Gå til innhold

Pluss size utgaven; Hva har du kjøpt i det siste av klær/sko/tilbehør?


Wonders

Anbefalte innlegg

En ting jeg irriterer meg over er at så snart man bikker over i plus size avdelinga, så blir plutselig buksebena og genserermene kortere. Hva er det liksom? Og som Wonders sier: når klærne går opp i størrelse blir de større i omkrets men ikke i lengde. Lite flatterende med halvveis magetopp når man er høy og kraftig med kort overkropp og lange ben.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker bare kjoler, fordi jeg har for stor rumpe. Så finner ingen busker som sitter fint på. Må sikkert ha str. 48 i bukse, for å få plass til rumpa mi, problemet er at da er det nesten plass til en hel person til bak. Og det ser jo virkelig ikke pent ut. Jeg liker best kjoler som går inn i livet, og så ut. Da jeg er slankest rundt livet.

Her er noen av mine siste kjøp, de er alle i str. 44. Og alle er i bomull.

 

DP521C1GJ-T11@10.jpeg.jpg

DP521C1KN-G11@9.jpeg.jpg

DP521C1KR-B11@8.jpeg.jpg

DP521C1KR-K11@4.jpeg.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
3 minutter siden, Ardwinna skrev:

Og som Wonders sier: når klærne går opp i størrelse blir de større i omkrets men ikke i lengde.

Det gjelder størrelser for menn også. Ikke kult med en pique-trøye eller lignende som egentlig er stor nok ellers men ikke lang nok til å dekke magen som titter ut nederst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, padawan skrev:

Det gjelder størrelser for menn også. Ikke kult med en pique-trøye eller lignende som egentlig er stor nok ellers men ikke lang nok til å dekke magen som titter ut nederst. 

Så sant. Det er så irriterende. Hvor handler menn om xl ikke er stort nok? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, momo skrev:

Jeg bruker bare kjoler, fordi jeg har for stor rumpe. Så finner ingen busker som sitter fint på. Må sikkert ha str. 48 i bukse, for å få plass til rumpa mi, problemet er at da er det nesten plass til en hel person til bak. Og det ser jo virkelig ikke pent ut. Jeg liker best kjoler som går inn i livet, og så ut. Da jeg er slankest rundt livet.

Her er noen av mine siste kjøp, de er alle i str. 44. Og alle er i bomull.

 

DP521C1GJ-T11@10.jpeg.jpg

DP521C1KN-G11@9.jpeg.jpg

DP521C1KR-B11@8.jpeg.jpg

DP521C1KR-K11@4.jpeg.jpg

Nydelig snitt på de to siste! Hvor er de fra? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
32 minutter siden, momo said:

Kjempefine! 😍

 

Jeg sliter skikkelig med å finne penbukser/dressbukser som passer, og som ikke koster skjorta (mer enn 1000,-). Føler plussize-buksene ofte blir så flagrete i beina. Har funnet noe som er OK på KappAhl, men kvaliteten er elendig. 

Så hvis noen har tips, del gjerne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Sisti skrev:

Kjempefine! 😍

 

Jeg sliter skikkelig med å finne penbukser/dressbukser som passer, og som ikke koster skjorta (mer enn 1000,-). Føler plussize-buksene ofte blir så flagrete i beina. Har funnet noe som er OK på KappAhl, men kvaliteten er elendig. 

Så hvis noen har tips, del gjerne! 

Asos har noen dressbukse- lignende bukser med mer slim fit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ardwinna skrev:

En ting jeg irriterer meg over er at så snart man bikker over i plus size avdelinga, så blir plutselig buksebena og genserermene kortere. Hva er det liksom? Og som Wonders sier: når klærne går opp i størrelse blir de større i omkrets men ikke i lengde. Lite flatterende med halvveis magetopp når man er høy og kraftig med kort overkropp og lange ben.

For meg er det helt motsatt. Jeg er 165 cm høy, bruker klesstørrelse 44-48, og irriterer meg over at buksebeina nesten alltid blir for lange. Man er ikke nødvendigvis lengre i beina om man bruker 44 eller større.

Jeg handler mest hos Indiska, Gundrun Sjöden, Days Like this eller Zizzi. Handler også en del brukt, enten via Finn, bruktbutikker eller loppemarked.

Et av mine siste kjøp var denne gule kjolen kjøpt på salg hos Zizzi:

44ccdb5cec4455f1ebae7fb9bc8035ec.jpg.b7ab2066054fc38f04e1c90fc3111a04.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

38 minutter siden, Perelandra skrev:

For meg er det helt motsatt. Jeg er 165 cm høy, bruker klesstørrelse 44-48, og irriterer meg over at buksebeina nesten alltid blir for lange. Man er ikke nødvendigvis lengre i beina om man bruker 44 eller større.

 

Ja jeg skjønner jo at ikke alle over str 44 er høye, det var ikke sånn ment. Jeg synes bare det er mer variasjon i bukselengde i vanlige størrelser enn i plus size på butikkene, noe som jo mest sannsynlig innebærer at de som trenger kortere bukser også vil slite med å finne passende lengde i plus size. Unntaket er Zizzi som ofte opererer med tre forskjellige benlengder på flere av buksene sine. Det likte jeg i den tida jeg jobbet der.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation
1 time siden, Ardwinna skrev:

Ja jeg skjønner jo at ikke alle over str 44 er høye, det var ikke sånn ment. Jeg synes bare det er mer variasjon i bukselengde i vanlige størrelser enn i plus size på butikkene, noe som jo mest sannsynlig innebærer at de som trenger kortere bukser også vil slite med å finne passende lengde i plus size. Unntaket er Zizzi som ofte opererer med tre forskjellige benlengder på flere av buksene sine. Det likte jeg i den tida jeg jobbet der.

Hvis du kan bruke noen av buksene på Cubus feks, så kommer de i flere lengder på nett. Kjøper ofte mine der bare fordi jeg er for pysete til å bytte ut favorittbuksa mi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reputation
5 timer siden, Wonders skrev:

Ja vet Gabor, Peter Kaiser og Högl sko har flere vidder i leggen. Gode skobutikker fører dette, Lille Grensen Sko ved Stortinget/Grensen i Oslo. Ellers kan jeg tipse om at det kommer mye med strikk i leggen fremover. Strikk hele veien opp, som var mote i ca 2003. 

Bilde klippet 

Takk! Skal sjekke det ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøpte kåpe på Zizzi i dag. Litt form. 

 

https://www.zizzi.no/yttertoey/jakker/trenchcoat-rosa-m40060a

 

Aldri kjent på denne tekstilen før jeg. Minner meg om semsket. En annen kunde i butikken sa den ikke nuppet når jeg spurte, for vi kom i snakk og hun hadde den selv. Jeg savner finishen med innerfor, for dette er veldig billig utseende da det ikke er noe for inni...

 

636456427225675259%20-%202017-11-06_1711

 

Her er hva innerfor kan gjøre med en kåpe

fa1f498415a81f8cc147b273b7bc7d69.jpg

 

 

Endret av Wonders
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Reputation skrev:

Hvis du kan bruke noen av buksene på Cubus feks, så kommer de i flere lengder på nett. Kjøper ofte mine der bare fordi jeg er for pysete til å bytte ut favorittbuksa mi. 

Ja Cubus har faktisk lange bukser, har flere derfra :) Men det er som nevnt i "vanlig" avdeling og ikke plus size. Jeg synes bare det er litt ulogisk at i vanlige størrelser tar de hensyn til forskjellige bukselengder men i plus size går de ofte over til én lengde som skal passe alle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Sisti skrev:

Kjempefine! 😍

 

Jeg sliter skikkelig med å finne penbukser/dressbukser som passer, og som ikke koster skjorta (mer enn 1000,-). Føler plussize-buksene ofte blir så flagrete i beina. Har funnet noe som er OK på KappAhl, men kvaliteten er elendig. 

Så hvis noen har tips, del gjerne! 

Cream har noen fine. Det er nesten bare å prøve på, for det er så stor forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
2 minutter siden, Wonders said:

Cream har noen fine. Det er nesten bare å prøve på, for det er så stor forskjell.

Jeg bor ikke i Oslo... Har vært på jakt i ett år! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...