette ble moderne på nittitall. For meg som er vokst opp med Brooke Shields som stilikon ble dette veldig rart, og jeg gikk ikke for dette… har alltid hatt mine mørke markerte bryn (og nå er jo det moderne igjen!)

Stilen på bildet er opprinnelig 30-talls, og for meg som er født rundt 70 var dette markøren for gamle tanter. Skikkelig jålete gamle tanter. De gikk ofte i pels, hvertfall mink rundt halsen. Var de riktig fine, hadde de gjerne en liten veskehund også. 
Veskehundene kom forøvrig på mote igjen, sammen med blyantbrynene…på nittitall.

Av samme grunn liker jeg ikke å bruke vide bukser. Som ung på sent 80-tall var vide bukser det verste du kunne ha, og dette sitter i ryggmargen. 
Dette er mekanismer som gjør at vi gamle kjerringer kan ha litt problem med å hive oss på moten. Den går i bølger, og av og til dukker trender opp som gir oss dårlige assosiasjoner. De unge jentene på 90-tallet hadde jo ikke opplevd disse strek-bryn-damene, så de var jo unnskyldt. 

Ofte prøver vi gamle å justere moten slik at det passer litt til moten når vi var unge, resultatet kan sikkert bli litt kjerring. 
 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (11 minutter siden):

Ser noen har dradd frem en gammel tråd, men husker vantroen min når dette ble moderne på nittitall. For meg som er vokst opp med Brooke Shields som stilikon ble dette veldig rart, og jeg gikk ikke for dette… har alltid hatt mine mørke markerte bryn (og nå er jo det moderne igjen!)

Stilen på bildet er opprinnelig 30-talls, og for meg som er født rundt 70 var dette markøren for gamle tanter. Skikkelig jålete gamle tanter. De gikk ofte i pels, hvertfall mink rundt halsen. Var de riktig fine, hadde de gjerne en liten veskehund også. 
Veskehundene kom forøvrig på mote igjen, sammen med blyantbrynene…på nittitall.

Av samme grunn liker jeg ikke å bruke vide bukser. Som ung på sent 80-tall var vide bukser det verste du kunne ha, og dette sitter i ryggmargen. 
Dette er mekanismer som gjør at vi gamle kjerringer kan ha litt problem med å hive oss på moten. Den går i bølger, og av og til dukker trender opp som gir oss dårlige assosiasjoner. De unge jentene på 90-tallet hadde jo ikke opplevd disse strek-bryn-damene, så de var jo unnskyldt. 

Ofte prøver vi gamle å justere moten slik at det passer litt til moten når vi var unge, resultatet kan sikkert bli litt kjerring. 
 

Ja det er akkurat sånn det er. Jeg tror i tillegg at man med alderen finner sine favoritter innen klær, sko, hårsveis og sminke, og kjører på med det rett og slett fordi man trives med det og føler det kler kropp og personlighet. Noen prøver å følge moten, men så snart man når en viss alder, er man enten kjerring eller så prøver man for hardt å se yngre ut enn man er. Når man bikker en viss alder (ihvertfall over 40) kan man liksom ikke gjøre rett! :ler:
Det letteste er vel bare å godta at man er kjerring, og gå for det man føler seg mest vel i, enten det er samme som før eller nyeste mote. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne lekre sveisen fant jeg under "offentlig sektor-sveis" på google. Jeg får en sterk følelse av at denne damen er en stor tilhenger av tunika, tights og lett utgåtte ballerinasko, og setter pris på både bingo, svensktoppar og regelmessige turer til granca sammen med "jentene" (evt. "flickorna").

tumblr_mkkorp9vhL1s9zcaxo1_540.jpg

Ingen kler denne sveisen, uansett alder.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (3 timer siden):

Denne lekre sveisen fant jeg under "offentlig sektor-sveis" på google. Jeg får en sterk følelse av at denne damen er en stor tilhenger av tunika, tights og lett utgåtte ballerinasko, og setter pris på både bingo, svensktoppar og regelmessige turer til granca sammen med "jentene" (evt. "flickorna").

tumblr_mkkorp9vhL1s9zcaxo1_540.jpg

Ingen kler denne sveisen, uansett alder.

Wow! Dette er der mest fordomsfulle jeg har lest på lenge, selv på KG. 

Anonymkode: 04dd1...511

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Ardwinna said:

"offentlig sektor-sveis"

😅 oioi, jeg digger deg👌

Anonymkode: e645b...305

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest rampenissen72
Peonjenta skrev (På 15.8.2018 den 22.23):

Gikk ikke med like glorete topper da tights og tunika var in men jeg må si at jeg noen ganger savner å bare slenge på meg en lang genser eller en t-skjorte og dra på butikken liksom.  Var utrolig behagelig mote.

Det er moderne igjen. Oversized aaalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Wow! Dette er der mest fordomsfulle jeg har lest på lenge, selv på KG. 

Anonymkode: 04dd1...511

Er det noe galt i å like det jeg ramset opp, siden du mener det er fordomsfullt?
Dette er selvsagt bare satt på spissen for gøy. Hvis dette seriøst er det mest fordomsfulle du har lest på lenge, så kan det virkelig ikke være så ille fatt for tiden, verken på KG eller ute i verden.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

😅 oioi, jeg digger deg👌

Anonymkode: e645b...305

Jeg kan ikke ta æren for denne, dessverre. Jeg lærte nylig dette begrepet her inne :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vi ser i denne tråden er kvalmt. Det er mobbing og ingenting annet. Jeg tror aldri vi får se en mann starte en tråd som dette for å latterliggjøre menn som er eldre enn dem og har falt av lasset motemessig. Menn støtter og forsvarer hverandre.

Anonymkode: 4315e...34e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...