Gå til innhold

Samboer er advokat og gjør det slutt med meg om jeg blir rørlegger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den skoleferien ...

Men hvis dette skulle stemme, så tror jeg at jeg ville tatt den utdannelsen jeg ønsket. Jeg har problemer med å takle folk som er veldig opptatt av status og som ser ned på andre yrkesgrupper, så jeg tviler på at det forholdet hadde holdt særlig lenge uansett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner han litt hvis han tenker på status, rørlegger er dessverre veldig lavstatus. Jeg håper uansett du følger hjertet ditt :) Kan jeg spørre hva han sa da du sa det var slutt?

Anonymkode: 286bd...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt snobb, hva gjør han da om rørene i boligen ikke fungerer? Ringer en økonom?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at denne tråden er reell.

Du har rukket å få tre barn med en mann og først nå begynner å tenke på en utdannelse og lufte det for ham for første gang?

Anonymkode: a80d8...6db

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner han litt hvis han tenker på status, rørlegger er dessverre veldig lavstatus. 

Anonymkode: 286bd...0dc

Med tanke på hvor viktige de er i samfunnet så er det rart at det yrket er lavstatus :blink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stella Rose

Hadde gjort det slutt selv, en så høy på seg selv mann hadde jeg aldri orket å være sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som ser ned på en yrkesgruppe er vel ikke mennesker man vil ha i livet? Såfall ikke ha i barns liv. 

Anonymkode: 3a437...a75

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at denne tråden er reell.

Du har rukket å få tre barn med en mann og først nå begynner å tenke på en utdannelse og lufte det for ham for første gang?

Anonymkode: a80d8...6db

For ikke å snakke om at ts formulerer seg som en ungdomsskoleelev, og at advokaten åpenbart ikke hadde problemer med at hun jobbet i statusbransjen klesbutikk..

Sommeren er lang, ass!

Anonymkode: 02cc8...ad2

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner han litt hvis han tenker på status, rørlegger er dessverre veldig lavstatus. Jeg håper uansett du følger hjertet ditt :) Kan jeg spørre hva han sa da du sa det var slutt?

Anonymkode: 286bd...0dc

Hva er problemet ditt? Hvorfor sier du at rørleggeryrket er lavstatus? Har du benyttet deg av rørlegger før eller er du så fingernem at du fikser dine egne rør? 

Slike tåpelige utsagn angående yrker og utdanning som du kommer med er virkelig lavstatus. 

Endret av Snaskesnusken
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette høres veldig rart ut. Dere har 3 barn? Du vil ta deg en utdanning nå? Kan det være misforståelse at det dreier seg om at han ser på set som lavstatus og at det er det som er grunnen til at han er imot det? Kanskje han har uttrykt seg uheldig om det, men at han er imot at du skal ta en utdannelse i det siden det er meget krevende og han liker så godt slik dere har det nå med i hvert fall litt tid til hverandre? Og barna krever jo også sitt. Er de små? Hans jobb krever sikkert mye tid også.

Snakk sammen om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Det er da mange som greier å få tre barn tidlig i 20-årene og dermed begynner på utdanning etterpå. Svigerinnen min hadde 4 ganske store barn før hun begynte å studere, hun er ikke er troll... 2 barn før hun fullførte vgs. 

Rørlegger er dessuten ikke lavstatus. Det er ikke høystatus, men heller ikke lavt. Det er en ganske trygg utdanning, med potensiale for å tjene gode penger, fort mer enn en økonom hvis man greier å starte for seg selv. Veldig lurt karrierevalg! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta på deg rørlegger uniform og fiks vasken. Mulig han endrer syn på det da.

Menn og uniformer vet du. De er så svake for slikt..

Anonymkode: 8c407...1fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Snaskesnusken skrev:

Hva er problemet ditt? Hvorfor sier du at rørleggeryrket er lavstatus? Har du benyttet deg av rørlegger før eller er du så fingernem at du fikser dine egne rør? 

Slike tåpelige utsagn angående yrker og utdanning som du kommer med er virkelig lavstatus. 

Det er jo fakta, yrket mitt er ikke så veldig høystatus det heller og det er jeg klar over. Men, hvorfor bry seg?

Anonymkode: 286bd...0dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Sisti skrev:

Det er da mange som greier å få tre barn tidlig i 20-årene og dermed begynner på utdanning etterpå. Svigerinnen min hadde 4 ganske store barn før hun begynte å studere, hun er ikke er troll... 2 barn før hun fullførte vgs. 

Rørlegger er dessuten ikke lavstatus. Det er ikke høystatus, men heller ikke lavt. Det er en ganske trygg utdanning, med potensiale for å tjene gode penger, fort mer enn en økonom hvis man greier å starte for seg selv. Veldig lurt karrierevalg! 

 

Det er definitivt rørleggeren som startet eget firma som har mest penger i min familie. Går advokaten en høy gang viss man skal se på økonomi hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo fakta, yrket mitt er ikke så veldig høystatus det heller og det er jeg klar over. Men, hvorfor bry seg?

Anonymkode: 286bd...0dc

Du bryr deg tydeligvis. Hvilken fagperson er det som rakker ned på sitt eget yrke? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en snobbete holdning han har. Håper ikke han mener det. Rørlegger er et kjekt yrke (selvom man merker det er mange fordommer) Vi trenger flere kvinnelige rørleggere og det er ingen problem å få jobb. 

Anonymkode: eebc7...dc6

Det er ikke sikkert at han er snobb. Det kan være sjalusi. Han ser for seg kona si jobbende sammen med massevis av muskuløse, sexy svetteglinsende menn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mass skrev:

Det er definitivt rørleggeren som startet eget firma som har mest penger i min familie. Går advokaten en høy gang viss man skal se på økonomi hvertfall!

Om advokaten eller rørleggeren tjener mest penger handler egentlig mindre om fagkompetanse enn det handler om forretningsdyktighet. Den advokaten jeg kjenner best er svært dyktig, men altfor snill. Han har ikke hjerte til å flå sine pengesvake kunder, og har dessverre en stusselig økonomi.

Endret av I Grosny
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kult å utdanne seg til rørlegger! Kjør på. Jeg pleier ikke si dump, men det får jo advokatgubben fikse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, I Grosny skrev:

Om advokaten eller rørleggeren tjener mest penger handler egentlig mindre om fagkompetanse enn det handler om forretningsdyktighet. Den advokaten jeg kjenner best er svært dyktig, men altfor snill. Han har ikke hjerte til å flå sine pengesvake kunder, og har dessverre en stusselig økonomi.

Det har du rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...