Gå til innhold

Førerkort for kun automatgir - erfaringer?


Anonym321!

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Shaken, not stirred? 😄

Anonymkode: 042e6...1b8

That's right 🙄

Anonymkode: 4ef51...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, prettylittlemisfit skrev:

Begynte på lappen manuell gir for 4 år siden, hadde hatt det meste som var obligatorisk, men fikk dessverre epilepsianfall så måtte avbryte. 

Begynde på igjen i for 2 år siden, valgte da automat, og kjøpte meg bil med automatgir. 

Gikk helt fint og ta lappen med automatgir, det kostet ikke noe mer, men jeg brukte veldig lang tid da jeg var så redd haha!

Får du du lov til å ta førerkort etter å ha hatt epilepsianfall? 😲

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor har det vært sånn i USA da at de fleste har førerkort for kun automat framfor førerkort for manuell de siste årene? Jo, der finnes det nesten bare automatbiler og jeg tror ikke at alle på veien der er evneveike..

Anonymkode: 71f33...df8

De fleste er nærmest evneveike på veien. Latterlig mye ulykker der borte, og det til tross for at de aller fleste steder har langt mer forutsigbart vær enn oss og at veier flest er helt strake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, WCKD skrev:

Får du du lov til å ta førerkort etter å ha hatt epilepsianfall? 😲

 

Ja. Man må være anfallsfri minst 1 år. Jeg er medisinert og har ikke hatt anfall på 5 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, prettylittlemisfit skrev:

Ja. Man må være anfallsfri minst 1 år. Jeg er medisinert og har ikke hatt anfall på 5 år. 

Er dette en ny regel? Før var da denne regelen mye strengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, WCKD skrev:

Er dette en ny regel? Før var da denne regelen mye strengere.

Nei det vet jeg ikke. Er vel forskjellig om hvilken type man har og hvilken anfall.. jeg fikk ihvertfall attest fra legen, nevrolog og epilepsi sykepleier. 

Kjøreskolen og vegvesenet fikk alle attestene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad jeg har lappen for manuelt gir for da vi skulle kjøpe vår første nye bil kostet det 60 000,- ekstra å få den med automatgir. 

Nå har vi bil med automatgir, men jeg har flere ganger hatt behov for å kunne kjøre bil med manuelt gir. På min arbeidsplass har vi kun biler med manuelt gir, og ansetter ikke folk i stillinger som krever kjøring med mindre de har lappen for manuelt gir (mulig dette kommer til å endre seg da bedriften nå faser ut bensinbiler til fordel for elbiler, som har automatgir) 

Anonymkode: 41ca7...bdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er glad jeg har lappen for manuelt gir for da vi skulle kjøpe vår første nye bil kostet det 60 000,- ekstra å få den med automatgir. 

Nå har vi bil med automatgir, men jeg har flere ganger hatt behov for å kunne kjøre bil med manuelt gir. På min arbeidsplass har vi kun biler med manuelt gir, og ansetter ikke folk i stillinger som krever kjøring med mindre de har lappen for manuelt gir (mulig dette kommer til å endre seg da bedriften nå faser ut bensinbiler til fordel for elbiler, som har automatgir) 

Anonymkode: 41ca7...bdb

Strengt tatt har ikke elbiler gir i det hele tatt. Ikke i den forstand at man kan bytte gir ihvertfall, de har bare et fast reduksjonsgir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...