Gå til innhold

Importert bil- kjøpt som ikke importert


Qwert123

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Mannisinbestealder skrev:

Dette er kraftig overdrevet. Jeg har hatt 2 bruktimporterte BMW. Den ene hadde ikke nordisk batteripakke. Den fungerte helt fint og det finne tusenvis av de i Norge. Batteriet og lading er rikelig dimensjonert allerede. Det er jo slike biler BMW selv selger til sine kunder i Alpene. Det er like kaldt der. Dette er noe svada som kom fra det etablerte forhandlernettet som ikke liker konkurransen fra bruktimport. Jeg har vært innom mange BMW forum på nett hvor ombygging og modifisering diskuteres. Kan ikke huske å ha sett noen som vil justere ladekapasitet for å konvertere til nordisk batteripakke. Det er sannsynligvis ikke bare å bytte til et sterkere batteri. En slik BMW må blant annet ha en koding for å tilpasse nytt batteri til bilen.

Kanskje du kan gjøre rede for hvor kaldt det kan være over tid, før de ikke starter lengre? For når BMW faktisk lager plassen for batteriet i bagasjerommet så stor, at et større har plass, så er det jo en hensikt med det. Er det ikke kaldere enn -20 et par dager, går det nok bra, men på de plassene hvor de  detter ned under -20 og holder seg der flere dager, og kanskje uker, da sliter du. Og ja, det er noe dritt særlig på BMW å bytte batteri, da den må kodes om for å kunne bytte batteri.

Er ikke for ingenting, at bilfabrikantene kjører mye på nordiske veier om vinteren, med kommende modeller for å finne ut hva som kreves i streng kulde. Hadde de klart seg med lavere kapasitet på batteriet, så hadde ikke bilene blitt utstyrt med større enn nødvendig.

Endret av tdm900
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 hours ago, Neket said:

Batteri er forbruksvare uansett, så det er jo idiotisk å henge seg opp i?!

Riktig. Problemet er ofte at bruktimporterte biler har gått mye lenger enn det kilometerstanden viser. Og det er noen hakk verre enn et batteri...

Biler som er kjøpt nye i Norge, er det litt verre å jukse med kilometerstanden på, i alle fall å lage store jump, siden det blir så synlig på veivesenets sider.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, T-Rex skrev:

Riktig. Problemet er ofte at bruktimporterte biler har gått mye lenger enn det kilometerstanden viser. Og det er noen hakk verre enn et batteri...

Biler som er kjøpt nye i Norge, er det litt verre å jukse med kilometerstanden på, i alle fall å lage store jump, siden det blir så synlig på veivesenets sider.

F.o.m 2001 modeller er det ikke mulig å lure seg unna km-juks på biler. Vet du ikke bedre? 

Du skal få ei forklaring: På nyere enn 2001modeller lagres km-stand i et minne som ikke alle kommer til. Der vil hele tiden den korrekte km-stand befinne seg. Men, du må ha rett utstyr for å kunne komme helt dit, og det klarer du ikke med å koble på en pc med jalladuppeditter kjøpt hos Alibaba og de førti røverne og deres kompanjonger. Men på et merkeverksted, og visstnok hos NAF skal de klare å hente ut den informasjonen.

Anonymkode: d6331...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

F.o.m 2001 modeller er det ikke mulig å lure seg unna km-juks på biler. Vet du ikke bedre? 

Du skal få ei forklaring: På nyere enn 2001modeller lagres km-stand i et minne som ikke alle kommer til. Der vil hele tiden den korrekte km-stand befinne seg. Men, du må ha rett utstyr for å kunne komme helt dit, og det klarer du ikke med å koble på en pc med jalladuppeditter kjøpt hos Alibaba og de førti røverne og deres kompanjonger. Men på et merkeverksted, og visstnok hos NAF skal de klare å hente ut den informasjonen.

Anonymkode: d6331...f8c

Jo, jeg vet bedre enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...