Gå til innhold

Kvinnen mye høyere enn mannen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva mener folk om dette egentlig? Jeg har alltid vært tiltrukket av de som er høyere enn meg, og egentlig avvist alle som er lavere nesten av prinsipp.  Jeg har sterk personlighet og har nok følt at jeg blir "for stor" både fysisk og psykisk hvis mannen er lav. Men nå har jeg møtt en jeg tror jeg holder på å utvikle følelser for helt "uten å gjøre det med vilje", og han er mye lavere enn meg! Men har har sterk vilje og trygg personlighet så jeg føler ikke at jeg blir for maskulin i mine personlighetstrekk rundt akkurat denne mannen. Har er så mannemann på alle områder som det går an å bli, og etter årevis med akademikere på 1.87m og oppover så kjenner jeg at dette er befriende.

 

Hva tenker folk, ser det rart ut om damen er mye høyere ?

Anonymkode: 1cdec...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener folk om dette egentlig? Jeg har alltid vært tiltrukket av de som er høyere enn meg, og egentlig avvist alle som er lavere nesten av prinsipp.  Jeg har sterk personlighet og har nok følt at jeg blir "for stor" både fysisk og psykisk hvis mannen er lav. Men nå har jeg møtt en jeg tror jeg holder på å utvikle følelser for helt "uten å gjøre det med vilje", og han er mye lavere enn meg! Men har har sterk vilje og trygg personlighet så jeg føler ikke at jeg blir for maskulin i mine personlighetstrekk rundt akkurat denne mannen. Har er så mannemann på alle områder som det går an å bli, og etter årevis med akademikere på 1.87m og oppover så kjenner jeg at dette er befriende.

 

Hva tenker folk, ser det rart ut om damen er mye høyere ?

Anonymkode: 1cdec...1ac

Jeg tenker at helt ærlig så bli livet ditt veldig mye fattigere om du skal ta hensyn til hva andre rundt deg tenker om ting som dette. Det er virkelig av ingen betydning overhode!

Anonymkode: 38052...fbb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser bare latterlig ut. Du holder sikkert ut så lenge det er en en aller annen slags forelskelse og/eller forventning i bildet, men så fort hverdagen kommer innser du at du har kastet bort tiden din. Det finnes da mange menn over 185 i Norge med sterk vilje og personlighet.

Anonymkode: 686c3...67a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det ser bare latterlig ut. Du holder sikkert ut så lenge det er en en aller annen slags forelskelse og/eller forventning i bildet, men så fort hverdagen kommer innser du at du har kastet bort tiden din. Det finnes da mange menn over 185 i Norge med sterk vilje og personlighet.

Anonymkode: 686c3...67a

Vel til nå er de jeg har møtt utro drittsekker eller en dårlig match på viktige kjernepunkt. Denne mannen her har alle kvaliteter jeg har drømt om, vi har god kjemi både fysisk og psykisk. Jeg føler meg trygg og verdsatt og respektert på en måte jeg har savnet i møte med andre menn. 

Så det er bare dette med høyden som er "feil", og da kjenner jeg for første gang i livet at det kanskje ikke betyr så mye likevel?

Anonymkode: 1cdec...1ac

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 180 og mannen 175. 

Anonymkode: 3765e...387

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mannen min er 176, jeg er 179 

Jeg haaaaaaatet det i begynnelsen, men kunne jo ikke dumpe verdens beste mann pga 3 cm. Det plagde meg i mange år. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 180 og mannen 175. 

Anonymkode: 3765e...387

Her er det snakk om et helt hode høyere... 

Anonymkode: 1cdec...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rucula skrev:

mannen min er 176, jeg er 179 

Jeg haaaaaaatet det i begynnelsen, men kunne jo ikke dumpe verdens beste mann pga 3 cm. Det plagde meg i mange år. 

Det var jo ikke så ille egentlig. En eks jeg hadde var 180 og det hatet jeg, og han, for jeg er 179.

Med høye hæler ble jeg jo enormt mye høyere. Men med denne mannen er det sånn hele tiden, for han er vel et hode lavere enn meg 🙄

Anonymkode: 1cdec...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 181, mannen påstår han er 175, men tror ikke noe på det😂

Så lenge de ikke er et hode lavere så er det helt greit for min del. Men har noe med kroppsbyggning å gjøre også. 

Anonymkode: 92afa...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener folk om dette egentlig? Jeg har alltid vært tiltrukket av de som er høyere enn meg, og egentlig avvist alle som er lavere nesten av prinsipp.  Jeg har sterk personlighet og har nok følt at jeg blir "for stor" både fysisk og psykisk hvis mannen er lav. Men nå har jeg møtt en jeg tror jeg holder på å utvikle følelser for helt "uten å gjøre det med vilje", og han er mye lavere enn meg! Men har har sterk vilje og trygg personlighet så jeg føler ikke at jeg blir for maskulin i mine personlighetstrekk rundt akkurat denne mannen. Har er så mannemann på alle områder som det går an å bli, og etter årevis med akademikere på 1.87m og oppover så kjenner jeg at dette er befriende.

 

Hva tenker folk, ser det rart ut om damen er mye høyere ?

Anonymkode: 1cdec...1ac

Er ikke dette litt symptomatisk, egentlig? At man som kvinne er redd for å være for stor, for mye, ta plass, være for overveldende.. Hva med å heller være stolt av det man er, og gå med hodet høyt hevet. Aldri be om unnskyldning for at du tar plass i verden!

Likeledes det å være redd for å være "maskulin". Er det så viktig om man passer inn i trange kjønnsstereotypier på alle områder? Vi har alle både maskulinitet og femininitet i oss.

Bli sammen med hvem du vil. Det er viktigere å være lykkelig enn å tilfredsstille alle andres forventninger til hvordan et par skal være. De som eventuelt stirrer på gata, er bare triste mennesker uansett.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er om lag 10 centimeter høyere enn forloveden min. Jeg er også mye kraftigere enn det han er. Jeg er også mere opplagt bossy enn ham. Samtidig er han bestemt på sin måte, både i og utenfor senga, jeg har masse respekt for ham og han er kanskje den beste kjæresten jeg har hatt. Personlighetene våre går godt sammen og det er ikke hverdagskost for noen av oss. Vi har flere felles interesser og mange felles verdier, så vi krangler sjelden om noe, samtidig som vi har et spennende sexliv. 

Hos oss var det svigermor om var opptatt av høyden og ikke syntes det tok seg ut at jeg er høyere/han er lavere. Jeg ble veldig lei meg for det. Jeg er ikke petite, men sønnen hennes synes jeg er digg som jeg er og jeg elsker ham også. Vi slet litt med det i begynnnelsen, tok bilder der det så ut som vi var like høye eller han høyere enn meg, nå driter vi i det og tar bilder av OSS sånn som vi er. På noen bilder ser det ut som vi er like høye, på andre kan vi se at jeg er litt høyere. Det finnes ikke lenger bilder der det ser ut som han er høyere enn meg. Siden jeg ikke er krøket sammen, og han ikke prøver å forstrekke seg, har vi det generelt mye hyggeligere :)  

Anonymkode: 121a1...856

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hvis jeg hadde blitt sammen med en mann som er et hode lavere, hadde han teknisk sett vært en dverg. Jeg hadde heller aldri vært sammen med noen under 175 (og over 193). Vet mange kan si at det er overfladisk, men høyde er faktisk viktig. Har jeg en lav kjæreste når jeg er så lav selv, kommer jeg til å føle at vi er ´´dvergeparet´´. Men hadde jeg for eksempel vært 170, så kunne jeg fint datet en mann på 169-170 uten noe problemer. Er jeg 170, og han 160, så nei. Er jeg 180 og han 170, så hadde jeg latt det plage meg litt og kommet meg over det. Det gjør liksom ikke så mye når dere begge er så høye.

Men TS; Hvor høy er du? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Skilpadden skrev:

 Er jeg 170, og han 160, så nei. 

Det er akkurat vår høyde. 

Jeg pleier å tenke på diktet "Mauren", bare om et par og ikke en person. "Akkurat stor nok. Fyller meg selv helt, på langs og på tvers, fra øverst til nederst". Vi er helt perfekt som vi er. Alt funker for oss, ikke minst er en del kjekke sexstillinger passende for oss og passer mindre dersom mannen er høyere. 

Anonymkode: 121a1...856

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er akkurat vår høyde. 

Jeg pleier å tenke på diktet "Mauren", bare om et par og ikke en person. "Akkurat stor nok. Fyller meg selv helt, på langs og på tvers, fra øverst til nederst". Vi er helt perfekt som vi er. Alt funker for oss, ikke minst er en del kjekke sexstillinger passende for oss og passer mindre dersom mannen er høyere. 

Anonymkode: 121a1...856

Det er kjempe fint å høre at du er i et forhold du trives så bra med!

Jeg glemte også å legge ved et lite ´´ for meg´´etter ´´viktig´´ da jeg skrev om høydepreferanser. Hadde jeg ikke vært så lav hadde jeg sikkert ikke hatt nok kompleksker for høyden min til at jeg lar det være så viktig. Og du er prakteksempel på at det lar en plage så mye som en tillater det selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det kommer an på hvor høy man er selv. Selv er jeg 160, så det ville vært rart om mannen var betydelig lavere enn meg. Hvis kvinnen er 185 derimot syns jeg man utelukker unødvendig mange menn basert på høyde. 

Anonymkode: 10ddb...85f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rotet rundt med en fyr det siste halvåret, og han er 2-3 cm lavere enn meg. Og det har faktisk plaget meg. Men jeg konkluderer da med at det er andre ting som gjør ham vanskelig å like. Hadde han vært den rette for meg så ville ikke høyde eller andre aspekter ved hans utseende hatt noe å si, da ville han ha vært perfekt uansett.

Anonymkode: 71588...68a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, Tiurleik skrev:

Er ikke dette litt symptomatisk, egentlig? At man som kvinne er redd for å være for stor, for mye, ta plass, være for overveldende.. Hva med å heller være stolt av det man er, og gå med hodet høyt hevet. Aldri be om unnskyldning for at du tar plass i verden!

Likeledes det å være redd for å være "maskulin". Er det så viktig om man passer inn i trange kjønnsstereotypier på alle områder? Vi har alle både maskulinitet og femininitet i oss.

Bli sammen med hvem du vil. Det er viktigere å være lykkelig enn å tilfredsstille alle andres forventninger til hvordan et par skal være. De som eventuelt stirrer på gata, er bare triste mennesker uansett.

Takk!!

Jeg har vært i flere forhold hvor mannen har hatt behov for å trykke meg nedvirker det som, og det er utrolig destruktivt og slitsomt. Denne mannen her er så trygg på seg selv at det nesten er fascinerende. Jeg tror aldri det ville falt han inn å tenke i de baner engang. 

Anonymkode: 1cdec...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Skilpadden skrev:

Vel, hvis jeg hadde blitt sammen med en mann som er et hode lavere, hadde han teknisk sett vært en dverg. Jeg hadde heller aldri vært sammen med noen under 175 (og over 193). Vet mange kan si at det er overfladisk, men høyde er faktisk viktig. Har jeg en lav kjæreste når jeg er så lav selv, kommer jeg til å føle at vi er ´´dvergeparet´´. Men hadde jeg for eksempel vært 170, så kunne jeg fint datet en mann på 169-170 uten noe problemer. Er jeg 170, og han 160, så nei. Er jeg 180 og han 170, så hadde jeg latt det plage meg litt og kommet meg over det. Det gjør liksom ikke så mye når dere begge er så høye.

Men TS; Hvor høy er du? 

Jeg er 179 og jeg vet faktisk ikke hvor høy han er, men veldig lav. Men naturlig sterk og muskuløs pga yrket, veldig gode brede skuldre og sterke muskuløse bein som har perfekt mengde maskulin hårvekst... 

Anonymkode: 1cdec...1ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du er voksen og bare skal slutte å tenke på hva anse syns ser rart ut eller ikke! Se på bilder av Jerry Hall og Mick Jagger. Hun høy og flott, han lav og spinkel. Da jeg var ung, var samboeren/mannen min så få cm høyere enn meg, at da jeg hadde på høyhælte sko ble jeg høyere enn ham. Jeg er ikke spedbygd, så følte noen ganger jeg rager. Er 1,73 høy selv, men har stort sett lave venninnee, så har følt meg svææær i mange sammenhenger.

Nå har jeg blitt så voksen at jeg ikke bryr meg om sånt. Min nåværende partner er 1.80,så hvis jeg er i sokkelesten og han har sko, må jeg strekke meg for å klare å kysse ham. Skal innrømme at det tenner meg, på samme måte som vel mange kvinner ønsker å kunne krype inn i en armkrok til en stor, bamsete mann. Men dette er flyktige tanker, og ikke noe jeg ville latt styre mitt liv. En mann kan være stor på andre måter:viljesterk, trygg, beskyttende osv. 

Hvis alt annet klaffer, så ikke bry deg om høyden. Den er jo bare en genetisk tilfeldighet og sier ikke noe om noen av dere som personer. 

Anonymkode: 106ee...757

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.7.2018 den 15.07, AnonymBruker skrev:

Vel til nå er de jeg har møtt utro drittsekker eller en dårlig match på viktige kjernepunkt. Denne mannen her har alle kvaliteter jeg har drømt om, vi har god kjemi både fysisk og psykisk. Jeg føler meg trygg og verdsatt og respektert på en måte jeg har savnet i møte med andre menn. 

Så det er bare dette med høyden som er "feil", og da kjenner jeg for første gang i livet at det kanskje ikke betyr så mye likevel?

Anonymkode: 1cdec...1ac

Hvis det er sånn skjønner jeg ikke hva d er å lure på...gi nå faen i hva folk synes, de har da nok med sitt vel...? Ja foruten her på kg da...

Anonymkode: a4451...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...