Gå til innhold

Listhaug sier ja, til nestleder jobben


Gjest Stella Rose

Anbefalte innlegg

Gjest Stella Rose

For en fantastisk nyhet, dette blir bra.

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/dagbladet-sylvi-listhaug-sier-ja-til-a-overta-som-nestleder/3423525732.html

En dag blir hun nok vår nye statsminister 😃 Og et skikkelig slag i trynet på Større dette.

Men hva tenker dere om hun blir valgt til nestleder ?

Endret av Stella Rose
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å ta over etter Sandberg er vel ikke akkurat å hoppe etter Wirkola. Blir hun nestleder vil hun sikkert gjøre det helt greit. 

Hun blir aldri statsminister. Hjelper ikke å være populær blant FrPere når hun er upopulær blant alle andre. 

Endret av Grandiosaergreit
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Grandiosaergreit said:

Å ta over etter Sandberg er vel ikke akkurat å hoppe etter Wirkola. Blir hun nestleder vil hun sikkert gjøre det helt greit. 

Hun blir aldri statsminister. Hjelper ikke å være populær blant FrPere når hun er upopulær blant alle andre. 

Sylvi har alltid vært populær. https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-sole-seg-i-glansen-med-jubeltall/62469830

Hun har ligget lavt nå siden hun ofret seg for regjeringens skyld, men med en ny rolle som nestleder, vil hun snart være tilbake som den gode, gamle Sylvi. Med gode tall igjen.

Quote

Også der viser Listhaug framgang. I august svarte 59 prosent at de mener Listhaug gjør en god jobb (26 prosent svarte meget god og 33 prosent svarte ganske god). I mai svarte 55 prosent at de mener hun gjør en god jobb (22 prosent meget god, 33 prosent ganske god).

Det er bedre enn Erna Solbergs tall. https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/50-prosent-mener-erna-gjr-en-god-jobb/3423337463.html

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, ops2 said:

Sylvi har alltid vært populær. https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-sole-seg-i-glansen-med-jubeltall/62469830

Hun har ligget lavt nå siden hun ofret seg for regjeringens skyld, men med en ny rolle som nestleder, vil hun snart være tilbake som den gode, gamle Sylvi. Med gode tall igjen.

 

Du finner frem tall fra 2016 halvannet år før hun måtte gå av.  Da kan jeg like gjerne si at George W Bush er superpopulær og vise til meningsmålingene rett etter 11. september. Så kan vi ignorere krigene i Irak og Afghanistan og finanskrisen. 

For øvrig plukket du også ut den meningsmålingen hvor det står hun har økt populariteten sin med 10 prosentpoeng. Samtidig som du utgir denne menignsmålingen for å  være representativ.

Sylvi Listhaug blir ikke mer populær blant ikke-FrPere ved at du cherry picker en  meningsmåling. 

Endret av Grandiosaergreit
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper

Jeg er mest spent på om det blir en maktkamp mellom henne og Siv en dag. Tror dette er et lurt trekk av Frp for hun virker jo å være veldig populær innad i partiet. Jeg har jo sansen for hennes systematiske måte å skåre billige poeng hos velgere ved å komme med enkle budskap og poeng :ler: Ler godt hver gang hun tar en Listhaug. 

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er etter min mening en katastrofe. Etter hennes siste opptreden så regnet jeg med at vi slapp henne for godt, men min oppfatning av rettferdighet får seg en solid knekk når hun kommer inn igjen. Regner med at høyreekstreme og kkk gnir seg i hendene da.. 

Endret av Villa2000
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker en dobbelthet i henne: På den ene siden bondejenta fra bygda som snakker ærlig med sunt bondevett og kaller en spade en spade. På den andre siden den sleipe First House-snoken som sier lada ting som appellerer til de mest lavpanna velgerne og skandalekåte PK-mediene.

Endret av Fiola von Queue
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Grandiosaergreit skrev:

Å ta over etter Sandberg er vel ikke akkurat å hoppe etter Wirkola. Blir hun nestleder vil hun sikkert gjøre det helt greit. 

Hun blir aldri statsminister. Hjelper ikke å være populær blant FrPere når hun er upopulær blant alle andre. 

Er vel mer som å hoppe etter Eddie The Eagle. 

6 timer siden, Gregor Clegane skrev:

Det tror jeg blir bra. Hun er en dyktig politiker.

På hvilken måte er man en dyktig politiker når du får noen helt med deg og andre helt mot deg? Har inntrykk av at folk enten forguder eller avskyr Listhaug, det er liksom ingen som bare "tja, greit nok". 

De "lik og del' postene hennes på Facebook kan du hvertfall få billig av meg. Det som førte til at hun trakk seg sist var jo noe så inni granskauen håpløst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Villa2000 said:

Er etter min mening en katastrofe. Etter hennes siste opptreden så regnet jeg med at vi slapp henne for godt men min oppfatning av rettferdighet får seg en solid knekk når hun kommer inn igjen. Regner med at høyreekstreme og kkk gnir deg i hendene da.. 

👏

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, Stella Rose said:

For en fantastisk nyhet, dette blir bra.

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/dagbladet-sylvi-listhaug-sier-ja-til-a-overta-som-nestleder/3423525732.html

En dag blir hun nok vår nye statsminister 😃 Og et skikkelig slag i trynet på Større dette.

Men hva tenker dere om hun blir valgt til nestleder ?

Stå på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, Minesveiper said:

Jeg er mest spent på om det blir en maktkamp mellom henne og Siv en dag. Tror dette er et lurt trekk av Frp for hun virker jo å være veldig populær innad i partiet. Jeg har jo sansen for hennes systematiske måte å skåre billige poeng hos velgere ved å komme med enkle budskap og poeng :ler: Ler godt hver gang hun tar en Listhaug. 

Hvilke billige poeng? Definisjon og eksempler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Det gjenstår å se hva som skjer. Jensen og Listig-haug går ikke like godt sammen nå som det de gjorde ved starten av denne regjeringen. Jensen er spesielt bekymret over Listhaugs følelse av å ha rett til stadig mer makt. Jensen er en selvsentrert leder i den forstand at hun velger å gi støtte til personer som hun føler er ljoal mot henne over personer som kanskje selv er maktorienterte, illojale og ikke går så stille i dørene (på en mer negativ måte). Da Sandberg ble nestleder sist gang var det ikke Listhaugs manglende ambisjoner som gjorde at hun ikke ble nestleder. Når alt kommer til alt er det overveldende sannsynlig at Listhaug blir ny nestleder, men det bør ikke overraske noen om en Jensen-venlig kandidat fra sidelinjen kommer på banen. Listhaug er populær innad i grasrota i partiet, men har dokumentert tydelig at hun ikke er en statskvinne og gjerne setter seg selv først på bekostning av andre. Til syvende og sist må lederen og nestlederne ha et godt samarbeid, og akkurat det er nok et forbedringspotensiale for Listhaug/Jensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest HarryDotter
På 15.8.2018 den 22.51, Guile skrev:

Er vel mer som å hoppe etter Eddie The Eagle. 

På hvilken måte er man en dyktig politiker når du får noen helt med deg og andre helt mot deg? Har inntrykk av at folk enten forguder eller avskyr Listhaug, det er liksom ingen som bare "tja, greit nok". 

De "lik og del' postene hennes på Facebook kan du hvertfall få billig av meg. Det som førte til at hun trakk seg sist var jo noe så inni granskauen håpløst. 

Samfunnet har lagt seg på den linjen. Sånn er det bare. Folk skal enten hate eller elske. Se også på omtalen av andre verdensledere. Ingen gråsoner lenger. Sort/hvitt.

Nåja. Aldri før har folk vært mer snøflak og tynnhudede som nå. Konseptet politisk korrekt er tatt til nye høyder, og folk tør ikke lenger si hva de mener offentlig i frykt for å bli halshugget eller å miste jobben sin. Hvorfor tror du Trump ble valgt? Hvorfor tror du Listhaug er så populær? Tror du folk flest hungrer etter å leve under diktatur? Folk som Trump kom til makten fordi folk er lei av å bli kontrollert. Hva de skal tenke, hva de skal føle, hva de skal si, hvor mye sukker de bør spise, hvor mange kulturer de bare skal måtte svelge uten å få si sin mening. Folk i gata er lei. De ønsker forandring! Og med slike ledere som Trump, FÅR DE forandring, i motsetning til alle Størene og Obamaene. Der er det rolig, behagelig, veltalende og et koselig vesen. Men svært lite av det gagner den jevne innbygger.

Jeg liker Listhaug. Jeg forguder henne ikke. Hun er ikke Guds gave til politikken, men hun er tydelig, ærlig og rett på sak. Akkurat slik folk flest ønsker seg politikere. Også er det mange ting jeg ikke liker med henne. Ja tenk, det går an å se gråsoner der og ;) Man er altså ikke fremmedfiendtlig og rasist, fordi man liker tydelige politikere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ble såå glad når hun takket ja :hoppendeglad:

Sylvi Listhaug er en av Norges beste politikere, INGEN tvil om det.

Se hvordan mange land i Europa som sliter , vi trenger politikere som virkelig tør å si hvordan ståa er, og hun kaller en spade for en spade og er bare helt super på å ta opp saker som mange syns er vanskelige.

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...