Gå til innhold

Redd jeg aldri får kjæreste på grunn av overvekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg veier 110 kg og er 164 cm. Er samboer 😛 vi har vært sammen i to år nå. Du finner nok en som setter pris på deg ❤️ 

Anonymkode: 517ca...baa

Men når dette evt blir slutt blir det vanskelig på datingmarkedet. 

Anonymkode: 03a8c...82a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting er å slanke seg, men den virkelige utfordringen er å holde på den nye vekten for kroppen vil tilbake til opprinnelig vekt og tar opp næringen veldig effektivt. Dette var bra i tider da mat var en mangelvare, men i et samfunn med fri tilgang på mat og mindre naturlig aktivitet, er ikke dette så hensiktsmessig. De fleste som slanker seg må holde et strengt kostholdsregime resten av livet for å ikke gå opp i vekt igjen. Det er ikke lett!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Boodelooap skrev:

En ting er å slanke seg, men den virkelige utfordringen er å holde på den nye vekten for kroppen vil tilbake til opprinnelig vekt og tar opp næringen veldig effektivt. Dette var bra i tider da mat var en mangelvare, men i et samfunn med fri tilgang på mat og mindre naturlig aktivitet, er ikke dette så hensiktsmessig. De fleste som slanker seg må holde et strengt kostholdsregime resten av livet for å ikke gå opp i vekt igjen. Det er ikke lett!

Jeg har lagt merke til at folk som er slanke og alltid har vært også faktisk gjør det. De tillater seg heller ikke å spise hva som helst og hvor mye som helst hele tiden.

Anonymkode: 96a88...f86

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men når dette evt blir slutt blir det vanskelig på datingmarkedet. 

Anonymkode: 03a8c...82a

Hvorfor skal et være vanskeligere om det blir slutt enn da jeg fant samboeren min? ;) Slutt med fatshamingen dust 

Anonymkode: 517ca...baa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ganske formfull og overvektig, men har en veldig kjekk og trent type. Jeg var riktignok 10 kg lettere da vi møttes, men fortsatt formfull. Mannen min liker fyldige og store damer. Den forrige dama var enda større en meg. Jeg tror at det liksom er opplest og vedtatt at alle menn liker fhv slanke damer, men tror nok det er mange menn som blir tiltrukket av fyldige damer. Er nok ikke like stuereint i kompisgjengen, så mange holder det nok for seg selv.  Det viktigste er at du er en glad, aktiv og sporty dame! Trenger ikke ha bmi under 25 for å være sprek og sexy! 

Anonymkode: 33fa0...0fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Redd jeg aldri får kjæreste på grunn av overvekt. Noe jeg innbiller eller har jeg like god sjanse som alle andre?

Anonymkode: b640c...45b

Kommer an på om du er kvinne eller mannfolk ..for kvinner er det ganske mye enklere enn for menn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva, jeg er overvektig og har alltid vært det. Trives godt med kroppen min og derfor jeg ikke jobber hardt for å bli tynn og slank.

Noen ganger når jeg blir avvist så tenker jeg det er pga kroppen min, men på en annen side så har jeg alltid en eller annen som er interessert i meg. Tror ikke det egentlig er et hinder, du må bare ha utstrålingen og sjarmen :)

Anonymkode: 1868c...308

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De fleste sliter ikke med sykdom, det er nok et fåtall. De fleste er late. Jeg hadde det litt for godt og var utrolig inaktiv i vinter og gikk opp 10 kg. Sånn vil jeg ikke være, så har kuttet ut all brus og snacks og spiser kun vanlig og drikker bare vann. Vekta raser nedover. Man må begynne å gjøre noe lenge før vekta står på 100.

Anonymkode: 8882c...8d0

Det holder ikke for de fleste å kun kutte brus, snacks og spise vanlig. Kanskje for deg som kun hadde ti kg.

For å virkelig gå ned trengs det strategi over lengere tid. Har gått ned 30 kg på det. 

- trene hver dag, styrketrening 4 ganger PR uke, høy intensiv intervall trening, bakke intervall eller sprint intervall hver dag- 30-40 min.

- 24-36 timers fastedag PR uke

- lavkarbo (Max 30 karbohydrater Pr dag) og lavkcal - Max 1000-1500 kcal PR dag

- 1 juksedag hver 14 dag

 

ts, jeg lover at du går ned

Anonymkode: 93e77...5d2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lagt merke til at folk som er slanke og alltid har vært også faktisk gjør det. De tillater seg heller ikke å spise hva som helst og hvor mye som helst hele tiden.

Anonymkode: 96a88...f86

Synsing. Alle jeg kjenner som er slanke er såkalte tynnfeite, spiser chips og lever på cola

Anonymkode: 93e77...5d2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i butikk og ser utrolig mange mennesker i løpet av en dag. Jeg ser ofte overvektige damer (da mener jeg ikke som i et par kilo for mye, men 15-20 kg) Som er sammen med veldig kjekke og slanke/trente menn. En fellesnevner for disse damene er at de er velstelt, feminine, klær som passer kroppen, og fint kledd. 

Jeg tror at det er være velstelt betyr mer enn om en person har for mange kilo på kroppen.

Er du overvektig og går med fett hår, ettervekst på flere centimeter, alt for store t-skjorter som man har brukt flittig de siste 10 åra og som tydelig bærer preg av det, store joggebukser med flekker og stygge slutte sko, så stiller du betraktelig dårligere med å finne deg kjæreste, men det gjelder også slanke kvinner.

Anonymkode: 06d97...e09

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, McMary skrev:

Det er jo mange overvektige som har kjæreste, så det trenger absolutt ikke være et hinder! Men det spørs hvem du vil ha, hvem tiltrekkes du av? Hvis du har lyst på en sprek, atletisk mann, tenker jeg sjansen for at det skal gå i boks er minimal. Jeg er selv slank og sprek, og har aldri vært tiltrukket av en overvektige mann. Overvekt er for meg et svakhetstegn, det kan se ut som de ikke har selvkontroll og ikke bryr seg om egen helse, noe jeg ser på som viktig. De gangene jeg har lagt på meg noen kilo pga røykeslutt, graviditet etc. har jeg alltid tatt tak før det har blitt for mye. Jeg er faktisk nysgjerrig på hvorfor så mange er overvektige, men det er jo ikke stuereint å spørre om. I hvert fall, det er massevis av håp for kjæreste for deg TS! Men så lenge du selv er overvektig vil jeg tro det er menn med litt overvekt som faller for deg også, og hvis det er fint for deg så er jo alt bra. 

Man kan bli overvektig av å ha kreft, på grunn av medisiner. 

Anonymkode: b0410...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Snuffa99 skrev:

Takk for tips, men jeg syns det blir for enkelt av enkelte å si bare slank deg... For det er ikke enkelt og absolutt ikke et svakhetstegn. Mange sliter med overvekt grunnet sykdom og mange sliter å ta av kiloene for det er en evig kamp. Har selv tatt av 10 kilo men alt har stoppet opp lenge. Men jeg gir ikke opp, så de som faktisk ikke har prøvd å slanke seg trenger ikke si " bare slank deg" de vet ikke en drit om hvordan det er

Dagen tale

Hilsen TS

Hva vet du om de som sier "slank deg" har prøvd? Det går faktisk an å slanke seg og det går an å holde vekten. Nå skrev ikke jeg det, men jeg lar meg provosere av sutring. Det er like mye en "evig kamp" for oss som er slanke, vi kan ikke spise alt vi har lyst på. Jeg har vært kronisk syk i flere år, de første uten å kunne trene, uten å forlate sofaen til tider, og da måtte jeg spise ennå mindre kalorier, dvs mindre mat og omtrent null kaker og godteri. I tillegg har jeg pga sykdom måtte kutte ut matvarer som jeg var veldig glad i og må stadig se andre kose seg med dette mens jeg spiser noe som er mindre godt. Utfordringer har vi alle. Når du må gå ned mer enn ti kilo har du latt det gå for langt, og jeg mener fortsatt at hvis man er sterk, har selvkontroll og viser måtehold ville ikke dette skje.

Endret av McMary
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan bli overvektig av å ha kreft, på grunn av medisiner. 

Anonymkode: b0410...7c3

Selvfølgelig, sykdom og medisiner kan gi overvekt. Men hvor stor prosentandel av overvektige er det dette gjelder? Mange trives dessuten med stor kropp, og det er jo fint for dem. Min kontekst var å svare på spørsmålet om man kan bli tiltrukket av folk med overvekt, og jeg skrev at jeg kan ikke det og litt om hva jeg tenker om saken.  (NB! Dette betyr ikke at jeg ikke liker overvektige! Jeg bryr meg fint lite om folks vekt til vanlig.)

Endret av McMary
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært overvektig hele mitt liv og har knapt rukket å være singel (selv om intensjonen om å være alene en stund absolutt har vært der). Det handler om andre ting. Jeg har venninner som er like store som meg, men som sliter med å finne noen.

Jeg bør vel kanskje nevne at jeg er temmelig kresen også, så det er ikke det at jeg tar hva som helst som byr seg. 

Finn din egen stil, dyrk deg selv, gjør ting du blir lykkelig av, bli engasjert i noe, ha venner som gjør deg godt og ha det moro. 

Anonymkode: 432d7...2f2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det holder ikke for de fleste å kun kutte brus, snacks og spise vanlig. Kanskje for deg som kun hadde ti kg.

For å virkelig gå ned trengs det strategi over lengere tid. Har gått ned 30 kg på det. 

- trene hver dag, styrketrening 4 ganger PR uke, høy intensiv intervall trening, bakke intervall eller sprint intervall hver dag- 30-40 min.

- 24-36 timers fastedag PR uke

- lavkarbo (Max 30 karbohydrater Pr dag) og lavkcal - Max 1000-1500 kcal PR dag

- 1 juksedag hver 14 dag

 

ts, jeg lover at du går ned

Anonymkode: 93e77...5d2

Hva er en juksedag? 

Anonymkode: 015e1...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er en juksedag? 

Anonymkode: 015e1...0a7

At man kan spise normalt en dag

Anonymkode: 93e77...5d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i butikk og ser utrolig mange mennesker i løpet av en dag. Jeg ser ofte overvektige damer (da mener jeg ikke som i et par kilo for mye, men 15-20 kg) Som er sammen med veldig kjekke og slanke/trente menn. En fellesnevner for disse damene er at de er velstelt, feminine, klær som passer kroppen, og fint kledd. 

Jeg tror at det er være velstelt betyr mer enn om en person har for mange kilo på kroppen.

Er du overvektig og går med fett hår, ettervekst på flere centimeter, alt for store t-skjorter som man har brukt flittig de siste 10 åra og som tydelig bærer preg av det, store joggebukser med flekker og stygge slutte sko, så stiller du betraktelig dårligere med å finne deg kjæreste, men det gjelder også slanke kvinner.

Anonymkode: 06d97...e09

Jeg er overvektig og har aldri hatt problem med menn. Jeg er (stort sett 😜) - velstelt og feminin, så vil si at dette stemmer veldig bra, ja :) 

TS: det finnes absolutt noen for deg, men det hjelper såklart at du pynter opp det du har, ikke ser sliten og shabby ut..

Anonymkode: 69d44...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke noe problem å få kjæreste selv om man er overvektig, da jeg veide 120kg var det ikke som om ingen var interessert i meg. Men med så mange kg for mye var det ikke akkurat de kjekkeste mennene som var etter meg. 

Jeg ville ikke bli sammen med hva som helst, fordi det var det jeg kunne få, så jeg gikk ned i vekt (for min egen del selvfølgelig) og jeg kan nå velge og vrake 🙌🏼 

Så nei, å få kjæreste er ikke noe stress, spørs bare hva du selv er ute etter. 

Anonymkode: c3761...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...