Gå til innhold

Hvis du kunne trykke på en knapp og motta en million dollar, men en fremmed ville dø, ville du trykke på knappen? Og i så fall, hvor mange g


Anbefalte innlegg

Jeg har alltid stusset på at ordet «psykopat» blir så flittig brukt på KG, men nå skjønner jeg jo at det er en grunn til det.

Jeg er sjokkert over at det er så mange empatiløse mennesker, som ville drept andre for å kunne leve litt mer komfortabelt selv. 

Anonymkode: 80d5f...cba

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Winza
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi sliter med økonomien. Jeg hadde kun trykket en gang (tror jeg), hvis jeg nå ikke hadde feiget ut. 

En million hadde løst veldig mye for oss. Etter det kunne jeg levd på det jeg tjente. 

Anonymkode: ad008...1cd

Men den du drepte ville ikke fått levd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si det sånn: Alle barna deres er også med i den potensielle dødspotten. Bare så det er sagt.

Alt annet er hyklersk.

Svosj! Der røyk gullungen. Auda.

 

Anonymkode: 4d55c...640

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, puppi skrev:

Fint innlegg, men for noe sprøyt?

Er du ikke glad i å reise? Opplevelser? Spise god mat? Ta med barn og familie på turer? Hobbyer som koster litt, interesser. Du er kvinne, så kanskje ikke gjeldende for deg, men: biler? Har en bekjent som ofte bruker uttrykket «Penger er bare penger». Ehm, nei. Penger er millionbilen du kjører på vinterstid, og halv-million-veteran kabriolet’en din som du koser deg med på sommeren, og som du er så kry og stolt av.

For å ikke snakke om bolig, innredning, oppussing, klær, musikk, elektronikk.

Tror ikke folk som mener «penger er bare penger», har tenkt helt igjennom det uttrykket.

Fysj å kvalm du er! 

Anonymkode: 7c3dc...cd0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg ikke gjort. Tenk om det var ett barn som døde. Tenk om mitt barn ville dødd fordi noen andre trykket på knappen.

Anonymkode: 773cb...960

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi sliter med økonomien. Jeg hadde kun trykket en gang (tror jeg), hvis jeg nå ikke hadde feiget ut. 

En million hadde løst veldig mye for oss. Etter det kunne jeg levd på det jeg tjente. 

Anonymkode: ad008...1cd

Men gjort livet til noen andre uholdbart. Håper karma slår tilbake på mennesker som deg.

Anonymkode: 7c3dc...cd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har alltid stusset på at ordet «psykopat» blir så flittig brukt på KG, men nå skjønner jeg jo at det er en grunn til det.

Jeg er sjokkert over at det er så mange empatiløse mennesker, som ville drept andre for å kunne leve litt mer komfortabelt selv. 

Anonymkode: 80d5f...cba

Vi begrenser alle empatien vår i visse situasjoner. Du føler for eks ikke empati med alle barn og voksne som lider akkurat nå over hele verden. For det er ikke realistisk

På samme måte kan man begrense empatien man har med fremmende man dreper. 

Vi er nok mer like enn du liker å tro. 

Når det er sagt, så tenker jeg at de aller fleste som har en komfortabel mengde penger ville avstått. Med mindre de var sinte på verden. Tror det er veldig vanskelig for de som alltid har hatt utsikter til en stabil inntekt de kan leve komfortabelt på, å se for seg hvordan det er å leve et liv der man kan ende opp på gaten og der man er underlagt andres nåde. 

Anonymkode: ab8a1...f0a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Men gjort livet til noen andre uholdbart. Håper karma slår tilbake på mennesker som deg.

Anonymkode: 7c3dc...cd0

Karma finnes ikke, så man ville ikke blitt straffet. Det er heller ingen garanti for at man hadde drept en bra person eller en person som ønsket å leve. 

Ellers så setter man seg selv alltid først. Du kunne for eks gitt penger til den ab du siterer for å hjelpe henne i en vanskelig situasjon. Men du vil heller bruke egne penger på goder som klær og godterier. Er du egentlig noe bedre? 

 

Anonymkode: ab8a1...f0a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi begrenser alle empatien vår i visse situasjoner. Du føler for eks ikke empati med alle barn og voksne som lider akkurat nå over hele verden. For det er ikke realistisk

På samme måte kan man begrense empatien man har med fremmende man dreper. 

Vi er nok mer like enn du liker å tro. 

Når det er sagt, så tenker jeg at de aller fleste som har en komfortabel mengde penger ville avstått. Med mindre de var sinte på verden. Tror det er veldig vanskelig for de som alltid har hatt utsikter til en stabil inntekt de kan leve komfortabelt på, å se for seg hvordan det er å leve et liv der man kan ende opp på gaten og der man er underlagt andres nåde. 

Anonymkode: ab8a1...f0a

Man klarer ikke det fordi det er så mange og noe vi ikke kan rå over eller stoppe alene. Å godta en million dollar ved at et annet menneske dør er en egoistisk handling som man selv forårsaker. Å ikke føle empati her sier ganske mye om en person. 

Anonymkode: 7c3dc...cd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi begrenser alle empatien vår i visse situasjoner. Du føler for eks ikke empati med alle barn og voksne som lider akkurat nå over hele verden. For det er ikke realistisk

På samme måte kan man begrense empatien man har med fremmende man dreper. 

Vi er nok mer like enn du liker å tro. 

Når det er sagt, så tenker jeg at de aller fleste som har en komfortabel mengde penger ville avstått. Med mindre de var sinte på verden. Tror det er veldig vanskelig for de som alltid har hatt utsikter til en stabil inntekt de kan leve komfortabelt på, å se for seg hvordan det er å leve et liv der man kan ende opp på gaten og der man er underlagt andres nåde. 

Anonymkode: ab8a1...f0a

🤮 Jeg er lutafattig og syk, og kunne ikke finne på å ta et uskyldig liv for å selv få det bedre økonomisk. Er enig. Mange psykopater her inne...

Anonymkode: 7c2bb...cf5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde trykka så mange ganger som mulig. Har ingen nære mennesker og penger kunne gjort mange ting enklere for meg.

Anonymkode: f1447...dc1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Når det er sagt, så tenker jeg at de aller fleste som har en komfortabel mengde penger ville avstått. Med mindre de var sinte på verden. Tror det er veldig vanskelig for de som alltid har hatt utsikter til en stabil inntekt de kan leve komfortabelt på, å se for seg hvordan det er å leve et liv der man kan ende opp på gaten og der man er underlagt andres nåde. 

Anonymkode: ab8a1...f0a

Ingen i Norge trenger å leve på gata. 

Om man dreper for en million dollar så er det for å kunne ta noen sydenreiser, bo finere, spise bedre mat,osv

 

Anonymkode: 5a41c...db6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi begrenser alle empatien vår i visse situasjoner. Du føler for eks ikke empati med alle barn og voksne som lider akkurat nå over hele verden. For det er ikke realistisk

På samme måte kan man begrense empatien man har med fremmende man dreper. 

Vi er nok mer like enn du liker å tro. 

Når det er sagt, så tenker jeg at de aller fleste som har en komfortabel mengde penger ville avstått. Med mindre de var sinte på verden. Tror det er veldig vanskelig for de som alltid har hatt utsikter til en stabil inntekt de kan leve komfortabelt på, å se for seg hvordan det er å leve et liv der man kan ende opp på gaten og der man er underlagt andres nåde. 

Anonymkode: ab8a1...f0a

Jeg er syk, uten jobb, og står i fare for å miste all pengestøtte (jeg får minstesats). Jeg vet veldig godt hvordan det er å leve et liv underlagt andres nåde. Jeg har kanskje ikke mye penger eller en sikker fremtid, men jeg har empatien og verdigheten min.

Mener fortsatt at de som faktisk ville ha trykket har psykopatiske trekk.

 

Anonymkode: 80d5f...cba

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, puppi skrev:

Fint innlegg, men for noe sprøyt?

Er du ikke glad i å reise? Opplevelser? Spise god mat? Ta med barn og familie på turer? Hobbyer som koster litt, interesser. Du er kvinne, så kanskje ikke gjeldende for deg, men: biler? Har en bekjent som ofte bruker uttrykket «Penger er bare penger». Ehm, nei. Penger er millionbilen du kjører på vinterstid, og halv-million-veteran kabriolet’en din som du koser deg med på sommeren, og som du er så kry og stolt av.

For å ikke snakke om bolig, innredning, oppussing, klær, musikk, elektronikk.

Tror ikke folk som mener «penger er bare penger», har tenkt helt igjennom det uttrykket.

De tingene du nevner her betyr søren meg ingenting i det lange løp. Det er mennesker som betyr noe, gode samtaler, latter, tårer og kjærlighet. 

Jeg kommer sannsynligvis til å leve på minstesats hos NAV hele livet, men kunne aldri trykket på knappen. Penger betyr virkelig ingenting så lenge man har tak over hodet og mat på bordet.

Anonymkode: d1cc0...656

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke vite hva man hadde gjort før muligheten er der og man står der med knappen.Ikke engang de som mener de som sier ja er psykopater kan vite. Så enkelt er det. Det å svare bastant på en ting sier også veldig mye om et menneske. Hvis den dagen kom og dine barn holdt på å sulte i hjel, så er det ikke så sikkert nei da hadde vært nei.

Anonymkode: 1fa7b...270

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Winza
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde trykka så mange ganger som mulig. Har ingen nære mennesker og penger kunne gjort mange ting enklere for meg.

Anonymkode: f1447...dc1

Hva med alle de som ville dødd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mener fortsatt at de som faktisk ville ha trykket har psykopatiske trekk.

 

Anonymkode: 80d5f...cba

Ja, det er det vel ikke så mye tvil om. Om man er villig til å drepe noen for å kunne få en finere bolig så er man jo psykopat. 

Det er jo som nazistene under 2. verdenskrig som sendte jødene til gasskamrene for å kunne ta eiendelene deres. 

Anonymkode: 5a41c...db6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Just now, AnonymBruker said:

🤮 Jeg er lutafattig og syk, og kunne ikke finne på å ta et uskyldig liv for å selv få det bedre økonomisk. Er enig. Mange psykopater her inne...

Anonymkode: 7c2bb...cf5

Du påvirker andre menneskers liv hver gang du kjøper et billig smykke, en telefon, klær. I den andre enden sitter mennesker som blir behandlet umennesklig i fabrikker, som får luselønn, som blir syke av produktene de lager billig til deg. Samme når du spiser kjøtt. Dyr lider noe helt for jævlig for å havne på tallerkenen din, men du bryr deg ikke fordi du synes kjøtt smaker godt. Hvem bryr seg om dyrs lidelse når du har lyst å spise kjøtt? Hvem bryr seg om menneskets lidelse når du kan få den nyeste, kuleste iphonen?

Just now, AnonymBruker said:

Ingen i Norge trenger å leve på gata. 

Om man dreper for en million dollar så er det for å kunne ta noen sydenreiser, bo finere, spise bedre mat,osv

Anonymkode: 5a41c...db6

Sa en som ikke har peiling på hvordan det egentlig er å være fattig i Norge. Dette er en del av problemet. Det er kommentarer og uvitenhet som dette som fører til økt kynisme blant de som sliter. Hvorfor skal norge's fattige gi en faen i andre mennesker når de blir behandlet dårlig og avfeid. Hvorfor skal jeg la være trykke på knappen når jeg kan potensielt drepe en med dine holdninger? Det høres ut som en win win for meg. Om de fleste ser på meg som en psykopat uansett, så er det ihvertfall ikke vits å spare livene deres, de vil jo dømme meg uansett

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er syk, uten jobb, og står i fare for å miste all pengestøtte (jeg får minstesats). Jeg vet veldig godt hvordan det er å leve et liv underlagt andres nåde. Jeg har kanskje ikke mye penger eller en sikker fremtid, men jeg har empatien og verdigheten min.

Mener fortsatt at de som faktisk ville ha trykket har psykopatiske trekk.

 

Anonymkode: 80d5f...cba

Om du mener de har psykopatiske trekk er du enten dårlig på å forstå andre mennesker, eller du vet ikke hva psykopati er. Sannsynligvis begge. 

Men det er jo ganske behagelig å late som om alle som er annerledes enn seg selv er "psykopater". Da slipper du å tenke på hva de faktisk sier og kan fortsette leve i en egen lille boble. 

Anonymkode: ab8a1...f0a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man kan ikke vite hva man hadde gjort før muligheten er der og man står der med knappen.Ikke engang de som mener de som sier ja er psykopater kan vite. Så enkelt er det. Det å svare bastant på en ting sier også veldig mye om et menneske. Hvis den dagen kom og dine barn holdt på å sulte i hjel, så er det ikke så sikkert nei da hadde vært nei.

Anonymkode: 1fa7b...270

Hvis man er psykopat trykker man, hvis man er et normalt menneske med empati trykker man ikke. Ingen sulter ihjel i Norge. Heldigvis finnes Frelsesarmeen og Nav...

Anonymkode: 7c2bb...cf5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...