Gå til innhold

Pluss size utgaven; Hva har du kjøpt i det siste av klær/sko/tilbehør?


Wonders

Anbefalte innlegg

På 9.5.2019 den 20.19, minienthe skrev:

Tester 2 svarte bukser nå. Ikke helt det jeg er ute etter men jeg er desperat

Anna Field Curvy 

Evans (denne har jeg mest håp for)

 


Helvetes strikk i livet på stretchbukser !

Joda, buksene var fine de men jeg blir rett og slett sprø av strikk i livet for det fører stort sett uten unntak til at buksene spretter (de kryper ikke en gang) opp til mer eller mindre under puppene mine og lager tidenes høyvannsbukser og kamelklov.

Må finne på noe lurt her, lurer på å rett og slett klippe strikken og sy den fast på bare et par korte partier over hoftekulene eller noe.
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, minienthe skrev:

Må finne på noe lurt her

Hva med bukseseler?

Anonymkode: 2d7ff...dc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at det er omtrent komplett umulig å finne uten strikk og jeg trenger heller ikke strikk. Jeg vil ha en helt vanlig svart penbukse med helt vanlig midje/linning og beltehemper. Legg til at jeg foretrekker vidde i bena/bootcut og at jeg har langre bein så ser du problemstillingen min 🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, minienthe skrev:

Problemet er at det er omtrent komplett umulig å finne uten strikk og jeg trenger heller ikke strikk. Jeg vil ha en helt vanlig svart penbukse med helt vanlig midje/linning og beltehemper. Legg til at jeg foretrekker vidde i bena/bootcut og at jeg har langre bein så ser du problemstillingen min 🙄

Jeg forstår. Kanskje du kan sy de om i linningen og lage hemper slik at du eventuelt kan bruke belte? Eller hvis du syr de om i linningen slik at de passer perfekt, trenger du kanskje ikke belte i det hele tatt.
Håper at du finner en god løsning og at det dukker opp bukser som er slik som du vil ha de.

Anonymkode: 2d7ff...dc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår. Kanskje du kan sy de om i linningen og lage hemper slik at du eventuelt kan bruke belte? Eller hvis du syr de om i linningen slik at de passer perfekt, trenger du kanskje ikke belte i det hele tatt.
Håper at du finner en god løsning og at det dukker opp bukser som er slik som du vil ha de.

Anonymkode: 2d7ff...dc0

Det er et par hemper og noe knytestyr på Evansen så jeg har et par ideer i hodet angående den strikken. Jeg blir bare frustrert over at de må putte den /%&%¤¤% strikken på omtrent alt av bukser som produseres innenfor plussizesegmentet. Joda... Mye enklere å kjøre på med mengder med stretch og strikk istedet for å faktisk produsere flatterende klær med skikkelig passform  😒

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, minienthe skrev:

Det er et par hemper og noe knytestyr på Evansen så jeg har et par ideer i hodet angående den strikken. Jeg blir bare frustrert over at de må putte den /%&%¤¤% strikken på omtrent alt av bukser som produseres innenfor plussizesegmentet. Joda... Mye enklere å kjøre på med mengder med stretch og strikk istedet for å faktisk produsere flatterende klær med skikkelig passform  😒

 

Hva med denne? https://www.kappahl.com//nn-NO/dame/bukser/kate-bootcut/120634?gclid=EAIaIQobChMIhsbnqsqn4gIVQqsYCh2BeAhzEAQYASABEgKLQvD_BwE
120634_B_2.jpg?preset=ProductImageMagnif

120634_D_2.jpg?preset=ProductImageMagnif

Anonymkode: 2d7ff...dc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir for kort i bena, må ha minimum innerben på 84. Det både jeg og flere har opplevd med de svarte buksene fra KappAhl er at de også har en tendens til å krympe en centimeter eller to i vask selv når du følger vaskeanvisningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, minienthe skrev:

Blir for kort i bena, må ha minimum innerben på 84. Det både jeg og flere har opplevd med de svarte buksene fra KappAhl er at de også har en tendens til å krympe en centimeter eller to i vask selv når du følger vaskeanvisningen.

Det er veldig dumt. Hvorfor kan de ikke lage buksene i flere lengder?

Hva med en av disse? https://www.kohls.com/catalog/womens-plus-career-pants-bottoms-clothing.jsp?CN=Gender:Womens+SizeRange:Plus+Occasion:Career+Product:Pants+Category:Bottoms+Department:Clothing&icid=womenspluspants-VNS3-dresspants&pfm=browse Visual Nav&kls_sbp=84117847571446366981971312393650807894

Anonymkode: 2d7ff...dc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lurt på det samme selv i mange år.

Har du erfaring med den nettbutikken over her selv ? Ser de ikke sender internasjonalt med mindre man må styre med postbokser etc.

Endret av minienthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, minienthe skrev:

Har lurt på det samme selv i mange år.

Har du erfaring med den nettbutikken over her selv ? Ser de ikke sender internasjonalt med mindre man må styre med postbokser etc.

Nei dessverre. Her er en bukse fra et annet nettsted https://www.amazon.com/Reesa-Rae-Womens-Smart-Modern/dp/B07K2YP99W?ref=fsclp_pb_dp_1 uten hemper men med normal linning ser det ut til.

Jeg fant den via dette søket som kom opp når  jeg søkte på plus size dress pant woman https://www.amazon.com/slp/plus-size-womens-dress-pants/q57ah8tvqgzj64q

Anonymkode: 2d7ff...dc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2019 den 1.29, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om jeg er i feil tråd nå siden jeg ikke har kjøpt meg kjole, men leter etter en...

Jeg skal gifte meg til høsten og ønsker meg en alternativ kjole, gjerne i høstfarger - og jeg har ikke all verdens tid på meg. Jeg er en stor dame og bruker vanligvis en størrelse 48, noen ganger en 50, og har dessverre ikke kiloene plassert på de rette stedene. Jeg har googla meg gul og blå og finner liksom ingenting jeg liker og har ikke helt hatt noe klart bilde av hva det skal være heller før jeg fant denne på Finn nå i kveld. Den er fantastisk 😍 Problemet er at den er for stor. Jeg spurte tanta mi som er skredder om det går an å sy den inn, men hun sa det er umulig på grunn av detaljene og typen stoff, så da utgår dessverre denne. Er det noen som vet om en lignende kjole i plus size? Prisen er ikke så viktig så lenge den ikke er helt ekstrem.

070_1245361798.jpg

070_693252110.jpg

070_636843888.jpg

Anonymkode: fff9a...58d

Fant en fin kjole i lignende fløyel, men den har jo et annet snitt. Vet ikke om den kunne være noe for deg.

michelinepitt.com og unique-vintage.com

starlet_gold_crop_201fba67-f989-4a45-b23

75740_1_1024x1024.JPG?v=1543626350

På unique vintage er den satt ned til 895 kr.

Endret av Frøkensina
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei dessverre. Her er en bukse fra et annet nettsted https://www.amazon.com/Reesa-Rae-Womens-Smart-Modern/dp/B07K2YP99W?ref=fsclp_pb_dp_1 uten hemper men med normal linning ser det ut til.

Jeg fant den via dette søket som kom opp når  jeg søkte på plus size dress pant woman https://www.amazon.com/slp/plus-size-womens-dress-pants/q57ah8tvqgzj64q

Anonymkode: 2d7ff...dc0

Den nederste der kunne vært noe men blir for kort i bena (31 inseam - Jeg bruker 34). Den øverste finner jeg ingen lengde på og akkurat amazon er uansett uaktuell å handle fra (kan ikke fordra grensesnittet deres). Hadde selve buksen vært noe så kunne jeg nok snust den opp utenfor amazon men den typen der uten hemper finnes det flere av i andre butikker og.

Har vært igjennom alle de store som Torrid, M&S, Yoursclothing, Asos etc men det ser rett og slett ut som om strikkløse bootcut "penbukser"med hemper og med ekstra lengde ikke produseres for tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, minienthe skrev:

Den nederste der kunne vært noe men blir for kort i bena (31 inseam - Jeg bruker 34). Den øverste finner jeg ingen lengde på og akkurat amazon er uansett uaktuell å handle fra (kan ikke fordra grensesnittet deres). Hadde selve buksen vært noe så kunne jeg nok snust den opp utenfor amazon men den typen der uten hemper finnes det flere av i andre butikker og.

Har vært igjennom alle de store som Torrid, M&S, Yoursclothing, Asos etc men det ser rett og slett ut som om strikkløse bootcut "penbukser"med hemper og med ekstra lengde ikke produseres for tiden.

Det ville jo vært en svært god forretningside for en bedrift å starte produksjon av bukser som er slik som du ønsker. Håper at noen snart gjør det. Kan man kontakte klesprodusenter og spørre de om de kan begynne å produsere ønskede modeller?

Anonymkode: 2d7ff...dc0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei dessverre. Her er en bukse fra et annet nettsted https://www.amazon.com/Reesa-Rae-Womens-Smart-Modern/dp/B07K2YP99W?ref=fsclp_pb_dp_1 uten hemper men med normal linning ser det ut til.

Jeg fant den via dette søket som kom opp når  jeg søkte på plus size dress pant woman https://www.amazon.com/slp/plus-size-womens-dress-pants/q57ah8tvqgzj64q

Anonymkode: 2d7ff...dc0

 

9 minutter siden, minienthe skrev:

Den nederste der kunne vært noe men blir for kort i bena (31 inseam - Jeg bruker 34). Den øverste finner jeg ingen lengde på og akkurat amazon er uansett uaktuell å handle fra (kan ikke fordra grensesnittet deres). Hadde selve buksen vært noe så kunne jeg nok snust den opp utenfor amazon men den typen der uten hemper finnes det flere av i andre butikker og.

Har vært igjennom alle de store som Torrid, M&S, Yoursclothing, Asos etc men det ser rett og slett ut som om strikkløse bootcut "penbukser"med hemper og med ekstra lengde ikke produseres for tiden.

Dette Size Chart sto på den siden på den øverste linken, og gjelder vel også for den buksen?

 

Anonymkode: 2d7ff...dc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det ville jo vært en svært god forretningside for en bedrift å starte produksjon av bukser som er slik som du ønsker. Håper at noen snart gjør det. Kan man kontakte klesprodusenter og spørre de om de kan begynne å produsere ønskede modeller? 

Anonymkode: 2d7ff...dc0

Det kalles vel skredder? Da får man klær akkurat som man ønsker.

Anonymkode: 5f918...742

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, minienthe skrev:


Helvetes strikk i livet på stretchbukser !

Joda, buksene var fine de men jeg blir rett og slett sprø av strikk i livet for det fører stort sett uten unntak til at buksene spretter (de kryper ikke en gang) opp til mer eller mindre under puppene mine og lager tidenes høyvannsbukser og kamelklov.

Må finne på noe lurt her, lurer på å rett og slett klippe strikken og sy den fast på bare et par korte partier over hoftekulene eller noe.
 

Hva med noe sånt? https://www.alexismote.no/p/underdeler/lange-ben/emma-panalin-rette-ben-lang-lengde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Dette Size Chart sto på den siden på den øverste linken, og gjelder vel også for den buksen?

 

Anonymkode: 2d7ff...dc0

Sto dessverre ikke innerbenslengde i den oversikten, kun hofte og midje.

 

 

6 timer siden, Bruker? skrev:

"Elastisk linning" = strikk. Blir i samme kategori som "pull on" og "jazzbukse". Den fra Alexis er i tillegg kun straight leg og jeg vil ha bootcut. Erfaringsmessig blir nemlig straight leg til skinny når leggvidden øker.

Strikk er djevelens verk ref utblåsning over 😒

 

Endret av minienthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd bodysuit OnCore fra Spanx? Jeg trenger en ny hold-in-body, og jeg vil ha skikkelig, skikkelig god hold! Er lei av slike slappe såkalte "shapewear" som bare er en litt tykkere undertøysvariant. Gi meg tips på dine beste hold-ins, takk! 😄

Anonymkode: 5f918...742

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har prøvd bodysuit OnCore fra Spanx? Jeg trenger en ny hold-in-body, og jeg vil ha skikkelig, skikkelig god hold! Er lei av slike slappe såkalte "shapewear" som bare er en litt tykkere undertøysvariant. Gi meg tips på dine beste hold-ins, takk! 😄 

Anonymkode: 5f918...742

Meg igjen, kan ikke redigere som anonym. Men bodyen må ha "bein" ned til knærne, og "seler" over skuldrene, ikke innebygd bh. *kresen* ;)

Anonymkode: 5f918...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...