Gå til innhold

Hen er lei, lei seg og orker ikke mer...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er psykologer som har satt seg spesielt inn i påkjenningene for den enkelte og parforholdet ved ufrivillig barnløshet. Kanskje dere kan trenge hjelp til å nøste opp i hvordan dette påvirker dere og evt forholdets utvikling? Og støtte erkjennelsesprosessen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han sier det er hans problem, han sier han ikke klandrer meg mens jeg ser han kjemper med følelsene før han snur seg bort fra meg - hver gang føles det som om hjertet mitt knuser. Erkjennelse? Av hva, skuffelsen over å mislykkes, følelsen av å svikte den du elsker, av å ikke klare den enkleste ting mens andre popper ut unger som om det var drops i en eske rundt oss, noen uten å ta vare på dem.. Det er en rå og bunnløs fortvilelse å ikke kunne gjøre en ting for å endre, bedre, hjelpe den du elsker, ikke kunne gi dem det de ønsker mest av alt i hele verden - en basis ting andre tar for gitt.. Å erkjenne alt dette trenger jeg ikke hjelp til, jeg klarer ikke akseptere eller slå meg til ro med at han ikke skal få oppleve det som for han er den grunnleggende verdien i livet: å være far.

Anonymkode: 8601e...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har egg, jeg blir gravid men mister - igjen og igjen (jeg har to barn fra før)

- de finner ikke noe "feil" hos noen av oss, jeg tenker mye på at siden barn er så viktig for han vil det å bryte forholdet gi han muligheten til å få barn med noen andre..

Anonymkode: 8601e...de8

Dersom du nærmer deg 40 kan det være eggkvaliteten som er problemet selv om du blir gravid. Når eggkvaliteten er dårlig kan det fortsatt hende at man blir gravid, men man mister pga feil på egget. Jeg er i den situasjonen og velger å prøve eggdonasjon.

Anonymkode: 82ef4...f1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han sier det er hans problem, han sier han ikke klandrer meg mens jeg ser han kjemper med følelsene før han snur seg bort fra meg - hver gang føles det som om hjertet mitt knuser. Erkjennelse? Av hva, skuffelsen over å mislykkes, følelsen av å svikte den du elsker, av å ikke klare den enkleste ting mens andre popper ut unger som om det var drops i en eske rundt oss, noen uten å ta vare på dem.. Det er en rå og bunnløs fortvilelse å ikke kunne gjøre en ting for å endre, bedre, hjelpe den du elsker, ikke kunne gi dem det de ønsker mest av alt i hele verden - en basis ting andre tar for gitt.. Å erkjenne alt dette trenger jeg ikke hjelp til, jeg klarer ikke akseptere eller slå meg til ro med at han ikke skal få oppleve det som for han er den grunnleggende verdien i livet: å være far.

Anonymkode: 8601e...de8

Har en venninne som akkurat fylte 50, hennes største sorg i livet var at hun aldri fikk egne barn.   hun valgte å bli hos en som ikke ville ha barn, de var av og på i 20 år. Men for ett par år siden ble det for alvor slutt... 

så jeg skjønner hva du mener med å gå fra han. Jg syns dere skal oppsøke profesjonell hjelp for dette! Kanskje han vet innerst inne st han bør gå, men det er for vanskelig å innse. ?? Oppsøk hjelp, helst i går 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan

Jeg kjenner meg veldig igjen i problemstillingen din TS. Jeg og den forrige samboeren min prøvde å få barn lenge. Hun hadde også to barn fra før av. Det var ingenting medisinsk som tilsa at vi ikke skulle klare å få barn. Til slutt gravde hun seg ned i et mentalt sort hull og ble der. Til slutt ødela det forholdet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, padawan skrev:

Jeg kjenner meg veldig igjen i problemstillingen din TS. Jeg og den forrige samboeren min prøvde å få barn lenge. Hun hadde også to barn fra før av. Det var ingenting medisinsk som tilsa at vi ikke skulle klare å få barn. Til slutt gravde hun seg ned i et mentalt sort hull og ble der. Til slutt ødela det forholdet. 

jeg ville ikke bli den som fraver meg ned, hva skulle du ønske hun gjorde?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du nærmer deg 40 kan det være eggkvaliteten som er problemet selv om du blir gravid. Når eggkvaliteten er dårlig kan det fortsatt hende at man blir gravid, men man mister pga feil på egget. Jeg er i den situasjonen og velger å prøve eggdonasjon.

Anonymkode: 82ef4...f1b

får man eggdonasjon i norge når man er over 40?

Anonymkode: 8601e...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest padawan
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jeg ville ikke bli den som fraver meg ned, hva skulle du ønske hun gjorde?

Anonymkode: 8601e...de8

Slik du beskriver det er det mer sannsynlig han vil grave seg ned enn deg.

Min ex var veldig kofliktsky i tillegg så hennes løsning var å legge seg til på sofaen og spille Playstation. Enten fra hun kom hjem fra jobb til hun la seg eller fra hun stod opp til hun la seg når hun hadde fri. Hver gang jeg prøvde å dra henne med på en kjæresteaktivitet når vi ikke hadde barna ble jeg møtt med "jeg orker ikke". Det samme sa hun når jeg prøvde å dra henne me dpå familieaktivitet når vi hadde barna. Til slutt tok jeg de med på kino, svømmehall og lignende alene for å gi de opplevelser og faktisk gjøre noe mer enn bare gjøre hver våre ting hjemme. Hver gang jeg dristet meg inn på kjøkkenet eller stuen (vi bodde i leilighet) sa hun bare "skal du ikke på gå soverommet og se serie eller spille?" så til slutt slutten vi stort sett å være i samme rom og snakke samen.

Det beste tipset jeg kan gi deg er å sette deg ned og faktisk snakke med fyren og finn ut hva slags fremtid dere vil ha som par. Dra opp alt ved roten og snakk sammen. Fortsetter dere i samme sporet dere gjør nå vedder jeg en tier på at forholdet deres ikke vil være liv laga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, padawan skrev:

Slik du beskriver det er det mer sannsynlig han vil grave seg ned enn deg.

Det beste tipset jeg kan gi deg er å sette deg ned og faktisk snakke med fyren og finn ut hva slags fremtid dere vil ha som par. Dra opp alt ved roten og snakk sammen. Fortsetter dere i samme sporet dere gjør nå vedder jeg en tier på at forholdet deres ikke vil være liv laga. 

han sier bare "beklager" og "jeg orker ikke" eller "jeg er lei for det" - jeg føler jeg har prøvd, jeg har tryglet, rast - alt jeg kan komme på. Jeg er desperat :( og jeg er lei meg.

Anonymkode: 8601e...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er desperat :( og jeg er lei meg.

Anonymkode: 8601e...de8

Det skjønner jeg godt du er og jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Jeg var også det men var var bare masete i hennes øyne og i veien når jeg prøvde å snakke om ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2018 den 9.51, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg åpner for at han kan få oppfylt et ønske som tydeligvis vokser seg så sterkt over tid at det overskygger alt annet og påvirker hverdagen vår i står grad siden det alltid ligger der, hver gang han lengselsfult ser på en gravid kvinne, hver gang onkelungene kommer, eller naboungene ringer på - ser hvor han elsker å leke med den, hvor flink han er - hvor mye han egnasjerer seg i mine barn selv om de er tenåringer nå og nesten voksne. Jeg ser at for han er dette vondt og vanskelig og det plager han - det er ikke fordi JEG har bestemt, det er fordi HAN TRENGER noe jeg tydeligvis ikke kan gi han.

Anonymkode: 8601e...de8

Men.....

Dere vet jo ikke noe om årsaken her.

Jeg skjønner jo godt at dette er veldig tungt for begge to - spesielt for ham som ikke har egne biologiske barn.

Men, det kan like godt være hans «miljø» som gjør at spiren ikke sitter - du har jo tross alt blitt gravid og hatt fullførte friske svangerskap tidligere. Som du sier så er jo alderen deres kanskje også en forklaring.

Uansett: det er gått så mange år nå at dere må komme videre. Du må bare ta den brutale samtalen og si at dere trenger å snakke med en psykolog sammen, og han trenger å gå alene - og så må han bare bruke tiden på å finne ut av om han kan klare å leve sammen i en relasjon hvor han ikke har fått egne biologiske barn.

Det er neppe slik at han får det på null komma niks med ny partner akkurat. Men akkurat det trenger du jo ikke formidle.

Anonymkode: 34a5c...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2018 den 10.41, AnonymBruker skrev:

han sier bare "beklager" og "jeg orker ikke" eller "jeg er lei for det" - jeg føler jeg har prøvd, jeg har tryglet, rast - alt jeg kan komme på. Jeg er desperat :( og jeg er lei meg.

Anonymkode: 8601e...de8

Kan du ikke bare bestille en time hos samlivsterapeut og sette krav om at han stiller på gitt tidspunkt?

Om han ikke vil så må han nesten ta et ansvar selv for eget liv.

Anonymkode: 34a5c...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2018 den 10.28, AnonymBruker skrev:

Han er veldig klart på at han ikke er positiv til adopsjon, samtidig oppfyller vi ikke kravene mtp alder, fosterhjem er ikke noe alternativ med alt som ligger i det.

Anonymkode: 8601e...de8

Oh, the irony.

Anonymkode: c341d...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oh, the irony.

Anonymkode: c341d...4f9

hvilken ironi tenker du på?

 

Jeg foreslo samtaler etter at sykehuset gav oss alternativet ved siste SA, han mente jeg kunne velge det om jeg trengte det for min del men han følte ikke det å sitte snakke med noen endret noe - han er veldig "mann" og av den innesluttede typen som gjerne mener man bør komme over ting.

Anonymkode: 8601e...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du utredet? Jeg mistet og mistet, men de fant tilslutt riktig medisin for meg på fertilitetsklinikken. Nå har jeg to barn.

Anonymkode: f0866...c56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du utredet? Jeg mistet og mistet, men de fant tilslutt riktig medisin for meg på fertilitetsklinikken. Nå har jeg to barn.

Anonymkode: f0866...c56

Ikke annet enn hos fastlege og gynekolog på sykehuset.

Anonymkode: 8601e...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.8.2018 den 10.11, AnonymBruker skrev:

jeg ville ikke bli den som fraver meg ned, hva skulle du ønske hun gjorde?

får man eggdonasjon i norge når man er over 40?

Anonymkode: 8601e...de8

Eggdonasjon er vel ikke noe alternativ i Norge, men det finnes mange klinikker i utlandet. Har du sett på forumet ønskebarn?

http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=23

Anonymkode: f3142...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eggdonasjon er vel ikke noe alternativ i Norge, men det finnes mange klinikker i utlandet. Har du sett på forumet ønskebarn?

http://forum.onskebarn.no/forumdisplay.php?f=23

Anonymkode: f3142...f8a

Dessverre, eggdonasjon skal bli lov i løpet av to år da ☺️👌🏽 At det skal ta to år etter det er vedtatt er fjernt, men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2018 den 9.08, AnonymBruker skrev:

Det ville vært utrolig dårlig gjort av deg å gjøre det slutt pga dette. 

Her slet vi med barn pga mannen. Hadde han gjort det slutt pga det hadde det vært et dobbelt svik. Dette er noe han eventuelt må avgjøre selv.

Jeg ville vurdert eggdonasjon hvis jeg var dere.

Anonymkode: 33a1f...1e2

Eggdonasjon hjelper vel ikke hvis kroppen ikke klarer å holde på fosteret? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har barn fra før, men det er ikke påvist noe feil med mannen din?

Jeg har ikke barn med andre, men har mistet med andre og også mistet mange ganger med mannen min. 

Er nå gravid og nærmer meg slutten, dette etter at en gynekolog/fødselslege satte meg på dobbel dose blodfortynnende. Han sier «vi vet ikke helt sikkert hvorfor dette er suksess, men det er det og da fortsetter vi som oftest slik». Har du testet dette? Snakket med lege om det? Både jeg og mannen har prøvd og mistet flere ganger, denne gangen satt det og jeg vil tro blodfortynnende har noe å si. Vi ville ha flere barn, men når vi nå begge nærmer oss 40 er ikke det så lett, men denne ene vil bli elsket og får kanskje en bror eller søster en gang, men det er ikke fokus per nå. 

Snakk med lege om blodfortynnende om du ikke alt har prøvd dette.

Ikke ta valget for han og gå, dette er ikke ditt forhold - det er deres og dere skal være enige om slike livsomveltende avgjørelser.

Lykke til!

Anonymkode: 4b3a6...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har barn fra før, men det er ikke påvist noe feil med mannen din?

Jeg har ikke barn med andre, men har mistet med andre og også mistet mange ganger med mannen min. 

Er nå gravid og nærmer meg slutten, dette etter at en gynekolog/fødselslege satte meg på dobbel dose blodfortynnende. Han sier «vi vet ikke helt sikkert hvorfor dette er suksess, men det er det og da fortsetter vi som oftest slik». Har du testet dette? Snakket med lege om det? Både jeg og mannen har prøvd og mistet flere ganger, denne gangen satt det og jeg vil tro blodfortynnende har noe å si. Vi ville ha flere barn, men når vi nå begge nærmer oss 40 er ikke det så lett, men denne ene vil bli elsket og får kanskje en bror eller søster en gang, men det er ikke fokus per nå. 

Snakk med lege om blodfortynnende om du ikke alt har prøvd dette.

Ikke ta valget for han og gå, dette er ikke ditt forhold - det er deres og dere skal være enige om slike livsomveltende avgjørelser.

Lykke til!

Anonymkode: 4b3a6...8ac

hvis du med blodfortynnende mener eksempelvis albyl-e så går jeg på dette. Har fått clomifen-kurer for å booste eggløsningen ytterligere.

Anonymkode: 8601e...de8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...