Gå til innhold

Listhaug sier ja, til nestleder jobben


Gjest Stella Rose

Anbefalte innlegg

5 timer siden, HarryDotter skrev:

hun er tydelig, ærlig

«Ap mener terroristenes rettigheter er viktigere enn nasjonens sikkerhet. Lik og del».

Hva med dette mener du er ærlig? 

Null respekt for noen som kommer med sånt piss. Men men, fint hun kommer i en posisjon der hun vil få spalteplass i media igjen. Det går vel ikke et år en gang før hun er i hardt vær igjen. Lik og del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 8/15/2018 at 10:46 PM, Villa2000 said:

Er etter min mening en katastrofe. Etter hennes siste opptreden så regnet jeg med at vi slapp henne for godt, men min oppfatning av rettferdighet får seg en solid knekk når hun kommer inn igjen. Regner med at høyreekstreme og kkk gnir seg i hendene da.. 

Hennes siste opptreden? hva referer du da til egentlig? 

Du skal være litt takknemelig du tror jeg ..du skal være j***** glad for at hun satt ved roret i 2015 og ingen andre. 
Ellers hadde det vært det vært hard konkurranse om flest bilbranner og faenskap mellom Norge og Sverige. 
Høyreekstreme? hva er det egentlig du sa nå ? den der må du utdype. 

Hennes siste opptrende? regner med du refererer til når hun foreslo at personer som reiser til\fra høyrisiko land styrt der terroren yngler skal fratas Norsk pass ...med den hensikt at det ikke skal være like lett å reise inn med bombebelte over alt både i Norge og alle andre land et Norsk pass gir deg fri innreise til. 

Dem som stemmer imot et slikt forslag setter rikets sikkerhet i fare ...er det ikke det man er så opptatt av i disse dager? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siv Jensen har bleknet som partileder etter at FRP kom i regjering synes jeg. Kanskje kan Listhaug som nestleder heve synligheten og få frem kampsakene til partiet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Guile skrev:

«Ap mener terroristenes rettigheter er viktigere enn nasjonens sikkerhet. Lik og del».

Hva med dette mener du er ærlig? 

Null respekt for noen som kommer med sånt piss. Men men, fint hun kommer i en posisjon der hun vil få spalteplass i media igjen. Det går vel ikke et år en gang før hun er i hardt vær igjen. Lik og del. 

Dette er jo fakta, ikke noe galt i å påpeke det. Og for øvrig en av få ting jeg er enig med AP i. 

Endret av Husholdning1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2018 den 13.19, Grandiosaergreit skrev:

Å ta over etter Sandberg er vel ikke akkurat å hoppe etter Wirkola. Blir hun nestleder vil hun sikkert gjøre det helt greit. 

Hun blir aldri statsminister. Hjelper ikke å være populær blant FrPere når hun er upopulær blant alle andre. 

Lite sannsynlig at Frp får en statsminister i det hele tatt. Det blir som med SV. Det er de små drittpartiene i sentrum, sånn som det derre kristen-vingle-partiet og de to maktpartiene i midten som ikke mener noe annet enn det som til enhver tid er mest fordelaktig for stemmekveget som har realistiske muligheter til å få statsministeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Guile skrev:

Null respekt for noen som kommer med sånt piss. Men men, fint hun kommer i en posisjon der hun vil få spalteplass i media igjen. Det går vel ikke et år en gang før hun er i hardt vær igjen. Lik og del. 

Det er ren opportunisme. Kynisk manipulativ retorikk. Men det er heller ikke noe mindre manipulerende enn rettferdighetspisset til Arbeiderpartiet (a.k.a. makt-makt-makt-totalitær-teknokrat-partiet). Listhaug-saken er spesiell, fordi opposisjonen får fjernet en minister basert på ikke-reelle pseudomoralske regelbrudd. Opposisjonens argumentasjon her, er sånt som irriterer meg. Sleipe, uredelige, ekle mennesker. Kunne aldri vært sammen med en politiker. Uff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, Xcase33 said:

Hennes siste opptreden? hva referer du da til egentlig? 

Du skal være litt takknemelig du tror jeg ..du skal være j***** glad for at hun satt ved roret i 2015 og ingen andre. 
Ellers hadde det vært det vært hard konkurranse om flest bilbranner og faenskap mellom Norge og Sverige. 
Høyreekstreme? hva er det egentlig du sa nå ? den der må du utdype. 

Hennes siste opptrende? regner med du refererer til når hun foreslo at personer som reiser til\fra høyrisiko land styrt der terroren yngler skal fratas Norsk pass ...med den hensikt at det ikke skal være like lett å reise inn med bombebelte over alt både i Norge og alle andre land et Norsk pass gir deg fri innreise til. 

Dem som stemmer imot et slikt forslag setter rikets sikkerhet i fare ...er det ikke det man er så opptatt av i disse dager? 

Spar meg. Du vet veldig godt hva jeg sikter til. Eller kanskje du var bortreist eller i koma de ukene hun dreit seg loddrett ut fordi hun ikke fikk viljen sin i et lovforslag som var lite gjennomtenkt? 

Jeg er for rikets sikkerhet, men imot personer som kun lager støy. Å oppføre seg som en bortskjemt dritt unge er desverre ikke noe som appellerer til meg men jeg ser at noen synes det virker helt ok. 

Regner uansett med at det ikke går så lang tid før hun trør i baret igjen. Kan være hu har lært da men jeg tviler på det. Vi får se. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP-sympatisører er så overrepresenterte i kommentarfeltet, og på diverse forumer at de alltid glemmer at de er et lite populistisk filleparti med stadig synkende oppslutning. "Folk flest" er motstandere av det sirkuset de representer. Jeg hisser meg ikke opp av henne, for hun har ikke, og kommer aldri til å ha, noen reell makt.

Det blir nok bare det samme triste spillet på klein nasjonalromantikk fra 1950, korset rundt halsen og forutsigbar og fordummende retorikk som appellerer til hennes enkle velgerskare. Kalkulert politikk som tolkes som "ærlig", "snakke rett fra levra", "kalle en spade en spade". 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo egentlig bra på lang sikt, selv om det kanskje er kjipt for de rødgrønne sånn i begynnelsen med tanke på at hun sikkert rekker stemmer til FrP. For blir hun nestleder, er det jo ikke helt utenkelig at hun tar over for Siv etter hvert, og da kan partiet glemme å komme i statsministerposisjon med det første. Frp skyter seg selv i foten på sikt, på grunn av ønske om kortsiktig gevinst (flere stemmer). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Villa2000 said:

Spar meg. Du vet veldig godt hva jeg sikter til. Eller kanskje du var bortreist eller i koma de ukene hun dreit seg loddrett ut fordi hun ikke fikk viljen sin i et lovforslag som var lite gjennomtenkt? 

Jeg er for rikets sikkerhet, men imot personer som kun lager støy. Å oppføre seg som en bortskjemt dritt unge er desverre ikke noe som appellerer til meg men jeg ser at noen synes det virker helt ok. 

Regner uansett med at det ikke går så lang tid før hun trør i baret igjen. Kan være hu har lært da men jeg tviler på det. Vi får se. 

Du er imot personer som lager støy ja ? du forstod at det var oposisjon personene\partiene rundt henne som lagde støyen? å være innvandringsminister er noe av det aller mest krevende du kan være. Du skal ha litt av en psyke for å være i den jobben. Måten du ser dette på sier meg at du ikke skjønner så mye av det ihvertfall.  

Et lite gjennomtenkt lovforslag? hva var det som var lite gjennomtenkt med det i denne tid og alder? er det sånn at vi skal vente med å ta fra dem passet etter de har sprengt seg selv og 40-50 andre på t-banen i Oslo først ? eller er det mer rimelig at man fratar passet fra personer umiddelbart hvis de har gjort inn\utreise til slike land uten en dokumentert grunn? hvor mye satte du deg egentlig inn i den saken der? så snakker du om jeg var bortreist?  hva var det som var lite gjennomtenkt med lovforslaget? nå må du underbygge og argumentere...ikke bare sitte der å virke som du var like bortreist som du påstår alle andre var. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er bra at Sylvi Listhaug igjen får en fremtredende rolle i FrP. Syns også det var bra at de mente Per Sandberg var en god gallionsfigur. Det er positivt for oss andre som ikke deler deres verdisyn at det verste av hva FrP har å by på kommer mye frem i media. Folk må få se hvor ille det partiet faktisk er. Tar gjerne også mer av han Tybring-Gjedde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Capt. Obvious said:

Det er jo egentlig bra på lang sikt, selv om det kanskje er kjipt for de rødgrønne sånn i begynnelsen med tanke på at hun sikkert rekker stemmer til FrP. For blir hun nestleder, er det jo ikke helt utenkelig at hun tar over for Siv etter hvert, og da kan partiet glemme å komme i statsministerposisjon med det første. Frp skyter seg selv i foten på sikt, på grunn av ønske om kortsiktig gevinst (flere stemmer). 

Hvorfor skyter FRP seg selv i foten? alle med litt mellom ørene skjønte intensjonen og sakens egentlig kjerne som gjorde at hun måtte gå av som innvandringsminister. De rødgrønne er i praksis ferdige i Norsk politikk som følge av det. Ved å stemme imot hennes lovforslag så setter oposisjonen rikets sikkerhet i fare akkurat slik som ble illustrert med den twitter meldingen.

Hvem var det som ble slaktet av 22 juli kommisjonen for å ha ført en katastrofal politikk, som gjorde samfunnet vårt sårbar ovenfor den type terror som vi opplevde den dagen? likevel så brukte de hendelsen der så kynisk som overhode mulig for å trekke sympatien mot seg selv. De gikk så lang i å si at det var AP som opplevde terror og ikke hele Norge. Så jeg lurer jo litt på hvilke folk som egentlig ikke ser dette. Som faktisk enda lar seg sjarmere av røde roser og flotte ord fra den siden. Det er ihvertfall de siste som bør åpne kjeften om rikets sikkerhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Xcase33 skrev:

Hvorfor skyter FRP seg selv i foten? alle med litt mellom ørene skjønte intensjonen og sakens egentlig kjerne som gjorde at hun måtte gå av som innvandringsminister. De rødgrønne er i praksis ferdige i Norsk politikk som følge av det. Ved å stemme imot hennes lovforslag så setter oposisjonen rikets sikkerhet i fare akkurat slik som ble illustrert med den twitter meldingen.

Hvem var det som ble slaktet av 22 juli kommisjonen for å ha ført en katastrofal politikk, som gjorde samfunnet vårt sårbar ovenfor den type terror som vi opplevde den dagen? likevel så brukte de hendelsen der så kynisk som overhode mulig for å trekke sympatien mot seg selv. De gikk så lang i å si at det var AP som opplevde terror og ikke hele Norge. Så jeg lurer jo litt på hvilke folk som egentlig ikke ser dette. Som faktisk enda lar seg sjarmere av røde roser og flotte ord fra den siden. Det er ihvertfall de siste som bør åpne kjeften om rikets sikkerhet. 

Hva har dette egentlig med valget som nestleder å gjøre? Men for å ta det kort: Nei, sakens kjerne var at det var en minister som skrev det om AP, ikke en politiker generelt, noe som er en stor forskjell. Å foreslå lovforslag om å ta fra folk passet uten å gå via domstolene kan heller ikke sies å være veldig kontroversielt av opposisjonen å reagere på. Og når var det faktisk AUF leiren som ble angrepet da, så det kan heller ikke sies å være veldig rart at AP mente at de selv ble rammet ekstra hardt. Og skal du først kritisere noen nå, så kan du ta en titt på din elskelige borgerlige regjeringen, som heller ikke har gjort stort i følge den rapporten. Dere høyreraddiser henger dere opp i AP's feil til det kjedsommelige, selv etter at regjeringen har sittet i mange år. Kanskje på tide å begynne å ta ansvar for egen politikk når man er i posisjon? AP ferdige i norsk politikk. Igjen, åpne øynene og følg med, meningsmålingene har vært langt jevnere i det siste enn på lenge. Det er heller ikke lenger 22 juli kommisjonens rapport som har noen særlig konsekvens for AP, det heller faktorer som lederstriden om nestledervervet i partiet. 

Men dette egentlig handler om er om man ønsker at FrP skal få oppslutning kortsiktig eller langsiktig, som jeg skrev. Partiet vil helt sikkert merke et oppsving, kanskje også kraftig, som følge av å velge inn Listhaug som nestleder. Men man skulle tro det var lurt å ha en til som etter hvert og potensielt kunne etterfulgt Jensen som leder, og som på lang sikt kunne fått en ministerpost, kanskje den viktige posten som Jensen har i dag forutsatt et fortsatt borgerlig samarbeid. Det er heller ikke utenkelig at Jensen kunne vært en flott eller i det minste en ok statsminister, det samme kan ikke sies om Listhaug, for hun har allerede demonstrert selv at hun ikke akkurat hadde "ministermentalitet", og dermed har FrP en sjanse mindre til å komme i statsministerposisjon med det første, når man tar for seg partiet på veldig lang sikt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Xcase33 said:

Du er imot personer som lager støy ja ? du forstod at det var oposisjon personene\partiene rundt henne som lagde støyen? å være innvandringsminister er noe av det aller mest krevende du kan være. Du skal ha litt av en psyke for å være i den jobben. Måten du ser dette på sier meg at du ikke skjønner så mye av det ihvertfall.  

Et lite gjennomtenkt lovforslag? hva var det som var lite gjennomtenkt med det i denne tid og alder? er det sånn at vi skal vente med å ta fra dem passet etter de har sprengt seg selv og 40-50 andre på t-banen i Oslo først ? eller er det mer rimelig at man fratar passet fra personer umiddelbart hvis de har gjort inn\utreise til slike land uten en dokumentert grunn? hvor mye satte du deg egentlig inn i den saken der? så snakker du om jeg var bortreist?  hva var det som var lite gjennomtenkt med lovforslaget? nå må du underbygge og argumentere...ikke bare sitte der å virke som du var like bortreist som du påstår alle andre var. 

Jeg var faktisk inne og leste selve lovforslaget. 

Men det var egentlig ikke lovforslaget som var problemet. Man har full rett til å legge frem et slikt forslag så uansett om jeg liker det eller ei så er det ikke det som er problemet. 

Mitt problem er reaksjonen til Listhaug. Ikke helt det jeg forventet av en voksen dame. Hadde guttungen sagt noe slikt så hadde jeg vasket munnen hans med såpe. 

Hva hun oppnådde? Å bli kastet ut fordi hun evnet ikke å se det som de fleste andre så. At det var helt på trynet. 

I tillegg så tilfredsstiller hun jo suget som fansen hennes har etter kraftige og tåpelige ytringer. 

Endret av Villa2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 8/19/2018 at 5:41 PM, Villa2000 said:

Jeg var faktisk inne og leste selve lovforslaget. 

Men det var egentlig ikke lovforslaget som var problemet. Man har full rett til å legge frem et slikt forslag så uansett om jeg liker det eller ei så er det ikke det som er problemet. 

Mitt problem er reaksjonen til Listhaug. Ikke helt det jeg forventet av en voksen dame. Hadde guttungen sagt noe slikt så hadde jeg vasket munnen hans med såpe. 

Hva hun oppnådde? Å bli kastet ut fordi hun evnet ikke å se det som de fleste andre så. At det var helt på trynet. 

I tillegg så tilfredsstiller hun jo suget som fansen hennes har etter kraftige og tåpelige ytringer. 

Hun satte den manglende støtten til det lovforslaget på spissen ved å illustrere det med den twitter meldingen. Hva var det med reaksjonen som du refererer til som du reagerer så kraftig på?  

Den andre gjengen spilte på det at det var AP som hadde opplevd terror i Norge osv osv ....jeg personlig trodde faktisk at det var hele landet som nasjon som opplevde terroren? og den oppførselen var helt OK synes du ? er det også OK at oposisjonen ikke går ut å tar avstand fra det at noen maler og henger opp maleri av henne på kors og naken etterpå? men du henger deg visst mest oppi en barnslig reaksjon fra henne som jeg egentlig ikke har sett du har definert konkret engang.

Jeg synes det er direkte KVALMENDE og fornærmende at et parti bruker 22juli for å høste sympati for seg selv som de gjorde.
Det var Norge og alle pårørende som opplevde den terroren...ikke et bestemt parti, og en tar seg faen ikke friheten til å bruke det på den måten de gjorde. Skal du snakke oppførsel så reagerer jeg mer på det du ....da har jeg ihvertfall definert hva slags reaksjoner ikke jeg likte som følge av den saken.  Men du det er en grunn til de sliter med oppslutningen ....og det er ikke bare jeg som har gjennomskuet den gjengen der ;)    

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/21/2018 at 1:29 AM, Xcase33 said:

Hun satte den manglende støtten til det lovforslaget på spissen ved å illustrere det med den twitter meldingen. Hva var det med reaksjonen som du refererer til som du reagerer så kraftig på?  

Den andre gjengen spilte på det at det var AP som hadde opplevd terror i Norge osv osv ....jeg personlig trodde faktisk at det var hele landet som nasjon som opplevde terroren? og den oppførselen var helt OK synes du ? er det også OK at oposisjonen ikke går ut å tar avstand fra det at noen maler og henger opp maleri av henne på kors og naken etterpå? men du henger deg visst mest oppi en barnslig reaksjon fra henne som jeg egentlig ikke har sett du har definert konkret engang.

Jeg synes det er direkte KVALMENDE og fornærmende at et parti bruker 22juli for å høste sympati for seg selv som de gjorde.
Det var Norge og alle pårørende som opplevde den terroren...ikke et bestemt parti, og en tar seg faen ikke friheten til å bruke det på den måten de gjorde. Skal du snakke oppførsel så reagerer jeg mer på det du ....da har jeg ihvertfall definert hva slags reaksjoner ikke jeg likte som følge av den saken.  Men du det er en grunn til de sliter med oppslutningen ....og det er ikke bare jeg som har gjennomskuet den gjengen der ;)    

Vi er så fundamentalt uenige at jeg tror vi stopper. Vi vil aldri bli enige uansett hvor lenge denne "diskusjonen" varer. Du mener en ting og jeg mener noe annet. 

Endret av Villa2000
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...