Gå til innhold

Hvis du kunne trykke på en knapp og motta en million dollar, men en fremmed ville dø, ville du trykke på knappen? Og i så fall, hvor mange g


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, javel. Men du kan sitte her å dømme meg og snakke stygt om meg? Er ikke det litt snålt for en med så respekt for andre mennesker? Merkelige greier det der... 🤔 

Anonymkode: f7484...afc

Det ER avvikende å ikke ville hjelpe et menneske som holder på å drukne! Hvordan er det å dømme? Du har jo selv skrevet dette. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Live and let die. Kjærligheten for menneskeliv er så komisk noen ganger. Det er utrolig deilig å være fri fra den. 

Anonymkode: 170af...751

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarene her hadde kanskje vært litt annerledes om man måtte sett på avlivingen av den fremmende?

Hadde ikke gjort det selvfølgelig. Om spørmålet hadde vært å redde barna sine og latt en fremmed dø hadde det sett annerledes ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ville trykket ca 12 ganger. Folk dør hver dag uansett:lur:

Anonymkode: 82c66...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
1 time siden, visp skrev:

Svarene her hadde kanskje vært litt annerledes om man måtte sett på avlivingen av den fremmende?

Hadde ikke gjort det selvfølgelig. Om spørmålet hadde vært å redde barna sine og latt en fremmed dø hadde det sett annerledes ut.

Ja, men tenk at disse fremmede som døde kunne være andres barn? Eller tenk om det skjedde noe med dine fordi andre trykket på knappen? 

Jeg hadde aldri tilgitt noen som hadde drept noen jeg var glad i for å tjene 1 million

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, med min flaks hadde noen av de jeg bryr meg om, eller noen helt uskyldige dødd. Kunne aldri levd med meg selv da.

Anonymkode: f9418...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Oddy Kan du ikke lage en tilsvarende tråd, hvor du bytter ut mennesker med dyr/kjæledyr? Jeg regner ikke med folk hadde brydd seg så jævlig mye, om det ikke handlet om folk. 

Anonymkode: 86028...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Ja, men tenk at disse fremmede som døde kunne være andres barn? Eller tenk om det skjedde noe med dine fordi andre trykket på knappen? 

Jeg hadde aldri tilgitt noen som hadde drept noen jeg var glad i for å tjene 1 million

Jo, jeg sa jo at jeg ikke ville gjøre det for penger .Men om man må velge mellom fremmede og å redde sitt eget barn vil de fleste ikke tenke seg om engang (uten at det er penger involvert).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

@Oddy Kan du ikke lage en tilsvarende tråd, hvor du bytter ut mennesker med dyr/kjæledyr? Jeg regner ikke med folk hadde brydd seg så jævlig mye, om det ikke handlet om folk. 

Anonymkode: 86028...46c

Selvsagt. Mennesker bryr seg først og fremst om mennesker (bortsett fra egne kjæledyr, kanskje). En ulveflokk bryr seg ikke om deg, unntatt kanskje som mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, T-Rex skrev:

Selvsagt. Mennesker bryr seg først og fremst om mennesker (bortsett fra egne kjæledyr, kanskje). En ulveflokk bryr seg ikke om deg, unntatt kanskje som mat.

Jeg bryr meg først og fremst om dyr, men jeg er selvsagt, one of a kind! Jeg liker svært få, mennesker. Especially foes like you! 

Anonymkode: 86028...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg bryr meg først og fremst om dyr, men jeg er selvsagt, one of a kind! Jeg liker svært få, mennesker. Especially foes like you! 

Anonymkode: 86028...46c

Det vet jeg jo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

@Oddy Kan du ikke lage en tilsvarende tråd, hvor du bytter ut mennesker med dyr/kjæledyr? Jeg regner ikke med folk hadde brydd seg så jævlig mye, om det ikke handlet om folk. 

Anonymkode: 86028...46c

Unødvendig kommentar syntes du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke god økonomi, og kunne trengt pengene, men aldri om jeg hadde trykket på knappen!! Tenk hvis jeg hadde dødd en meningsløs død fordi andre trengte penger, eller enda verre, noen av mine. Nei, det ville jeg aldri gjort mot noen andre uansett om jeg ikke vet hvem de er, punktum.

Anonymkode: a7363...4e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke god økonomi, og kunne trengt pengene, men aldri om jeg hadde trykket på knappen!! Tenk hvis jeg hadde dødd en meningsløs død fordi andre trengte penger, eller enda verre, noen av mine. Nei, det ville jeg aldri gjort mot noen andre uansett om jeg ikke vet hvem de er, punktum.

Anonymkode: a7363...4e0

Nettopp. Det er akkurat det empati handler om. Hvis en sånn knapp fantes så vet man at noen andre kan trykke på den på andre siden av jordkloden og så er plutselig barnet ditt dødt, eller søsteren din eller en annen du er glad i, bare for at en empatiløs og grisk person skal stikke av med en million eller mer. 

Til og med datteren min på 13 sa nei til å trykke på knappen. 

Anonymkode: f1a72...15a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Oddy skrev:

Unødvendig kommentar syntes du ikke?

Right! That’s why we say... people = shit! 

Anonymkode: 86028...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, T-Rex said:

Selvsagt. Mennesker bryr seg først og fremst om mennesker (bortsett fra egne kjæledyr, kanskje). En ulveflokk bryr seg ikke om deg, unntatt kanskje som mat.

Mennesker bryr seg ikke om mennesker. Bare se på politikere som velger å sette i gang krig for å tjene penger eller som en del av en avtale som gir en eller annen slags gunst. Norge i NATO f. eks. Akkurat det samme som ulveflokken.

Anonymkode: 1c6b9...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mennesker bryr seg ikke om mennesker. Bare se på politikere som velger å sette i gang krig for å tjene penger eller som en del av en avtale som gir en eller annen slags gunst. Norge i NATO f. eks. Akkurat det samme som ulveflokken.

Anonymkode: 1c6b9...55b

Disse tilhører de 10% av menneskeheten som er psykopater. De resterende 90% er ikke sånn.

Endret av T-Rex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/15/2018 at 9:02 PM, AnonymBruker said:

Jeg hadde trykket på knappen, folk dør hvert sekund. Det hadde ikke vært noe forskjell, jeg hadde fått penger. Det er vinn, vinn for meg. 

Anonymkode: 86028...46c

Det hadde vært en rimelig stor forskjell for den som ble drept. Faktisk en forskjell fra eksistens til ikkeeksistens.

Anonymkode: c3ec7...3f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde vært en rimelig stor forskjell for den som ble drept. Faktisk en forskjell fra eksistens til ikkeeksistens.

Anonymkode: c3ec7...3f6

Alle skal dø. Kanskje hadde det vært en som ønsket å dø, som ble valgt. Det hadde vært en befrielse, for den personen. Den personen hadde endelig, sluttet å eksistere. Det er ikke alle mennesker, som ønsker å bli gamle, og bruke mange år på dø. Det går an å vri det, til noe positivt. 

Anonymkode: 86028...46c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...