Gå til innhold

Alkoholfritt bryllup


Thyra

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Ariana807 skrev:

Jeg hadde elsket å slippe å si «jeg kjører» en hel kveld! :) 

 

 

Det kan du da fort slippe å si. Ta deg ett par øl og noe vin, da kan du heller si «jeg kjører ikke» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det er så flaut å være norsk mange ganger.

Alt må innholde alkohol, er krise å ikke drikke.

Har snart ingen norske venner igjen pga dette.

Anonymkode: f59d8...1db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, O.G. skrev:

Hjelpes.

Hvis det er innstillingen du har at gjestene dine kommer for å få gratis mat og alkohol: Ikke hold bryllup.

Nei, det er ikke innstillingen min. Men det høres ut som det er innstillingen til enkelte debattanter her. Siden man blir sur og ikke ønsker å komme i et bryllup der menyen ikke faller i smak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, EvaLena skrev:

Det kan du da fort slippe å si. Ta deg ett par øl og noe vin, da kan du heller si «jeg kjører ikke» 

Liker bedre å komme meg hjem uten problem, enn å drikke :vetikke:

Øl og vin smaker jo helt forferdelig også, så kommer aldri til å ta meg et glass med noe slikt 😬

Endret av Ariana807
Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff ja, det hadde jeg syntes hadde vært litt stusselig, og uvandt. Vi er pleier å ha alkohol ( og selvfølgelig alkoholfrie alternativ) ved enhver festlig anledning i vår familie, dåp, konfirmasjon, bursdag, begravelse og i alle fall bryllup! 

Da blir det liksom til at man går hjem tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit SÅ lenge det er opplyst om på forhånd.. Som mange her sier, kjipt å ha bestilt hotelrom osv fordi man trodde det skulle bli alkohol, når man likegodt kunne kjørt hjem

Anonymkode: 1d7a2...6a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Thyra skrev:

Nei, det er ikke innstillingen min. Men det høres ut som det er innstillingen til enkelte debattanter her. Siden man blir sur og ikke ønsker å komme i et bryllup der menyen ikke faller i smak. 

Men hvis du tror det handler om at menyen ikke faller i smak, så tror du feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, O.G. skrev:

Men hvis du tror det handler om at menyen ikke faller i smak, så tror du feil. 

Alkoholholdig drikke er jo igså en del av menyen. 

Dessuten har jeg da sett flere tråder her inne hvor det har blitt diskutert hva som er innafor å servere i bryllup, og at enkelte har skrevet at de ville blitt skuffet om de fikk servert taco, pølser, pizza, lapskaus e.l. i et bryllup. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thyra skrev:

Alkoholholdig drikke er jo igså en del av menyen. 

Dessuten har jeg da sett flere tråder her inne hvor det har blitt diskutert hva som er innafor å servere i bryllup, og at enkelte har skrevet at de ville blitt skuffet om de fikk servert taco, pølser, pizza, lapskaus e.l. i et bryllup. 

Jeg skjønner dem godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thyra skrev:

Alkoholholdig drikke er jo igså en del av menyen. 

Dessuten har jeg da sett flere tråder her inne hvor det har blitt diskutert hva som er innafor å servere i bryllup, og at enkelte har skrevet at de ville blitt skuffet om de fikk servert taco, pølser, pizza, lapskaus e.l. i et bryllup. 

Jeg er enig med deg. Virker som at enkelte i disse trådene legger føringer på hvordan et bryllup skal være og hva som skal serveres for om de ønsker å møte opp eller ikke. Jeg trodde bryllup handlet om å feire kjærligheten mellom de som gifter seg og glede seg på deres vegne, ikke sette sine egne behov for hvordan bryllupet burde være foran det på den ene dagen det gjelder. 

Anonymkode: 813bf...e53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2018 den 18.42, Thyra skrev:

Hvordan ville dere som gjester ha reagert om det ikke ble servert alkohol i det hele tatt i bryllupet? Er alkohol noe som forventes i et bryllup? Hva om brudeparet selv er avholds? Og dersom det er budsjettbryllup blir det jo mye billigere uten alkohol. 

Det er brudeparet sin store dag og hvordan de ønsker å feire dagen er opp til dem. :hjerter_rundt:

Anonymkode: 5db7f...ddc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er brudeparet sin store dag og hvordan de ønsker å feire dagen er opp til dem. :hjerter_rundt:

Anonymkode: 5db7f...ddc

Ja, om de ønsket å spare på utgifter til lokaler så kan de jo bare feire hjemme i stua mens gjestene oppholder seg utendørs? Kanskje brudeparet har lyst til å slappe av på sofaen med noen serier eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, visp skrev:

Ja, om de ønsket å spare på utgifter til lokaler så kan de jo bare feire hjemme i stua mens gjestene oppholder seg utendørs? Kanskje brudeparet har lyst til å slappe av på sofaen med noen serier eller noe?

De står fritt til å nyte alkoholfritt i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, O.G. skrev:

De står fritt til å nyte alkoholfritt i hvertfall.

:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...