Gå til innhold

Min søster stjal på jobben min.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du er medskyldig om du ikke melder ifra! Jævla spes om jakke er borte for så å dukke opp igjen. Det er du som kommer til å bli mistenkeliggjort her, garantert! Kan hende du får beskjed allerede nå om at du må slutte.

Anonymkode: 0ab20...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men får ts bevist at det var søsteren som stjal jakken? Uten overvåkingskamera? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Atea skrev:

Men får ts bevist at det var søsteren som stjal jakken? Uten overvåkingskamera? 

 

 

Hun har meldingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Drakan said:

Hun har meldingen

Ok. Jeg trodde de hadde snakket sammen på telefon. 

Vet ikke om jeg ville anmeldt min søster eller en venninne, aldri vært i samme situasjon, men jeg ville holdt meg langt unna og bedt henne holde seg vekk fra butikken. Hadde sendt en sms om at om hun viser seg i butikken igjen vil hun bli anmeldt. Men, da hadde hun hatt noe på meg, som kunne ført til problemer hvis hun er typen til å manipulere. 

Kinkig situasjon. Kanskje jeg hadde tatt en prat med sjefen likevel. Det betyr ikke at hun blir anmeldt, men at hun må betale for jakka eller levere den tilbake. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Atea skrev:

Ok. Jeg trodde de hadde snakket sammen på telefon. 

Vet ikke om jeg ville anmeldt min søster eller en venninne, aldri vært i samme situasjon, men jeg ville holdt meg langt unna og bedt henne holde seg vekk fra butikken. Hadde sendt en sms om at om hun viser seg i butikken igjen vil hun bli anmeldt. Men, da hadde hun hatt noe på meg, som kunne ført til problemer hvis hun er typen til å manipulere. 

Kinkig situasjon. Kanskje jeg hadde tatt en prat med sjefen likevel. Det betyr ikke at hun blir anmeldt, men at hun må betale for jakka eller levere den tilbake. 

 

Åja… Meg som surrer >_<
De snakket på telefon, beklager 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Drakan said:

Åja… Meg som surrer >_<
De snakket på telefon, beklager 🙈

Ikke noe å beklage, er selv usikker på om det var melding eller en telefonsamtale og har ikke lest HI flere ganger enn en. 

Men dersom de har utvekslet meldinger om jakka, kan søsteren bruke det mot ts hvis hun er den typen og situasjonen kan bli verre enn den er nå. 

Edit. Ts har sendt sms til søsteren sin. Det var korttenkt. Da er hun på en måte med på forbrytelsen, hvis søsteren er en giftig person. 

Endret av Atea
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her. Jeg har fått tilbake jakken av henne og hengt den på plass igjen. Jeg tørr ikke helt å nevne dette til sjefen. Jeg har jobbet der i såpass kort periode at jeg er redd for at dette vil få alvorlige konsekvenser. Hadde det vært på den forrige jobben min hadde jeg fortalt det lett. Da jeg jobbet der i maaange år og de kjenner meg såpass godt. Hadde ikke vært noe problem. 

Jeg har ikke sovet eller spist på flere dager nå. Føler meg utrolig dårlig. Nå som jakka er på plass. Føler jeg meg litt bedre. Jeg tenker så lenge de har fått tilbake den jakka så....

Jeg vet ikke. Vær så snill å ikke slakte meg.  Jeg har det helt forferdelig nå. Sliter veldig med å ta riktig avgjørelse og det gnager på meg. 

 

Anonymkode: 50ac4...e06

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg har fått tilbake jakken av henne og hengt den på plass igjen. Jeg tørr ikke helt å nevne dette til sjefen. Jeg har jobbet der i såpass kort periode at jeg er redd for at dette vil få alvorlige konsekvenser. Hadde det vært på den forrige jobben min hadde jeg fortalt det lett. Da jeg jobbet der i maaange år og de kjenner meg såpass godt. Hadde ikke vært noe problem. 

Jeg har ikke sovet eller spist på flere dager nå. Føler meg utrolig dårlig. Nå som jakka er på plass. Føler jeg meg litt bedre. Jeg tenker så lenge de har fått tilbake den jakka så....

Jeg vet ikke. Vær så snill å ikke slakte meg.  Jeg har det helt forferdelig nå. Sliter veldig med å ta riktig avgjørelse og det gnager på meg. 

 

Anonymkode: 50ac4...e06

Du burde være ærlig, ellers vil arbeidsgiver ta det ut over deg. 😕 
Det er viktig å være ærlig, om det er overvåkningskamera i butikken så vil du bli klandret selv om varen er tilbake. 
Skjønner det er vanskelig, men du kommer langt med ærlighet. ☺️

Fint at søsteren din kom tilbake med jakken, men kan hende hun har stjålet andre ting også som hun ikke har sagt noe om.
Den riktige avgjørelsen vil være å ikke la søsteren din komme i butikken du jobber igjen. I verstefall stjeler hun uten å si noe. 😶

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her. Jeg har fått tilbake jakken av henne og hengt den på plass igjen. Jeg tørr ikke helt å nevne dette til sjefen. Jeg har jobbet der i såpass kort periode at jeg er redd for at dette vil få alvorlige konsekvenser. Hadde det vært på den forrige jobben min hadde jeg fortalt det lett. Da jeg jobbet der i maaange år og de kjenner meg såpass godt. Hadde ikke vært noe problem. 

Jeg har ikke sovet eller spist på flere dager nå. Føler meg utrolig dårlig. Nå som jakka er på plass. Føler jeg meg litt bedre. Jeg tenker så lenge de har fått tilbake den jakka så....

Jeg vet ikke. Vær så snill å ikke slakte meg.  Jeg har det helt forferdelig nå. Sliter veldig med å ta riktig avgjørelse og det gnager på meg. 

 

Anonymkode: 50ac4...e06

Jeg ville ikke sagt noe til sjefen. Det har jo ordnet seg. Hvis det kommer opp ville jeg som sjef ikke dømt deg ned og hjem bare fordi du kjenner noen eller har en søster som har tendens til å være kleptoman. En fornuftig sjef vil forstå at du ble satt i en klemme. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg har fått tilbake jakken av henne og hengt den på plass igjen. Jeg tørr ikke helt å nevne dette til sjefen. Jeg har jobbet der i såpass kort periode at jeg er redd for at dette vil få alvorlige konsekvenser. Hadde det vært på den forrige jobben min hadde jeg fortalt det lett. Da jeg jobbet der i maaange år og de kjenner meg såpass godt. Hadde ikke vært noe problem. 

Jeg har ikke sovet eller spist på flere dager nå. Føler meg utrolig dårlig. Nå som jakka er på plass. Føler jeg meg litt bedre. Jeg tenker så lenge de har fått tilbake den jakka så....

Jeg vet ikke. Vær så snill å ikke slakte meg.  Jeg har det helt forferdelig nå. Sliter veldig med å ta riktig avgjørelse og det gnager på meg. 

 

Anonymkode: 50ac4...e06

Så bra at det løste seg. Det er jo ikke din skyld at din søster stjal jakken. Hun er selv ansvarlig for det hun har gjort og hun utnyttet deg. Du får se på dette som en lærepenge, slik at du unngår at hun stjeler mer fra arbeidsplassen din.

Trist at man ikke kan stole på sine søsken

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun har levert tilbake jakken pg sjefen ikke merket noen ting eller andre, så ville jeg ha holdt kjeft. Hvis sjefen spør deg om jakken, så ville jeg ha vært ærlig. Ingen god ide å lyve sjefen opp i trynet. 

Men hun satt deg i en jævla kjip situasjon og jeg ville sagt hun ikke kunne komme tilbake til butikken igjen. For alt du vet, så har hun stjelt i andre butikker og.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at jakken kom tilbake, håper du har gått nøye over den og sjekket at den er i samme stand som "ny". Derimot så ser jeg ikke helt at dette har hatt noen konsekvens for din søster, hun burde få kjenne på at hun gjorde noe ulovelig samt satte deg i en veldig ekkel og vanskelig situasjon. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du ga henne mulighet til å levere tyvegodset tilbake. Nå henger den der den skal, din søster har skjønt at du ikke kan herses med og sjefen har ingen grunn til å gi deg sparken/anmelde deg som medskyldig i butikktyveri. 

Spør sjefen deg om jakka så svarer du ærlig. At du ga din søster én sjanse til å levere tilbake jakka etter at du fikk vite at du stjal den. Hvis hun ikke hadde levert den tilbake ville du fortalt det til sjefen, betalt for jakka, snakket med foreldrene dine og fått dem til å hjelpe deg med å få din søster til å betale deg tilbake.

I et slikt scenario kunne sjefen din valgt å ikke ta i mot betaling men heller anmelde din søster. Det måtte du jo bare godtatt. 

Anonymkode: 7563e...d0e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kva har du tenkt å gjera med søstera di? Kva konsekvensar skal ho få?

Skjønner at du synest detta er tøft.

Anonymkode: af5d9...d63

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og avsporinger. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folkens. Det er LETT å av alarmen. Mens Ts var vekke så gikk bare søsteren bak kassen og tok den av. Den ‘greia’ som tar den av er rett bak kassen, det er ikke vanskelig å få til-_- jeg har jobba i klesbutikk. 

Ts: ikke si noe til sjefen, det er ordna opp i og hvis du ikke ser kamera og skilt om videoovervåking der så er det ikke kamera der. Si til din søster at det skal aldri skje igjen, da må du anmelde henne.

Anonymkode: c7e1b...0b4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, hvis du er fast ansatt, synes jeg at du bør si ifra til sjefen. Sjefen kan ikke sparke deg fordi søsteren din gjorde noe galt.

Og jeg ville ha holdt ekstra øye på søsteren fremover - for det kan ikke være første gang hun stjeler. Spesielt hvis hun har dårlig råd og er samtidig velkledd...?

Anonymkode: 55777...5c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...