Butter Skrevet 10. desember 2018 #321 Del Skrevet 10. desember 2018 26 minutter siden, bondekone skrev: Takk😊 ja, det er utrolig godt. Og faktisk overaskende godt at det ikke var med en gang og. Jeg har liksom hatt en tanke om at vi ikke har prøvd lenge nok, er så unge, finner ikke noe galt e.l, så vi bør få det til selv (selv om vi absolutt har prøvd den krevde tiden). Nå har vi liksom et par mnd til, slik at det blir 16 PP. Og da tenker jeg vi er bikket tiden for «det går sikkert ettervært». Noe med å føle enn virkelig har prøvd før enn få hjelp av felleskassa. Jeg kjenner meg veldig igjen i det. Men synes det er bra at dere ikke drøyde det så lenge som oss. Jeg tenkte hele tiden at «det går sikkert snart», men det gjorde det jo aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 10. desember 2018 Forfatter #322 Del Skrevet 10. desember 2018 42 minutter siden, Butter skrev: Jeg kjenner meg veldig igjen i det. Men synes det er bra at dere ikke drøyde det så lenge som oss. Jeg tenkte hele tiden at «det går sikkert snart», men det gjorde det jo aldri. Hvor lenge endte dere opp med å prøve før dere fikk hjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 11. desember 2018 #323 Del Skrevet 11. desember 2018 11 timer siden, bondekone skrev: Hvor lenge endte dere opp med å prøve før dere fikk hjelp? Vi forsøkte i litt over ett år (sluttet på pilla Jan 13) før jeg i det hele tatt tok kontakt. Hadde veldig uregelmessig mens og hadde lest at det var vanlig at det tok litt tid før den stabilisere seg etter pilleslutt, så gikk liksom bare å ventet på det. I tillegg var jeg litt sånn på det tidspunktet at jeg tok det som det kom. Så kom jeg til gynekolog i 2014 og fikk beskjed om å legge på meg et par kilo. Det hjalp ikke. Så gikk det et år på den måten. Deretter var det så mye annet som skjedde at jeg tenkte «blir jeg gravid så blir jeg gravid», men ønsket ikke enda å sette igang med tiltak. Først dommeren 2016 forsøkte jeg på pergo. Fikk eggløsning og stabil syklus, men med litt kort lutealfase. Ble gravid på siste pp med pergo, men mistet i MA. Forsøkte deretter et halvt år med letrozol uten at det hjalp før vi sommer 2017 ble henvist til prøverør med oppstart januar 2018. selvom jeg ikke hadde så hastverk i 2013 angrer jeg likevel på at jeg lot det «skure og gå» så lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 11. desember 2018 Forfatter #324 Del Skrevet 11. desember 2018 1 time siden, Butter skrev: Vi forsøkte i litt over ett år (sluttet på pilla Jan 13) før jeg i det hele tatt tok kontakt. Hadde veldig uregelmessig mens og hadde lest at det var vanlig at det tok litt tid før den stabilisere seg etter pilleslutt, så gikk liksom bare å ventet på det. I tillegg var jeg litt sånn på det tidspunktet at jeg tok det som det kom. Så kom jeg til gynekolog i 2014 og fikk beskjed om å legge på meg et par kilo. Det hjalp ikke. Så gikk det et år på den måten. Deretter var det så mye annet som skjedde at jeg tenkte «blir jeg gravid så blir jeg gravid», men ønsket ikke enda å sette igang med tiltak. Først dommeren 2016 forsøkte jeg på pergo. Fikk eggløsning og stabil syklus, men med litt kort lutealfase. Ble gravid på siste pp med pergo, men mistet i MA. Forsøkte deretter et halvt år med letrozol uten at det hjalp før vi sommer 2017 ble henvist til prøverør med oppstart januar 2018. selvom jeg ikke hadde så hastverk i 2013 angrer jeg likevel på at jeg lot det «skure og gå» så lenge. Skjønner, takk for svar😉 ja, jeg er og glad for vi er tidlig i gang. For vår del passer det veldig godt med barn nå, vi har god jobber, grei økonomi, bor i huset vi vil bli værende i osv. Så er ingenting som står i veien for å stifte familie. Men må si at jeg er overasket over hvor fort og egentlig knirkefritt ting har gått. Begynte å prøve i oktober. Var hos legen for noe annet, men nevnte at vi prøvde å bli gravide og om det var en mulighet for progesteronprøve siden jeg hadde litt kort lutealfase. Det var ingen problem, og fikk da beskjed om å ta kontakt etter sommeren om det ikke hadde skjedd noe. Gjorde det, og da henviste hun rett til gynekolog. Hadde utredning der akkurat et år etter vi begynte, hvor han sier etter utredningen at «ja, så henviser jeg dere videre til fert.senteret», stakkars mannen skjønte jo ikke at det var snakk om IVF før jeg forklarte det senere😅 det var altså aldri noe snakk om at dere er så unge, ikke prøvd lenge nok, prøv dette ei stund før IVF, e.l. vi fikk strengt tatt aldri spørsmpl om IVF var aktuelt før samtalen i går😬 (så hadde jo vi snakket mye om det, og blitt enige da) men er veldig fornøyd med den oppfølgingen, og hvor seriøst vi har blitt tatt til nå iallefall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 11. desember 2018 Forfatter #325 Del Skrevet 11. desember 2018 10 dpo og faktisk ingen antydning til spotting! Men så tenker jeg at kanskje letrozol enda henger igjen i kroppen, og dermed fortsetter å forlenge lutealfasen? Ikke veit jeg, men jeg stoler ikke like mye på kroppen nå gitt. Vil ikke teste før torsdag/fredag uansett om ikke mens dukker opp, er alt for lei av negative tester😕 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutta23 Skrevet 11. desember 2018 #326 Del Skrevet 11. desember 2018 I følge min gynekolog går letrozol raskt ut av kroppen. Derfor skal det ikke påvirke en eventuell graviditet når man tar det på dag 3-7 i syklus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 11. desember 2018 #327 Del Skrevet 11. desember 2018 I følge felleskatalogen er halveringstiden 2-4 dager. Så innen 8 dager bør det være ute av kroppen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 11. desember 2018 Forfatter #328 Del Skrevet 11. desember 2018 33 minutter siden, tutta23 skrev: I følge min gynekolog går letrozol raskt ut av kroppen. Derfor skal det ikke påvirke en eventuell graviditet når man tar det på dag 3-7 i syklus. Akkurat nå, lillemeg90 skrev: I følge felleskatalogen er halveringstiden 2-4 dager. Så innen 8 dager bør det være ute av kroppen Ja, men likevel tenker jeg det påvirker hormonnivåene, og eventuelt min egne produksjon? Mtp at lutealfasen ble forlenget, på tross av at letrozol burde være ute av kroppen til da? Var vist flere som opplevde forlenget lutealfase av letrozol så jeg i en gruppe på facebook. Får se iallefall, er forøvrig helt velkomment med en lengre lutealfase uten spotting🙏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 11. desember 2018 #329 Del Skrevet 11. desember 2018 29 minutter siden, bondekone skrev: Ja, men likevel tenker jeg det påvirker hormonnivåene, og eventuelt min egne produksjon? Mtp at lutealfasen ble forlenget, på tross av at letrozol burde være ute av kroppen til da? Var vist flere som opplevde forlenget lutealfase av letrozol så jeg i en gruppe på facebook. Får se iallefall, er forøvrig helt velkomment med en lengre lutealfase uten spotting🙏 Det kan jo godt være. Jeg har ingen erfaring 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atziri Skrevet 12. desember 2018 #330 Del Skrevet 12. desember 2018 Temper du denne syklusen? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 12. desember 2018 Forfatter #331 Del Skrevet 12. desember 2018 11 minutter siden, Atziri skrev: Temper du denne syklusen? 😊 Ja. Tempen gikk en del ned i dag, men ellers har den holdt seg jevn😊 11 dpo og Fortsatt ingen antydning til spotting, men som sagt tempdipp i dag, så mens er sikkert rett rundt hjørnet🙄 hatt litt mensmurringer, men ikke det helt store. Så ja... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 12. desember 2018 Forfatter #332 Del Skrevet 12. desember 2018 Og nå begynte spottingen så da var det ingen tvil🙄 PP 15 da, gitt. Med EL på julaften, hos svigers😬😂 joda, så🙈 Håper egentlig bare februar kommer fort nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 12. desember 2018 #333 Del Skrevet 12. desember 2018 42 minutter siden, bondekone skrev: Og nå begynte spottingen så da var det ingen tvil🙄 PP 15 da, gitt. Med EL på julaften, hos svigers😬😂 joda, så🙈 Håper egentlig bare februar kommer fort nå. Det var jo typisk at dere skal overnatte hos svigers da 🙄 dere får legge inn aksjer på forhånd 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tutta23 Skrevet 12. desember 2018 #334 Del Skrevet 12. desember 2018 Så bra at du hadde et godt første møte med fertilitetsklinikken! Og at dere snart får hjelp! Februar er jo snart det 🤩 Unner dere virkelig å lykkes snart.... Og så EL på besøk hos svigers da gitt 😜😂 er det ikke typisk?! Jeg forventer også EL i dagene rundt julaften, og vi skal ha overnattingsbesøk av mine foreldre, og min bror og svigerinne med 2 barn 😂 kunne ikke blitt bedre 😝 broren min og svigerinne skal sove i naborommet,... Men shit også, ingenting skal stoppe oss denne måneden 🤪🤫 Så kjedelig at du spotter... Men hokd motet oppe!!snart er det deres tur ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 13. desember 2018 Forfatter #335 Del Skrevet 13. desember 2018 7 timer siden, lillemeg90 skrev: Det var jo typisk at dere skal overnatte hos svigers da 🙄 dere får legge inn aksjer på forhånd 😁 Blir definitivt det😉 7 timer siden, tutta23 skrev: Så bra at du hadde et godt første møte med fertilitetsklinikken! Og at dere snart får hjelp! Februar er jo snart det 🤩 Unner dere virkelig å lykkes snart.... Og så EL på besøk hos svigers da gitt 😜😂 er det ikke typisk?! Jeg forventer også EL i dagene rundt julaften, og vi skal ha overnattingsbesøk av mine foreldre, og min bror og svigerinne med 2 barn 😂 kunne ikke blitt bedre 😝 broren min og svigerinne skal sove i naborommet,... Men shit også, ingenting skal stoppe oss denne måneden 🤪🤫 Så kjedelig at du spotter... Men hokd motet oppe!!snart er det deres tur ❤️ Ja februar er absolutt snart, og selv om jeg gruer meg til alt det medfører (med sprøyter og kontroller) gleder jeg meg til å starte. Da er vi liksom i gang! Men sprøtt å tenke på at vi er der, liksom. Jeg misunner så sterkt alle de som blir gravide lett på egenhånd❤ Haha, får bare tenke at vist de vet grunnen blir de vel bare glade😂 får satse på at vi får et av rommene som er alene i etasjen😂 Får håpe det ja❤ gleder meg velsig til den dagen det er vår tur❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sequel Skrevet 13. desember 2018 #336 Del Skrevet 13. desember 2018 Synd at det går mot ny runde, fortsatt litt håp da så lenge mensen ikke er kommet Jeg får EL rundt nyttår og da er vi også hos svigers 😄 Typisk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 13. desember 2018 Forfatter #337 Del Skrevet 13. desember 2018 8 timer siden, Sequel skrev: Synd at det går mot ny runde, fortsatt litt håp da så lenge mensen ikke er kommet Jeg får EL rundt nyttår og da er vi også hos svigers 😄 Typisk! Tempen er fortsatt lav, så er nok ingen håp igjen, gitt. Regner med mens kommer for fullt i løpet av kvelden eller i morgen. Haha, huff altså, men som jeg skreiv over, får tenke over at de antakelig er glad for et eventuelt resultat av det😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 17. desember 2018 Forfatter #338 Del Skrevet 17. desember 2018 cd 4 Mens kom som forventet, og er nå på cd 4, og ferdig med mens. EL blir julaften-2. Juledag ca, så skikkelog bra timet med familieselskap hele veien😂 alt for målet! Dette blir nest siste PP før IVF, rart å tenke på! Prøver å ikke tenke for mye på det, er stadig mer sårt å bli påmint at vi ikke blir gravide... sliter mer og mer med å treffe små barn og gravide. Spesielt når det blir mye snakk om småbarnsperiode osv. Sist vi hadde noen venniner på besøk ble det stadig spørsmål og snakk om «at vi snart må komme etter», og jeg orket bare ikke å fortelle hva som var situasjonen...😕 skikkelig sårt kjente jeg, heldigvis var ene vennina som vet om det flink til å spore over på andre tema, så det ikke ble for ille... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillemeg90 Skrevet 17. desember 2018 #339 Del Skrevet 17. desember 2018 3 timer siden, bondekone skrev: cd 4 Mens kom som forventet, og er nå på cd 4, og ferdig med mens. EL blir julaften-2. Juledag ca, så skikkelog bra timet med familieselskap hele veien😂 alt for målet! Dette blir nest siste PP før IVF, rart å tenke på! Prøver å ikke tenke for mye på det, er stadig mer sårt å bli påmint at vi ikke blir gravide... sliter mer og mer med å treffe små barn og gravide. Spesielt når det blir mye snakk om småbarnsperiode osv. Sist vi hadde noen venniner på besøk ble det stadig spørsmål og snakk om «at vi snart må komme etter», og jeg orket bare ikke å fortelle hva som var situasjonen...😕 skikkelig sårt kjente jeg, heldigvis var ene vennina som vet om det flink til å spore over på andre tema, så det ikke ble for ille... Det er sårt med slike kommentarer ja.. ❤ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bondekone Skrevet 26. desember 2018 Forfatter #340 Del Skrevet 26. desember 2018 cd 12 veldig intense eggløsningsmerter i kveld, så vil tro eggløsning er rett rundt hjørnet. Ble dårlig med innsats i juledagene (ikke så kult med naborom til svigers lissom🙄) men har blitt litt utenom. Så egentlig håper jeg at EL blir litt senere enn vanlig, iallefall drøyer til cd 14, så vi rekker litt flere ganger disse dagene.😬 Meeen, det er nå iallefall innafor. 👍 Så, da er det snaaart over i ventetiden😅 har veldig lite forhåpninger til denne PP kjenner jeg. Så begynner jeg å kjenne mer og mer på spenningen mot IVF. Hvordan takler jeg et negativt forsøk f.eks? Hvordan takler jeg medisinene? Er litt redd for at jeg vil gå langt nedi kjelleren ved negativt forsøk. Jeg føler liksom at siden vi ikke feiler noe åpenbart er det enten a) stor sjanse for å lykkes, og det vil funke på første forsøk, eller b)det feiler oss noe uvisst som dermed gjør at vi ikke vil oppnå å få barn. Altså er jeg redd for at om vi ikke lykkes på første forsøk vil jeg automatisk gå til alternativ B... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå