Gå til innhold

Flere som blir rørt, av måten Sandberg står ved og forsvarer sin utvalgte på?


puppi

Anbefalte innlegg

Synes de har tatt på seg litt vell mye "offer rolle" nå. Nå er det på tide å slappe heeelt av og komme seg tilbake til å være vanlige mennesker som alle oss andre. Makan til drama. Mye annet viktig der ute i verden som trenger mediadekning. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, Drizzt said:

Forskjellen mellom å velge din elskede selv og at andre gjør det for deg. Dessuten så snakket hun om brødre og søstre da hun nevnte familien, aner ikke hvem ville gifte henne bort, men tror ikke det var dem.

100% enig med deg i retten av valg av ektefelle. Men jeg klarer ikke å kjøpe det at for 20 år siden søkte hun opphold her 3  (!) ganger fordi foreldrene hennes vil tvinge henne til giftermål, og så senere vil hun han deres velsignelse i sitt valg av mann?!? Og dette med brødre og søsken? Er ganske så sikker på at iransk familiestruktur er såpass patriarkalsk at pappa ( og deretter mamma) bestemmer, og søsken går ikke i mot det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Brutex said:

Akkurat denne synes jeg blir for dum. Det er forskjell på å bli giftet bort som barn og velge det selv som voksen.

Enig. Men behovet for aksept fra sine foreldre? Når det de arrangerte for henne for 20 år siden var så feil for henne at hun søkte asyl 3 ganger i et annet land.. da har du gjort så store fundamentale valg i livet ditt at mamma og pappas velsignelse av ektefelle ikke er viktig, tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Amalie123456 skrev:

Synes de har tatt på seg litt vell mye "offer rolle" nå. Nå er det på tide å slappe heeelt av og komme seg tilbake til å være vanlige mennesker som alle oss andre. Makan til drama. Mye annet viktig der ute i verden som trenger mediadekning. 

Men neida, nå går de for full oppvask med media. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, puppi skrev:

Ok,

hvis du mener at hun ikke kan snakke for seg, tror jeg ikke du har fått med deg alle intervjuene som har vært med dem to.

Spesielt det første som gikk på Dagsnytt 18, ble overrasket av måten hun snakket for seg på. Var tydelig at Sandberg også da forsøkte å ta henne i forsvar, men hun kom han jo stadig i forkjøpet. Gode argumenter, reflektert og velartikulert.

Men såklart. Kjærlighet gjør blind, men det gjør også fordommer.

Og har man alt bestemt seg for at hun er blåst i nøtta / har bomull mellom ørene, kun fordi hun har et utseende de fleste kvinner nok misunner, 

så fremstår det kanskje slik når man ser henne prate òg.

Hun er 28 år. Mange på den alderen som er vakker..... det var du som dro inn utsende hennes....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Trude.lutt said:

Hun er 28 år. Mange på den alderen som er vakker..... det var du som dro inn utsende hennes....

Ja men det at hun er vakker og ung betyr ikke at hun er dum. At hun kommer med noen lite gjennomtenkte kommentarer når hun som lite medievant plutselig må stå foran pressen, synes jeg heller ikke er rart. Mulig hun er dum som et brød men ikke basert på det som kommer frem her.

Jeg sliter også med fordommene mine. Når ei på 28 velger en som er dobbelt så gammel så tenker jeg selvfølgelig mitt. Men selvfølgelig bør jeg ikke være så fordomsfull, det kan være ekte kjærlighet. Selvfølgelig finnes det noen eldre menn som er langt mer sympatiske enn mange yngre menn som unge kvinner faller for. Alder er viktig men bør ikke være alt.

Endret av Brutex
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Nuwanda2 said:

100% enig med deg i retten av valg av ektefelle. Men jeg klarer ikke å kjøpe det at for 20 år siden søkte hun opphold her 3  (!) ganger fordi foreldrene hennes vil tvinge henne til giftermål, og så senere vil hun han deres velsignelse i sitt valg av mann?!? Og dette med brødre og søsken? Er ganske så sikker på at iransk familiestruktur er såpass patriarkalsk at pappa ( og deretter mamma) bestemmer, og søsken går ikke i mot det. 

Tror alle er enige i at historien til Letnes virker veldig spesiell.Allerede da hun søkte asyl pga tvangsekteskap så snakket hun om at hun fortsatt ville besøke familien i Iran for de var jo tross alt familie!  

Men synes det er minst like spesielt at hun faktisk endte opp med opphold og norsk statsborgerskap. Historien hun forteller til media henger i hvert fall ikke på greip. 

Historien går jo noe som dette:

1) Hun får avslag på asylsøknadene og blir sendt hjem til Iran. 

2) Pga manglende papirer sender Iran Letnes tilbake til Norge

3) Dette fører til at hun får opphold. 

4) Etter hun har fått opphold så får hun papirer til å besøke Iran. Hun besøker også Iran flere ganger. Blant annet deltar hun og vinner flere misse-kåringer i Iran.

5)  Av en eller annen grunn så får hun både fortsette å ha sin norske oppholdstillatelse og får norsk statsborgerskap selv om hun ikke har rett på asyl og selv om hun får reise tilbake til Iran. 

Det kan jo ikke være såpass lett å få opphold og statsborgerskap i Norge?

Endret av Grandiosaergreit
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Brutex said:

Jeg sliter også med fordommene mine. Når ei på 28 velger en som er dobbelt så gammel så tenker jeg selvfølgelig mitt. Men selvfølgelig bør jeg ikke være så fordomsfull, det kan være ekte kjærlighet. Selvfølgelig finnes det noen eldre menn som er langt mer sympatiske enn mange yngre menn som unge kvinner faller for. Alder er viktig men bør ikke være alt.

Dette med alderen må sees litt i kontekst. Letnes oppsøkte Sandberg nettopp pga posisjonen hans. Letnes søkte blant annet om å bli Sandbergs assistent, men fikk avslag. Hun søkte om å bli hans personlige assistent fordi Sandberg hadde uttalt at han ville prøve å sikre eksport av fisk til Iran. Departementet avslår søknaden hennes og da begynner hun å prøve å skaffe et personlig forhold til Per Sandberg. Når hun har fått det så oppretter hun et firma for å eksportere fisk til Iran.  

Dette hadde skurret selv om dama hadde vært på alder med Per Sandberg. 

Endret av Grandiosaergreit
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rørt? Nei! Underholdt? Ja! Likte spesielt "De som er for menneskerettigheter kan bli straffet" - kommentaren. Jeg tror dette er to mennesker på samme nivå. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen medier som har sagt noe ufordelaktig om Letnes? Jeg har bare registrert at Per Sandberg har fått pepper så det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, puppi skrev:

Syntes det er både rørende og vakkert, hvordan han tar sin kvinne i forsvar.

https://www.nrk.no/norge/sandberg-og-letnes-deltar-pa-pr-arrangement-i-arendalsuka-1.14166195

"Dere har nærmest henrettet denne kvinnen"

Blir rett og slett rørt, av måten han står ved og forsvarer sin kvinne på, slik bare en Ekte Mann kan.

Han ofrer faktisk hele sin politiske karriere, og står i fare for å gjøre seg selv til en narr og utsetter seg for nasjonal latterliggjøring,

alt for sin kjærlighet for denne vakre kvinnen og det dem har sammen!!

(Og hun gjengjelder kjærigheten ved å mer eller mindre love seg bort til denne Mannen!)

.. Og kvinner påstår at han ikke er noe funn / drømmemann??

Jeg har ikke mye til overs for Frp, men blir mer og mer glad i Sandberg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, T-Rex skrev:

Er det noen medier som har sagt noe ufordelaktig om Letnes? Jeg har bare registrert at Per Sandberg har fått pepper så det holder.

Det har vært mange antydninger om spion og honningfelle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, I Grosny said:

Det har vært mange antydninger om spion og honningfelle.

Det er da langt mindre negativt enn en påstand om at hun har falt for Per Sandberg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, T-Rex skrev:

Det er da langt mindre negativt enn en påstand om at hun har falt for Per Sandberg.

Allikevel er det en svært alvorlig beskyldning.

Jeg begynner å å mistanke om at Sandberg har både personlighet og ryggrad (som er sjeldent blant politikere). Han står opp for dama si. Det er sjarmerende og viser styrke. Mange kan falle for en som er såpass til kar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, I Grosny said:

Allikevel er det en svært alvorlig beskyldning.

Jeg begynner å å mistanke om at Sandberg har både personlighet og ryggrad (som er sjeldent blant politikere). Han står opp for dama si. Det er sjarmerende og viser styrke. Mange kan falle for en som er såpass til kar.

Det er godt mulig. Men ikke en kvinne som Letnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, T-Rex skrev:

En svært vakker kvinne på 28 år.

Det kan godt skje det, forelskelse har ikke noe med utseende å gjøre. Per er jo ikke stygg han heller, finnes mange på hans alder som er gråhåret og rynkete

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Winza said:

Det kan godt skje det, forelske har ikke noe med utseende å gjøre. Per er jo ikke stygg han heller, finnes mange på hans alder som er gråhåret og rynkete

Drøm videre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...