Gå til innhold

Hvorfor er engelskmenn så klasseløse mennesker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samma det vel! Nå pirker du fælt. 

Anonymkode: aecc9...af2

Du kan ha rett i det. Men selv om jeg synes trådstarter har et poeng, finner jeg det litt vel fisefint og pretensiøst å kritisere folk for å være klasseløse og uglamorøse.

Endret av Klossmajor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bor i England og elsker å komme hjem til Norge der folk driter totalt i "klasse" og man kan snakke til akkurat hvem man vil.

Så plis, ikke drar dette "klasse" tøvet til Norge.

Anonymkode: c6590...220

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor på et sted der det er mye ferierende engelskmenn, nordmenn og mange andre nasjonaliteter. Det finnes en del rølpete engelskmenn, men jevnt over er nordmenn nesten litt verre når de er på ferie. Det drikkes, stresses, skrytes og klages. Og det er ikke bare de unge og fulle som oppfører seg som idioter heller.

Det finnes skikkelige idioter fra alle land, men sjelden er det noen som virker som de føler seg så høyt hevet over alle andre som "bemidlede" nordmenn. Hører veldig ofte prat om hvor mye penger vi/de legger igjen som unnskyldning for å oppføre seg totalt respektløst ovenfor de lokale og andre.

Det er nok mye alkoholen som gjør turister så ufyselige. Engelskmenn drikker mye og ofte, gjerne hele dagen, men ser jeg en som er brautende, bøtte full, så er han/hun som regel norsk og godt voksen.

Engelskmenn... eller rettere sagt engelskkvinner... bærer ofte preg av å ville se "classy" ut. Mye høyt hår, glitter, fjær, perler og sminke. Ofte ender det opp med å se veldig billig ut (bling bling fra billigbutikk). Men de tør i alle fall. Det skal de ha. :)

 

Anonymkode: 9b7d1...581

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klossmajor skrev:

Ifølge Wikipedia stammer uttrykket Harry allerede fra tidlig 1900-tall. Doris kan nok stemme at ble lagt til som følge av Harry James og Doris Day.

Den store utvandringen til USA foregikk på 1800-tallet. Bare nevner det..

Anonymkode: daad9...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...