Gå til innhold

Voldelig mann

Fremhevede innlegg

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk til alle som har svart i denne tråden, og takk for gode råd. Jeg er lei meg for at det er flere enn meg som har opplevd dette, men det er godt å lese at dere har kommet dere ut.

Dette var første gangen han har gjort meg noe fysisk foran barnet vårt, og første gangen jeg har vært rett for barnets sikkerhet. Jeg vurderer ikke engang å ta ham tilbake. Jeg kan aldri tilgi ham faren han utsatte barnet mitt for og traumen han har påført meg. Aldri tidligere har jeg vært så redd. Å tenke på hva som kunne ha skjedd barnet mitt gir meg frysninger og jeg kommer aldri til å stole på ham igjen. 

Det gjør utrolig vondt å miste den lille familien min, for vi hadde det veldig fint noen ganger. Jeg tror jeg var litt blind og forsøkte å late som om alt var helt normalt til tross for alle skjellsord og nedlatende kommentarer fra ham. At jeg bare husket de gode tingene, men lukket øynene for de dårlige episodene. 

Jeg hadde aldri sett for meg å havne i en situasjon som denne. Vold er helt fjernt for meg da jeg har vokst opp i en rolig og kjærlig familie hvor alle har diskutert og vært likeverdige parter. 

Han var verdens fineste person da jeg først traff ham, snill og omsorgsfull, intelligent og kjekk. Han endret gradvis adferd mot meg og ble stadig mer kontrollerende. Så kom verbale krenkelser og så til sist fysiske. Det har vært klapsing og smådytting, men først natt til søndag opplevde jeg knyttnever og kvelertak. Jeg angrer på at jeg godtok så mye, men alt kom så gradvis og når episoden var over var han verdens snilleste igjen. Han fikk meg til å tro at jeg var årsaken til måten han reagerte på. 

Det kommer til å ta tid for meg å bygge opp selvtilliten igjen, men nå kan jeg endelig puste. Alt er skummelt, men jeg har verdens beste familie i ryggen og en liten baby som fortjener en sterk mamma. 

Anonymkode: ba47c...220

Jeg blir så glad og lettet over å lese dette, men jeg føler litt usikkerhet rundt det at du skal bli boende der dere bodde sammen? Hva om han dukker opp neste gang han har drukket?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 22.7.2018 den 19.25, AnonymBruker skrev:

Hvorfor svikter det i oppveksten til slike menn. Jeg tror det blir verre. Pga babyer blir forlatt hver dag i opptil 8 timer i bhg. Der får de ikke tryggheten og kjærligheten de trenger.

Dette har ingenting med barnehager å gjøre. Tvert imot er barnehager et sted som er lagt til rette for barn, og der man trenes opp til å bruke riktig pedagogisk tilnærming. Dette skaper ikke voldelige voksne.

Det som skaper voldelige voksne er å bli utsatt for vold av egne foreldre.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...