Gå til innhold

Bondekona får endelig flere til gards!


bondekone

Anbefalte innlegg

10 timer siden, bondekone skrev:

Halveis på fragmimsprøytene, og har ikke mer plass til å stikke på magen nesten🙈 full av blåmerker og kjempeøm! Klarer ikke å ha stramme bukser på, siden det klemmer rett på stikkene. Ser jo ikke ut😂🙈 gleder meg til å bli ferdig med sprøyter! 

Føler med deg meg fragminsprøytene! Har ikke fått så ille blåmerker denne gang som sist jeg tok de, men ble dårlig plass på magen da, låret var ikke fristende å sette sprøyter i 🙈 Hold ut! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, prøverpåny skrev:

Føler med deg meg fragminsprøytene! Har ikke fått så ille blåmerker denne gang som sist jeg tok de, men ble dårlig plass på magen da, låret var ikke fristende å sette sprøyter i 🙈 Hold ut! 

Nei, av en eller annen grunn kvier jeg meg velsig for å sette i låret🙈 forhåpentligvis er jeg helt ferdig med sprøyter etter disse dagene da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bondekone skrev:

Ja, men det høres virkelig bare ille ut🙈 men spørs om det må til ettervært, men har enda litt mer plass😉 

Du får plassere så godt du kan 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

cd 15 og fortsatt ingen tegn til eggløsning🙄 ikke at vi tenker vi får det til selv, men vil vite at kroppen er i rute igjen... meldt inn forventet mens rundt neste helg, og er redd om det blir veldig forsinket, at påska kan komme opp i det hele. De forventer innsett uka før påske nå. 

Dere som har gått på progynova, hvilken dag hadde dere innsett på? 

Har ellers hørt på «barn ønskes» podcasten, veldig fint å høre, er så mange like tanker og følelser. Andre med tips til podcaster? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt ruvarpodden❤️ Den er svensk men kjempefin🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjokoladepiken skrev:

Jeg liker veldig godt ruvarpodden❤️ Den er svensk men kjempefin🥰

Takk, helt perfekt🙏 er så digg å ha på øret når jeg steller ute❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag var siste dag på fragmin💃💃 så deilig å være ferdig med sprøyter, Iallefall for En stund! 😁 

Fortsatt ingen tegn til eggløsning🙄 er cd 16 i dag, og aldri hatt eggløsning senere enn cd 14. Har kjent litt stikk i eggstokkene i dag, så krysser fingrene for tempstigning i morgen. 

Fikk brev med informasjon rundt fryseforsøk i dag. Dvs, velsig begrenset info, men i det minste resept på medisiner og hvilke dager de skal tas. Skulle ønske de kom med mer generell info (som hvorfor medisinene tas og på hvilken dag de forventer innsett osv.) Da hadde man sluppet så mye unødig googling! Slår man medisinen opp i felleskatalogen får man jo ikke noe info om hvorfor den skal tas i vårt tilfelle...  

Lite hjertesukk. Er jevnt over fornøyd med oppfølgingen, men syns det er frustrerende å hele tiden føle jeg må google og søke info om ting og tang. Jeg gjør det jo mye i forkant, og sånn sett greit, men den stakkars mannen min skjønner jo ingenting i forhold🙈 og så reagerer jeg og litt på at på de tre gangene vi har hatt «skikkelig» kontakt med de (forsamtale, egguttak og nå informasjon pr. Post) er det tre ulike leger som har gjort det. Kunne godt tenkt meg at det var en person som hadde vår case jeg, er liksom det jeg er vandt til fra helsetjenester generelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da gikk tempen opp, så satser på at EL var i går, på cd 18. Litt senere enn vanlig, men godt å vite at kroppen er på plass. Merker eggstokkene er ømme (samme smerten som rundt uttak, bare ikke like ille). 

Så da er det bare å vente på mens og oppstart av progynova!🙈 føles så uendelig lenge til det blir innsett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, bondekone skrev:

Da gikk tempen opp, så satser på at EL var i går, på cd 18. Litt senere enn vanlig, men godt å vite at kroppen er på plass. Merker eggstokkene er ømme (samme smerten som rundt uttak, bare ikke like ille). 

Så da er det bare å vente på mens og oppstart av progynova!🙈 føles så uendelig lenge til det blir innsett!

Mye venting.... 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Mye venting.... 🙈

Fryktelig mye venting!🙄🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, bondekone skrev:

Fryktelig mye venting!🙄🙈

Blir ikke mindre venting når man blir gravid 🙈 men det er på en måte litt mer positiv venting da 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Blir ikke mindre venting når man blir gravid 🙈 men det er på en måte litt mer positiv venting da 😊 

Ja, det er liksom litt mer å holde fast på da. Det er liksom umulig å si hvor lenge jeg må vente nå, ved en graviditet har man i det minste et vist tidsrom man venter i😉 men mye venting og stor tolmodighetsprøve er det uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, bondekone skrev:

Ja, det er liksom litt mer å holde fast på da. Det er liksom umulig å si hvor lenge jeg må vente nå, ved en graviditet har man i det minste et vist tidsrom man venter i😉 men mye venting og stor tolmodighetsprøve er det uansett!

Ja, det er helt sant! Håper denne ventingen ikke blir så veldig mye lengre nå ❤ dere har da ventet lenge nok!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, bondekone skrev:

Da gikk tempen opp, så satser på at EL var i går, på cd 18. Litt senere enn vanlig, men godt å vite at kroppen er på plass. Merker eggstokkene er ømme (samme smerten som rundt uttak, bare ikke like ille). 

Så da er det bare å vente på mens og oppstart av progynova!🙈 føles så uendelig lenge til det blir innsett!

De kjører litt annerledes hos meg enn deg høres det ut som 🤔 Først vanlig mensen om en ukes tid her, så skulle de fremkalle en ny blødning med primolut og på den skulle jeg begynne på østrogen. Jeg skulle ikke ha eggløsning på syklus «nr 2», men de skulle lure kroppen til å tro at det hadde vært en eggløsning... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om vi starter ganske likt, jeg skal ha innsett nr 5 i uke 13ish. Har hatt en del fryseforsøk og i utgangspunktet så nullstiller de hormonene dine sånn at du er helt på bar bakke, medisinene styrer hele syklusen. Vanlig prosedyre er kontroll på dag 10-12 etter du har startet østrogen, hvis slimhinnen ser bra ut så starter du på progesteron da og så blir innsett like mange dager etter som egget er gammelt. Så alt fra dag 12 til dag 18. De tiner egget samme morgen som innsett og ringer hvis det ikke er noe som overlever. Så fortsetter du på medisiner til testdato og forhåpentligvis til uke 10-12 hvis du får positiv test, siden kroppen ikke klarer å lage egne hormoner selv. Det er egentlig veldig «behagelig» med fryseforsøk, selv om det er litt dårligere statistikk. Kroppen er mye roligere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, lillemeg90 skrev:

Ja, det er helt sant! Håper denne ventingen ikke blir så veldig mye lengre nå ❤ dere har da ventet lenge nok!

Ja enig, takk❤

4 timer siden, Patriotpaula skrev:

De kjører litt annerledes hos meg enn deg høres det ut som 🤔 Først vanlig mensen om en ukes tid her, så skulle de fremkalle en ny blødning med primolut og på den skulle jeg begynne på østrogen. Jeg skulle ikke ha eggløsning på syklus «nr 2», men de skulle lure kroppen til å tro at det hadde vært en eggløsning... 

Ah, skjønner☺ jeg fikk mens ei uke etter uttak, så var ganske «kjapt i gang». Egentlig hadde de tenkt jeg kunne ha innsett i denne syklusen, men fikk kontrabeskjed når jeg meldte inn mens. Vet ikke hvorfor det ble slik🙄 

4 timer siden, Wiley skrev:

Ser ut som om vi starter ganske likt, jeg skal ha innsett nr 5 i uke 13ish. Har hatt en del fryseforsøk og i utgangspunktet så nullstiller de hormonene dine sånn at du er helt på bar bakke, medisinene styrer hele syklusen. Vanlig prosedyre er kontroll på dag 10-12 etter du har startet østrogen, hvis slimhinnen ser bra ut så starter du på progesteron da og så blir innsett like mange dager etter som egget er gammelt. Så alt fra dag 12 til dag 18. De tiner egget samme morgen som innsett og ringer hvis det ikke er noe som overlever. Så fortsetter du på medisiner til testdato og forhåpentligvis til uke 10-12 hvis du får positiv test, siden kroppen ikke klarer å lage egne hormoner selv. Det er egentlig veldig «behagelig» med fryseforsøk, selv om det er litt dårligere statistikk. Kroppen er mye roligere. 

Ja, planen er UL dag 12 her, og innsett i uke 15 ca. Her er det blasto som skal settes inn, ligger totalt 6 på frys☺ spennende for deg med neste innsett da, krysder virkelig fingrene for deg! 

Men, om egget ikke overlever tiningen, kan de tine opp neste egg? Slik at ikke ting blir avlyst, så fremt vi faktisk har flere egg på frys? 

Endret av bondekone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, Wiley skrev:

Ser ut som om vi starter ganske likt, jeg skal ha innsett nr 5 i uke 13ish. Har hatt en del fryseforsøk og i utgangspunktet så nullstiller de hormonene dine sånn at du er helt på bar bakke, medisinene styrer hele syklusen. Vanlig prosedyre er kontroll på dag 10-12 etter du har startet østrogen, hvis slimhinnen ser bra ut så starter du på progesteron da og så blir innsett like mange dager etter som egget er gammelt. Så alt fra dag 12 til dag 18. De tiner egget samme morgen som innsett og ringer hvis det ikke er noe som overlever. Så fortsetter du på medisiner til testdato og forhåpentligvis til uke 10-12 hvis du får positiv test, siden kroppen ikke klarer å lage egne hormoner selv. Det er egentlig veldig «behagelig» med fryseforsøk, selv om det er litt dårligere statistikk. Kroppen er mye roligere. 

Ååh, det er nesten så jeg håper at det siste egget vårt ikke utvikler seg videre... 10-12 uker med lutinus - DET kommer til å gi meg redusert livskvalitet den perioden. Jeg hatet de to dagene + en kveld med det forferdelige griseriet... 😥😔

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, bondekone said:

Men, om egget ikke overlever tiningen, kan de tine opp neste egg? Slik at ikke ting blir avlyst, så fremt vi faktisk har flere egg på frys? 

Nei, det har jeg aldri hørt at de har gjort, det er nok et timing spørsmål. Men de aller fleste egg overlever tining, spesielt hvis du har blastocyst. De er relativt tøffe. Og så fryser de jo gjerne ned i strå, dvs to sammen. Da er det jo enda bedre sjangser for innsett. 

 

1 hour ago, Patriotpaula said:

Ååh, det er nesten så jeg håper at det siste egget vårt ikke utvikler seg videre... 10-12 uker med lutinus - DET kommer til å gi meg redusert livskvalitet den perioden. Jeg hatet de to dagene + en kveld med det forferdelige griseriet... 😥😔

Ja det er noe skikkelig dritt, men man får bare tenke at det er bedre å holde på i 12 uker enn bare 2, sånn egentlig. Har en venninne som nettopp ble gravid og skal holde på med stikkpiller pluss blodfortynnende sprøyter frem til uke 35.😳

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.3.2019 den 14.51, Wiley skrev:

Nei, det har jeg aldri hørt at de har gjort, det er nok et timing spørsmål. Men de aller fleste egg overlever tining, spesielt hvis du har blastocyst. De er relativt tøffe. Og så fryser de jo gjerne ned i strå, dvs to sammen. Da er det jo enda bedre sjangser for innsett. 

 

.😳

Godt å høre😉 er så spent på om de overlever tining. Vet heller ingenting om de er fryst ned parvis eller noe, så er veldig spent! Takk for svar! (Og ja, det er blasto, ser jeg skreiv embryo tidligere, når jeg selvsagt mente blasto)☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, tempen har sunket igjen, og vært lav to dager på rad🙄 så var nok ingen eggløsning. Så utolmodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...