Qwert123 Skrevet 16. juli 2018 #1 Del Skrevet 16. juli 2018 (endret) KJøpte en BMW 5 serie i mars 2018 av bilforhandler, kun hatt 1 eier, jeg spurte spesifikt om den ikke er importert fra utlandet, så sa han nei, nå fikk jeg vite at den er importert av selger derfra. Kan jeg klage? Altså levere den tilbake. Endret 16. juli 2018 av Qwert123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
McFlurry Skrevet 16. juli 2018 #2 Del Skrevet 16. juli 2018 Jeg mener da at selger har oppgitt feil informasjon til deg, enten bevisst eller ubevisst og at du dermed bør ha rett til å levere den tilbake. Må si jeg ble litt nysgjerrig her nå, hvorfor er det viktig at den ikke er importert? På et eller annet tidspunkt er jo alle biler importert.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 16. juli 2018 #3 Del Skrevet 16. juli 2018 5 timer siden, McFlurry skrev: Jeg mener da at selger har oppgitt feil informasjon til deg, enten bevisst eller ubevisst og at du dermed bør ha rett til å levere den tilbake. Må si jeg ble litt nysgjerrig her nå, hvorfor er det viktig at den ikke er importert? På et eller annet tidspunkt er jo alle biler importert.. Biler som er importert paralelt, har litt andre spesifikasjoner mot de som er kjøpt nye her i landet. Det viktigste er at batteriet ikke holder mål når det blir 20-25minus. Og det er heller ikke alle som har setevarme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
McFlurry Skrevet 16. juli 2018 #4 Del Skrevet 16. juli 2018 Akkurat nå, tdm900 skrev: Biler som er importert paralelt, har litt andre spesifikasjoner mot de som er kjøpt nye her i landet. Det viktigste er at batteriet ikke holder mål når det blir 20-25minus. Og det er heller ikke alle som har setevarme. Åjaa, da skjønner jeg! Takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2018 #5 Del Skrevet 16. juli 2018 8 hours ago, Qwert123 said: KJøpte en BMW 5 serie i mars 2018 av bilforhandler, kun hatt 1 eier, jeg spurte spesifikt om den ikke er importert fra utlandet, så sa han nei, nå fikk jeg vite at den er importert av selger derfra. Kan jeg klage? Altså levere den tilbake. Hvordan klarte du å unngå å finne ut at den var bruktimportert? Anonymkode: 0b073...84a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2018 #6 Del Skrevet 17. juli 2018 Normalt vil man kunne finne ut om en bil er bruktimportert på Vegvesenets sider. Når man kjøper bruktbil, må man alltid ta en titt der, for å sjekke om kilometerstand virker riktig etc. Men er bilen solgt som ikke-bruktimportert, mens den faktisk er det, vil jeg si at du har rett til å få omgjort kjøpet. Veldig mange mennesker styrer langt unna bruktimporterte biler, så de kan være vanskelig å selge igjen. Anonymkode: 0b073...84a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Qwert123 Skrevet 17. juli 2018 Forfatter #7 Del Skrevet 17. juli 2018 (endret) Siden selger ikke har fortalt, så har jeg kjørt 4 måneder uten å vite det? Kan jeg utnytte dette? Siden han lurte meg, svare med samme medisin. Forbrukerloven er ihvertfall 1 år? Men burde helst levere tilbake. Endret 17. juli 2018 av Qwert123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Qwert123 Skrevet 17. juli 2018 Forfatter #8 Del Skrevet 17. juli 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan klarte du å unngå å finne ut at den var bruktimportert? Anonymkode: 0b073...84a Han sa den er ikke det, og det står ingenting i kontrakten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 17. juli 2018 #9 Del Skrevet 17. juli 2018 2 timer siden, Qwert123 skrev: Han sa den er ikke det, og det står ingenting i kontrakten. Han skjønte vel at du ikke ville kjøpe den, om du fikk vite at den var bruktimportert. Men du har en god sak på å heve kjøpet og kreve pengene tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Qwert123 Skrevet 17. juli 2018 Forfatter #10 Del Skrevet 17. juli 2018 4 timer siden, tdm900 skrev: Han skjønte vel at du ikke ville kjøpe den, om du fikk vite at den var bruktimportert. Men du har en god sak på å heve kjøpet og kreve pengene tilbake. Derfor jeg tenkte kanskje jeg burde vente med å levere tilbake den, når han først prøvde å lure meg. Bruke den først litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 17. juli 2018 #11 Del Skrevet 17. juli 2018 30 minutter siden, Qwert123 skrev: Derfor jeg tenkte kanskje jeg burde vente med å levere tilbake den, når han først prøvde å lure meg. Bruke den først litt. Nei, ta det så fort som mulig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 17. juli 2018 #12 Del Skrevet 17. juli 2018 (endret) For det første vil jeg si at alle biler er importert? At den er bruktimportert kan være både en fordel og en ulempe. Hvor gammel var denne bilen og hvor er den importert fra? Endret 17. juli 2018 av Mannisinbestealder Feilskriving 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 17. juli 2018 #13 Del Skrevet 17. juli 2018 Det er delvis riktig det som sies her at bilen KAN ha svakere batteri m.m , men om du ikke bor i de kaldeste delene av landet er ikke dette noe problem. Et viktigere poeng er at garantiene blir dårligere. Er den over 5 år spiller det ingen rolle. Proffe importører selger gjerne bilene med en garanti som er tilnærmet like god. Bilen har vel ellers det utstyret du forventer. Jeg reagerer på at du ikke har oppdaget dette før det har gått 4 måneder. Du har bare en muntlig uttalelse fra selger som sier at bilen er "norsk". Da blir det vanskelig å reklamere. Ville faktisk vært litt forsiktig med å gå hardt ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Qwert123 Skrevet 17. juli 2018 Forfatter #14 Del Skrevet 17. juli 2018 54 minutter siden, Mannisinbestealder skrev: Det er delvis riktig det som sies her at bilen KAN ha svakere batteri m.m , men om du ikke bor i de kaldeste delene av landet er ikke dette noe problem. Et viktigere poeng er at garantiene blir dårligere. Er den over 5 år spiller det ingen rolle. Proffe importører selger gjerne bilene med en garanti som er tilnærmet like god. Bilen har vel ellers det utstyret du forventer. Jeg reagerer på at du ikke har oppdaget dette før det har gått 4 måneder. Du har bare en muntlig uttalelse fra selger som sier at bilen er "norsk". Da blir det vanskelig å reklamere. Ville faktisk vært litt forsiktig med å gå hardt ut. Vi var 4 stk der, 4 vitner som hørte han lyve om at jeg kan heise opp bilen, løfte opp bilen for 2000 kroner, etterpå sa han det var ikke mulig. Og at bilen var blitt kjørt bare av ei dame i Norge, men bilen har hatt minst 2 eiere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Qwert123 Skrevet 17. juli 2018 Forfatter #15 Del Skrevet 17. juli 2018 1 time siden, Mannisinbestealder skrev: For det første vil jeg si at alle biler er importert? At den er bruktimportert kan være både en fordel og en ulempe. Hvor gammel var denne bilen og hvor er den importert fra? 2011, Tyskland mest sannsynlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 17. juli 2018 #16 Del Skrevet 17. juli 2018 Uprofft av en bilselger å lyge. Du vet liksom ikke hva han ellers kan være i stand til å gjøre. F eks er fusk med kilometerstanden har vært et stort problem, spesielt på bilen med ukjent historie og mange eiere. Ellers må jeg si at jeg generelt sett ikke er skeptisk til bruktimportert bil. Har selv eid noen bruktimp. Biler bla BMW. Tyskerne er flinke til å ta vare på bilene og det norske avgiftssystemet favoriserer egentlig gode eksemplarer. Samme engangsavgift uansett tilstand og km stand. Tyskerne kan ha litt andre preferanser på farge - og utstyrskombinasjoner. Men du har jo sett og likt bilen. På en 2011 modell vil jeg si at det ikke betyr noe spesielt at den er importert. Hvis selger hadde sagt at bilen kommer fra Trondheim og du oppdaget at den var fra Østfold. Kan du reklamere da? Er det en mangel? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 18. juli 2018 #17 Del Skrevet 18. juli 2018 10 timer siden, Mannisinbestealder skrev: For det første vil jeg si at alle biler er importert? At den er bruktimportert kan være både en fordel og en ulempe. Hvor gammel var denne bilen og hvor er den importert fra? Ja, det er helt korrekt. Men, som jeg påpeker lengre opp i tråden, de bruktimporterte har ikke samme spesifikasjoner om en som er solgt NY, i Norge. Det handler kun om én ting, PRIS. Ingen vits å bruke større batteri enn nødvendig når det du passerer Danmark retning sørover. Kommer du med samme batteri nord for Danmark, har du tapt når det kryper ned mot -20grd. Det er bare ett av ankepunktene mot å kjøpe slike biler. Jeg vet om et tilfelle hvor batteri måtte byttes, og det var en BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neket Skrevet 18. juli 2018 #18 Del Skrevet 18. juli 2018 Batteri er forbruksvare uansett, så det er jo idiotisk å henge seg opp i?! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 18. juli 2018 #19 Del Skrevet 18. juli 2018 4 timer siden, Neket skrev: Batteri er forbruksvare uansett, så det er jo idiotisk å henge seg opp i?! Joda, det går helt fint så lenge det ikke er kaldt😁😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mannisinbestealder Skrevet 18. juli 2018 #20 Del Skrevet 18. juli 2018 Dette er kraftig overdrevet. Jeg har hatt 2 bruktimporterte BMW. Den ene hadde ikke nordisk batteripakke. Den fungerte helt fint og det finne tusenvis av de i Norge. Batteriet og lading er rikelig dimensjonert allerede. Det er jo slike biler BMW selv selger til sine kunder i Alpene. Det er like kaldt der. Dette er noe svada som kom fra det etablerte forhandlernettet som ikke liker konkurransen fra bruktimport. Jeg har vært innom mange BMW forum på nett hvor ombygging og modifisering diskuteres. Kan ikke huske å ha sett noen som vil justere ladekapasitet for å konvertere til nordisk batteripakke. Det er sannsynligvis ikke bare å bytte til et sterkere batteri. En slik BMW må blant annet ha en koding for å tilpasse nytt batteri til bilen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå