Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️

Patriotpaula

Anbefalte innlegg

Jeg veksler litt i mellom å ha noen «ok» dager og dager som er litt tyngre. I dag kjenner jeg at det er ganske tung dag. Denne IVF-karusellen sliter veldig på psykisk. Føles ut som et lang mareritt. Alt i alt føler jeg det har vært flere nedturer enn oppturer. Bare håper så inderlig at toppen av kransekaken ikke blir at blastoen ikke overlever eller at vi ender med en negativ test. Da tror jeg at jeg går rett i kjelleren... Bare tanken på en negativ test... Da tror jeg at jeg vil føle at all venting og alle 50000 jeg har brukt på forsøket og medisiner er helt bortkastet... 😢😭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vondt det er med slike dager😕 har dere kjøpt et eller flere forsøk? Håper virkelig dette ender med positiv test!!

Kjenner veldig igjen det du sier om ulike dager altså. Merker det mer selv og, skal lite til før jeg «ramler ned». Har og merket meg at jeg periodevis får veldig økt puls, over lengre periode (typ 12 timer), ofte i etterkant av samtale om barn, graviditet osv med kollegaer, eller ting som preger meg psykisk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, bondekone skrev:

Så vondt det er med slike dager😕 har dere kjøpt et eller flere forsøk? Håper virkelig dette ender med positiv test!!

Kjenner veldig igjen det du sier om ulike dager altså. Merker det mer selv og, skal lite til før jeg «ramler ned». Har og merket meg at jeg periodevis får veldig økt puls, over lengre periode (typ 12 timer), ofte i etterkant av samtale om barn, graviditet osv med kollegaer, eller ting som preger meg psykisk... 

Vi har kjøpt et forsøk. Legen anbefalte at vi kjøpte et forsøk fordi hun har stor tro på at vi skal lykkes på det forsøket. I samme samtale sa hun at for par hun tror det vil ta tid for før de lykkes, så anbefaler hun å kjøpe pakke. Men en sånn pakkepris vil jo uansett ikke «lønne» seg før man begynner på tredje forsøket, de fleste sånn pakker er vel «ta tre, betal for to». Så håper hun har veldig rett i at vi kommer til å lykkes kjapt... 😐 Tenker uansett at jeg skal be legen henvise meg til offentlig hvis dette forsøket blir negativt. Begynner å nærme oss et år siden vi startet å prøve også. Må stoppe før jeg tømmer sparekontoen helt 💸💸 Har brukt ca 17000 i medisiner på dette forsøket, så eneste «trøsten» er at jeg vil få medisiner dekt på eventuelt nytt forsøk...

Kjenner igjen meg i det du skriver... Er ikke veldig mye som skal for at det bikker litt over. Pleier som regel bare å ha en sånn dårlig dag i gangen, så er nok ganske bra igjen i morgen. Tenker mer og mer på hva som står foran oss jo nærmere vi kommer, can’t hjelp it 🤷‍♀️

Endret av Patriotpaula
Tillegg
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD24 - I går ettermiddag kjente jeg et stikk på høyre side i det vi skulle gå inn på butikken, kraftig nok til at jeg tenkte at «da ble det eggløsning likevel da». I dag steg temperaturen 🙏  Kan ikke si for sikkert at det har skjedd en EL basert på én økt temp, men den har økt til 36.51 og så langt i syklusen har den ligget på opptil ca 36.25, så det er all grunn til å tro det. Da vil jeg egentlig få mensen i påskehelgen. Jeg skal egentlig begynne med primolut på torsdag, noe som vil gi meg blødning på egentlig samme tid (7 dager fra torsdag betyr at jeg er ferdig med de tbl onsdag før påskedagene, så vente 2-4 dager på en blødning = fredag-søndag i påskehelgen). Tenkte å ringe klinikken hvis jeg ser at tempen forblir høy (altså > 3 dager) for å høre om jeg kan slippe primolut. Det skulle jeg ta for å få fremkalle en blødning for at syklusen ikke skulle bli uendelig lang pga manglende EL...

Vi hadde sex på tirsdag og i går, så det er en liten mulighet for at det kan klaffe. Samtidig kjenner jeg at «hvorfor skal det klaffe nå, når det ikke har gjort det før?» 🤷‍♀️ 

Endret av Patriotpaula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at legen din har tro på at dere skal klare det raskt! ☺️ Og 17 000?? Det var jammen mye penger ja :haar: 

Håper temperaturen fortsetter å være høy, krysser fingrene for deg! 🤞🏻❤️

Og hvorfor det skal lykkes nå når det ikke har gjort det tidligere... nei, det er et godt spørsmål. Men man kan jo spørre seg det samme uansett om det går måned nr 2 eller måned nummer 15, det er ikke godt å si :vetikke: Håper virkelig dette er din måned og at stikket du kjente var eggløsning, det høres jo absolutt ut som at det var det :jepp:

Spennende å følge med her, håper du får en fin dag ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, puffy123 skrev:

Så godt å høre at legen din har tro på at dere skal klare det raskt! ☺️ Og 17 000?? Det var jammen mye penger ja :haar: 

Håper temperaturen fortsetter å være høy, krysser fingrene for deg! 🤞🏻❤️

Og hvorfor det skal lykkes nå når det ikke har gjort det tidligere... nei, det er et godt spørsmål. Men man kan jo spørre seg det samme uansett om det går måned nr 2 eller måned nummer 15, det er ikke godt å si :vetikke: Håper virkelig dette er din måned og at stikket du kjente var eggløsning, det høres jo absolutt ut som at det var det :jepp:

Spennende å følge med her, håper du får en fin dag ☺️

Mannen har fin prøve og de finner ikke noe galt med meg heller, bortsett fra at det har vært litt krøll med eggløsning. Og vi er begge unge, det er jo en stor fordel 😊 Så krysser alt jeg har for at vi lykkes på dette forsøket 🤞🏻🤞🏻 Ja, det er meget dyrt 💸 Bare medisiner har kostet 17k, så skal klinikken ha 33k 🙈💸 

Temperaturen min blir aldri så høy utenom etter eggløsning, så har stor tro på at stikket jeg kjente var det. Men det sies jo at man må minst tre høye temp for å få det bekreftet :)

Jeg tenker jo litt sånn på IVF dessverre. Har liksom ikke 100 % troen på at vi lykkes nå. Det sies og skrives at første forsøk bare er et prøveforsøk sånn sett... Vet ikke helt om jeg skal være kjempepositiv på at «nå lykkes vi!», forsiktig optimist eller at jeg skal tro at vi ikke kommer til å lykkes, til det motsatte er bevisst 🤷‍♀️🙈🙈 Fallhøyden er meget stor, så tror jeg kommer til å bli kjempeskuffet og lei meg hvis det ikke går 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til kan jeg lure på om hodet og kroppen tilhører samme person. Jeg vet så godt at jeg ikke er gravid, det sier basaltemperaturen klart og tydelig også. Men enda så har jeg hatt murringer hele syklusen, jeg er kvalm, har mye hodepine (noe jeg vanligvis aldri har), svimmel og energinivået mitt føles som en ballong hvor lufta har gått ut for lengst. Hvis mulig sover jeg gjerne 2 timer når jeg kommer hjem etter en dag på jobb 😴😴 Hadde det vært en spire på plass, så hadde jeg godtatt alskens symptomer og tegn (sier jeg nå 🙈), men hva kroppen tror den holder på med - det vet ikke jeg og da er ikke alle disse «plagene» velkommen 🤨 

Fertilityfriend markerte eggløsning på lørdag etter at dagens temp var lagt inn - altså som forventet. Legger dog merke til at tempen nå ligger noe lavere enn den har gjort i lutealfasen før, da har den stort sett ligget på 36,5-36,6. Nå begynte den på (ca) 36,50, så ble den 36,35 går og 36,45 i dag. Den ligger hakket høyere enn i follikkelfasen, men det er ikke mye om å gjøre 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPO10/CD33

Tempen falt allerede i dag (under coverline),  så erfaringsvis kommer mensen i dag eller i morgen. Hadde egentlig ikke forventet tanta før lørdag. Men jo raskere mensen kommer, jo raskere får jeg begynt med progynova, jo raskere blir det UL og jo raskere blir det innsett 👏😊

Fem minutter etter jeg postet dette ☝🏼 innlegget, så kom mensen. Hurra 👏😊

Endret av Patriotpaula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Irisiri skrev:

3xHURRA for mensen!

Da nærmer det seg endelig innsett!❤️

Blir så glad når mensen kommer når det er bare den jeg venter på for å komme videre i behandlingen 😅 Selv om den egentlig kom litt for tidlig, men men 👏 Da er det håp om innsett helt i starten av mai, kanskje så tidlig som 30/4 hvis jeg er heldig 🙏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for mensen!!👏👏 håper du responderer bra på progynova, og at alt klaffer bra nå!☺

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, bondekone skrev:

Hurra for mensen!!👏👏 håper du responderer bra på progynova, og at alt klaffer bra nå!☺

Så glad for at jeg har ei heiagjeng her inne som er glade på mine vegne 👏😄 

Håper på god respons på Progynova ja og at det ikke drøyer ut i det uendelige før slimhinnen blir tykk nok. Begynner å litt utålmodig 🙈 Når forsøket egentlig skulle være i februar, så ble det mars for mensen «aldri» kom, og før jeg har en forhåpentligvis positiv test i hånden blir det langt uti mai 😬🙈 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Patriotpaula skrev:

Så glad for at jeg har ei heiagjeng her inne som er glade på mine vegne 👏😄 

Håper på god respons på Progynova ja og at det ikke drøyer ut i det uendelige før slimhinnen blir tykk nok. Begynner å litt utålmodig 🙈 Når forsøket egentlig skulle være i februar, så ble det mars for mensen «aldri» kom, og før jeg har en forhåpentligvis positiv test i hånden blir det langt uti mai 😬🙈 

Kjenner meg igjen i det, ble et fryktelig langt forsøk dette🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, bondekone skrev:

Kjenner meg igjen i det, ble et fryktelig langt forsøk dette🙄

Ja, du er vel kanskje den eneste her inne som jeg kjenner til som har hatt tilsvarende forløp som meg selv, og det til nesten samme tid som meg selv 🙈😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Ja, du er vel kanskje den eneste her inne som jeg kjenner til som har hatt tilsvarende forløp som meg selv, og det til nesten samme tid som meg selv 🙈😬 

Ja vi har virkelig fulgt hverandre🙄🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Ikke glem meg! 😝 Venter også på innsett etter det avbrutte i forsøket i mars... Skal sette inn i naturlig syklus jeg da, så driver og tester med El-tester nå.. bare håper at den ikke kommer før mandag eller tirsdag til uka, da rekker jeg innsett.. Syklusen etter går ikke, så kan risikere at det bli juni før jeg får satt inn 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, prøverpåny skrev:

Ikke glem meg! 😝 Venter også på innsett etter det avbrutte i forsøket i mars... Skal sette inn i naturlig syklus jeg da, så driver og tester med El-tester nå.. bare håper at den ikke kommer før mandag eller tirsdag til uka, da rekker jeg innsett.. Syklusen etter går ikke, så kan risikere at det bli juni før jeg får satt inn 🙄

Må ikke glemme deg nei 😅 Hvorfor ble det avbrutt hos deg? 🤔 Sikkert en fordel å sette inn i naturlig syklus vs styrt? Du rekker innsett hvis EL ikke kommer før man/tirs, sånn å forstå - pga påsken? Håper med deg at EL kommer når du vil ha den nå, så du slipper å vente så lenge på innsett 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...