Gå til innhold

Når mannen vil være den lille skjeen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Objektivt sett mener jeg at menn bør få lov til å vise at de også trenger omsorg og kos. At det ikke bare er de som gir det, men at de også kan få det.

 

Det er ikke så rart egentlig at det skjer flest selvmord blant unge menn. De  må også kunne få gi uttrykk for sine tanker og ønsker ovenfor sin partner uten å føle at de blir nedverdiget av den grunn.

Anonymkode: e1cae...7e5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er en gang iblant er det helt ok, men hvis han alltid ville være den lille skjeen hadde jeg begynt å føle meg som den store, sterke og beskyttende i forholdet. Det er etter min mening en litt usexy rolle for en kvinne.

Anonymkode: af152...520

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På koselighetsskalaen er det minst 85% like koselig og ikke umaskulint i det hele tatt. Det er som regel jeg som er storeskjeen her for han sier han ligger så dårlig av å være storeskje og greier ikke sovne sånn. Litt kjipt for noen ganger vil jeg bare sovne inn i trygge armer men han legger seg alltid over på ryggen før jeg rekker å sovne 😛

Anonymkode: aac23...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Objektivt sett mener jeg at menn bør få lov til å vise at de også trenger omsorg og kos. At det ikke bare er de som gir det, men at de også kan få det.

 

Det er ikke så rart egentlig at det skjer flest selvmord blant unge menn. De  må også kunne få gi uttrykk for sine tanker og ønsker ovenfor sin partner uten å føle at de blir nedverdiget av den grunn.

Anonymkode: e1cae...7e5

Enig. Det er patriarkatets hjernevask og "forventninger til kjønnsroller" sin skyld at mange menn føler press på å liksom måtte være så maskuline, og som lærer de at noe annet ("feminint") er "svakt", fordi de lærer at kvinner (femininitet) er "svake". Det er med på de store selvmords og depresjonstallene for menn fordi de har forvrengte forventninger til seg selv som mann og tør heller ikke snakke om behov, følelser eller indre problemer eller søke hjelp for de. Sannheten er at hva som er maskulint og feminint av helt vanlige menneskelige behov og psykologi ikke kan kategoriseres som det ene eller det andre (maskulint vs feminint), det er i bunn og grunn helt kjønnsnøytrale ting og ikke flaut på noe måte å ikke fylle de forventningene de har skapt seg selv til å "være mann". Man er like mann om man vil være lilleskje eller liker kos, og man er like mye kvinne om man f.eks liker fotball og boksing. Visk ut de skadelige forventningene nå! Enda en grunn til at vi trenger feminisme! For ikke bare at kvinner skal få det bedre og jevnere med menn men også for at menn som av patriarkatets forventninger tenker de stiller "svakere" også skal få det bedre ❤

Anonymkode: aac23...da1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.7.2018 den 17.05, AnonymBruker skrev:

Hvis det er en gang iblant er det helt ok, men hvis han alltid ville være den lille skjeen hadde jeg begynt å føle meg som den store, sterke og beskyttende i forholdet. Det er etter min mening en litt usexy rolle for en kvinne.

Anonymkode: af152...520

Stor og sterk er du vel helst når du bestemmer hva som er maskulint og hva mannen skal eller bør gjøre, i stedet for å overlate den avgjørelsen til han? ;) 

Det innlegget her illustrere i alle fall veldig greit for meg hvorfor menn i dag er så forvirret over sin rolle. De gjør ikke lengre det som faller naturlig for de selv, men det de får høre at «er maskulint». På denne måten kan man lure menn til å tro at det å være snill og grei og kjøpe blomster og gaver og åpne døren og sende meldinger og betale og være høflig og slike ting, er «å være maskulin».

Det er naturligvis helt feil.

Maskulinitet er noe som finnes inni menn. Det er noe vi kvinner faktisk er nødt til å innse at vi ikke kan bestemme hva er. 

Endret av a l'orange
27. august 2020
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endret mening fullkomment, men lar denne stå, som en lærepenge;
 

Og ja, det er et helvete å forholde seg til. Men hadde det ikke vært det, så hadde det heller ikke oppstått spenning.

Er en tråd på seksualitetsforumet hvor man klager på lite sex. Det er jammen ikke rart at sex er forsvunnet når kvinner skal drive og blande seg inn i hva menn skal gjøre, til enhver tid.

Man må tåle at de ikke gjør som vi vil hele tiden.

I hvertfall hvis vi vil ha sex.

Endret av a l'orange
23. oktober 2020
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bytter på å være stor og liten skje. Begge deler er herlig. 

Anonymkode: 01415...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...