Gå til innhold

Du handler etter instrukser, blir likevel back-stabbet av underordnede


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg innrømmer å ikke ha lest alt i tråden, men reagerer på overskriften:

Jeg mister alltid tilliten til ledere som betegner teamet de skal lede for "Underordnede". 

 

Anonymkode: 556c5...4fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og litt smalltalk skader aldri, uansett stilling og rolle. 

Anonymkode: 4fd6d...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg innrømmer å ikke ha lest alt i tråden, men reagerer på overskriften:

Jeg mister alltid tilliten til ledere som betegner teamet de skal lede for "Underordnede". 

 

Anonymkode: 556c5...4fc

Det får jo være grenser for hvor hårsår man skal være ;) "Underordnet" er et gammelt norsk ord som fortsatt er mye brukt i dagligtale når man snakker om ansatte som er "under" en daglig leder for eksempel. Det betyr ikke at man skal være en drittsekk som leder, det betyr ganske enkelt at man har ansatte som er underordnet den daglige leders styringsrett. Ofte har bedriften også mellomledere, som selv er underordnet direktøren. Det er helt vanlig i arbeidslivet, og noe de fleste må forholde seg til. 

Anonymkode: 67628...09a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det får jo være grenser for hvor hårsår man skal være ;) "Underordnet" er et gammelt norsk ord som fortsatt er mye brukt i dagligtale når man snakker om ansatte som er "under" en daglig leder for eksempel. Det betyr ikke at man skal være en drittsekk som leder, det betyr ganske enkelt at man har ansatte som er underordnet den daglige leders styringsrett. Ofte har bedriften også mellomledere, som selv er underordnet direktøren. Det er helt vanlig i arbeidslivet, og noe de fleste må forholde seg til. 

Anonymkode: 67628...09a

Nettopp. 😂🤦🏽‍♀️

Anonymkode: ac793...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nettopp. 😂🤦🏽‍♀️

Anonymkode: ac793...f56

Liker ar det finnes nogenlunde modne mennesker her. 

Anonymkode: ac793...f56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Apropos dokumentasjon er det jeg savner i mitt tilfelle. Det med hva unge ansatte mener har de ingen eksempler på. De har ingen konkrete eksempler på hvordan jeg kan ha fremståt som sjefete. Alt er bare svada. Luft. Og støy i mine ører. 

Anonymkode: ac793...f56

Sannsynligvis merker de at du synes det.

Anonymkode: e2d5d...afe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Apropos dokumentasjon er det jeg savner i mitt tilfelle. Det med hva unge ansatte mener har de ingen eksempler på. De har ingen konkrete eksempler på hvordan jeg kan ha fremståt som sjefete. Alt er bare svada. Luft. Og støy i mine ører. 

Anonymkode: ac793...f56

Det er vel kanskje her problemet ligger tenker jeg ;) 

Anonymkode: 5d7cd...baf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei folkens... ønsker å høre deres mening. 

La oss si at du har jobbet i 8 mnd i én avdeling som ass.butikksjef hvor du gjør ditt beste både profesjonelt, mot jobben, mot sjefen og mot ansatte. Men får likevel høre av sjefen etter så lang tid at jeg er for mye del av teamet og ikke blir respektert som leder av jentene (gud vet om dette er sant og er sterkt uenig da ting tross alt bliir gjennomført av jentene og blir møtt med respekt gjensidig). 

Du får så et tilbud om samme ledige stillingen i en mye bedre avd hvor sjefen er kjent for å være mye mer akademisk og , ekstremt imøtekommende og flink til å lære bort. Du får klar og tydelig beskjed fra denne sjefen om at du ikke må bli for mye del av jentene, ikke være deres venninne men hennes assisterende og huske å fordele oppgaver for ellers blir tingene aldri gjort. Ser du meg småprate behøver du ikke gjøre det samme, sa hun. 

Jeg gjør mitt beste og skaper en balanse mellom profesjonalitet og vennlighet. Du har jobbet der i 2 uker og etter videre 2 ukers ferie får du høre masse komplimenter fra sjefen men ikke det samme fra medarbeiderne som plutselig anser deg som for sjefete. 

 

Denne avd har en spesiell historikk: deres forrige assisterende var nesten aldri tilstedet. Alltid sykmeldt. Så for dem å ha meg inn som ny assisterende som allerede har erfaring og vandt til opgavene tåler ikke at jeg følger opp og fordeler oppgavene videre uten sjefens nærvær blir kanskje nytt for dem.

 

Det er synd når man blir møtt med respekt fra alle i teamet men likevel hører noe helt annet. Jeg mistenker at jentene ikke liker at de har fått inn en ny assisterende. 

 

Jeg gjør alt jeg kan for å få fast stilling i firmaet men det er veldig frustrerende når du får ulik beskjed fra overordnede om hvordan du skal være. Og likevel er det ikke godt nok for de underordnede. Blir så mye å forholde seg til. 

 

Kontaktpersonen som ga oss stillingen sa at hu prøvde å backe meg opp for jentene , sa at jeg er fortsatt ny i stillingen og bransjen og ba dem om å «gi meg en sjanse». Hallo. Dette er helt latterlig. Det er ikke negativt å ta ansvar og ta lederrollen, jeg har aldri pekt med fingeren og tenker alltid fem ganger før jeg snakker. 

 

Hva tenker dere om denne situasjonen? Jeg har nok av andre ting å tenke på når det gjelder selve butikken. Slike bagateller og kommentarer er det siste jeg behøver å stresse over for å redde jobben min .

 

hilsen en fustrert jente 😕 

Anonymkode: a8be0...ae3

Du må finne en balansegang.

Du kan ha en hyggelig samtale med ansatte uten å bli en "venninne". Det er mange som tenker at det er enten eller. Enten skal du være den sure som går og sjefer rundt og bedriver kontrollering eller den svake som bare smiler og ler og aldri tør å røre konflikter.

Du skriver at ting blir gjort. Og da er det kanskje slitsomt for de ansatte at en kommer og stresser dem med hva som skal gjøres når det allerede er gjort eller holdes på med. Litt sånn at man står opp henger opp varer så kommer du og : " Du må henge opp varer!!"(litt dårlig forklart men det der har skjedd meg hehe) Man får da en følelse at du bare er interessert i å sjefe rundt og fortelle folk opplagte ting.

På en annen side så må du tørre å "stå i det". Er det noen som stadig kommer forsent så ikke drit i det, men ta tak i det. Er 2 kollegaer i en konflikt så gå inn i den, ikke lat som ingenting fordi du vil jo bare at alle skal være venner. Man må løse konflikter,ikke la de seile sin egen sjø.

Si ifra, fortell og bestem ting når det trengs men ikke gå og overvåk folk eller fortell dem opplagte ting. Ha hyggelige samtaler men ikke bruk 30min med jenteprat i arbeidstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun spurte, hva skal man gjøre da? Late som om man fremstår som den perfekte leder og det er bare alle andre som tar feil? Noen mennesker er dårlige ledere, og ingen av dem vet det selv. 

Anonymkode: 63cbe...723

Her kommer du bare med flere påstander, uten å begrunne noe som helst. Patetisk menneske kaller vi sånne som deg :)

Anonymkode: 67628...09a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...