Gå til innhold

Hvorfor er engelskmenn så klasseløse mennesker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker spesielt på de man ser i syden, som oppfører seg som apekatter:

https://www.dagbladet.no/tema/har-satt-inn-ekstra-politistyrke-for-a-handtere-fulle-turister-i-magaluf/60706611 

https://www.dagbladet.no/tema/ferieparadiset-har-sett-seg-lei-pa-flyfyll/70020733 

https://www.express.co.uk/news/world/988329/drunk-british-tourists-sex-children-spain-laws 

https://www.theguardian.com/travel/shortcuts/2017/jan/17/from-barcelona-to-malia-how-brits-on-holiday-have-made-themselves-unwelcome 

Hva er det de har spist, for å bli sånn? 

Vet at ikke absolutt ALLE briter er sånn, men de er ignorante, har 0 respekt for andre kulturer og vil bare sitte på pub og spise fish & chips. Ikke gidder dem lære seg andre språk heller. De er rett og slett dumme! Nordmenn er ikke i nærheten av å være så klasseløse.. UK pleide å være et land med klasse og kultur, hva skjedde? 

Anonymkode: aecc9...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

UK pleide å være et land med klasse og kultur, hva skjedde? 

Anonymkode: aecc9...af2

Svaret er vel klasse. UK har hatt en overklasse, middelklasse og arbeiderklasse.  Arbeiderklassen har aldri vært kjent for sin sofistikerte etikette. 

Anonymkode: 50d94...458

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svaret er vel klasse. UK har hatt en overklasse, middelklasse og arbeiderklasse.  Arbeiderklassen har aldri vært kjent for sin sofistikerte etikette. 

Anonymkode: 50d94...458

Nettopp. Og "det som skjedde" var vel internett og reality-TV, så nå er det ikke lenger bare NRK som styrer hvilke deler av det britiske samfunnet vi blir eksponert for. Jeg tviler på at de egentlig har forandret seg så voldsomt mye. 

Anonymkode: e7eba...d4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med så mange anglofile fotballtilhengere som vi har her til lands, skulle normene blant britisk arbeiderklasse være ganske kjent for veldig mange nordmenn. Minner om at hooliganismen stod betydelig sterkere i Storbritannia for noen tiår siden enn i dag, så rølpete oppførsel er ikke noe nytt fra den kanten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært på ferie, og sett hvordan nordmenn oppfører seg? Og hvor drita fulle de blir. Jeg er flau over å være nordmann, da jeg reiser på typiske syden steder.

Anonymkode: 84025...c3b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du vært på ferie, og sett hvordan nordmenn oppfører seg? Og hvor drita fulle de blir. Jeg er flau over å være nordmann, da jeg reiser på typiske syden steder.

Anonymkode: 84025...c3b

Engelskmenn er 100 ganger verre, synes jeg. 

Anonymkode: 830e1...598

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.7.2018 den 20.07, Lexicon skrev:

I motsetning til hvem? Nordmenn?

Ja! Men apropos det så har det vært flere klasseløse nordmenn som ble arrestert på Kos denne uka, for slåssing og bråk.. Så nordmenn er ikke perf de heller. Generelt så sitter bare engelskmenn på pub og hoier og oppfører seg uglamorøst. De har samleie på fly, de spyr ned gater og pisser overalt. Og slåss. Da det var fotball-EM for 2 år siden var jeg i Nice og det var masse harry engelskmenn der som kastet bord og stoler bortover Place de Massena, sånn at champagneglasset mitt ble knust. Totalt uglamorøs oppførsel. Og franskmenn HATER engelskmenn pga oppførselen deres. De er generelt ikke godt likt noe sted, hverken i USA, Europa eller andre land. Eneste stedet jeg har sett at de har vært fornuftige var i Costa Rica, men der er det dyrt å dra/oppholde seg så var nok bare rike engelskmenn der. 

I Krakow beegynner de også å utmerke seg med oppførselen sin. Totalt apekatter er de. Og jeg har masse engelske venner som IKKE er sånn, men som likevel blir behandla som dritt på ferie pga disse apekattene som ikke kan oppføre seg. 

Anonymkode: aecc9...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja! Men apropos det så har det vært flere klasseløse nordmenn som ble arrestert på Kos denne uka, for slåssing og bråk.. Så nordmenn er ikke perf de heller. Generelt så sitter bare engelskmenn på pub og hoier og oppfører seg uglamorøst. De har samleie på fly, de spyr ned gater og pisser overalt. Og slåss. Da det var fotball-EM for 2 år siden var jeg i Nice og det var masse harry engelskmenn der som kastet bord og stoler bortover Place de Massena, sånn at champagneglasset mitt ble knust. Totalt uglamorøs oppførsel. Og franskmenn HATER engelskmenn pga oppførselen deres. De er generelt ikke godt likt noe sted, hverken i USA, Europa eller andre land. Eneste stedet jeg har sett at de har vært fornuftige var i Costa Rica, men der er det dyrt å dra/oppholde seg så var nok bare rike engelskmenn der. 

I Krakow beegynner de også å utmerke seg med oppførselen sin. Totalt apekatter er de. Og jeg har masse engelske venner som IKKE er sånn, men som likevel blir behandla som dritt på ferie pga disse apekattene som ikke kan oppføre seg. 

Anonymkode: aecc9...af2

Du har noen pussige ordvalg her. Klasseløse mennesker.....uglamorøs oppførsel.....perf....harry engelskmenn...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2018 den 8.22, Klossmajor skrev:

Du har noen pussige ordvalg her. Klasseløse mennesker.....uglamorøs oppførsel.....perf....harry engelskmenn...

Hva er det du ikke forstår..? 

Anonymkode: aecc9...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du ikke forstår..? 

Anonymkode: aecc9...af2

Klasseløs brukes vanligvis ikke i sammenhengen du ser ut til å bruke ordet. Klasseløs handler om samfunn uten klasseinndeling. Det å ikke tilhøre en klasse er jo ikke nødvendigvis negativt. Det kan tolkes som å slippe å forholde seg til klasseinndeling.

Uglamorøs er ikke nødvendigvis et negativt ladet ord. Det er et synonym til jordnær, altså noe upretensiøst, nøktern og realistisk.

Å kalle engelskmenn harry er litt smør på flesk. Harry og doris er ord overklassen i Oslo innførte om arbeiderklassen, som rettet oppmerksomheten mer mot Storbritannia, mens overklassen så mer mot kontinentet for innflytelse. Trenden blant arbeiderklassen i å ta i bruk engelskklingende navn var nettopp opphavet til harry og doris i det norske språket. Harry er dermed et begrep overklassen ga det vulgære arbeiderklassen hadde hentet av innflytelse fra nettopp engelskmenn.

Endret av Klossmajor
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

England er da det landet i Europa som er mest rigide på klassesystemet. De tullingene du ser i syden har en tendens til å komme fra 1-2 forskjellige klasser (de laveste). 

For bare 40 år siden viste "alle" sin plass i England, slik som folk enda gjør i India. Dvs. at var du født i arbeiderklasse, så ble du fort satt på plass om du ville prøve å gli inn i overklassen. 

Klasseskillet finnes fortsatt, men er ikke like synlig. Siden 80-tallet har også klasseskillet blitt mer styrt av penger, enn arv / familietre. 

Anonymkode: 1c9ed...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes jevnt over at nordmenn er umulige å ta på. 

Det er liksom ingen hjemme der. 

Bare vassen graut. 

Vi burde heller se på oss selv. 

Anonymkode: 2be1b...813

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2018 den 13.24, Klossmajor skrev:

Klasseløs brukes vanligvis ikke i sammenhengen du ser ut til å bruke ordet. Klasseløs handler om samfunn uten klasseinndeling. Det å ikke tilhøre en klasse er jo ikke nødvendigvis negativt. Det kan tolkes som å slippe å forholde seg til klasseinndeling.

Uglamorøs er ikke nødvendigvis et negativt ladet ord. Det er et synonym til jordnær, altså noe upretensiøst, nøktern og realistisk.

Å kalle engelskmenn harry er litt smør på flesk. Harry og doris er ord overklassen i Oslo innførte om arbeiderklassen, som rettet oppmerksomheten mer mot Storbritannia, mens overklassen så mer mot kontinentet for innflytelse. Trenden blant arbeiderklassen i å ta i bruk engelskklingende navn var nettopp opphavet til harry og doris i det norske språket. Harry er dermed et begrep overklassen ga det vulgære arbeiderklassen hadde hentet av innflytelse fra nettopp engelskmenn.

Samma det vel! Nå pirker du fælt. 

Anonymkode: aecc9...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes jevnt over at nordmenn er umulige å ta på. 

Det er liksom ingen hjemme der. 

Bare vassen graut. 

Vi burde heller se på oss selv. 

Anonymkode: 2be1b...813

Hva mener du? Engelskmenn er verre jo, de mangler klasse og glamour. Dessuten er de voldelige og slår ofte i fylla. Og bruker C-ordet konstant, det er fryktelig vulgært syns jeg. 

Anonymkode: aecc9...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1.8.2018 den 13.24, Klossmajor skrev:

Klasseløs brukes vanligvis ikke i sammenhengen du ser ut til å bruke ordet. Klasseløs handler om samfunn uten klasseinndeling. Det å ikke tilhøre en klasse er jo ikke nødvendigvis negativt. Det kan tolkes som å slippe å forholde seg til klasseinndeling.

Uglamorøs er ikke nødvendigvis et negativt ladet ord. Det er et synonym til jordnær, altså noe upretensiøst, nøktern og realistisk.

Å kalle engelskmenn harry er litt smør på flesk. Harry og doris er ord overklassen i Oslo innførte om arbeiderklassen, som rettet oppmerksomheten mer mot Storbritannia, mens overklassen så mer mot kontinentet for innflytelse. Trenden blant arbeiderklassen i å ta i bruk engelskklingende navn var nettopp opphavet til harry og doris i det norske språket. Harry er dermed et begrep overklassen ga det vulgære arbeiderklassen hadde hentet av innflytelse fra nettopp engelskmenn.

På ingen måte. Harry Og Doris ble nedsettende betegnelser på grunn av østkantens/arbeiderklassens glorifisering og nesegruse beundring for USA, ikke Storbritannia.

Anonymkode: daad9...56b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i England, og når det kommer til klasse så er det ikke så stor forskjell som du skal ha det til. Har aldri skjemtes like mye som de gangene jeg har vært ute på restaurant her, og det har kommet inn nordmenn i fotballdrakter og drukket seg drita klokken fire-fem om dagen fordi de skal på kamp senere. De er så høylytte at vi andre på restauranten nesten ikke kan ha en samtale, og de oppfører seg helt bedritent mot servitørene. Hvor du ser denne "klassen" og "glamouren" i oss nordmenn på ferie skjønner jeg ikke helt, for den er omtrent like ikke-eksisterende som hos engelskmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jevnt over nordmenn er verre. Vi kan ikke engang skylde på hooligan-kulturen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

På ingen måte. Harry Og Doris ble nedsettende betegnelser på grunn av østkantens/arbeiderklassens glorifisering og nesegruse beundring for USA, ikke Storbritannia.

Anonymkode: daad9...56b

Ifølge Wikipedia stammer uttrykket Harry allerede fra tidlig 1900-tall. Doris kan nok stemme at ble lagt til som følge av Harry James og Doris Day.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...