Gå til innhold

Hen er lei, lei seg og orker ikke mer...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Thyra skrev:

Eggdonasjon hjelper vel ikke hvis kroppen ikke klarer å holde på fosteret? 

kroppen støter vel ut fosteret fordi hjertet slutter slå når det er SA og en MA får man vel fordi hjertet ikke slår - det handler vel med donasjon om å sette inn et "yngre" og "fristk" egg for å øke sjangsene om jeg har skjønt det riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

53 minutter siden, Carrot skrev:

kroppen støter vel ut fosteret fordi hjertet slutter slå når det er SA og en MA får man vel fordi hjertet ikke slår - det handler vel med donasjon om å sette inn et "yngre" og "fristk" egg for å øke sjangsene om jeg har skjønt det riktig?

Spontanabort kan vel både komme av feil på fosteret, morkaken eller andre ting. Feil på fosteret betyr vel ikke alltid at hjertet har sluttet å slå. Spontanabort kan vel også skje før det har utviklet seg et hjerte. Noen har brukbare egg men kroppen klarer ikke å holde på fosteret. Hva som er tilfellet med ts vet jeg ikke. 

Hva er MA,  medisinsk abort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thyra skrev:

Spontanabort kan vel både komme av feil på fosteret, morkaken eller andre ting. Feil på fosteret betyr vel ikke alltid at hjertet har sluttet å slå. Spontanabort kan vel også skje før det har utviklet seg et hjerte. Noen har brukbare egg men kroppen klarer ikke å holde på fosteret. Hva som er tilfellet med ts vet jeg ikke. 

Hva er MA,  medisinsk abort? 

I følge den info jeg har funnet er MA en av kategoriene for Spontanabort som samleemne, altså SA deles inn i ulike kategorier der MA er en av dem, MA står for Missed Abortion

Sitat

Spontanaborter deles inn i tre kategorier:

  • Missed abortion - Intakt svangerskap ses på ultralyd, men fosteranlegget lever ikke lenger, utstøtningen har ikke kommet i gang.
  • Inkomplett spontanabort - Aborten har startet, men det er fortsatt mye vev igjen i livmoren.
  • Komplett spontanabort - Mesteparten av vevet har kommet ut. Det er nå som en vanlig menstruasjonsblødning og trenger ingen behandling.

forøvrig mer utfyllende info her:

https://www.lommelegen.no/graviditet-og-fødsel/spontanabort/artikkel/10-sporsmal-og-svar-om-spontanabort/69022599

Basert på det TS skriver er hun vel en som sliter med Habituell spontanabort: Tre eller flere gjentatte spontanaborter.. Noe som så langt jeg kan skjønne burde ført til en bedre utredning enn det virker som om TS har fått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er veldig rart dere ikke har fått tilbud om, eller tattintiativ til selv, en skikkelig utredning til hvorfor du ikke beholder fosteret, når du ikke har problem med å bli gravid?

Du skriver dere har prøvd i mange år, og mistet mange ganger. Da må jo dette undersøkes nøyere enn hva en gynekolog kan se på ul, eller hva en lege kan fortelle, uten å ha testet deg noe videre.

Jeg forstår du er over 40 nå, så hvorfor har ikke dette blitt sjekket tidligere?

Anonymkode: 66917...2dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har barn fra før, gynekologen mente ved siste MA at jeg kom til å komme innom igjen ganske snart med et positivt resultat som ikke gikk galt basert på testene. Derfor har vi ikke bedt om en videre utredning, men jeg skjønner jo nå at vi burde gjort det helt i starten etter de tre første forsøkene. 

Anonymkode: 8601e...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har barn fra før, gynekologen mente ved siste MA at jeg kom til å komme innom igjen ganske snart med et positivt resultat som ikke gikk galt basert på testene. Derfor har vi ikke bedt om en videre utredning, men jeg skjønner jo nå at vi burde gjort det helt i starten etter de tre første forsøkene. 

Anonymkode: 8601e...de8

Hva føler du nå om å gå videre til spesialister på ufrivillig barnløshet? ❤️

Anonymkode: dd54b...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dere elsker hverandre så er ikke barn alt. Dere har hverandre. Noen sliter med å få barn og ikke alle får barn sånn er det bare. Hvis dere må ha så kan dere adoptere en gang i fremtiden eller ta i mot barn som trenger et hjem og trygge foreldre, eller fortsette å prøve men smart å la være når han/dere er lei.

Endret av Axl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også slitt med spontanaborter (5 stk) og går på albyl-e pluss starter med klexane (også blodfortynnende, i sprøyteform) så fort jeg er bekreftet gravid. Har 2 barn som har gått bra takket være den kombinasjonen nå. Verdt å høre med legen om. 

Anonymkode: cf9b0...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2018 den 9.14, AnonymBruker skrev:

Jeg har egg, jeg blir gravid men mister - igjen og igjen (jeg har to barn fra før)

- de finner ikke noe "feil" hos noen av oss, jeg tenker mye på at siden barn er så viktig for han vil det å bryte forholdet gi han muligheten til å få barn med noen andre..

Anonymkode: 8601e...de8

Sæddonasjon? Hvis du har barn fra før, tenker jeg at det enten er noe galt med ham, eller med kombinasjonen av dere to?

Anonymkode: 05bce...561

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2018 den 21.37, AnonymBruker skrev:

Hva føler du nå om å gå videre til spesialister på ufrivillig barnløshet? ❤️

Anonymkode: dd54b...434

Jeg tenker at han må bli med meg til vår fastlege og så må vi starte der nå som jeg vet at vi burde fått mer oppfølging

På 17.8.2018 den 21.44, Axl skrev:

Hvis dere elsker hverandre så er ikke barn alt. Dere har hverandre. Noen sliter med å få barn og ikke alle får barn sånn er det bare. Hvis dere må ha så kan dere adoptere en gang i fremtiden eller ta i mot barn som trenger et hjem og trygge foreldre, eller fortsette å prøve men smart å la være når han/dere er lei.

For han er ikke jeg nok, ikke er mine barn nok heller, han ønsker egne barn og for han er det så viktig at det kan virke som om det overgår alle andre følelser og tanker. Adopsjon er utelukket for oss.

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også slitt med spontanaborter (5 stk) og går på albyl-e pluss starter med klexane (også blodfortynnende, i sprøyteform) så fort jeg er bekreftet gravid. Har 2 barn som har gått bra takket være den kombinasjonen nå. Verdt å høre med legen om. 

Anonymkode: cf9b0...e0c

Jeg har hatt flere kurer med clomifen og albyl-e har jeg tatt sammen med folat og likevel har vi mistet to ganger etter at jeg startet på disse.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sæddonasjon? Hvis du har barn fra før, tenker jeg at det enten er noe galt med ham, eller med kombinasjonen av dere to?

Anonymkode: 05bce...561

Han er ikke testet, tror etter svarene her at vi kanskje bør starte med det? 

Anonymkode: 8601e...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sæddonasjon? Hvis du har barn fra før, tenker jeg at det enten er noe galt med ham, eller med kombinasjonen av dere to?

Anonymkode: 05bce...561

Det hjelper ikke dette paret, da det høres ut som om TS er for gammel til å få hjelp i det offentlige i Norge (aldersgrense 38 år), og de seriøse privatklinikkene benytter i utgangspunktet samme aldersgrense, men har mulighet for skjønn.

Anonymkode: c81e4...c58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hjelper ikke dette paret, da det høres ut som om TS er for gammel til å få hjelp i det offentlige i Norge (aldersgrense 38 år), og de seriøse privatklinikkene benytter i utgangspunktet samme aldersgrense, men har mulighet for skjønn.

Anonymkode: c81e4...c58

Jeg er over 38 ja.

Anonymkode: 8601e...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2018 den 9.04, AnonymBruker skrev:

Vi har vært prøvere i fem år, men det er åtte år siden første graviditet som endte i MA - det har vært mange siden den gang.. I utgangspunktet når vi møttes var jeg veldig tydelig på at siden jeg hadde to barn var ikke flere barn på listen over planer for fremtiden - og jeg understreket det flere ganger, jeg tok det tydelig opp når han fridde, jeg gjentok det ofte i året mellom frieri og bryllup og etterhvert som jeg så at det likevel var en belastning for han gikk jeg med på å forsøke. Det har vært vanskelig - regner ikke med jeg trenger beskrive for dere hva det innebærer å se positiv test, for så 8 - 12 uker etterpå leve med påkjenningen av en MA / SA

Problemet er at nå er han lei, lei seg og jeg ser at han har problemer med barnløsheten, med meg, med oss - med seg, vi vet ikke hvorfor vi ikke lykkes ut over at alder er en faktor selvsagt. Legene finner ikke noe galt, vi blir gravide - det går galt. Igjen og igjen, jeg er også sliten, jeg er lei meg, jeg har skyldfølelse for at ikke kroppen min beholder fosteret, jeg føler meg mislykket.. og når jeg nå kjenner på at han innser at om han hadde valgt en annen ville han kanskje vært far, at forholdet er i en krise - så lurer jeg på om jeg skal avslutte et ellers godt forhold for å gi han muligheten til å finne lykken med noen som kan gi han barn...?

Anonymkode: 8601e...de8

Det er vel hans valg er det ikke? Han velger å fortsette å være med deg tross alt, er ikke det nok kjærlighetserklæring til deg? Synes du eller burde se på det som kjempepositivt at han faktisk frir til deg og vil være med deg resten av livet selv om du ikke kan. gi han barn.

Synes ikke du skal ta det valget for han. Han har valgt, og han har valgt DEG foran alt annet. Sett pris på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om han hadde valgt en annen til fordel for et fremtidig barn, så vet du jo hvor du hadde hatt han da. Ingentig så samle på med andre ord. 

Anonymkode: c3c66...ab3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Sizz- skrev:

Det er vel hans valg er det ikke? Han velger å fortsette å være med deg tross alt, er ikke det nok kjærlighetserklæring til deg? Synes du eller burde se på det som kjempepositivt at han faktisk frir til deg og vil være med deg resten av livet selv om du ikke kan. gi han barn.

Synes ikke du skal ta det valget for han. Han har valgt, og han har valgt DEG foran alt annet. Sett pris på det. 

Men det høres ikke akkurat ut som om TS har det noe bra i dette forholdet lenger, heller. Og så lenge mannen så tydelig viser både med ord og handling (lengselsfulle blikk på gravide mager, tunge sukk etc), så kommer han til å bli en bitter, barnløs gubbe som ikke kommer til å gjøre livet noe hyggeligere for TS når de blir eldre.

Han er ikke interessert i å snakke med noen om tankene sine, og han er ikke interessert i parterapi, selv om forholdet på ingen måter fungerer lenger. Det hadde vært spikeren for meg. For heller ikke TS kommer til å ha et godt liv i forhold med han. Så ut fra det jeg har lest her i tråden, skjønner jeg helt ærlig ikke hvorfor TS ikke går.

Anonymkode: c81e4...c58

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt en privatklinikk og ta det derfra :) det koster litt, men det er jo verdt å ha prøvd (eller at resultatet blir et barn) ❤️

Anonymkode: dd54b...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det høres ikke akkurat ut som om TS har det noe bra i dette forholdet lenger, heller. Og så lenge mannen så tydelig viser både med ord og handling (lengselsfulle blikk på gravide mager, tunge sukk etc), så kommer han til å bli en bitter, barnløs gubbe som ikke kommer til å gjøre livet noe hyggeligere for TS når de blir eldre.

Han er ikke interessert i å snakke med noen om tankene sine, og han er ikke interessert i parterapi, selv om forholdet på ingen måter fungerer lenger. Det hadde vært spikeren for meg. For heller ikke TS kommer til å ha et godt liv i forhold med han. Så ut fra det jeg har lest her i tråden, skjønner jeg helt ærlig ikke hvorfor TS ikke går.

Anonymkode: c81e4...c58

Neida men da gjør hun det slutt for sin egen del, og det blir noe annet. Jeg mener bare det blir feil om hun skal forlate han pga dårlig samvittighet eller noe. Fordi han er jo fortsatt sammen med henne, tross at hun ikke vil gi han noe barn. 

Men er det viktigere for han å få barn enn å være sammen med Ts, da hadde jeg slått opp om jeg var henne. Ikke noe koselig å komme på siste plass resten av livet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...