Gå til innhold

Flere som blir rørt, av måten Sandberg står ved og forsvarer sin utvalgte på?


puppi

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Newroz skrev:

Haha, det har jeg ikke fått med meg. Skal han virkelig det? Eller er det noe de bare fleiper med? 

Om noen måneder er boka klar så da får vi vel svar på alle våre ubesvarte spørsmål.... Hvem i alle dager kommer til å kjøpe den boka lurer jeg på! 

 Blir vel som se og hør. Ingen kjøper den, men alle vet hva som står der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hei der

Hver gang frp er i medias søkelys fremstiller dem seg som et offer. 

Sandberg oppfører seg som en fornærmet liten drittunge. 

Skal skrive bok og saksøke visse medier.

Barneslig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Crobern skrev:

Han forsvarte henne, hun sa det var ekte kjærlighet mellom dem, han kjeftet på media. Hun har ikke eksportert eller importert ei reke, men skal eksportere bl.a skiutstyr til Iran fordi hun ikke driver med ren fiskeimport. Hun tilbydde han jobb i firmaet sitt.

Han har gjort to feil, sier han. 

 

 

Vil du prøve å forstå det, så må du se hele pressekonferansen. 😜

Skal vi se:

Han har reist på ferie til ett despotisk diktatur.

Han har tatt med seg kjæresten, som risikerer å miste oppholdstillatelsen sin pga dette. (La oss ignorere at han er folkevalgt politiker for ett parti som ønsker å stramme inn på dette, han var på ferie fra FrP også.). 

Han vet at stedet er risikoområde, og vet han skal sjekke ut egnet utstyr, og velger på tross av dette og på tross av at han er på ferie, å ta med seg jobbtelefon.

Han kan ikke gjøre rede for faktisk bevegrunn til å ikke varsle SMK ( han har så langt kommet med tre motstridende forklaringer.)

Han prøver dekke over og fjerne fokus fra det faktum at kjæresten : 1. Blir invitert til ambasadefester ved den iranske ambassaden, 2. kan reise inn og ut gjennom Teheran og 3.kan besøke foreldrene hun hevder hun har fornedret på det groveste ved å avvise ett giftemål, på tross av ar hun strafferettslig forfølgbar i Iran,og  ikke har noe diplomatisk beskyttelse fra norske papirer. Og ikke kan forklare årsaken til sin enorme særstilling, SAMTIDIG som hun hvitvasker regimet...

Sålangt snakker vi om FEIL, vi har ikke begynt med det totale fraværet av dømmekraft innen SAMTLIGE kontekster denne reisen har hatt.

Men det var bra politisk teater, med god regi.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes noen dømmer hva hun sier til media litt for strengt. Hun er vel ikke så medievant. Mette-Marit sa om de første årene som kronprinsesse at når det kom en mikrofon inn på den ene siden så forsvant vettet ut på den andre siden. Det er nok flere av oss som vil oppleve at mediamikrofoner og kameraer vil redusere IQen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Grandiosaergreit skrev:

Nei, det hadde Sandberg ALDRI klart. :lol:

Uansett kritikken går ikke på at han viser engasjement, men at han ikke viser selvinnsikt. Han tar null ansvar for egne handlinger og velger i stedet å skylde på at alle andre er rasister. 

Joda, han kunne satt på maska og opptrådt helt annerledes, men han valgte å være ekte og det er positivt i mine øyne :) Jeg så ikke på hele pressekonferansen, så mulig jeg har mistet et eller annet viktig han har sagt, men jeg fikk med meg hans kritikk av norske journalister og medias fremstilling av saken. Og jeg er nok enig med ham at norske journalister ikke er akkurat balanserte, nøytrale og grundige. Det luktet virkelig heksejakt og denne drittkastingen og spekulasjonene som ble spredt om og om igjen var litt for mye for min smak. Man kan ikke bare gjemme seg bak ''anonyme kilder'' og spre løse påstander uten at man har iallefall undersøkt om det er noe hold i dem. Påstandene kan være sanne, kan være usanne, men fremstilles de som rene sannheten uten en smule sans for kildekritikk, da er det ikke akkurat typen journalistikk man kan være stolt av. Så at han skjelte ut norske journalister ga meg egentlig enorm glede :) Må finne hele pressekonferansen et sted på nettet og se det. Byttet over på et tidspunkt til noe annet og så partidebatten.

Endret av Drizzt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

 

Jeg tror jeg må skrive bok. Hvis folk skal skrive om noe så uinteressant som dette så. Så kan @Overrasket skrive kokebok. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Brutex skrev:

Synes noen dømmer hva hun sier til media litt for strengt. Hun er vel ikke så medievant. Mette-Marit sa om de første årene som kronprinsesse at når det kom en mikrofon inn på den ene siden så forsvant vettet ut på den andre siden. Det er nok flere av oss som vil oppleve at mediamikrofoner og kameraer vil redusere IQen.

Forskjellen var at Mette-Marit MÅTTE snakke. Hun måtte takle kommunikasjonsdelen med å være dama til krompen fra første dag.

Sandberg og dama kunne, burde, og i sammenheng med hans stillinger, skulle HOLDT KJEFT!!! Hver eneste gang en av dem har åpnet kjeften, har de gjordt denne saken mer alvorlig, og i svært mange av situasjonene, er det DE som har initiert kommunikasjonen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hva penger og makt kan kjøpe. Ikke at jeg sier det er tilfelle her. Men nok en gang en påminnelse om unge kvinner som faller for rike menn.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Druid said:

Forskjellen var at Mette-Marit MÅTTE snakke. Hun måtte takle kommunikasjonsdelen med å være dama til krompen fra første dag.

Sandberg og dama kunne, burde, og i sammenheng med hans stillinger, skulle HOLDT KJEFT!!! Hver eneste gang en av dem har åpnet kjeften, har de gjordt denne saken mer alvorlig, og i svært mange av situasjonene, er det DE som har initiert kommunikasjonen.

Ja men du må faktisk ha medietrening for å holde kjeft når media forsøker på alle måter å lokke deg til å si noe. Jeg forsvarer ikke ham og er ikke enig med henne. Men jeg vil gjerne forsvare vanlige folk som blir stressa og sier dumme ting når de plutselig får en mic opp i ansiktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Drizzt skrev:

Ja, jeg synes det var rørende at han forsvarte henne så ivrig. Han kunne selvfølgelig opptrådt som en kald fisk, typisk nordmann, og ikke vist noen som helst følelser og snakket som robot, men han viste ekte engasjement, følelser og iver og det, synes jeg, var bare positivt. 

 

At noen her kaller forsvar av sin elskede for kleint, flaut og pinlig forteller mer om dem enn om Sandberg og Letnes.

Forskjellen mellom å velge din elskede selv og at andre gjør det for deg. Dessuten så snakket hun om brødre og søstre da hun nevnte familien, aner ikke hvem ville gifte henne bort, men tror ikke det var dem.

Mannen er jo totalt følelsesstyrt jo, uten evne til og tenke konsekvenser, som når han blir hentet av en svart regjeringsbil på Gardermoen, 2 sec etter å indignert lekse opp for VG at dette har vært en ferie for den Private Per

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langt i fra rørt. Dette er rett og slett uprofesjonelt, flaut og bekymringsverdig. At en mann som nylig satt på stortinget er mer opptatt av å forsvare ei dame han traff mens han fortsatt var gift, enn å tenke på Norges sikkerhet som han kan ha satt i fare ved å ta med telefonen til Iran, sier mye. Han virker rett og slett helt besatt, og han snur alt til å handle om Bahareh. Er faktisk ikke det som burde være det viktigste nå. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hei der
1 time siden, Drizzt skrev:

Joda, han kunne satt på maska og opptrådt helt annerledes, men han valgte å være ekte og det er positivt i mine øyne :) Jeg så ikke på hele pressekonferansen, så mulig jeg har mistet et eller annet viktig han har sagt, men jeg fikk med meg hans kritikk av norske journalister og medias fremstilling av saken. Og jeg er nok enig med ham at norske journalister ikke er akkurat balanserte, nøytrale og grundige. Det luktet virkelig heksejakt og denne drittkastingen og spekulasjonene som ble spredt om og om igjen var litt for mye for min smak. Man kan ikke bare gjemme seg bak ''anonyme kilder'' og spre løse påstander uten at man har iallefall undersøkt om det er noe hold i dem. Påstandene kan være sanne, kan være usanne, men fremstilles de som rene sannheten uten en smule sans for kildekritikk, da er det ikke akkurat typen journalistikk man kan være stolt av. Så at han skjelte ut norske journalister ga meg egentlig enorm glede :) Må finne hele pressekonferansen et sted på nettet og se det. Byttet over på et tidspunkt til noe annet og så partidebatten.

Nå var det vel ikke akuratt pressekonferanse det var rådgivere fra gambit som stilte spørsmål. Sandberg hadde ikke baller til å svare på spørsmål fra journalister 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei jeg blir ikke rørt, Det er 30 års aldersforskjell. Ekkelt og jeg vet de aldri hadde vært sammen om han hadde hatt en vanlig jobb. Tipper dama er en golddigger og forholdet kommer ikke til å vare lenge. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Tutte skrev:

Langt i fra rørt. Dette er rett og slett uprofesjonelt, flaut og bekymringsverdig. At en mann som nylig satt på stortinget er mer opptatt av å forsvare ei dame han traff mens han fortsatt var gift, enn å tenke på Norges sikkerhet som han kan ha satt i fare ved å ta med telefonen til Iran, sier mye. Han virker rett og slett helt besatt, og han snur alt til å handle om Bahareh. Er faktisk ikke det som burde være det viktigste nå. 

Nettopp. Han er i en boble nå, og når hun forsvinner og "tåka letter" oppi hodet hans, kommer nok realitetene til å synke inn med en brak. Her snakker vi fylleangst og delirium x 1000.... 

Det er ikke noe nytt fenomen å bli hjernevasket. Forelskelse er også en midlertidig form for sinnsykdom. Folk følger blindt med i sekter og forblir trofaste mot overgripere og kidnappere. Å se realitetene i øynene, og å innrømme at man har blitt lurt, brukt og utnyttet er noen ganger så ille at det er bedre å leve i løgnen. Det blir et "vi mot dem", og man blir mer iherdig en noen gang på å forsvare sine valg.  

Det dere ser her er mann som har tapt alt. Jobben, æren familien og hvis eneste halmstrået nå er denne unge kvinnen. Hun fremstår ikke særlig troverdig og jeg synes egentlig pressen har vært altfor snill med å grave i hennes fortid. Ingen ting henger på greip. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Perle skrev:

Nettopp. Han er i en boble nå, og når hun forsvinner og "tåka letter" oppi hodet hans, kommer nok realitetene til å synke inn med en brak. Her snakker vi fylleangst og delirium x 1000.... 

Det er ikke noe nytt fenomen å bli hjernevasket. Forelskelse er også en midlertidig form for sinnsykdom. Folk følger blindt med i sekter og forblir trofaste mot overgripere og kidnappere. Å se realitetene i øynene, og å innrømme at man har blitt lurt, brukt og utnyttet er noen ganger så ille at det er bedre å leve i løgnen. Det blir et "vi mot dem", og man blir mer iherdig en noen gang på å forsvare sine valg.  

Det dere ser her er mann som har tapt alt. Jobben, æren familien og hvis eneste halmstrået nå er denne unge kvinnen. Hun fremstår ikke særlig troverdig og jeg synes egentlig pressen har vært altfor snill med å grave i hennes fortid. Ingen ting henger på greip. 

Veldig enig. Satt og så på hele pressekonferansen nå, og blir helt uvel. Han har mistet alt, og klarer ikke se det nå da han er blind av forelskelse. Blir enda mer uvel når jeg ser hvordan hun sitter og smiler midt oppi alt. Synes faktisk litt synd på Sandberg nå. Blir spennende å følge utviklingen og hvor lenge dette varer. Skummelt hvor hjernevasket man kan bli.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt ekkelt å kritisere noen for å smile og ha ett flott utseende men ja, i den settingen som var med pressen hadde jeg forventet en litt mere alvorspreget dame. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Duff skrev:

Det er litt ekkelt å kritisere noen for å smile og ha ett flott utseende men ja, i den settingen som var med pressen hadde jeg forventet en litt mere alvorspreget dame. 

Klarte ikke helt å se ei dame som nærmest er "henretta" av media. Ser derimot ut som ei som er storfornøyd med sin plass i rampelyset. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tutte skrev:

Klarte ikke helt å se ei dame som nærmest er "henretta" av media. Ser derimot ut som ei som er storfornøyd med sin plass i rampelyset. 

Der sa du det. Hun minner meg om en TV serie. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...