Gå til innhold

Hva spiller du av pc spill?


HalldirV2

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Macro skrev:

Lagt opp viker det som.:P

Jeg har vel det :) Og jeg spiller ikke spesielt ofte, så derfor er jeg en "casual gamer". Nå vil jeg høre deg kalle meg det, takk! Vi kan kalle det et slags *unnskyld Halldir, jeg tok feil* - forkledd i form av anerkjennelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pleide å spille mye, men nå er jeg ikke veldig motivert til å spille. Finner ingen spill som interesserer meg for tiden, men gleder meg til Hitman 2 kommer til høsten.

Spill jeg var hekta på tidligere:
- Playerunknowns Battleground
- Overwatch
- Hitman-serien
- CS:GO
- Star Wars: Battlefront
- The Elder Scrolls: Oblivion og Skyrim
- Battlefield 2 og 2143 (tror jeg den het?)
- Batman Arkham-serien
- Knights of the Old Republic
- Unreal Tournament
og mange flere som jeg ikke kommer på nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte selvsagt at jeg også spilte World of Warcraft et par perioder, men gidder ikke mer grinding. Tar altfor mye tid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Spiller av og på. Spilt litt Assassin's Creed de siste månedene, og hender jeg har WoW-perioder. Liker også The Sims innimellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå spiller jeg en del Fallout 4 og Raft. Ellers er det også mye annet rart det går i av og til. Har bygget meg opp en solid samling i Steam (223 and counting :wink:) og der er det mye rart.

Når jeg var yngre foretrakk jeg strategispill (Age of Empires II :rodmer: ) Men nå foretrekker jeg div. first-person/third-person-spill, så det er kanskje mest av det i forskjellige former. (Battlefield, Dying Light, The Long Dark, Saints Row, S.T.A.L.K.E.R.-serien, Bioshock-serien, Oblivion og Skyrim...) Top-down eller 2D klarer jeg bare ikke å komme skikkelig inn i, noe som er fryktelig synd for det er så mange sånne spill der ute som virker så interessante, men det passer bare ikke meg.

Er også helt hekta på alt som har med zombier å gjøre, så selvsagt har jeg Dead Rising-spillene, 7 Days to Die, Left 4 Dead, DayZ (sukk...), The Walking Dead (fra Telltale), Zombi, og mange flere jeg ikke kommer på i farta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Macro skrev:

da beklager jeg. Det handler om konseptet. At folk spiller og bruker spill er kjempebra, det er det vi ønsker. Gaming og spilling er to ulike ting til og med i engelsk-språkelige land. Det er mitt hjerte for spill som gjør at jeg vil feil begrep til pers.

Jada, dere er så spesielle så. La nå folk kalle seg det de vil, enten de mener de spiller eller gamer. Men klart, jeg kan forstå at gamere som kaster bort det meste av livet på spilling/gaming blir snurt hvis noen forsøker å kle seg med samme tittel. Mange av dem har tross alt ikke så mye annet å ta seg til i livet (uten at jeg mener dette gjelder deg, men det er en generell betraktning). Mange av gamerne har et usunt fokus på prestasjoner og dedikasjon, og det er bare en håndfull som faktisk virkelig kan leve av det, ref. de som vinner Starcraft turneringer osv. 

Men ja, jeg spiller iblant. Helst strategispill som city Builder games og lignende. I det siste har jeg prøvd meg litt på Surviving Mars :) Men spiller da ikke ofte. 

Anonymkode: 73ddf...04a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, matrobot skrev:

Pleide å spille mye, men nå er jeg ikke veldig motivert til å spille. Finner ingen spill som interesserer meg for tiden, men gleder meg til Hitman 2 kommer til høsten.

Spill jeg var hekta på tidligere:
- Playerunknowns Battleground
- Overwatch
- Hitman-serien
- CS:GO
- Star Wars: Battlefront
- The Elder Scrolls: Oblivion og Skyrim
- Battlefield 2 og 2143 (tror jeg den het?)
- Batman Arkham-serien
- Knights of the Old Republic
- Unreal Tournament
og mange flere som jeg ikke kommer på nå :)

The Elder Scrolls :) Finnes knapt noe bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, HalldirV2 skrev:

The Elder Scrolls :) Finnes knapt noe bedre.

Kan være skummelt med digitale rollespill, så derfor jeg holder meg unna etter Mass effect :P

Anonymkode: 73ddf...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, PaperFlower skrev:

Akkurat nå spiller jeg en del Fallout 4 og Raft. Ellers er det også mye annet rart det går i av og til. Har bygget meg opp en solid samling i Steam (223 and counting :wink:) og der er det mye rart.

Når jeg var yngre foretrakk jeg strategispill (Age of Empires II :rodmer: ) Men nå foretrekker jeg div. first-person/third-person-spill, så det er kanskje mest av det i forskjellige former. (Battlefield, Dying Light, The Long Dark, Saints Row, S.T.A.L.K.E.R.-serien, Bioshock-serien, Oblivion og Skyrim...) Top-down eller 2D klarer jeg bare ikke å komme skikkelig inn i, noe som er fryktelig synd for det er så mange sånne spill der ute som virker så interessante, men det passer bare ikke meg.

Er også helt hekta på alt som har med zombier å gjøre, så selvsagt har jeg Dead Rising-spillene, 7 Days to Die, Left 4 Dead, DayZ (sukk...), The Walking Dead (fra Telltale), Zombi, og mange flere jeg ikke kommer på i farta.

Bf1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, HalldirV2 said:

Bf1?

Ja, iallefall er det det jeg spiller av og til nå for tiden.

Ellers har jeg også spillt de fleste spillene fra Bf2 og oppover. Gleder meg også til det nye spillet! Ikke bare pga. selve spillet men også for å se hvordan det blir å løpe rundt å skyte i lille Norge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, PaperFlower skrev:

Ja, iallefall er det det jeg spiller av og til nå for tiden.

Ellers har jeg også spillt de fleste spillene fra Bf2 og oppover. Gleder meg også til det nye spillet! Ikke bare pga. selve spillet men også for å se hvordan det blir å løpe rundt å skyte i lille Norge!

Jeg også 😄 Er du god?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, dere er så spesielle så. La nå folk kalle seg det de vil, enten de mener de spiller eller gamer. Men klart, jeg kan forstå at gamere som kaster bort det meste av livet på spilling/gaming blir snurt hvis noen forsøker å kle seg med samme tittel. Mange av dem har tross alt ikke så mye annet å ta seg til i livet (uten at jeg mener dette gjelder deg, men det er en generell betraktning). Mange av gamerne har et usunt fokus på prestasjoner og dedikasjon, og det er bare en håndfull som faktisk virkelig kan leve av det, ref. de som vinner Starcraft turneringer osv. 

Men ja, jeg spiller iblant. Helst strategispill som city Builder games og lignende. I det siste har jeg prøvd meg litt på Surviving Mars :) Men spiller da ikke ofte. 

Anonymkode: 73ddf...04a

Du er et godt eksempel på noen som trnger en hobby :) kanskje gaming er aktuelt?

Usunn holdning finner man over alt og i alle hobbyer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, PaperFlower skrev:

Ja, iallefall er det det jeg spiller av og til nå for tiden.

Ellers har jeg også spillt de fleste spillene fra Bf2 og oppover. Gleder meg også til det nye spillet! Ikke bare pga. selve spillet men også for å se hvordan det blir å løpe rundt å skyte i lille Norge!

Ble faktisk ganske lettet over at de ikke snakker norsk. Mapet er fantastisk 😄 nydelig spill! helt absurd at det er norske skilt på butikkene i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Macro skrev:

Du er et godt eksempel på noen som trnger en hobby :) kanskje gaming er aktuelt?

Usunn holdning finner man over alt og i alle hobbyer.

Nei, jeg var gamer tidligere i livet. Og det tok, som for mange andre, litt mye tid. Jada, man finner usunne holdninger over alt, men man kan ikke stikke under en stol at hobbyer som gaming fort får tenåringer og unge voksne til å bli litt for hekta på en tilværelse som ofte er lite sosial der mange også pådrar seg helseproblemer som følge av usunt kosthold og for mye stillesitting foran pc'en (for mange kommer det i tillegg til at man har sittet stille foran pc'en på jobb også). Det er klart det ikke gjelder alle, men det er jo en grunn til at gamingmiljøet ble kjent for mye pizza og cola for å si det sånn, og gamere er neppe de største treningsentusiastene heller.

Gaming kan selvfølgelig tilføre en noe også, men det er dessverre mange unge som har tapt mye på det i form av tidsbruk og manglende fysisk sosial interaksjon. 

Anonymkode: 73ddf...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg var gamer tidligere i livet. Og det tok, som for mange andre, litt mye tid. Jada, man finner usunne holdninger over alt, men man kan ikke stikke under en stol at hobbyer som gaming fort får tenåringer og unge voksne til å bli litt for hekta på en tilværelse som ofte er lite sosial der mange også pådrar seg helseproblemer som følge av usunt kosthold og for mye stillesitting foran pc'en (for mange kommer det i tillegg til at man har sittet stille foran pc'en på jobb også). Det er klart det ikke gjelder alle, men det er jo en grunn til at gamingmiljøet ble kjent for mye pizza og cola for å si det sånn, og gamere er neppe de største treningsentusiastene heller.

Gaming kan selvfølgelig tilføre en noe også, men det er dessverre mange unge som har tapt mye på det i form av tidsbruk og manglende fysisk sosial interaksjon. 

Anonymkode: 73ddf...04a

80 tallet ringte :) Northug er gamer, Sandra (fra Idol) er gamer, flere fra Donkeboy er gamere, jeg er gamer (og trener nesten hver dag), vennene mine er gamere og deltar på alt fra thriatlon osv osv osv. Det er 2018, gaming er ikke mer synonymt med dårlig kosthold og lite trening.  Påtide at holdninger som at gaming er fyfy men fylla hver helg er greit, forsvinner.

Endret av Fluffe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Fluffe skrev:

80 tallet ringte :) Northug er gamer, Sandra (fra Idol) er gamer, flere fra Donkeboy er gamere, jeg er gamer (og trener nesten hver dag), vennene mine er gamere og deltar på alt fra thriatlon osv osv osv. Det er 2018, gaming er ikke mer synonymt med dårlig kosthold og lite trening.  Påtide at holdninger som at gaming er fyfy men fylla hver helg er greit, forsvinner.

Jada, men toppidrettsutøvere og kjendiser er som regel ikke representativt, og jeg skrev jo også at det selvfølgelig ikke gjelder alle. Likevel ser jeg jo at mange suges inn i gamingverden på en usunn måte også i 2018, siden dette er en av hobbyene som i stor grad trekker til seg mennesker som ikke greier å sette grenser for seg selv mtp. tidsbruk og hva de ofrer av andre ting i livet. Det spiller ingen rolle om vi snakker 1989 eller 2018, psykologien rundt overdreven spilling/gaming er den den samme. Om noe er det jo faktisk lettere å bruke usunt mye tid og ressurser på det i 2018 siden spillene er mer omfattende enn den gangen, med mer realistiske grafikkmotorer, flerspillermuligheter i større grad og gjerne store, virtuelle verdener til utforskning. Vi ser jo også at det har hatt fatale konsekvenser ref. kineseren som spilte WoW så lenge og mye at han døde!

www.dailymail.co.uk/news/article-2977817/Video-game-fan-coughs-blood-drops-dead-Shanghai-internet-caf-playing-World-Warcraft-straight-19-hours.html

 

Anonymkode: 73ddf...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Winza
3 timer siden, Springfjær skrev:

Stemmer det! Fantastisk! 😍

Gode minner ja :) 

4 timer siden, Elaine Marley skrev:

Nei, er ferdig med det. Spiller egentlig ingenting på PS4 nå.

Håper de kommer med en oppfølger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada, men toppidrettsutøvere og kjendiser er som regel ikke representativt, og jeg skrev jo også at det selvfølgelig ikke gjelder alle. Likevel ser jeg jo at mange suges inn i gamingverden på en usunn måte også i 2018, siden dette er en av hobbyene som i stor grad trekker til seg mennesker som ikke greier å sette grenser for seg selv mtp. tidsbruk og hva de ofrer av andre ting i livet. Det spiller ingen rolle om vi snakker 1989 eller 2018, psykologien rundt overdreven spilling/gaming er den den samme. Om noe er det jo faktisk lettere å bruke usunt mye tid og ressurser på det i 2018 siden spillene er mer omfattende enn den gangen, med mer realistiske grafikkmotorer, flerspillermuligheter i større grad og gjerne store, virtuelle verdener til utforskning. Vi ser jo også at det har hatt fatale konsekvenser ref. kineseren som spilte WoW så lenge og mye at han døde!

www.dailymail.co.uk/news/article-2977817/Video-game-fan-coughs-blood-drops-dead-Shanghai-internet-caf-playing-World-Warcraft-straight-19-hours.html

 

Anonymkode: 73ddf...04a

Joda, de er like representative som alle andre. Men så klart er det viktigst å dra frem disse som hadde blitt feite uansett hvilken hobby de har. Folk har død av idrett også. Men det var ikke like gøy å nevne som han som "døde" av wow. Folk har til og med drukket seg ihjel på vann. Nei jeg er møkk lei av at folk uggleser  gamere. Hvor mange er ikke feire og som strikker eks? Ganske mange

Endret av Fluffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Fluffe skrev:

Joda, de er like representative som alle andre. Men så klart er det viktigst å dra frem disse som hadde blitt feite uansett hvilken hobby de har.

Nå er jo gaming i utgangspunktet en relativt stillesittende hobby da, så det hjelper jo ikke f. eks. ungdom som allerede har sittet mye stille på skolen først. Eller sagt med andre ord: Unge mennesker som i utgangspunktet ikke er spesielt mye fysisk aktive, får det neppe bedre av å begynne med nok en aktivitet som innebærer mye stillesitting.

Anonymkode: 73ddf...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nå er jo gaming i utgangspunktet en relativt stillesittende hobby da, så det hjelper jo ikke f. eks. ungdom som allerede har sittet mye stille på skolen først. Eller sagt med andre ord: Unge mennesker som i utgangspunktet ikke er spesielt mye fysisk aktive, får det neppe bedre av å begynne med nok en aktivitet som innebærer mye stillesitting.

Anonymkode: 73ddf...04a

At man gamer betyr ikke at man kun sitter på ræva hele dagen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...