Gå til innhold

Samboer er advokat og gjør det slutt med meg om jeg blir rørlegger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og nei, jeg troller virkelig ikke.

Samboeren min og far til våres 3 små barn jobber selv som advokat. Jeg er 10 år yngre enn han, og har null utdanning.har jobbet litt i klesbutikker og innenfor salg. Jeg har lenge hatt lyst til å bli rørlegger, men samboeren min nekter meg. Han gikk så langt og sa at dersom jeg blir voksenlærling rørlegger så blir det slutt, men har tipset meg/skrytet av økonomi utdannelse osv. Jeg blir ganske såret og mener at han faktisk ikke elsker meg om han har slike meninger. Jeg sa også at «Javel. Men da er det faktisk slutt. Enkelt å greit» 

gikk jeg virkelig for langt? Angrer nå på hva jeg sa og føler meg bare dum...

Anonymkode: 8e4b0...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en tufs. Han, ikke du. 

Anonymkode: 77cf4...5b2

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og nei, jeg troller virkelig ikke.

Samboeren min og far til våres 3 små barn jobber selv som advokat. Jeg er 10 år yngre enn han, og har null utdanning.har jobbet litt i klesbutikker og innenfor salg. Jeg har lenge hatt lyst til å bli rørlegger, men samboeren min nekter meg. Han gikk så langt og sa at dersom jeg blir voksenlærling rørlegger så blir det slutt, men har tipset meg/skrytet av økonomi utdannelse osv. Jeg blir ganske såret og mener at han faktisk ikke elsker meg om han har slike meninger. Jeg sa også at «Javel. Men da er det faktisk slutt. Enkelt å greit» 

gikk jeg virkelig for langt? Angrer nå på hva jeg sa og føler meg bare dum...

Anonymkode: 8e4b0...185

Har dere store problemer fra før av i forholdet?

Anonymkode: 64d36...8b5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en snobbete holdning han har. Håper ikke han mener det. Rørlegger er et kjekt yrke (selvom man merker det er mange fordommer) Vi trenger flere kvinnelige rørleggere og det er ingen problem å få jobb. 

Anonymkode: eebc7...dc6

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han er en sånn snobb tror jeg at jeg hadde revurdert forholdet mitt gitt. 

Anonymkode: f7f91...ff7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiot, det er foresten blitt svart vansklig å få

jobb med økonomi utdanning.. «alle» har det...

Anonymkode: cee40...3b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del virker det som at status og penger betyr mer for han enn du gjør. 

Men partner skal støtte deg i å nå dine mål/drømmer, selv om vedkommende kanskje ikke er like gira og innafor rimelighetens grenser selvfølgelig. 

Det er alfa omega å jobbe med det man selv ønsker, blir du tvunget til å jobbe med noe du absolutt ikke ønsker eller trives med er veien til langvarig sykemelding veldig kort. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og nei, jeg troller virkelig ikke.

Samboeren min og far til våres 3 små barn jobber selv som advokat. Jeg er 10 år yngre enn han, og har null utdanning.har jobbet litt i klesbutikker og innenfor salg. Jeg har lenge hatt lyst til å bli rørlegger, men samboeren min nekter meg. Han gikk så langt og sa at dersom jeg blir voksenlærling rørlegger så blir det slutt, men har tipset meg/skrytet av økonomi utdannelse osv. Jeg blir ganske såret og mener at han faktisk ikke elsker meg om han har slike meninger. Jeg sa også at «Javel. Men da er det faktisk slutt. Enkelt å greit» 

gikk jeg virkelig for langt? Angrer nå på hva jeg sa og føler meg bare dum...

Anonymkode: 8e4b0...185

Sa du dette til han da?
Dere bør gå til samtaler  hos familievernkontoret.

Anonymkode: 64d36...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en tufs. Han, ikke du. 

Anonymkode: 77cf4...5b2

Jeg mener også at han er det... :( 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere store problemer fra før av i forholdet?

Anonymkode: 64d36...8b5

Ingen problemer. Har hatt et perfekt forhold. Men denne holdningen hans gjør meg forbanna. Hans drøm var å bli advokat, min er kanskje å bli rørlegger. Men hva så? Jeg tror det handler om status :( 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en snobbete holdning han har. Håper ikke han mener det. Rørlegger er et kjekt yrke (selvom man merker det er mange fordommer) Vi trenger flere kvinnelige rørleggere og det er ingen problem å få jobb. 

Anonymkode: eebc7...dc6

Han mente det rett fra hjertet sitt, dessverre... Det handler nok om statusen han... Så godt å høre :) for jeg vil så inderlig bli rørlegger! Hehe :)  sant nok.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han er en sånn snobb tror jeg at jeg hadde revurdert forholdet mitt gitt. 

Anonymkode: f7f91...ff7

Jeg tror jeg gjorde det slutt... Vi har ikke snakket sammen diskusjonen. Han gikk å la seg på gjesterommet. 

- Ts

Anonymkode: 8e4b0...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt idiotisk av han, men dere har tre små barn sammen og du "tror" det er slutt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Idiot, det er foresten blitt svart vansklig å få

jobb med økonomi utdanning.. «alle» har det...

Anonymkode: cee40...3b9

Helt enig med deg! Er så mange som utdanner seg innenfor feltet, men som ikke får jobb på lang tid.. Det trengs alltid folk som rørleggere!

2 minutter siden, LittDiva skrev:

Så... det er/ var bedre at du ikke har noe utdanning? 

Han mener nok det. For han er det bedre at jeg er hjemmeværende, enn at jeg jobber som rørlegger..

2 minutter siden, GulSitron skrev:

For min del virker det som at status og penger betyr mer for han enn du gjør. 

Men partner skal støtte deg i å nå dine mål/drømmer, selv om vedkommende kanskje ikke er like gira og innafor rimelighetens grenser selvfølgelig. 

Det er alfa omega å jobbe med det man selv ønsker, blir du tvunget til å jobbe med noe du absolutt ikke ønsker eller trives med er veien til langvarig sykemelding veldig kort. 

Det er akkurat det som er problemet. Han er fryktelig opptatt av status! Men jeg har nok ignorert det, for jeg trodde aldri at han kom til å dumpe meg pga jobbvalg... sant.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sa du dette til han da?
Dere bør gå til samtaler  hos familievernkontoret.

Anonymkode: 64d36...8b5

Ja, det gjorde jeg. Men jeg tror jeg dumpet han i forkjøpet.. Han gikk å la seg på gjesterommet å tenker å snakke 😮 

- Ts 

Anonymkode: 8e4b0...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, visp skrev:

Helt idiotisk av han, men dere har tre små barn sammen og du "tror" det er slutt?

Hva skal jeg gjøre da når jeg sa det jeg sa til han og han nekter å verken snakke eller sove med meg? Jeg kan jo ikke lage et rebalder midt på natten med 3 små barn som ligger å sover heller... Da sparer jeg heller konflikten til i morgen, da jeg vet at dette ikke blir en hyggelig diskusjon. 

- Ts 

Anonymkode: 8e4b0...185

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva skal jeg gjøre da når jeg sa det jeg sa til han og han nekter å verken snakke eller sove med meg? Jeg kan jo ikke lage et rebalder midt på natten med 3 små barn som ligger å sover heller... Da sparer jeg heller konflikten til i morgen, da jeg vet at dette ikke blir en hyggelig diskusjon. 

- Ts 

Anonymkode: 8e4b0...185

Ja, men du skrev at du trodde det var slutt. Har dere aldri hatt konflikter før? Ville jo tro det da dere har tre småbarn?

Det hørtes bare litt ut som en liten sommerforelskelse da du skrev at du "trodde" det var slutt.

Det ordner seg sikkert dette her. Han må få litt tid til å fordøye det og du må stå på ditt. Det er jo han som er urimelig og utrolig snobbete.

Med tanke på hvor mye dritt enkelte advokater holder på med, så er det vel godt å ha en rørlegger tilgjengelig:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, visp skrev:

Ja, men du skrev at du trodde det var slutt. Har dere aldri hatt konflikter før? Ville jo tro det da dere har tre småbarn?

Det hørtes bare litt ut som en liten sommerforelskelse da du skrev at du "trodde" det var slutt.

Det ordner seg sikkert dette her. Han må få litt tid til å fordøye det og du må stå på ditt. Det er jo han som er urimelig og utrolig snobbete.

Med tanke på hvor mye dritt enkelte advokater holder på med, så er det vel godt å ha en rørlegger tilgjengelig:)

Ja, pga min kommentar til han. At jeg gjorde det slutt i forkjøpet. Vet ikke hva han tenker eller føler etter det jeg sa til han.

Vi har aldri hatt store konflikter nei. Har kun vært litt irriterte på hverandre noen ganger, da vi begge har hvert mye slitne med 3 små og tette barn. Men ikke noe særlig mer enn det.

Nei, men vet som sagt ikke hvordan han tok dette. Ja, jeg mener også det. Jeg kan oppdatere i morgen.

Jeg skjønte ikke helt hva du mente med det siste der? :) 

- Ts 

Anonymkode: 8e4b0...185

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, pga min kommentar til han. At jeg gjorde det slutt i forkjøpet. Vet ikke hva han tenker eller føler etter det jeg sa til han.

Vi har aldri hatt store konflikter nei. Har kun vært litt irriterte på hverandre noen ganger, da vi begge har hvert mye slitne med 3 små og tette barn. Men ikke noe særlig mer enn det.

Nei, men vet som sagt ikke hvordan han tok dette. Ja, jeg mener også det. Jeg kan oppdatere i morgen.

Jeg skjønte ikke helt hva du mente med det siste der? :) 

- Ts 

Anonymkode: 8e4b0...185

Det er jo ikke en stor konflikt det her. Du ser bare en uheldig side hos han. Om han vil splitte en familie på fem pga rørleggerdrømmen din, så er det jo helt absurd.

Ikke gi deg på det iallefall.

Det siste var bare et forsøk på å være morsom:)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, visp skrev:

Det er jo ikke en stor konflikt det her. Du ser bare en uheldig side hos han. Om han vil splitte en familie på fem pga rørleggerdrømmen din, så er det jo helt absurd.

Ikke gi deg på det iallefall.

Det siste var bare et forsøk på å være morsom:)

Blir spennende å se hva han sier :P jeg er helt enig med deg!

Akkurat på dette så kommer jeg ikke til å gi meg. Det er jo min utdanning :) 

hehe, Okei. :) 

- Ts 

Anonymkode: 8e4b0...185

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger føles KG-sommeren så uendelig lang... :roll:

 

Anonymkode: 02cc8...ad2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det bare er rørleggere han har noe imot? Han hadde jo ikke noe imot at du jobba i butikk 🤣 

Endret av QueenOfTheSidewalk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er akkurat det som er problemet. Han er fryktelig opptatt av status! Men jeg har nok ignorert det, for jeg trodde aldri at han kom til å dumpe meg pga jobbvalg... sant. 

- Ts 

Anonymkode: 8e4b0...185

Kjærlighet gjør blind vettu. Har vært i den båten før hvor jeg ikke innså hvor dårlig jeg ble behandlet. Det var faktisk noen av kollegaene mine som fikk meg til å innse det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...