Gå til innhold

Bilder av «kjerring»-stil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En annen ting jeg kom på er at du kanskje finner et merke du liker.  Kanskje i 20-åra. Jeg hadde fex mye klær fra et merke som het Jackpot på 90-tallet. 
Så går det ofte slik at klærne innen merket forandrer seg og «eldes» med de som bruker det. Til slutt er merket blitt ja… litt kjerring. 
Tror ikke dette merket eksisterer lenger ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bacteria skrev (1 time siden):

En annen ting jeg kom på er at du kanskje finner et merke du liker.  Kanskje i 20-åra. Jeg hadde fex mye klær fra et merke som het Jackpot på 90-tallet. 
Så går det ofte slik at klærne innen merket forandrer seg og «eldes» med de som bruker det. Til slutt er merket blitt ja… litt kjerring. 
Tror ikke dette merket eksisterer lenger ?

hmm, interessant. Jeg brukte veldig mye Inwear på 90-tallet og litt utover 2000-tallet - det var favorittmerket mitt. Men nå er jeg for ung for det, for det har tatt en skikkelig kjerringvending 😂

Eller kanskje det tvert imot har tatt en ungdommelig vending, siden ungdommen nu til dags bare går med foreldregenerasjonens klær?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissLucy skrev (Akkurat nå):

hmm, interessant. Jeg brukte veldig mye Inwear på 90-tallet og litt utover 2000-tallet - det var favorittmerket mitt. Men nå er jeg for ung for det, for det har tatt en skikkelig kjerringvending 😂

Eller kanskje det tvert imot har tatt en ungdommelig vending, siden ungdommen nu til dags bare går med foreldregenerasjonens klær?

Ja, hvor er det egentlig ungdommen kjøper disse svære klærne nu for tiden?

😅

In wear var hvertfall et ungdomsmerke da jeg begynte å kjøpe meg klær sent åttitall. 
Det ble solgt i ungdomsbutikker (Match var en ungdomsbutikk da) 

Nå er jo Match etterhvert blitt en butikk der de fleste jeg ser popper innom er i segmentet 50-80! Og en og annen 40-åring. 
Det er fortsatt en ok butikk, men ikke ungdomsbutikk lenger, vil jeg si. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjerringstil er mye forskjellig. Det kan være eldre kvinner som prøver for hardt å være "tøffe og stilige", kvinner som prøver å være ekstra kule uten å ha noen sans for stil eller bare ekstremt kjedelig og intetsigende stil, den stilen man får når man slutter å bry seg.

Eksempler på noe av dette er for gigantiske halssmykker, skinny jeans, olajakke-bolero, beige bukse, unødvendige skjerf, poncho og mye mer. 

80-16.jpg

26-17.jpg

94990149-4e91-498c-8c00-783e31495e3e_org_medium.jpg

c364b227a203528603fd82dced538d17-min.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (28 minutter siden):

Kjerringstil er mye forskjellig. Det kan være eldre kvinner som prøver for hardt å være "tøffe og stilige", kvinner som prøver å være ekstra kule uten å ha noen sans for stil eller bare ekstremt kjedelig og intetsigende stil, den stilen man får når man slutter å bry seg.

Eksempler på noe av dette er for gigantiske halssmykker, skinny jeans, olajakke-bolero, beige bukse, unødvendige skjerf, poncho og mye mer. 

80-16.jpg

26-17.jpg

94990149-4e91-498c-8c00-783e31495e3e_org_medium.jpg

c364b227a203528603fd82dced538d17-min.jpg

Denne posten er et veldig godt eksempel på at dersom du er over 40 er du kjerring uansett hvordan du kler deg. 

Anonymkode: 04dd1...511

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Alt Erna Solberg går med er vel kjerring. 

Anonymkode: f2fe5...cde

Ja, i følge denne tråden er man kjerring om man ikke er sylslank. 

Anonymkode: 04dd1...511

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Denne posten er et veldig godt eksempel på at dersom du er over 40 er du kjerring uansett hvordan du kler deg. 

Anonymkode: 04dd1...511

Neida, det er bare så mange forskjellige måter å være kjerring på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, i følge denne tråden er man kjerring om man ikke er sylslank. 

Anonymkode: 04dd1...511

Slik ser jeg det også. Mange kvinner blir "topptunge" etter overgangsalderen. Eplefasong. Digre pupper og mage. Slanke ben og rumpe. De fleste løser dette ved å velge en vid topp/tunika. 

Så til dere som kan alt om stil og klær og sånt: Hvordan skal en voksen dame med +20 kilo (der alle kiloene sitter på overkroppen) kle seg for å ikke være kjerring? 

Anonymkode: c3867...36f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (50 minutter siden):

Kjerringstil er mye forskjellig. Det kan være eldre kvinner som prøver for hardt å være "tøffe og stilige", kvinner som prøver å være ekstra kule uten å ha noen sans for stil eller bare ekstremt kjedelig og intetsigende stil, den stilen man får når man slutter å bry seg.

Eksempler på noe av dette er for gigantiske halssmykker, skinny jeans, olajakke-bolero, beige bukse, unødvendige skjerf, poncho og mye mer. 

80-16.jpg

26-17.jpg

94990149-4e91-498c-8c00-783e31495e3e_org_medium.jpg

c364b227a203528603fd82dced538d17-min.jpg

Er dette kjerring stil? Synes de var fine jeg, minus smykkene da 🙈

Anonymkode: 36c78...bad

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er dette kjerring stil? Synes de var fine jeg, minus smykkene da 🙈

Anonymkode: 36c78...bad

Ja, men det er bare det jeg synes selv. Andre synes kanskje kjerringstil er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Slik ser jeg det også. Mange kvinner blir "topptunge" etter overgangsalderen. Eplefasong. Digre pupper og mage. Slanke ben og rumpe. De fleste løser dette ved å velge en vid topp/tunika. 

Så til dere som kan alt om stil og klær og sånt: Hvordan skal en voksen dame med +20 kilo (der alle kiloene sitter på overkroppen) kle seg for å ikke være kjerring? 

Anonymkode: c3867...36f

Shit, jeg har tydeligvis vært kjerring hele livet siden jeg alltid har hatt litt tendenser til eplefasong! Pluss brei ræv og tjukke lår. Og puppene blir bare mindre med alderen...
Jeg har tydeligvis ikke sjangs! :hoho:

Jeg er i kjerringalderen, og synes til tider ungdommen kler seg i kjerringklær, sånn som dette f.eks.:

524EFA3E-D25E-4FD4-93B9-EDDF52224EED.jpeg

(Egentlig mer i sjangeren "gal kjerring uten stilsans løper ut i koseklærne")

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (7 timer siden):

Shit, jeg har tydeligvis vært kjerring hele livet siden jeg alltid har hatt litt tendenser til eplefasong! Pluss brei ræv og tjukke lår. Og puppene blir bare mindre med alderen...
Jeg har tydeligvis ikke sjangs! :hoho:

Jeg er i kjerringalderen, og synes til tider ungdommen kler seg i kjerringklær, sånn som dette f.eks.:

524EFA3E-D25E-4FD4-93B9-EDDF52224EED.jpeg

(Egentlig mer i sjangeren "gal kjerring uten stilsans løper ut i koseklærne")

Det der er ikke kjerring, det er absurd stygg stilkrasj som en eller annen random blogger sikkert syns er fint. De tightsene er bare helt forferdelige.  

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er dette kjerring stil? Synes de var fine jeg, minus smykkene da 🙈

Anonymkode: 36c78...bad

Enig. Fin stil på disse damene. 
Det smykket det er bilde av er derimot kjerring for meg. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (23 timer siden):

Kjerringstil er mye forskjellig. Det kan være eldre kvinner som prøver for hardt å være "tøffe og stilige", kvinner som prøver å være ekstra kule uten å ha noen sans for stil eller bare ekstremt kjedelig og intetsigende stil, den stilen man får når man slutter å bry seg.

Eksempler på noe av dette er for gigantiske halssmykker, skinny jeans, olajakke-bolero, beige bukse, unødvendige skjerf, poncho og mye mer. 

80-16.jpg

26-17.jpg

94990149-4e91-498c-8c00-783e31495e3e_org_medium.jpg

c364b227a203528603fd82dced538d17-min.jpg

De to øverste her synes jeg er to velkledde voksne damer. 
Hva menes med kjerringstil egentlig? Jeg ser bare voksne damer som kler seg etter alderen sin, altså de kler seg ikke som ungdommer. Kan det ikke heller kalles damestil? Kjerringstil er så nedlatende ord. 

Ifølge denne tråden her har du kjerringstil bare du er over 35. Kler du deg ungdommelig, prøver du for hardt. Kler du deg etter alderen din, er du kjerring. What to do? 🤷🏻‍♀️ 
Helsing dame, 39 år og kler seg etter alderen sin, altså som ei kjerring 

Anonymkode: a069b...d55

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ardwinna skrev (20 timer siden):

Shit, jeg har tydeligvis vært kjerring hele livet siden jeg alltid har hatt litt tendenser til eplefasong! Pluss brei ræv og tjukke lår. Og puppene blir bare mindre med alderen...
Jeg har tydeligvis ikke sjangs! :hoho:

Jeg er i kjerringalderen, og synes til tider ungdommen kler seg i kjerringklær, sånn som dette f.eks.:

524EFA3E-D25E-4FD4-93B9-EDDF52224EED.jpeg

(Egentlig mer i sjangeren "gal kjerring uten stilsans løper ut i koseklærne")

Det er vel et perfekt eksemplar av "alt kler den smukke"?

Anonymkode: f2fe5...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Peonjenta skrev (På 22.10.2021 den 9.24):

Det der er ikke kjerring, det er absurd stygg stilkrasj som en eller annen random blogger sikkert syns er fint. De tightsene er bare helt forferdelige.  

For så vidt sant, men oversized kåpe/jakke, tights, tennissokker og joggesko er veldig 80-talls, og det er kjerring for meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er vel et perfekt eksemplar av "alt kler den smukke"?

Anonymkode: f2fe5...cde

Egentlig ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.1.2019 den 11.01):

ff94208c5fc2a85f31dee8971af94680.jpg

Anonymkode: adb2b...ecf

Haha, typisk «smart» antrekk!😂

Anonymkode: eb6de...a9f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Haha, typisk «smart» antrekk!😂

Anonymkode: eb6de...a9f

Og Karen-sveis! :nigo:

Anonymkode: 73445...6a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...