Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Fluffe skrev:

At man gamer betyr ikke at man kun sitter på ræva hele dagen. 

Det hjelper ikke, folk som har bestemt seg for at gaming er slik får du ikke gjort noe med. Det er tett mellom ørene.

Anonymkode: 2577e...60a

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Fluffe skrev:

At man gamer betyr ikke at man kun sitter på ræva hele dagen. 

Nei, ikke automatisk, men poenget er at det nettopp er mange av de som sitter på rumpa hele dagen som i tillegg blir interessert i gaming.For ungdom som allerede er relativt fysisk inaktive, så er terskelen for å begynne med gaming gjerne lavere enn andre typer og mer fysiske aktiviteter. 

Anonymkode: 73ddf...04a

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke automatisk, men poenget er at det nettopp er mange av de som sitter på rumpa hele dagen som i tillegg blir interessert i gaming.For ungdom som allerede er relativt fysisk inaktive, så er terskelen for å begynne med gaming gjerne lavere enn andre typer og mer fysiske aktiviteter. 

De som sitter på ræva sitter også og strikker, sover vekk dagene, bruker disse brettene med mottor osv... Hvorfor klager du ikke på dette? Eller er det bare slik at du absolutt må ha gamle holdninger ovenfor gaming, for dagbladet eller noe annet har laget en skrekkartikkel om noen som døde når de spilte?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Fluffe skrev:

De som sitter på ræva sitter også og strikker, sover vekk dagene, bruker disse brettene med mottor osv... Hvorfor klager du ikke på dette? Eller er det bare slik at du absolutt må ha gamle holdninger ovenfor gaming, for dagbladet eller noe annet har laget en skrekkartikkel om noen som døde når de spilte? 

Jeg har da ikke påstått at gaming nødvendigvis er verre med tanke på fysisk inaktivitet i forhold til andre aktiviteter heller, så der har du en fin stråmann :) 

Men strikking er neppe veldig attraktivt som hobby for ungdom, mens gaming er det. Brett med motor innebærer i det minste en viss grad av fysisk aktivitet til tross for at det er motorisert, så disse eksemplene er egentlig ikke sammenlignbare. Dessuten er det veldig lett for unge å bli "sugd" inn i store virtuelle verdener. Gaming er også en hobby som er relativt enkelt tilgjengelig og lett å komme i gang med. 

Skrevet

Mange profesjonelle gamere lever dessverre usunt (ser spesielt mange overvektige som profesjonelle spillere i CS:GO), men gaming betyr ikke nødvendigvis at man har en dårlig livsstil. Har også sett en del profesjonelle gamere som lever og spiser sunt, men dessverre ikke "utbredt" i gaming-verden.

Jeg håper at det er en trend som snur seg etterhvert. Spesielt hvis man får til VR + bevegelser som "mainstream". Da må man være fysisk toppform for å game godt. Hadde vært heftig å kunne game og komme seg i toppform pga det :)

Skrevet
3 timer siden, HalldirV2 skrev:

Det høres ut som et spill Listhaug ville likt 😅

Haha, det skulle ikke forundre meg. :laugh:

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, matrobot skrev:

Mange profesjonelle gamere lever dessverre usunt (ser spesielt mange overvektige som profesjonelle spillere i CS:GO), men gaming betyr ikke nødvendigvis at man har en dårlig livsstil. Har også sett en del profesjonelle gamere som lever og spiser sunt, men dessverre ikke "utbredt" i gaming-verden.

Jeg håper at det er en trend som snur seg etterhvert. Spesielt hvis man får til VR + bevegelser som "mainstream". Da må man være fysisk toppform for å game godt. Hadde vært heftig å kunne game og komme seg i toppform pga det :)

Her tar du feil. Profesjonelle gamere har faktisk en ganske streng diet og mange lag tvinger de som er med til å trene.

Anonymkode: 009de...2d3

Skrevet
3 hours ago, HalldirV2 said:

Jeg også 😄 Er du god?

Ånei, haha, det tror jeg ikke. Pleier å havne sånn ca. midt på treet. Jeg var relativt god tidligere, men i de siste årene har enten jeg blitt dårligere eller alle andre mye bedre. Er god på teamwork da, siden jeg liker å spille medic. Jeg er en av de som løper rundt som en tulling og kaster ut medkits og gjennoppliver alle jeg ser mens jeg selv skytes og sprenges. :fnise: Liker også fokusere på å holde på flagg og ta flagg, uten å tenke så mye på K/D, og det gir jo poeng uansett - og hjelper laget.

2 hours ago, Macro said:

Ble faktisk ganske lettet over at de ikke snakker norsk. Mapet er fantastisk 😄 nydelig spill! helt absurd at det er norske skilt på butikkene i byen.

Ja, det lille jeg har sett ser kjempekult ut. Synes det er så bra at det er noen nye settinger som man ikke før har sett i lignende spill. Alle små, intetsigende land lik Norge har jo en historie å fortelle. Så det er kjempefint at noen forteller den historien.

Skrevet
4 minutter siden, PaperFlower skrev:

Ånei, haha, det tror jeg ikke. Pleier å havne sånn ca. midt på treet. Jeg var relativt god tidligere, men i de siste årene har enten jeg blitt dårligere eller alle andre mye bedre. Er god på teamwork da, siden jeg liker å spille medic. Jeg er en av de som løper rundt som en tulling og kaster ut medkits og gjennoppliver alle jeg ser mens jeg selv skytes og sprenges. :fnise: Liker også fokusere på å holde på flagg og ta flagg, uten å tenke så mye på K/D, og det gir jo poeng uansett - og hjelper laget.

Ja, det lille jeg har sett ser kjempekult ut. Synes det er så bra at det er noen nye settinger som man ikke før har sett i lignende spill. Alle små, intetsigende land lik Norge har jo en historie å fortelle. Så det er kjempefint at noen forteller den historien.

Haha. Spiller mye medic selv. Favoritt rifle?

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her tar du feil. Profesjonelle gamere har faktisk en ganske streng diet og mange lag tvinger de som er med til å trene.

Uhm, ok. Da ser jeg på feil turneringer, hehe. Så for det meste på Faze-clan i CS:GO pga nordmenn i laget.

Skrevet
2 hours ago, HalldirV2 said:

Haha. Spiller mye medic selv. Favoritt rifle?

Jeg er ikke en av de som kan så mye om våpen, men de riflene jeg har falt på (og som jeg ikke bytter ut med mindre det er for spesifikke medaljer o.l.) er bl.a. Selbstlader M1916 Factory og MP 18 Optical. De bruker jeg desidert mest.

Ellers er jeg ganske glad i Rifle Grenades, spesielt etter én spesifikk gang på Argonne Forest. Det var sikkert 10-15 fiender inni en bunker, og jeg skjøt 1(!) granat og tok livet av nesten hele gjengen. De hadde kastet ut masse trip wires som jeg går ut ifra hjalp til å ta knekken på de. På det overlayet der man ser hvem som drepte hvem så man bare navnet mitt nedover, samt masse "WTF" og "wow" i chatten. Det var litt morsomt. :cool:

• Liker 2
Skrevet

Jeg spiller pc-spill som deltidsjobb, blir fort noen timer om dagen. Spiller for det meste single player-spill, veldig glad i RPG og eventyr generelt, samt skrekk. De siste par ukene har jeg spilt følgende:

Telltale's The Walking Dead sesong 1-3
The Wolf Among Us
Xcom: Enemy Unknown
Darkwood
Borderlands
Divinity: Original Sin 2
Outlast 1+2

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, FrankDrebin skrev:

Haha, det skulle ikke forundre meg. :laugh:

Du vil ikke tro hvordan et spill hadde sett ut om jeg skulle designe det😁

AnonymBruker
Skrevet

Et sidespor, men hva får profesjonelle gamere betalt for? Hva er det som genererer inntekten?

Anonymkode: b27f7...762

Gjest Winza
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Et sidespor, men hva får profesjonelle gamere betalt for? Hva er det som genererer inntekten?

Anonymkode: b27f7...762

Sponsorer sikkert

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ikke tro hvordan et spill hadde sett ut om jeg skulle designe det😁

Hadde nok blitt spesielt om jeg skulle designe spill også. xD

AnonymBruker
Skrevet

Walla kompis, vil do være med en tur i mujaffas bmw? 🤣

Anonymkode: df0bd...8fa

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Husker den godt. :fnise: Kom aldri spesielt langt, klarte alltid å vrake bilen. :P 

• Liker 2
Gjest Winza
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags spill er det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...