Gå til innhold

Fru.Smae`s treningsbok


fru.Smae

Anbefalte innlegg

Da ble det altså en treningsdagbok på meg også! 
Hovedmålet er å debutere som Ultraløper i 2019. 
På veien til målet prioriterer jeg en del (mer enn de fleste ultraløpere) styrke, intervalltrening og selvsagt lange rolige økter i mye terreng og fjell (fordi det er hva jeg trives best med) 

Jeg har vært aktiv med styrke og kondisjon i hele mitt liv, alltid holdt det ved like og de siste årene deltatt på ulike løp med ulike distanser. 
Er ett typisk konkuransemenneske og elsker å stå på startstreken med nye mål for øyet. 

Den siste tiden har blitt brukt til å være helt i ro etter en alvorlig ulykke som har gjort meg ute av stand til å gjøre annet enn å ligge i sengen. 
Nå har jeg derimot fått klarsignal til å begynne forsiktig igjen og jeg beveget meg sakte men sikkert gjennom en fullkropp økt tidligere i dag på treningsrommet vårt. (Som vi er så heldige at vi kunne lage da vi bygget helt nytt hus for en liten stund siden). 
Det var.... TUNGT. 
Jeg håper også på å få til en rolig og kort løpetur denne helga, og "gleder" meg til å kjenne hvordan formen er etter en god stund i ro!

Det er kanskje greit med en liten presentasjon også? 
Gift med mannen i mitt liv (klisje og alt det der, men jeg mener det!) sammen har vi både barn og dyr og stortrives med en aktiv livsstil! 
Jeg er rett rundt 30 år og bosatt relativt langt nede på Norgeskartet. 
Her trives jeg med naturen rett utenfor inngangsdøren og bruker mange timer i uka på å nyte det jeg har rundt meg og alle treningsfordelene det gir :)

Jeg tenker at med dette er treningsdagboken til Fru.Smae åpnet! 




 

Endret av fru.Smae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fullkroppsøkt med...... NULL vekter. 
Kroppen bærer preg av lang tid uten trening og det meste av muskler er "borte". 
Jeg er takknemlig for at jeg lever, at jeg kan bruke hele kroppen min igjen og at jeg ellers er frisk. Muskler kommer tilbake etter hvert.
Til tros for at jeg i dag trente en fullkroppsøkt ute en eneste vektskive så ble jeg både sliten,svett og kjenner det allerede i sånn omtrent... HELE kroppen.
Det rister i beina når jeg skal opp og ned trappen vår, en følelse jeg helt ærlig har savnet og som jeg setter pris på at jeg faktisk kan kjenne igjen.
Økten var ikke av den mest spennende sorten men jeg skal notere det ned. Kjekt å se tilbake på om noen måneder vil jeg tro! 

Push ups: 5 x3 
Planke: 15 cek x4 
Gående utfall: 20 skritt x3 
Knebøy: 15x3 
spensthopp: 12x3 
Hip thrust: 15x3
Triceps "heve og senke seg" på benk: 7x3 

Nå er det bare å se fremover 😄 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er tøff som er i gang! Og det der er jo tunge øvelser uten vekter og :trene: 

Og så herlig med naturen rett utforbi døra! Har du hund? Min er den personlige treneren min, han drar meg ut på tur hver dag :hund:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2018 den 23.15, _marielle_ skrev:

Jeg syns du er tøff som er i gang! Og det der er jo tunge øvelser uten vekter og :trene: 

Og så herlig med naturen rett utforbi døra! Har du hund? Min er den personlige treneren min, han drar meg ut på tur hver dag :hund:

Tusen takk _marielle_!
Til vanlig trener jeg med en god del motstand på vektene men jeg ble satt voldsomt tilbake etter ulykken, og skal være veldig glad for at jeg lever og for at jeg faktisk nå så smått kan begynne igjen helt forsiktig. Det kunne endt helt galt.
Jeg tenker litt på om jeg skulle skrevet mer om ulykken men er litt "redd" jeg blir gjenkjent da denne ulykken fikk en god del mediedekning og er av en slik art som folk hadde kjent igjen :P

Vi har hund i tillegg til litt andre dyr 😄 
Min/vår absolutte beste PT! 
Det finnes knapt noe mer motiverende en å ta med seg hund på løpetur. Uansett vær og vind så er han der først og står på helt til vi er hjemme igjen. 
Heldigvis løper mannen min også så hunden vår har fått opprettholdt aktivitetsnivået sitt selv om jeg har vært satt ut av spill over lengere tid :)
Hva er det for rase du har?


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en golden retriever. Han er ikke så flink til å gå i bånd så det blir ikke mye løping (først drar han meg, så drar jeg han fordi det var noe spennende å lukte på, osv), men vi går masse i ulendt terreng, og gjerne med mini i sele på ryggen. Så det blir bra nok trim det 😊

Du kommer tilbake i form, det er viktig å ta seg nok tid bare! I det hele betyr det lite om du når målet et halvt år senere, det er mye viktigere at man når det i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2018 den 18.42, _marielle_ skrev:

Jeg har en golden retriever. Han er ikke så flink til å gå i bånd så det blir ikke mye løping (først drar han meg, så drar jeg han fordi det var noe spennende å lukte på, osv), men vi går masse i ulendt terreng, og gjerne med mini i sele på ryggen. Så det blir bra nok trim det 😊

Du kommer tilbake i form, det er viktig å ta seg nok tid bare! I det hele betyr det lite om du når målet et halvt år senere, det er mye viktigere at man når det i det hele tatt.

Åh de er herlige ❤️ Vi har brukshund selv men har også en liten miniatyr :)
Fantastiske hele gjengen! 
Driver du med noe form for hundesport? :)

Ja, jeg må bare klare å være tålmodig, ikke min sterkeste side når det kommer til å holde seg i ro :O 
Jeg må bare holde fokuset fremover og at det å ta seg god tid nå vil gi positive ringvirkninger etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg bestemt meg for at jeg for alvor begynner treningen.

Smått og pent, men med en daglig plan for hva jeg skal gjøre og gjennomføre. 
Det blir mer motiverende når ting er satt opp fremfor å gjøre litt når jeg har energi og overskudd. 
Det vil fortsatt ta tid før jeg kjenner på overskudd og energi på lik måte som før ulykken, men da er det desto viktigere at jeg kommer i gang igjen skikkelig nå med trening som GIR energi. :)

Jeg kommer til å lage litt planer omkring mat og trening her så blir det mer motiverende for meg selv å følge :)
Den tiden som har vært har det blitt mye raske løsninger når formen ikke har vært bra. 
Vekten er omtrent lik som før uykken så det er ingen fare der (er normalvektig) utover at det skal på plass igjen mye muskulatur :)

Matplan 02.08: 
Frokost: Havrefras med lettmelk, hjemmelaget usøtet bringebærsyltetøy, banan i skiver og gulrot i staver på siden. Kaffe.  Ikke glem kaffe!

Mellommåltid: Smoothie laget med dobbel 0 vaniljeyoghurt,banan og mye jordbær. NAM! også vann. og kaffe 😄 

Lunsj/middag: fiskeboller i hjemmelaget hvit saus med karri,grønnsaker og poteter. vann og kaffe:D 

Kveldsmat: 2 brødskiver hjemmelaget havrebrød med 1 boks makrell i tomat. Eple og pære på siden.
vann og kaffe. :) 

Trening i dag: 
Fullkropp styrke med egen vekt. 
Gåtur/lett jogging tidvis sammen med mannen. Ca 30 min. Må minne meg selv på at jeg må begynne rolig. 
 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag regner det. Perfekt vær til å trene! 
Jeg har sett meg ut en liten runde jeg har lyst til å prøve meg på i kveld når ungene er lagt. Den innebærer mye terreng men er ikke av den verste sorten.Ca 3 km lang bare så det er en kort og fin løype som jeg pleier å løpe med hundene før jobb på morgenen så de skal få lufte seg godt før en dag hjemme og før den skikkelige treningsturen sin på kvelden :)
Nå har jo ikke jeg en gang vært i stand til å gåen rolig tur på lang tid så jeg er spent på hva kroppen sier til å jogge denne løypa igjen :)

Greit med en matplan også så unngår jeg raske løsninger dersom formen ikke er på topp :)

Frokost: Havrefras blandet med en vaniljeyoghurt og lettmelk. blåbær og banan på toppen. Kaffe og vann. 

Lunsj: 2-3 brødskiver av hjemmelaget havrebrød med smør, skinke,ost,agurk,paprika,rødløk og ruccola. kaffe og vann. 

Middag: squashlasagne. kaffe og vann. 

Kveldsmat: Smoothie av jordbær, banan og vaniljeyoghurt.frukt og oppskjærte grønnsaker på siden.2 knekkebrød med makrell i tomat. vann og drikke.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

woohoo, første løpeturen tilbakelagt etter ulykken! 
Løp og løp, jogging vil jeg definere det som. :)
4,5 km tilbakelagt på 30 min. 
Ikke i nærheten av tiden jeg pleier å bruke på samme distanse men jeg sier meg utrolig fornøyd. 
At jeg klarte å jogge nesten 5 km uten stopp etter lang tid uten noe som helst trening, det er jeg sykt glad for! 
Feirer med 2 øl 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det en ny økt 😄 
En fin løpetur og en liten gåtur etterpå fordi jeg måtte hente noe og valgte og ikke bruke bilen. 
5k tilbakelagt i går på 33 minutter. 

Målet nå er 5k på 30 min og deretter øke opp antall KM til jeg er tilbake der jeg var (halvmaraton) men en ting av gangen :)
Det var tungt i går, beina er tyngre enn de var men det er ikke annet å forvente. 
Det viktigste nå er og ikke miste motivasjonen, men fortsette selv om det vil oppleves tungt en stund :)
Jeg er også en typisk løper som fungerer best når det er litt kaldt/regn, så jeg GLEDER meg til høsten! 
Vurderer også å melde meg på ett løp over jul, for å strekke meg etter noe. Det er slik jeg fungerer best :P

Gårsdagens mat: 
Frokost: Tyrkisk yoghurt med litt nøtter og honning
Lunsj: 2 fiskekaker,masse grønnsaker og 1 stekt potet. 
Middag: 2 poteter, kjøttpudding,saus og grønnsaker 
Mellommåltid: 2 knekkebrød med nøkkelost,agurk og paprika 
Kvelds: 1 yoghurt og 2 brødskiver med ost,skinke,agurk,paprika,druer og salat. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny løpetur på 5k! 
Denne gang bedring med 3 minutter fra sist økt på Tirsdag. 
30 min ble dagens tid. 
Regner med jeg holder meg til 5k gjennom neste uke også og øker til 7k mot slutten av uka hvis det føles ok :)
Helt fantastisk at kroppen sakte men sikkert begynner å bli seg selv igjen. 
Jeg har også vært aktiv med annet tungt arbeid i dag, så i kveld sovner jeg med god samvittighet! 
I morgen er det styrke på planen! 

Dagens mat: 
Frokost: Grov baguette med salat,ost,skinke,agurk og paprika. 
Lunsj: Havrepuff med melk og 1 dobbel 0 yoghurt. 
Middag: 2 grove fiskeburgere med grønnsaker og hjemmelaget potetmos. 
Kveldsmat: Grov tacowrap med ost,skinke,agurk,paprika,rødløk og mais. eple på siden.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

En liten pause ble det jammen, men løpingen har fortsatt 😄 
Antall km har sakte men sikkert økt, og på sist løpetur for litt over 1 uke siden tilbakela jeg 16k i skog og fjell. 
Jeg har alltid likt å løpe i naturen og har nok nå virkelig fått øynene opp for stiløping og teknisk løping som innebærer både høydemeter og utfordrende terreng! 

Det går ikke spesielt fort på en slik tur i fjellet, men jeg holder løpetakt hele veien og reduserer hastighet betraktelig i de verste bakkene for å holde energien oppe. 

Denne løpegleden i fjell og skog har gjort at jeg ser og leker litt med nye mål... 
Jeg har snakket litt med mannen i mitt liv om hva han tenker om å melde oss på ett Ultraløp.... 
Jipp, det er fullstendig galskap! 
Mannen min er ikke kjent for å være helt tam han heller så han syns selvsagt dette var ett strålende mål. 
Dermed befinner jeg meg i situasjonen at jeg, uten og ha gjennomført ett eneste maraton, trener til ett Ultraløp som finner sted sommeren 2019! 
Jeg har ikke meldt meg på det aktuelle løpet enda da påmeldingen ikke er åpen, og tror nok jeg skal få kjenne på sommerfugler og en liten klump i magen når påmeldingen er sendt 😮

jeg har laget meg ett treningsopplegg som skal gå helt frem til det aktuelle løpet. 
Denne er gått over og godkjent av en PT som også er fysioterapaut. 

I all hovedsak går denne ut på følgende: 
fullkropp styrke x2 i uken (gjerne tung styrketrening) 
Intervaller i motbakke x1 i uken (motbakke på minimum 120-150m x7.) 
løp over 10k i skog/myr og fjell x3 i uken. 
En av disse turene innebærer løping i minimum 2-3 timer. 

jeg prøver å legge opp til dette: 
Mandag: Styrke
Tirsdag: langløp rolig ca 10-17k 
Onsdag: Styrke
Torsdag: Langløp rolig ca 10-17k 
Fredag: Intervall motbakke 
Lørdag: Fri 
Søndag: Langkjøring på 2-3t. 

Øktene kan fint justeres og gjøres annerledes enn dette, men i hovedsak er dette jeg ser fungerer godt hittil. 

Langkjøringene vil gradvis øke i lengde og de ukentlige turene likeså. 
I vinter forventer jeg derimot også å måtte bytte mye av langkjøringene til skigåing i perioder med mest snø, og intervallene og kanskje en langtur i uka på mølle (jeg haaater virkelig den mølla) 
over Jul vil distanse og tid øke og målet er at jeg i Mars/April kan løpe rundt 5t og minimum maratondistanse+ på de lengste turene i helgene. 
Det vil nok også bli flere "treningshelger" hvor jeg legger opp til for eksempel 30k både lørdag og søndag, for å trene på å løpe med slitne bein. 

En annen ting jeg nå trener på på disse langturene i helgene er å spise mens jeg løper. 
Jeg har funnet ut at hjemmelaget energikuler som inneholder cashewnøtter og dadler, med litt havsalt rullet i 86% sjokolade, passer perfekt! 
Litt energidrikke uten for mye sukker og godt med vann så har 3t i fjellet gått veldig fint. 
Jeg fortsetter å teste ut dette og vil tro jeg får kjenne det enda bedre når distansene og lengden økes ytterligere. 

Spennende tider!! 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredagsløping! 

I dag ble det en fjelltur istedenfor intervaller da jeg har klart å bli forkjølet. 
Løp rolig i 1t og 25min, ca 9km tilbakelagt og 3 fjelltopper og 450 høydemeter overvunnet :)
Løp på gjennomsnitt 8.30 hastighet,så fort gikk det ikke akkurat, noe som er ok i det terrenget jeg løp i. 
Utrolig fint på fjellet nå, siste rest av høsten før vinteren setter inn og jeg blir fascinert over hvordan naturen gjør seg klar til en ny vinter, samtidig som man vet at om ett halvt år fra nå så spirer og gror alt for fult igjen.

Kroppen kjennes ok ut, men det er på sin plass med en fridag i morgen slik at jeg mest sannsynlig ikke ender opp med en skikkelig forkjølelse :)

Matplan: 

Frokost: En proteinshake av sjokoladeprotein og helmelk, 1 porsjon jordbær, 1/2 mango, en neve grønnkål og 3 ss chiafrø i tillegg til en god neve mandler. 

Lunsj: 3 glutenfrie rundstykker med smør, skinke,ost,salat,agurk,rødløk og paprika, 1 yoghurt og 1 frukt. litt svisker på siden og solsikkefrø i yoghurten.

Middag: taco, sikker(garantert) to porsjoner (karbonadedeig,salat,mais,agurk,paprika,rødløk,rømme,tacosaus,avokado og ost i tillegg til grove wrap) :P

Kvelds: frukt,bær og grønnsaker, en proteinshake og 2 knekkebrød med 1 boks makrell i tomat og spinat på toppen. Muligens litt brus og 1 øl sammen med mannen når vi skal se serie :)

Jeg prøver å regne litt på kaloriene slik at jeg aldri ligger under 3000.
Dagene med de lengste turene som strekker seg 3-4 timer har jeg ett mål om og ikke ligge noe under 4000, men heller opp mot 4500. 
Samtidig skal ikke kaloribudsjettet fylles av "dritt". 
Maten skal gi langsom blodsukkerstigning med ett blodsukker som har muligheten til å holde seg stabilt og ikke svinge som en jojo. 
Dermed krever det litt tilskudd i form av proteinshake og ellers ett relativt bevist kosthold med mye fisk,bær,nøtter,frø og grønt. 

Jeg er ikke redd for å spise sjokolade eller drikke en øl og to i helgene, så lenge det generelle måltidsmønsteret er innenfor normalen og dekker det jeg trenger av vitaminer,proteiner og mineraler. 

Jeg passer også på å drikke minimum 2 liter vann daglig, minimum 3 liter på dager med de lengste turene. 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag: rolig løpetur i fjellet

I dag har jeg hatt fri fra jobb og bestemte meg for å løpe favorittrunden min som går over 3 mindre fjelltopper (total stigning ca 400m) og tar ca 1t og 10-15 minutter. 
En herlig tur i regn med myyye vann i fjellet. 
Flere steder måtte jeg gå med vann ca 20cm opp på leggene. 
90% av turen ble løpt i 5-6cm vann så det var mildt sagt herlig å komme hjem til en varm dusj og middag! 

Løypen er omlag 10k og jeg hadde litt i tankene å løpe denne løypa 2 runder, men så kommer mørket litt raskere en jeg helt klarer å huske, så de siste kilometerene var det allerede blitt skumring og hodelykten ble igjen hjemme. 
Dermed sa jeg meg fornøyd med dette i dag. 

Til helgen planlegger jeg en lenger tur på minimum 20k. 
Helst i skog og fjell (en stor del av samme runde som i dag, men tanken er å løpe lenger inn i fjellet og opp på enda en topp som ligger høyere (total stigning vil da bli 600m) 
utfordringen kan imidlertid bli at det er meldt frost til helgen, og med så store mengder vann som er i fjellet nå så kan det by på en reell utfordring. 
jeg tar det litt som det kommer så får vi se når helgen er her :)

Kroppen kjentes fin ut i dag og på de noe flatere partiene holdt jeg 4.00 tempo over litt tid (ca 1k) noe som kjentes veldig bra. 
Jeg burde snart prioritere en økt på asfalt også med tanke på at jeg skal løpe ett halvmaraton rett over jul som går på asfalt, men så elsker jeg å løpe i skog og fjell! 
Velger dermed å prioritere det nå fordi jeg vet at det bli nok av turer på asfalten utover vinteren :)

Mat i dag: 
Frokost/lunsj: proteinshake med sjokoladeprotein, 2 porsjoner jordbær,litt bringebær og litt rå kakao, blandet med H-melk og litt fløte (blir sinnsykt godt), naturell yoghurt (2dl) med chiafrø og gresskarkjerner og 2 grove skiver med smør,kalkunskinke,salat,agurk,løk og paprika på siden. 
Under løpeturen spiste jeg 5-6 cashewnøtter og en slik nestle havrebar som egentlig er til barn. De er geniale!

Middag: stor porsjon med kalkun,bacon og stekte poteter med brokkoli, gulrot og peppersaus på siden. 2 glass julebrus.

Kvelds: 1 grov wrap med tomatpure,ruccola,løp,paprika,tomat ,masse kalkunskinke og ost. 
 Litt nøtter og noen dadler på siden og en tilsvarende proteinsmoothie som nevnt ovenfor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Siden sist har jeg løpt totalt 60k. 
Fine turer i alt av vær og vind,mye terreng,fjell og myr. Akkurat slik jeg liker det! 

De siste to øktene før helgen så slik ut: 

Torsdagstrening: 
12k i MYE terreng. 
Utforsket nye veier opp ryggen av ett fjell, noe som medførte at jeg trengte 1t og 40 min på denne turen. 
Fantastisk natur: tøft,bratt og utfordrende! 
Kroppen kjentes utrolig bra hele veien og jeg kunne fint løpt mye lenger dersom jeg hadde hatt bedre tid. 

Fredagstrening: 
Styrke på hele kroppen. 
Planke: 1min x2 x diverse andre øvelser på stabilitet og styrke mage/rygg
Stående roing med manualer. 7 kg i hver hånd. 10x3 
Triceps dips: 10x3 
Bicepscurl:8x3 med 7 kg manualer. 
Skulderpress 8x3 med 7 kg manualer
Gående utfall: 30 gående utfall med til sammen 14 kg manualer
Ettbeins markløft med 7 kg manualer i hver hånd: 10x3 på hvert bein
Hip thrust: 12x3 med 16 kg motstand på hoftene

To fine økter som hvor jeg får jobbet med hele kroppen! 


I dag tar jeg en rolig hviledag, så er det trening igjen i morgen :)
Kvelden i kveld skal innebære pizza,marsipan,brus,håndballkamp og serier! 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har akkurat lest igjennom dagboken din, fy søren så rå du er!💪

Det jeg driver med kan ikke kalles trening engang i forhold til dette 🙈

Jeg har også så lyst til å melde meg på litt løp, savner å kjenne på konkurranseinstinktet. Jeg ser liksom ikke for meg å klare og gjennomføre et halvmaraton feks. Ikke vet jeg hvordan jeg skulle trent eller hvor lang tid jeg ville brukt for å trene meg opp til det. 

Det må være helt nydelig å klare og løpe i 2-3-4 timer i strekk, jeg har aldri løpt mer enn to timer og da kom jeg bare 18 km🙄 

Skulle ønske jeg kunne klart å trene som deg og spise som deg, men jeg  har nok ikke den disiplinen..

Skal virkelig følge dag videre! Vi har ca lik alder, små barn, hund osv så mye likt. All ære til at du får inn slike økter 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.11.2018 den 19.11, MVN90 skrev:

Jeg har akkurat lest igjennom dagboken din, fy søren så rå du er!💪

Det jeg driver med kan ikke kalles trening engang i forhold til dette 🙈

Jeg har også så lyst til å melde meg på litt løp, savner å kjenne på konkurranseinstinktet. Jeg ser liksom ikke for meg å klare og gjennomføre et halvmaraton feks. Ikke vet jeg hvordan jeg skulle trent eller hvor lang tid jeg ville brukt for å trene meg opp til det. 

Det må være helt nydelig å klare og løpe i 2-3-4 timer i strekk, jeg har aldri løpt mer enn to timer og da kom jeg bare 18 km🙄 

Skulle ønske jeg kunne klart å trene som deg og spise som deg, men jeg  har nok ikke den disiplinen..

Skal virkelig følge dag videre! Vi har ca lik alder, små barn, hund osv så mye likt. All ære til at du får inn slike økter 👍

Takk for så utrolig fine ord kjære deg ❤️ 
Jeg tenker at all trening er god trening, uavhengig av antall kilometer eller motstand på vektene. 
Ikke minst er treningsGLEDEN noe av det viktigste, og noe som skal ligge til grunn for at vi velger å gjøre akkurat det vi gjør. 
Er det ikke kjekt så er det heller ikke noe vits,tenker jeg. 

Jeg har brukt lang tid på å kunne løpe over lengre tid og i mange timer, men for meg så kom det hele ganske naturlig da jeg som regel alltid vil løpe mer og lenger. 
Jeg elsker friluftliv og planlegger feriene mine til lange dagsetapper i krevende terreng med telt og sovepose i gjerne 1-2 uker. 
Flere ganger har jeg hatt ferie på helt andre tider en mannen, noe som har gjort at jeg gjerne har gått i fjellet alene i alt fra noen dager til 1 uke i strekk. 
Dermed falt det seg veldig naturlig for meg å løpe rolig og lenge, fremfor kort og fort :)
Jeg vil se så mye som mulig 😄 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdagstrening! 

I dag ble det en rolig løpetur med hundene på 1t og 20 min. 
Turen skulle i utgangspunktet være lenger, men hodelykten gikk tom for batteri så det var ett prosjekt i seg selv ned fjellet i bekmørket med kun lyset fra telefonen sin lykt. xD
Dagens utfordring der,altså :)

Etter ungene var lagt reiste jeg ned på treningsenteret å trente en økt med styrke på hele kroppen. 
Økten bestod av baseøvelser og flere andre øvelser med primært frivekter. 
Styrken kommer seg nå, herlig å kjenne at kroppen virker igjen for alvor etter ulykken jeg var gjennom 😄 

Dagens mat: 
Frokost: Havregrøt laget på 70g havregryn,3-4dl helmelk,1 ss rå kakao og 1 scoop sjokoladeprotein. 
Lunsj: hjemmelaget pasta bolognese: fullkornpasta, linser,karbonadedeig,rødløk,tomater og paprika.
mellommåltid: Skyr og en neve cashewnøtter 
Middag: Samme som lunsj (:P jeg ELSKER pasta bolognese!) 
Kvelds: 2 grove skiver med skinke,ost,ruccola,agurk,paprika og rødløk. Smoothie av vaniljeprotein,jordbær og bringebær med litt naturell yoghurt på siden. 




 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, fru.Smae skrev:

Takk for så utrolig fine ord kjære deg ❤️ 
Jeg tenker at all trening er god trening, uavhengig av antall kilometer eller motstand på vektene. 
Ikke minst er treningsGLEDEN noe av det viktigste, og noe som skal ligge til grunn for at vi velger å gjøre akkurat det vi gjør. 
Er det ikke kjekt så er det heller ikke noe vits,tenker jeg. 

Jeg har brukt lang tid på å kunne løpe over lengre tid og i mange timer, men for meg så kom det hele ganske naturlig da jeg som regel alltid vil løpe mer og lenger. 
Jeg elsker friluftliv og planlegger feriene mine til lange dagsetapper i krevende terreng med telt og sovepose i gjerne 1-2 uker. 
Flere ganger har jeg hatt ferie på helt andre tider en mannen, noe som har gjort at jeg gjerne har gått i fjellet alene i alt fra noen dager til 1 uke i strekk. 
Dermed falt det seg veldig naturlig for meg å løpe rolig og lenge, fremfor kort og fort :)
Jeg vil se så mye som mulig 😄 

 

Ja, jeg skjønte man må trene seg opp til å kunne gjennomføre slike økter, men fortsatt imponerende! Jeg skal iallefall følge dagboken din å bruke det som inspirasjon! 

Luft å følge en matplan, spiser hele familien det samme?😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...