Gå til innhold

Må jeg velge en dårlig løsning fordi min mann er utro?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Nina1975 skrev:

Er "mindre trygg i forholdet" positivt? I utslettende/dårlige/drama-forhold er ofte sexen bra. Men for all del, det kan også være du blir opphisset av situasjonen, men at dette forholdet taler mot alt du har lært om troskap og ekteskap, at det er ukjent og ett tabubelagt område. Du må bare kjenne etter, men skjønner det er vanskelig. 

Jeg har ikke sagt det er positivt. Jeg har ikke valgt denne situasjonen. Mitt dilemma er om omgivelsene mine krever at jeg skal ta den dårligste løsningen som for meg er å forlate ham og bryte opp familien.

Anonymkode: 2ba2f...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Nina1975 skrev:

Sexolog?

Hvorfor skal jeg gå til sexolog? Ikke noe galt med mitt sex liv. Psykolog? Nei, ikke noe galt med meg.

Anonymkode: 2ba2f...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal jeg gå til sexolog? Ikke noe galt med mitt sex liv. Psykolog? Nei, ikke noe galt med meg.

Anonymkode: 2ba2f...956

Ingenting galt med deg, men for å ha noen å snakke med, noen som kan hjelpe deg med å sortere tankene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt det er positivt. Jeg har ikke valgt denne situasjonen. Mitt dilemma er om omgivelsene mine krever at jeg skal ta den dårligste løsningen som for meg er å forlate ham og bryte opp familien.

Anonymkode: 2ba2f...956

Men det vet du ikke før det skjer. Det skjedde meg. Delvis ufrivillig. Men nå har jeg det bedre enn noen gang. Med ny mann. Man blir litt fastgrodd. Man vet ikke hva som finnes utenfor. 

Anonymkode: 54d84...188

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kariannne

TS, mannen din er ikke fantastisk. Han er en drittsekk og bryr seg null om deg. Du kan ikke være elskerinne til din egen mann. Han får i pose og sekk å du må leve med at han bryr seg like mye, kanskje også mer om en annen dame. For alt du vet kan det være han vil gå fra deg, men økonomiske ting holder han igjen. Det er komfortabelt for han å ha deg, hus, hytte og familieliv, og samtidig få full oppmerksomhet fra en annen kvinne. 

Det er ikke deg det er noe galt med, men du betyr ikke like mye for mannen din lenger, det viser han med handlingen sin. Jeg fatter ikke at kvinner godtar å bli behandlet sånn. Nei hiv ham på dør og sett deg selv litt høyere enn du har gjort til nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina1975
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sagt det er positivt. Jeg har ikke valgt denne situasjonen. Mitt dilemma er om omgivelsene mine krever at jeg skal ta den dårligste løsningen som for meg er å forlate ham og bryte opp familien.

Anonymkode: 2ba2f...956

Du er for gammel til å bry deg om hva andre synest. Det er du som skal ha det bra, ikke de.

 

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det vet du ikke før det skjer. Det skjedde meg. Delvis ufrivillig. Men nå har jeg det bedre enn noen gang. Med ny mann. Man blir litt fastgrodd. Man vet ikke hva som finnes utenfor. 

Anonymkode: 54d84...188

 

8 minutter siden, Kariannne skrev:

TS, mannen din er ikke fantastisk. Han er en drittsekk og bryr seg null om deg. Du kan ikke være elskerinne til din egen mann. Han får i pose og sekk å du må leve med at han bryr seg like mye, kanskje også mer om en annen dame. For alt du vet kan det være han vil gå fra deg, men økonomiske ting holder han igjen. Det er komfortabelt for han å ha deg, hus, hytte og familieliv, og samtidig få full oppmerksomhet fra en annen kvinne. 

Det er ikke deg det er noe galt med, men du betyr ikke like mye for mannen din lenger, det viser han med handlingen sin. Jeg fatter ikke at kvinner godtar å bli behandlet sånn. Nei hiv ham på dør og sett deg selv litt høyere enn du har gjort til nå. 

Jeg ville ha hørt på disse damene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, a l'orange skrev:

Enig. Mulig sexolog er bedre enn psykolog, det viktigste er uansett; En man liker å snakke med og som man føler at stiller de rette spørsmålene.

Jeg har fått luftet tankene mine gjennom dere 😂 . Er egentlig stadig sikrere på at jeg fortsetter som før uten å si noe , så får han ha belastningen med å holde ting hemmelig. Jeg tenker mest på hva som er best for meg.

Anonymkode: 2ba2f...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ut som om han ikke respekterer deg, ts. Han er jo ikke ærlig med deg. Hva om han har andre elskerinner også? Det kan du jo umulig vite. Tenk om han smitter deg med en kjønnssykdom? Jeg hadde aldri klart å leve med en slik mann. Men for all del, har du det bra sånn, så er det vel bare å bli i forholdet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som du prøver å overbevise deg selv om at dette er greit. 

Fasade liv med hus, båt og bil. Hva betyr det? Jeg vil heller være fattig og bo i telt fremfor et ulykkelig luksusliv. For all del, hvis du klarer å leve med dette.. men dessverre tror jeg bitterheten vil komme sigende.

Du må ha lave tanker om deg selv, som mener du ikke kan finne en bedre mann! Det er trist. 

Anonymkode: bc9de...ca8

Fjasprat av noen som aldri har manglet penger til mat og nødvendigheter... 

Ellers TS skjønner jeg ikke hvorfor du føler utrygghet i forholdet dersom han har hatt dette gående i 8 år og ikke forlatt deg kommer han ikke til å gjøre det heller. Slik jeg ser det holder du alle kortene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt nysgjerrig. Blir du i dette dårlige forholdet bare for du er redd for å starte på nytt igjen?Han elsker deg jo ikke slik som han puler rundt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Fluffe skrev:

Litt nysgjerrig. Blir du i dette dårlige forholdet bare for du er redd for å starte på nytt igjen?Han elsker deg jo ikke slik som han puler rundt.

Jeg har lest en melding der han betror seg til en venn. Han sier han elsker meg og ikke vil forlate meg, men klarer ikke å la vær å treffe elskerinnen som han også elsker. Virker som enkelte menn er slik.

Anonymkode: 2ba2f...956

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fluffe skrev:

Litt nysgjerrig. Blir du i dette dårlige forholdet bare for du er redd for å starte på nytt igjen?Han elsker deg jo ikke slik som han puler rundt.

Jeg har ikke sagt at forholdet er dårlig. Bortsett fra dette har vi et veldig bra forhold.

Anonymkode: 2ba2f...956

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har lest en melding der han betror seg til en venn. Han sier han elsker meg og ikke vil forlate meg, men klarer ikke å la vær å treffe elskerinnen som han også elsker. Virker som enkelte menn er slik.

Anonymkode: 2ba2f...956

Om man elsker en person, så gjør man ikke slik. Jeg har også sittet og ovebevist meg selv om jeg elsket en mann som psykisk misshandlet meg. Kom meg ut av forholdet og jeg innså i ettertid jeg elsket han ikke, men jeg var møkk redd for endringer og alt skulle begynne på nytt. Kan være han kun blir for han har noen som vasker huset, og steller mens han har reistvekk og puler rundt. Kanskje det er det han elsker og ikke deg? Sorry å være direkte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Kariannne said:

TS, mannen din er ikke fantastisk. Han er en drittsekk og bryr seg null om deg. Du kan ikke være elskerinne til din egen mann. Han får i pose og sekk å du må leve med at han bryr seg like mye, kanskje også mer om en annen dame. For alt du vet kan det være han vil gå fra deg, men økonomiske ting holder han igjen. Det er komfortabelt for han å ha deg, hus, hytte og familieliv, og samtidig få full oppmerksomhet fra en annen kvinne. 

Det er ikke deg det er noe galt med, men du betyr ikke like mye for mannen din lenger, det viser han med handlingen sin. Jeg fatter ikke at kvinner godtar å bli behandlet sånn. Nei hiv ham på dør og sett deg selv litt høyere enn du har gjort til nå. 

Helt enig. Skjønner ikke det heller.. Dette handler om respekt. Kvinner som godtar å bli behandlet slik må ha dårlig selvtillit. 

Ts du mener at noen menn er bare slik. Ja, det kan hende at noen ikke klarer å holde seg til ei dame. Da bør de være single og treffe damer som også foretrekker å ha flere partnere. Og det å «bryte» familien når dere er over 50 og har voksne barn? Forstår ikke heller..

Anonymkode: c0e82...0e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ha følelser for mer enn ett menneske, flerkoneri er ganske vanlig, polyamorøse er ganske vanlig - fornektesle er også vanlig, å tro at ens egen overbevisning er riktig for andre burde ikke være vanlig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med anonym og Karianne over her. Mannen din er en drittsekk og han behandler deg som dritt. Hvis det er du ønsker så værsegod. Men hvis du har det minste selvrespekt så stiller du han et ultimatum: Enten kutter han ut elskerinnen eller så blir dere skilt. Det er ikke riktig at en mann skal få i pose og sekk, og det bør ingen kvinne tillate han. Han slipper alt for billig unna og kan gjøre akkurat som han vil!

Anonymkode: 4f348...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whatever floats your boat...

Anonymkode: 35931...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...