Gå til innhold

Bilder av «kjerring»-stil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er sikkert halvparten så gammel som henne, men finner likevel mye inspirasjon fra antrekkene. https://www.instagram.com/greceghanem/

Elsker voksne damer som tørr leke med fashion! Det motsatte som er kjerring er det jeg ser blant 90% av de eldre kollegaene mine som ser ut som kloner av hverandre, typ:

 image.png.4edeb38061f190a257971e2e72f49e6b.png

Anonymkode: ed1f7...547

Men hun du lenker til har jo veldig flott kropp og kler sikkert 'alt'. Da er det jo ikke så vanskelig!

Ingen har svart skikkelig på hva vi skal gjøre som er rundt 50 og har topptung eplefasong: kort hals, flat rumpe, tynne ben, mega pupper, mage.... Hva synes dere vi skal ha på oss? Jeg kan aldri ha noe med knapper pga puppene, ergo må alt være elastisk, i jersey/trikot eller strikket. Og da mister man jo den profesjonelle look'en og strukturen som kommer med blazer jakker, skjortebluser, skreddersydde former. Selvsagt kan man unngå kjerringaktige mønstre og farger, det har nok også noe å gjøre med hva ting koster. Designer klær ser ikke så kjerring ut men ofte lager de ikke ting i min str, så selv om jeg vil kjøpe så går det jo ikke.

Selv unngår jeg kjerring stil ved å ha langt hår, og går for det meste i sort. Aldri sekkete klær, bruker mye glitrende lurex strikkekjoler med knyttebelter rundt min totalt manglede midje, det gir litt antydning til fasong og unngår at puppene går i ett med magen. Er i et kreativt yrke men unngår kulturtante stilen, finner heller på andre sprell som skolisser i knallfarger med glitter. Eneste smykker er små øredobber og noen armbånd, ingen digre halskjeder. Alle skoene mine er enten i metallfarget lær, glitter, paljetter eller lakk. Kan ikke bruke høye hæler.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gakk skrev (4 timer siden):

Men hun du lenker til har jo veldig flott kropp og kler sikkert 'alt'. Da er det jo ikke så vanskelig!

Ingen har svart skikkelig på hva vi skal gjøre som er rundt 50 og har topptung eplefasong: kort hals, flat rumpe, tynne ben, mega pupper, mage.... Hva synes dere vi skal ha på oss? Jeg kan aldri ha noe med knapper pga puppene, ergo må alt være elastisk, i jersey/trikot eller strikket. Og da mister man jo den profesjonelle look'en og strukturen som kommer med blazer jakker, skjortebluser, skreddersydde former. Selvsagt kan man unngå kjerringaktige mønstre og farger, det har nok også noe å gjøre med hva ting koster. Designer klær ser ikke så kjerring ut men ofte lager de ikke ting i min str, så selv om jeg vil kjøpe så går det jo ikke.

Selv unngår jeg kjerring stil ved å ha langt hår, og går for det meste i sort. Aldri sekkete klær, bruker mye glitrende lurex strikkekjoler med knyttebelter rundt min totalt manglede midje, det gir litt antydning til fasong og unngår at puppene går i ett med magen. Er i et kreativt yrke men unngår kulturtante stilen, finner heller på andre sprell som skolisser i knallfarger med glitter. Eneste smykker er små øredobber og noen armbånd, ingen digre halskjeder. Alle skoene mine er enten i metallfarget lær, glitter, paljetter eller lakk. Kan ikke bruke høye hæler.

Enig med deg. Alt kler jo en modelltynn kropp. Eller, det ble feil. Men det som kler en modelltynn kropp kler som regel ikke de mindre flatterende kroppene. Og det er aldri eksempler til de. 

 

Selv er jeg 35 og prøver å unngå å kle meg som en grå mus i uflatterende plagg, eller som en kjerring da. Det er ikke så lett. Jeg merker fort hva som er ekstremt kjedelig/uflatterende når jeg har det på meg, men finner ikke helt mønsteret og klarer derfor ikke inngå de samme fellene på nytt og på nytt. Jeg har nok mer pærefasong enn eple. 

Anonymkode: 55a25...fa5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.10.2021 den 0.17):

Dette ser fint ut på godt voksne kvinner, casual stil ser bra og frest ut på alle:

image.png.a3b13a54161b67644cb9ac7e32a5fabc.png

image.jpeg.cba3731ea452385b64e4415da8fe5014.jpeg
 

image.thumb.jpeg.337b070282158d92420b963d4a9ae1cb.jpeg
 

image.png.8d18bec92acd1db47df2929b08cc6ac6.png

image.thumb.jpeg.2ef59b8c31368df335545c547e9f1b32.jpeg
 

image.thumb.jpeg.0c87c9cf06791d831806308ca0c6f1d0.jpeg
 

image.thumb.jpeg.414dd56b2fd210e59036b62712418435.jpeg
 

image.thumb.jpeg.abe88c9a944efbe2ab01028e8728bf24.jpeg
 

image.thumb.jpeg.d70fcd81ee8582420caab29ca68b149b.jpeg
 

image.jpeg.1525e03055c9311b5e5a97ff6f3ccdc4.jpeg
 

image.thumb.jpeg.9af1e74a22ad89705ae5b79f61f4b689.jpeg
 

image.thumb.jpeg.294936a949e73861e422f6d245925193.jpeg

Anonymkode: 9b2e8...44b

Synes hun kunne brukt mer elegante sko enn sneakers, ellers er jeg forsåvidt enig. Synd sneakersene ødela.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bacteria skrev (På 25.10.2021 den 12.28):

Jeg syns det var fine klær, men veldig enig i at det kunne vært mer farger! 

Farger blir forhåpentligvis aldri umoderne! Heldigvis er fargene på vei inn igjen, i all fall på interiør…


Savner fortsatt tips til litt store damer, den litt androgyne stilen må du være typen til, og den er kanskje ikke det beste i de større str.

Ja, det er ingen her inne som klarer å svare på hva de mener vi "topptunge" kjerringer skal kle oss i. De kommer med bilder av slanke kvinner. 

Anonymkode: c3867...36f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er ingen her inne som klarer å svare på hva de mener vi "topptunge" kjerringer skal kle oss i. De kommer med bilder av slanke kvinner. 

Anonymkode: c3867...36f

Sikkert fordi alt blir «kjerring» på topptunge damer.

Hilsen kjerring. 

Anonymkode: 04dd1...511

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.10.2021 den 14.56):

Jeg er i begynnelsen av 20-årene og jeg syns inwear har mye fint. Det er dyrt, men elsker de fine flared buksene, strikkegenserne og toppene. Inwear selges ikke på Match. Handler lite på Match, men det finnes en del fine plagg på match også, men de har endel kjerringklær da😄

Anonymkode: 9b2e8...44b

Inwear ble solgt på Match på 90-tallet og utover fra 2000, som er den perioden vi snakket om

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 24.10.2021 den 23.32):

Først: skinny jeans er det ingen som kler. Til og med jeg som er ung og i tyveårene ser kjerring ut med skinny. Dressbukser ser pent på de fleste, enten de er flared eller har bootcut. Sånn som dette: 

image.thumb.jpeg.6b9e806ba6ac29b2dc2c64759ad345a1.jpeg

image.thumb.jpeg.fa93e2334a0ebdae6b81b527ec9bda9b.jpeg
 

Straight er også fint:

image.jpeg.d540652047ccd4ffa507f8e451bb502c.jpeg
 

image.thumb.jpeg.caee645ae98adffe7d825c3bb2c0f697.jpeg

Straight, flared, bootcut er også fint, og gjør at antrekket ser mer casual ut.

image.jpeg

Anonymkode: 9b2e8...44b

Hva gjør man egentlig med sko om vinteren med slike bukser, spesielt den øverste? 🤔

Anonymkode: 185b1...91c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva gjør man egentlig med sko om vinteren med slike bukser, spesielt den øverste? 🤔

Anonymkode: 185b1...91c

22220302-a.jpg?itok=XjtPu7wB

Anonymkode: 46177...541

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

22220302-a.jpg?itok=XjtPu7wB

Anonymkode: 46177...541

Har prøvd, de blir for korte. 

Anonymkode: 185b1...91c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perle skrev (På 15.8.2018 den 21.09):

.....

89AB842D-7B7E-4E5B-9653-16A2A14FAF09.jpeg

Jeg vet at dette er flere år senere, men siden tråden fremdeles går: jeg digger antrekket til til Erna😁

Dette er jo kjolens svar på hawaii-skjorte😍

Anonymkode: 45dcc...c7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hva gjør man egentlig med sko om vinteren med slike bukser, spesielt den øverste? 🤔

Anonymkode: 185b1...91c

Man skaffer seg noen urstygge sokker i en knæsj farge? 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.10.2021 den 0.11):

Jeg er sikkert halvparten så gammel som henne, men finner likevel mye inspirasjon fra antrekkene. https://www.instagram.com/greceghanem/

Elsker voksne damer som tørr leke med fashion! Det motsatte som er kjerring er det jeg ser blant 90% av de eldre kollegaene mine som ser ut som kloner av hverandre, typ:

 image.png.4edeb38061f190a257971e2e72f49e6b.png

Anonymkode: ed1f7...547

Det der er det verste jeg ser 😱

Nærmer meg 50. Den dagen jeg kler meg i noe sånt håper jeg noen slår meg hardt i hodet. 

Anonymkode: fd7e2...fa6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt denne greia med at "ingen kler skinny jeans, og det er såååå kjerring", men sånne flared bukser som er altfor korte er liksom så mye mer kledelig og mindre kjerring.

image.jpeg

Jeg synes de er helt horrible. For de av oss som har lange bein og alltid har slitt med at buksene alltid er for korte, er jo dette bare et traumatisk flashback til alle buksene som ble for korte. Og drar man på seg sånne korte flared bukser, blir det jo nærmere knebukser.
Nei takk, da er jeg heller kjerring i skinny jeans eller ordentlig lange flared/slengbukser/bootcut som legger seg over skoene, ala disse:

ef2577276c38419fabb320d4b30f7ebb.jpg?imw

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ardwinna skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke helt denne greia med at "ingen kler skinny jeans, og det er såååå kjerring", men sånne flared bukser som er altfor korte er liksom så mye mer kledelig og mindre kjerring.

image.jpeg

Jeg synes de er helt horrible. For de av oss som har lange bein og alltid har slitt med at buksene alltid er for korte, er jo dette bare et traumatisk flashback til alle buksene som ble for korte. Og drar man på seg sånne korte flared bukser, blir det jo nærmere knebukser.
Nei takk, da er jeg heller kjerring i skinny jeans eller ordentlig lange flared/slengbukser/bootcut som legger seg over skoene, ala disse:

ef2577276c38419fabb320d4b30f7ebb.jpg?imw

Første ser ut som en kvinne med stil.

Nummer to ser ut som en fjortis fra 2000.

Anonymkode: 51784...09e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mjaus skrev (19 timer siden):

Synes hun kunne brukt mer elegante sko enn sneakers, ellers er jeg forsåvidt enig. Synd sneakersene ødela.

Skoene ødela absolutt ikke. 

Anonymkode: 51784...09e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Første ser ut som en kvinne med stil.

Nummer to ser ut som en fjortis fra 2000.

Anonymkode: 51784...09e

Hver sin smak. Jeg synes begge ser ut som voksne damer, der den øverste kjører jålete bestemor/kjerringstil og den andre avslappet hverdagsstil for damer i alle aldre.
På 2000-tallet hadde de unge low rise jeans der poenget var at stringtrusa og øverste del av venusberget skulle vises og buksa skulle subbe så langt ned i bakken at man tråkket på dem. Buksa på bildet har høyere liv og er i en litt mer passende lengde (for andre sko enn flate sandaler), og er egentlig mer sent nittitall.

Endret av Ardwinna
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Første ser ut som en kvinne med stil.

Nummer to ser ut som en fjortis fra 2000.

Anonymkode: 51784...09e

Første ser ut som buksa har krympa i vask. 🧐 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...