Gå til innhold

Min søster stjal på jobben min.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akuratt startet i ny jobb på en klesbutikk. Min søster har pleid å dra innom å hilse på meg. I går jobbet jeg alene til sent på kvelden og hun kom innom. Hun spør om jeg jobber alene. Jeg sa "ja, hun andre sluttet kl 5". Vi står å prater så ser hun en jakke hun synes var fin. Den jakken er veldig dyr. Det skal sies at jeg og henne er to helt forskjellige mennesker. Hun er ganske så overfladisk og er kjempe opptatt av merkeklær. Og kritiserer meg altid hvordan jeg går kledd og påpeker det hvis jeg går med klær fra H&M osv. 

Hun prøver den jakken og sier "den var drit fin, den passer meg". "Den er dyr da, og du får jo drit lite rabatt" (perspnalrabatt.) Jeg bare svarte med å si "ja jeg vet det". Jeg går ut i butikken for å hjelpe en kunde. Da hadde søstra mi tatt jakken og puttet den i en pose hun hadde med seg. Jeg la ikke merke til noe og bare sa hade til henne da hun dro. 

Jeg ringer henne ett kvarter etter at jeg var ferdig på jobb. Så forteller hun meg at hun tok jakka og begynner å le  jeg ble helt satt ut og ble skikkelig sint og skuffet. Jeg ble så sur at jeg la på. Jeg ringer samboer med en gang og forteller han hva hun har gjort. Jeg begynte å hylgrine da jeg kom hjem jeg og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Samboer prøvde å støtte meg og roe med ned så godt han kan. Men jeg har nesten ikke sovet i natt. Jeg sendte en sms til min søster i midnatt og sa til henne at hun må komme tilbake med den jakka i dag. 

Jeg føler det blir feil å anmelde min egen søster for tyveri. Samtidig så er hun en jæævla bitch som ødelegger for meg på jobben min for en jæævla merkejakke. Skjønner ikke hvorfor hun skal late som at hun er noe hun ikke er. Har hun ikke rå til å kjøpe seg en så får hun faen meg gå med noe annet. Jeg skal snart på jobb og er livredd for at sjefen har lagt merke til at en jakke er borte. Nå har jeg tenkt at når søstre mi kommer med den jakka så henger jeg den på plass og late som at det aldri har skjedd. Men jeg får så dårlig samvittighet for det også.  

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 50ac4...e06

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitat

Min søster har pleid å dra innom å hilse på meg

Godt mulig at jakka ikke er den første tingen hun stjal, for å si det sånn. Har du fått svar på meldingen? Kommer hun tilbake med jakka? 

Du bør vurdere å informere sjefen,  ellers risikerer du at sjefen beskylder deg for å ha stjålet. Er det videoovervåkning i butikken?

Anonymkode: f364c...ff1

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke tyverisikring (alarmbrikke) på jakken?

Om dette ikke bare er en tulle-/trolletråd så bør du absolutt anmelde tyveriet. 

Anonymkode: b9eaa...490

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke foteller dette til sjefen din vil de finne ut av det før eller senere uansett. Da går det ut over deg.

  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akuratt startet i ny jobb på en klesbutikk. Min søster har pleid å dra innom å hilse på meg. I går jobbet jeg alene til sent på kvelden og hun kom innom. Hun spør om jeg jobber alene. Jeg sa "ja, hun andre sluttet kl 5". Vi står å prater så ser hun en jakke hun synes var fin. Den jakken er veldig dyr. Det skal sies at jeg og henne er to helt forskjellige mennesker. Hun er ganske så overfladisk og er kjempe opptatt av merkeklær. Og kritiserer meg altid hvordan jeg går kledd og påpeker det hvis jeg går med klær fra H&M osv. 

Hun prøver den jakken og sier "den var drit fin, den passer meg". "Den er dyr da, og du får jo drit lite rabatt" (perspnalrabatt.) Jeg bare svarte med å si "ja jeg vet det". Jeg går ut i butikken for å hjelpe en kunde. Da hadde søstra mi tatt jakken og puttet den i en pose hun hadde med seg. Jeg la ikke merke til noe og bare sa hade til henne da hun dro. 

Jeg ringer henne ett kvarter etter at jeg var ferdig på jobb. Så forteller hun meg at hun tok jakka og begynner å le  jeg ble helt satt ut og ble skikkelig sint og skuffet. Jeg ble så sur at jeg la på. Jeg ringer samboer med en gang og forteller han hva hun har gjort. Jeg begynte å hylgrine da jeg kom hjem jeg og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Samboer prøvde å støtte meg og roe med ned så godt han kan. Men jeg har nesten ikke sovet i natt. Jeg sendte en sms til min søster i midnatt og sa til henne at hun må komme tilbake med den jakka i dag. 

Jeg føler det blir feil å anmelde min egen søster for tyveri. Samtidig så er hun en jæævla bitch som ødelegger for meg på jobben min for en jæævla merkejakke. Skjønner ikke hvorfor hun skal late som at hun er noe hun ikke er. Har hun ikke rå til å kjøpe seg en så får hun faen meg gå med noe annet. Jeg skal snart på jobb og er livredd for at sjefen har lagt merke til at en jakke er borte. Nå har jeg tenkt at når søstre mi kommer med den jakka så henger jeg den på plass og late som at det aldri har skjedd. Men jeg får så dårlig samvittighet for det også.  

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 50ac4...e06

Dyre jakker, uten alarm på i en butikk? Er det mulig i dag?

Anonymkode: 72d91...0ad

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring sjefen! Det er det eneste rette her! 
Ellers vil du bli betraktet som medskyldig! 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ofte skjult kamera i slike butikker og jeg anbefaler så absolutt at du forteller sjefen så ikke han tror at du var med på det på noen måte. 

Anonymkode: 90048...b7d

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En klesbutikk uten alarm??? 🤔

Anonymkode: ba9f3...cf5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Dyre jakker, uten alarm på i en butikk? Er det mulig i dag?

Anonymkode: 72d91...0ad

Det er mange klesbutikker som ikke har kamera eller alarmsystem. Dersom det er lite svinn er det et kostnadsoverslag. Alarmsystem jo koster enormt.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Det er mange klesbutikker som ikke har kamera eller alarmsystem. Dersom det er lite svinn er det et kostnadsoverslag. Alarmsystem jo koster enormt.

Bra sagt, - et alarmsystem eller videovervåking er ingen bevis for at ting ikke blir stjålet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Autumnia
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har akuratt startet i ny jobb på en klesbutikk. Min søster har pleid å dra innom å hilse på meg. I går jobbet jeg alene til sent på kvelden og hun kom innom. Hun spør om jeg jobber alene. Jeg sa "ja, hun andre sluttet kl 5". Vi står å prater så ser hun en jakke hun synes var fin. Den jakken er veldig dyr. Det skal sies at jeg og henne er to helt forskjellige mennesker. Hun er ganske så overfladisk og er kjempe opptatt av merkeklær. Og kritiserer meg altid hvordan jeg går kledd og påpeker det hvis jeg går med klær fra H&M osv. 

Hun prøver den jakken og sier "den var drit fin, den passer meg". "Den er dyr da, og du får jo drit lite rabatt" (perspnalrabatt.) Jeg bare svarte med å si "ja jeg vet det". Jeg går ut i butikken for å hjelpe en kunde. Da hadde søstra mi tatt jakken og puttet den i en pose hun hadde med seg. Jeg la ikke merke til noe og bare sa hade til henne da hun dro. 

Jeg ringer henne ett kvarter etter at jeg var ferdig på jobb. Så forteller hun meg at hun tok jakka og begynner å le  jeg ble helt satt ut og ble skikkelig sint og skuffet. Jeg ble så sur at jeg la på. Jeg ringer samboer med en gang og forteller han hva hun har gjort. Jeg begynte å hylgrine da jeg kom hjem jeg og visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Samboer prøvde å støtte meg og roe med ned så godt han kan. Men jeg har nesten ikke sovet i natt. Jeg sendte en sms til min søster i midnatt og sa til henne at hun må komme tilbake med den jakka i dag. 

Jeg føler det blir feil å anmelde min egen søster for tyveri. Samtidig så er hun en jæævla bitch som ødelegger for meg på jobben min for en jæævla merkejakke. Skjønner ikke hvorfor hun skal late som at hun er noe hun ikke er. Har hun ikke rå til å kjøpe seg en så får hun faen meg gå med noe annet. Jeg skal snart på jobb og er livredd for at sjefen har lagt merke til at en jakke er borte. Nå har jeg tenkt at når søstre mi kommer med den jakka så henger jeg den på plass og late som at det aldri har skjedd. Men jeg får så dårlig samvittighet for det også.  

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: 50ac4...e06

Du forklarer det til sjefen din så fort som overhodet mulig! Om sjefen nå finner ut at en jakke er borte (evt mye mer også, man vet jo aldri) så vil h*n trolig se på overvåkingsvideoen. Ikke h*n, men politiet. De vil da se at hun som stjal jakka snakka med deg før den tid. Så vil de finne ut at det er søsteren din. Vips, så er du medskyldig. Hva tror du vil skje etter det? Dette er et godt mulig scenario! Ring sjefen, ikke bli dratt inn i noe du ikke trenger å være en del av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dyre jakker, uten alarm på i en butikk? Er det mulig i dag?

Anonymkode: 72d91...0ad

Nei. 

Anonymkode: 64d27...c1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Autumnia
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. 

Anonymkode: 64d27...c1b

Jo. Om det er en liten by, gjerne lokal butikk, så er det veldig godt mulig. Svært få av butikkene her jeg bor har alarm på klærne. Og kamera er det vel bare én som har, når jeg tenker meg om. Dette er mindre bedrifter av de lokale som tar inn div. merkeklær. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må du si ifra om til sjefen med en gang. Hva hadde du gjort om det var en fremmed som stjal? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Si ifra til sjefen, og nekt søsteren din å komme innom butikken heretter. 
Om hun utnytter din tillit til å stjele for egen vinning, så er hun ikke en god søster. Gjør det så du ikke mister jobben. Ikke la henne ødelegge det du har. 😕 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si ifra til sjefen fin. Fort! Det kan jo gå utover deg. For en dårlig søster som syns det er greit å risikere at du mister jobben din for en jakke. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi søstra til en kort tidsfrist til å levere tilbake jakka. Gjør hun ikke det må hun ta konsekvensene av nasking. Hadde dette vært en annen butikk og hun blei ferska er det garantert at det hadde blitt anmeldt!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Autumnia
4 minutter siden, chi skrev:

Gi søstra til en kort tidsfrist til å levere tilbake jakka. Gjør hun ikke det må hun ta konsekvensene av nasking. Hadde dette vært en annen butikk og hun blei ferska er det garantert at det hadde blitt anmeldt!

TS burde ikke ta sjansen på det heller. Da setter hun seg selv i fare, igjen, ved å bli innblandet om butikken en senere anledning skal se over kameratapene eller noe i den duren. Hva om sjefen merker den er borte, og plutselig tilbake, samme kvelden TS var på jobb - alene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...