Gå til innhold

Bondekona får endelig flere til gards!

bondekone

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Så kjedelig 😩 jeg krysser fingrene til det motsatte er bevist 😊

Takk for det. Veksler veldig mellom å tenke at det er sykluskluss, og derfra er det kort vei til frustrasjon, håpløshet, og tanker om at det aldri går. Og tenke at jeg faktisk er gravid, det bare tar tid å slå ut. Men jeg tror mindre og mindre det siste.

Jeg har ingen smerter i livmor,ingen ømme pupper, egentlig kjenner jeg ingenting. (Føles ut som om jeg er mellom mens og EL liksom). Blir å følge med på temp, så får vi se, eventuelt en test til om et par dager om temp tilsier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, bondekone skrev:

Takk for det. Veksler veldig mellom å tenke at det er sykluskluss, og derfra er det kort vei til frustrasjon, håpløshet, og tanker om at det aldri går. Og tenke at jeg faktisk er gravid, det bare tar tid å slå ut. Men jeg tror mindre og mindre det siste.

Jeg har ingen smerter i livmor,ingen ømme pupper, egentlig kjenner jeg ingenting. (Føles ut som om jeg er mellom mens og EL liksom). Blir å følge med på temp, så får vi se, eventuelt en test til om et par dager om temp tilsier det.

Høres fornuftig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Atziri skrev:

Føler med deg! Håper du får et svar snart uansett, så du slipper å vente mer.

Ja,nå vil jeg bare ha mensen jeg. Forferdelig kjipt å bare gå å vente.

Tenker jeg tar test i morgen igjen,da er jeg 16 dpo. Er den negativ tenker jeg det er utelukket med graviditet, og da er det bare å vente. Har ingenting skjedd innen fredag får jeg ringe gynekolog igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Atziri skrev:

Spent på status i dag jeg 🙈

så koselig 😀 

Du, jeg har rett og slett ikke testet i dag heller. Tempen sank ytterligere (til 36,6), så kan ikke tenke det er noe da. Skjønner veldig lite av det her. Kjenner jeg ikke er så gira på en ny runde med letrozol når ting blir så forskyvet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, bondekone skrev:

så koselig 😀 

Du, jeg har rett og slett ikke testet i dag heller. Tempen sank ytterligere (til 36,6), så kan ikke tenke det er noe da. Skjønner veldig lite av det her. Kjenner jeg ikke er så gira på en ny runde med letrozol når ting blir så forskyvet... 

Ja det var jo veldig kjipt at det klusset ting til slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag valgte jeg å fortelle lederen min om hvor i prosessen vi er, og det var utrolig deilig. For all del, tror ikke noe har gått utover jobben, men kjenner jo at periodevis er jeg mer påvirket enn andre, samt at jeg er jo litt turer til gynekolog mtp oppfølging. Og da er det så mye bedre at hun er klar over det, og dermed har mer forståelse for om ting er kjipt en gang. Og hun var kjempeforståelsesfull! Utrolig deilig. 

Ellers er det ingenting nytt. Tempen gikk som sagt enda mer ned, og jeg går egentlig bare å håper på blod. Når mens kommer tar jeg en tlf til gyn å hører om det er lurt å fortsette i det hele tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, bondekone skrev:

så koselig 😀 

Skjønner deg så veldig godt mtp Letrozol. Mine sykluser har vært på hhv 32 og 40 dager med Letrozol. Så var innom tanken å droppe den selv etter andre runde (hvor EL kom på dag 27). Gynekologen mente allikevel at jeg hadde best sjanser med Letrozol en runde til (og dobbel dose nå som du vet). Men uansett hva eksperten sier, så kjenner jeg selv at jeg er skeptisk. Hvis denne syklusen blir like lang (og om jeg ikke blir gravid selvfølgelig) , så tror jeg kanskje jeg dropper Letrozol... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg virker det litt som at alle som strever med å bli gravide blir satt på Letrozol, selv om det sikkert er mange forskjellige årsaker til infertiliteten... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, lillemeg90 skrev:

Godt at lederen vet det ja! Om det er noe så kan hun ta hensyn :)

Ja, er noe med det, da er hun klar over hva som står på😊

7 timer siden, tutta23 skrev:

På meg virker det litt som at alle som strever med å bli gravide blir satt på Letrozol, selv om det sikkert er mange forskjellige årsaker til infertiliteten... 

Ja, enig der. Har vært veldig optimistisk, ift letrozol, men nå vet jeg ikke helt....

Nå økte tempen igjen noe, (36,75), så tenkte jeg måtte teste bare for å være sikker. Og den var blenda, så da er det helt garantert ikke graviditet...

Da, må jeg bare vente. Jeeez, så irriterende denne syklusen ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Atziri skrev:

Finnes det alternativ til letrozol eller har de helt sluttet med f.eks. pergotime? 

Aner ikke... trodde de brukte mye letrozol istedet for pergo pga faren for flerlinger. Men her er jo målet faktisk dobbel eggløsning, så det burde jo ikke vært så galt... ringer nok til gynekolog i morgen så får høre da.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Azumarill skrev:

Så godt med en forståelsesfull sjef! Man vinner ofte mye på å være åpen.

Ikke like greit med ikke så forståelsesfull kropp, da...Det verste er jo å gå over tiden når man vet at det ikke er noe der.

Ja, det er veldig essensielt! Og ja, den kroppen er jeg sur på nå. Jeg har jo hatt klokkestabile sykluser til nå, så at det skal klusse seg nå, er frustrerende.... nå er det liksom ikke noe spennende eller noe, det er bare tull🙄

13 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Så himla kjipt når syklusen lurer deg på den måten 😩 

Ja veldig! Alltid hatt så dtabile sykluser, så klusser det seg til nå🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte til gynekolog igjen i dag. Han sier at det er nok letrozol som har klusset det til, så han syntes ikke jeg skulle ta det neste runde. Enig i han der, dette ble bare kjipt. Ellers var det ikke noe annet enn å vente, mens ville komme.

til slutt sier han «ja dere har jo snart samtale på fertilitetsklinikken uansett». Det hadde ikke vi hørt noe om! Så da er vist vi innkalt til første samtale allerede 2 uka i desember! Shit, dette gikk fort. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Det var jo gode nyheter da  😃

Ja absolutt, hadde ikke forventet å komme inn før jul :) Veldig spent på den timen der.

---------------------------

Er det noen av dere andre som leser her som kan si litt hva den første timen består i? Ser han må avlegge ny prøve, men er det ny gynekologisk undersøkelse av meg og? Eller holder utredningen vi allerede har gjort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...