Gå til innhold

Redd jeg aldri får kjæreste på grunn av overvekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner ei som veide 180 kg, og ble sammen med en slank og kjekk mann. Han hadde ingen fordommer mot kropp.

Når det ble slutt med de to, så veide hun fortsatt 120 kg ( tatt slankeoperasjon) og hun klarte aldri å oppnå det man skulle med en slik operasjon, har store lår og en enorm rompe og, ja stor....man er det når man er 120 kg.

I alle fall, hun hadde null problem med å få seg ny kjæreste, også en kjekk mann, og slank.

Min erfaring er, fordi jeg selv har hatt overvekt ( ca 20 kg ) er at personlighet stort sett trumfer kropp.

Nå er jeg relativt normalvektig, og merker vel ikke at det å ha blitt slankere tiltrekker flere menn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også ganske formfull og overvektig, men har en veldig kjekk og trent type. Jeg var riktignok 10 kg lettere da vi møttes, men fortsatt formfull. Mannen min liker fyldige og store damer. Den forrige dama var enda større en meg. Jeg tror at det liksom er opplest og vedtatt at alle menn liker fhv slanke damer, men tror nok det er mange menn som blir tiltrukket av fyldige damer. Er nok ikke like stuereint i kompisgjengen, så mange holder det nok for seg selv.  Det viktigste er at du er en glad, aktiv og sporty dame! Trenger ikke ha bmi under 25 for å være sprek og sexy! 

Anonymkode: 33fa0...0fc

Jeg hadde nok aldri vært ok med å være et slags fetisj 😅 

Jeg har fått bekreftet flere ganger fra flere menn at de ikke forstår greia med at vi tror at vi må være så slanke. At de liker litt kjøtt å ta i, men det er forskjell fra å veie 130kg og være 10-15kg overvektig. Som kanskje er litt viktig å få frem. 

Anonymkode: c3761...780

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv er 180 cm høy og rundt 100 kg og er på min andre kjæreste nå. 

Første kjæresten var trent og kraftig - den nåværende kjæresten er trent og slank :)

Hvis du har lyst til å slanke deg for å få en bedre livsstil er det bra, men det går fint å leve bra som overvektig. 

Anonymkode: e1ad5...f36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det holder ikke for de fleste å kun kutte brus, snacks og spise vanlig. Kanskje for deg som kun hadde ti kg.

For å virkelig gå ned trengs det strategi over lengere tid. Har gått ned 30 kg på det. 

- trene hver dag, styrketrening 4 ganger PR uke, høy intensiv intervall trening, bakke intervall eller sprint intervall hver dag- 30-40 min.

- 24-36 timers fastedag PR uke

- lavkarbo (Max 30 karbohydrater Pr dag) og lavkcal - Max 1000-1500 kcal PR dag

- 1 juksedag hver 14 dag

 

ts, jeg lover at du går ned

Anonymkode: 93e77...5d2

Det der er oppskriften på hvordan man går lei og ender opp som tyngre enn når man startet.

slanking er varig livstilsendring, og da kan det ikke være et slikt regime.

Finn mat du liker som er kalorifattig og finn en mosjonsform du også liker....Altså noe du kan kose deg med resten av livet. Feks fjellturer eller sykling....Bruk tid!

For meg som elsker formfulle (og dominerende) kvinner.....så vil jeg tilføye at de fineste av dere er de som kler seg pent og smart, og som sminker seg og har velstelt hår.... saggy joggebukse, skitne sokker og slippers er helt føkkings forjævlig😬

Anonymkode: 34039...419

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lagt merke til at folk som er slanke og alltid har vært også faktisk gjør det. De tillater seg heller ikke å spise hva som helst og hvor mye som helst hele tiden.

Anonymkode: 96a88...f86

Jeg er slank selv og vet godt at man må nedrive måtehold hvis en ønsker å bli der, men for en tidligere overvektig å holde er det vanskeligere enn som så. Syns du skal lese denne.

https://forskning.no/mat-og-helse-overvekt/2014/04/derfor-er-det-sa-vanskelig-holde-vekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, overvekt har noe å si for sjansene på datingmarkedet. Bare se hvor mange som straks gir deg slankeråd i tråden her. Men det aller viktigste, uansett forhold du ønsker til noen, er at du er likandes. 

Legg merke til at personer som er trygge på seg selv, viser interesse for andre og ikke er så selvhøytidelige, ofte har et stort nettverk. Man tiltrekkes av mer enn bare fysisk utseende, selv om det er det første man legger merke til. 

Jeg syns det er ufint å diskutere grunner til overvekt, hvordan slanke seg og kommentere at TS må være renslig og velstelt. Dette viser hvilke fordommer som råder. "Alle overvektige sitter i sofaen hele dagen og trykker i seg potetgull og cola. Alle overvektige har fettete hår og slitte t-skjorter. Ingen overvektige vet hvordan man går ned i vekt." Trist.

Anonymkode: 30441...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2018 den 11.19, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i butikk og ser utrolig mange mennesker i løpet av en dag. Jeg ser ofte overvektige damer (da mener jeg ikke som i et par kilo for mye, men 15-20 kg) Som er sammen med veldig kjekke og slanke/trente menn. En fellesnevner for disse damene er at de er velstelt, feminine, klær som passer kroppen, og fint kledd. 

Jeg tror at det er være velstelt betyr mer enn om en person har for mange kilo på kroppen.

Er du overvektig og går med fett hår, ettervekst på flere centimeter, alt for store t-skjorter som man har brukt flittig de siste 10 åra og som tydelig bærer preg av det, store joggebukser med flekker og stygge slutte sko, så stiller du betraktelig dårligere med å finne deg kjæreste, men det gjelder også slanke kvinner.

Anonymkode: 06d97...e09

Hei. Interessant lesing. Så til spørsmålet mitt, ser du mange overvektige menn med fine slanke/trente damer?? Altså motsatt.

 

Anonymkode: 03a8c...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig finnes det flere unntak, men generellt er det jo vanskeligere å være overvektig på datingmarkedet.

95% av overvektige kan gjøre noe med det, det sitter i hodet stort sett. Hvorfor gjør dere ikke noe med det lurer jeg på?

Anonymkode: 03a8c...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de aller fleste er det bare å slanke seg jo. Går du ikke ned i vekt og det ikke er noen sykdom (noe det sjeldent er) så gjør du noe galt. Jeg har selv gått ned 20 kilo og er nå på de siste 5 kiloene.

Anonymkode: 30894...49d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2018 den 8.59, McMary skrev:

Det er jo mange overvektige som har kjæreste, så det trenger absolutt ikke være et hinder! Men det spørs hvem du vil ha, hvem tiltrekkes du av? Hvis du har lyst på en sprek, atletisk mann, tenker jeg sjansen for at det skal gå i boks er minimal. Jeg er selv slank og sprek, og har aldri vært tiltrukket av en overvektige mann. Overvekt er for meg et svakhetstegn, det kan se ut som de ikke har selvkontroll og ikke bryr seg om egen helse, noe jeg ser på som viktig. De gangene jeg har lagt på meg noen kilo pga røykeslutt, graviditet etc. har jeg alltid tatt tak før det har blitt for mye. Jeg er faktisk nysgjerrig på hvorfor så mange er overvektige, men det er jo ikke stuereint å spørre om. I hvert fall, det er massevis av håp for kjæreste for deg TS! Men så lenge du selv er overvektig vil jeg tro det er menn med litt overvekt som faller for deg også, og hvis det er fint for deg så er jo alt bra. 

Kanskje fordi det er veldig vanskelig å holde et ekstremt lavt kalorinivå hele tiden`? Jeg må ligge på 1000-1200 for å holde vekten og ned på 800 for å gå ned.  Hva kan du spise da ? Slutt å dømme andre, for jeg regner med at du kan spise 2000 kcal og holde vekten?

Anonymkode: c511f...aac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2018 den 10.07, Boodelooap skrev:

En ting er å slanke seg, men den virkelige utfordringen er å holde på den nye vekten for kroppen vil tilbake til opprinnelig vekt og tar opp næringen veldig effektivt. Dette var bra i tider da mat var en mangelvare, men i et samfunn med fri tilgang på mat og mindre naturlig aktivitet, er ikke dette så hensiktsmessig. De fleste som slanker seg må holde et strengt kostholdsregime resten av livet for å ikke gå opp i vekt igjen. Det er ikke lett!

Nettopp dette, vet ikke hvorfor jeg ble anonym i sted, men jeg som skrev det over. Må selv ligge på 1200 for å holde vekten og 800 for å gå ned. Veldig vanskelig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/6/2018 at 12:22 AM, AnonymBruker said:

Redd jeg aldri får kjæreste på grunn av overvekt. Noe jeg innbiller eller har jeg like god sjanse som alle andre?

Anonymkode: b640c...45b

Det er overflod av mannfolk i Norge iforhold til single kvinner..så du kan sikkert få kjæreste selv om du veier 200kg...MEN får din egen helse sin skyld så er det greit å tenke å komme ned i normal vekt. Husk at overvekt kan du gjøre noe med ..det er verre for mannfolkene under 170cm ..de kan ikke vokse seg høyere fordi de ønsker det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi det er veldig vanskelig å holde et ekstremt lavt kalorinivå hele tiden`? Jeg må ligge på 1000-1200 for å holde vekten og ned på 800 for å gå ned.  Hva kan du spise da ? Slutt å dømme andre, for jeg regner med at du kan spise 2000 kcal og holde vekten?

Anonymkode: c511f...aac

Skjønner at det er veldig vanskelig!! Men igjen, da har man mest sannsynlig hatt stor overvekt og det er det man må unngå. Stopp i tide, måtehold fra du må bytte hele garderoben første eller andre gang. Sykdom og medisiner er forståelig fortsatt. Jeg «dømmer» ingen personer uten å kjenne historien, men generelle meninger om emnet må jeg kunne ha. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...