Gå til innhold

Voldelig mann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg vet egentlig svaret på dette, men føler meg likevel ganske rådvill.

Jeg har vært sammen med en mann i over 10 år og gift i 4 og vi har en 3 måneder gammel baby sammen. Han er ikke alltid grei mot meg og har drevet mye med psykisk vold og iblant også noe fysisk vold. Alt dette har jeg tålt fordi jeg vet at han absolutt ikke skal ha det bra uten meg.

I kveld kom han hjem etter en tur på byen, ganske full. Kalte meg en fitte, at jeg burde dø, ta selvmord mm., men det er jeg så vant til at jeg ikke blir provosert en gang. Lå i sengen med babyen vedsiden av meg og ignorerte ham. Det skulle jeg kanskje ikke ha gjort før plutselig blir han helt sprø og sier han skal kvele meg og kaste meg utfor balkongen. Han begynner å slå meg mens jeg ligger i sengen. Jeg er redd han skal bomme og treffe babyen og går litt ut av sengen. Han slår meg enda en gang og jeg tror han tar kvelertak rundt halsen min. Han kveler meg ikke hardt, men jeg blir redd for hva som vil skje med babyen min dersom jeg besvimer eller blir drept.

Han plukker opp babyen og tar babyen med ut i stuen. Jeg vil rive babyen ut av hendene hans, men lar være fordi jeg er redd babyen kan bli skadet. Han legger seg i sofaen med babyen og sier han skal sove der med babyen fordi det er kun hans barn og jeg har ikke noe rett til å være med babyen.

Jeg er redd han skal rulle over babyen eller skade den på noe vis ettersom han er beruset og blir værende ute i stuen og trygler og ber om at han ikke skal kvele meg og at jeg må få ta babyen som skriker og er sulten. Han truer med å drepe neg flere ganger og sier at ham bare behøver 2 sekunder for å kvele meg. Jeg vet ikke om han forstår at jeg tenker på å dra, men han sier at uansett hvor jeg drar så skal han eller noen andre finne meg og ta livet av meg og min familie (søsken og foreldre). 

Jeg tenker på å ringe hjelpelinjen for kvinner, men jeg aner ikke hvordan man ordner ting sånn rent praktisk. Hva skal jeg pakke med meg? Har jeg lov til å bare ta med meg vår felles barn? 

Noen som har vært i lignende situasjon som kan komme med råd? Dette er første gangen jeg virkelig har blitt redd. Jeg jar mange ganger tenkt på å dra, men ikke helt på ordentlig likevel. 

Anonymkode: ba47c...220

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff, dette ble rotete. Det er fullstendig kaos i hodet mitt.

AnonymBruker
Skrevet

Han har sovnet nå og jeg har babyen hos meg må jeg nesten tillegge. 

AnonymBruker
Skrevet

Ring politiet!! Med en gang!!!! 

Anonymkode: d6bf0...7a7

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet

Virkelig, politiet? Det vil ikke gjøre vondt verre? 

Jeg hadde egentlig tenkt å bare dra mens han sover. Men kanskje er det alkoholrusen som gjorde at han ble helt sprø. Skal sies at vi har vært litt uenige i det siste og at det nok har bygget opp under. 

AnonymBruker
Skrevet

Ring politiet. Dere overlevde denne gangen, så heldig er det ikke sikkert du/dere er neste gang. Og enn om han begynner å slå barna, eller ender med å drepe dem.

Jeg er hard mot deg nå, men du må våkne opp. Men jeg hadde en stefar som nesten myrdet moren min, hadde ikke hun fått hjelp fra naboene så hadde hun dødd. Om du ikke bryr deg om deg selv, så må du sette barna deres først. Når barna deres vokser opp er det stor sjanse for at de blir å følge i dine eller farens fotspor, enten vil de tiltrekkes av mennesker som kommer til å være stygg og voldelig mot dem. Eller så vil de bli de som skader andre. Du har sjansen til å bryte sirkelen. Kom deg bort, redd des selv og barna.

Anonymkode: 6f5c5...eca

• Liker 35
AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg! Jeg ville pakket det mest nødvendige/tatt med evt ting jeg var veldig redd for at han skulle ødelegge, og tatt taxi til nærmeste krisesenter. 

Anonymkode: 31992...bb9

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Tre mnd gammel baby og dere begge er beruset/full?? 

Anonymkode: c59eb...49c

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig, politiet? Det vil ikke gjøre vondt verre? 

Hvordan verre? 

Du skjønner jo selv at du må komme deg vekk, og selvsagt bør han anmeldes. Det er også lurt å dokumentere alle skader og blåmerker slik at du har dokumentasjon i tilfelle omsorgstvist. 

Jeg hadde også fortalt alle i familien og venner hvordan han var og hvilke trusler han kom med.

Jeg hadde ikke latt den mannen ha ungen alene, hadde du? 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Nå tar du babyen din, pakker en bag og drar til familie eller venninne hvis du har i nærheten. Gjør det før han våkner. 

Når du kommer frem, ringer du politiet og forklarer hva som har skjedd. De kan sette deg i kontakt med et krisesenter. 

Du utsetter babyen din for fare hvis du fortsetter å bo med den mannen. Og deg selv. Du må ut! 

Ikke dra alene tilbake til leiligheten! Når han tidligere har truet deg på livet, skal du ikke være alene med han. 

Begynn å pakke! Kom deg ut! Dette er farligere enn du tror.

Anonymkode: bf16f...7a9

• Liker 25
Gjest BearMama
Skrevet

Ta ungene og kom deg ut fort som faen: NÅ! 

Om du dør så er det én ting, men hva om han dreper ungene dine? Du hadde aldri klart å leve med deg selv. Og ikke vil du få fred i døden om du dør og vet at han har ungene. 

Pakk med skift til deg og ungene, ta med pass, kort etc og dra til politistasjonen. Kom deg på krisesenter for kvinner og få hjelp og veiledning til hvordan du skal gå videre. Advokat, skilsmisse, omsorgen for barna, hemmelig adresse osv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper du har kommet deg ut av boligen nå, men jeg legger med liste over krisesenter.

http://www.krisesenter.com/finn-ditt-senter/

Om ikke, så ta med deg barn og dra med en gang - ting kan du få hjelp til å hente. Politiet kan finne en løsning på det - enten hente for deg eller ta ham ut av huset mens du henter. Har du bil så kan du ringe krisesenter (se liste) eller politiet 02800 et stykke fra huset. Her må du få andre til å tenke hvordan ting må gjøres.

Masse lykke til!!!!!

Anonymkode: cbb8a...84e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tre mnd gammel baby og dere begge er beruset/full?? 

Anonymkode: c59eb...49c

Hæ? Hvordan klarte du å lese det? Jeg drikker så og si aldri, og i allefall ikke når jeg har ansvar for en baby jeg dessuten ammer.

Han kom hjem fra byen. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Hvordan klarte du å lese det? Jeg drikker så og si aldri, og i allefall ikke når jeg har ansvar for en baby jeg dessuten ammer.

Han kom hjem fra byen. 

Har du dratt, ts?

Anonymkode: 2d8e7...788

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at dere har helt rett. Har pakket pass og lommebok i stellebagen og vil gjerne dra. Men jeg vet at når han våkner så et han "normal" igjen. Var dritredd i natt og kommer til å dra.

Jeg vet forresten at han aldri ville ja skadet sitt barn. Men å drikke og så komme hjem å begynne å slå meg i sengen hvor det også ligger en baby er fullstendig galskap. Det er vel ikke mulig å skylde det kun på at han hadde drukket heller? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du dratt, ts?

Jeg har ikke dratt. Han ligger i et annet rom og sover ut rusen. Jeg kommer til å dra, men jeg vet ikke om det blir for han våkner. Jeg vil ringe hans søster og få henne bort slik at vi kan prate. 

AnonymBruker
Skrevet

Håper det ordner seg for deg!❤️

AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke vanskelig å lese at du ikke hadde drukket. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at dere har helt rett. Har pakket pass og lommebok i stellebagen og vil gjerne dra. Men jeg vet at når han våkner så et han "normal" igjen. Var dritredd i natt og kommer til å dra.

Jeg vet forresten at han aldri ville ja skadet sitt barn. Men å drikke og så komme hjem å begynne å slå meg i sengen hvor det også ligger en baby er fullstendig galskap. Det er vel ikke mulig å skylde det kun på at han hadde drukket heller? 

Jeg håper du tar bilder av blåmerker i alle fall!

Tror du hans søster hjelper deg med kontakt med krisesenter? Jeg tror det er viktig at du snakker med de! Om du har andre steder du og barn(a) kan bo så trenger du ikke bo der, men de har kunnskap om hva som er viktig å gjøre og hvordan det er lurt å gå frem nå. Du er i sjokk, og det er så lett å nedvurdere hva som har skjedd etterpå. For vi vil jo helst føle oss trygge, i alle fall "vite" at han ikke ville skadet barnet. Problemet er at han ikke hadde kontroll, han kunne skadet barnet fysisk, han kunne skadet deg så mye at det påvirket barnets liv. Det er så mye her som er vanskelig og vondt å ta inn over seg, det letteste for mange av oss er å tenke at kanskje jeg overdriver litt, det var kanskje ikke så farlig, ....jeg trenger å tenke meg om for å finne ut hva jeg skal gjøre....

Kjære trådstarter, vær så snill å få hjelp utenfra. Det er ikke sikkert at søsteren hans klarer å se hvor farlig dette er, hvor mye det allerede har påvirket deg og hva det kan gjøre med barna.

Det kan være mange årsaker til at noe slikt skjer (siden du spør om det ikke er mulig å skylde på at han hadde drukket), men årsakene er et eget problem som må/bør løses på egenhånd. Du er utsatt for mishandling og alvorlig vold, barna er utsatt for vold (ved å være i et hus hvor det forekommer). Barn får med seg mer enn man tror, selv om volden ikke skjer foran øynene på dem. Du er så vant til hva som skjer at du ikke reagerer på utsagn om at du bør dø, at du bør ta selvmord. Det er alvorlig at det har blitt så normalisert at du ikke reagerer på det. Det betyr at du trolig ikke klarer å vurdere hva som er skadelig.

Jeg er så redd for at du ikke klarer å ta inn over deg hvor alvorlig situasjonen er og hvilke skader du faktisk har fått. Vær så snill å dokumenter så mye du kan. Skriv ned hva han sa, hva han truet med, hva han gjorde og ta bilder. Se på det når du begynner å tenke at du kanskje overdrev. Les det om igjen og om igjen. Husk at han gjorde det mens barnet var der. Husk at han var villig til å utsette barnet for fare også. Hvor lenge holdt han på? Hvor sliten blir du av en slik episode? Hvor trygg føler du deg?

Anonymkode: cbb8a...84e

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Jo, han kommer også til å skade babyen. De aller fleste barn som dør av mishandling dør før de er 1 år. Barn, selv babyer, tar alvorlig psykisk skade av psykisk mishandling mellom foreldrene. De blir redde, engstelige og usikre. De får traumer og kan få store problemer resten av livet. Han eskalerer bare volden mot deg. Til slutt kan du dø og i verste fall kan han få omsorgen. Ring krisesenter og reis så fort muligheten byr seg. Si du skal i butikken eller til en venn, ta med baby og reis til krisesenteret i dag, helst nå. Dette er veldig alvorlig og det er bare et spørsmål om tid før de går alvorlig galt. 

Anonymkode: 33bc5...596

• Liker 19
Skrevet

Barnet ditt kan ikke vokse opp under sånne forhold. Mannen er ikke normal, ingen normale mennesker holder på sånn som han gjør, beruset eller ei. Ta med deg barnet og dra, nå. Kontakt et krisesenter og/eller politi og få hjelp, alt det praktiske ordner seg, ikke tenk på det - bare kom dere vekk. Om ikke for din del, så for barnet ditt.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...